Reinier Zonneveld: Από σολίστ κλασικής μουσικής DJ διεθνούς φήμης

Reinier Zonneveld: Από σολίστ κλασικής μουσικής DJ διεθνούς φήμης Facebook Twitter
Τα live μου είναι εν μέρει studio sessions, αφού πάντα αυτοσχεδιάζω κατά τη διάρκεια και δημιουργώ πολλές φορές επί τόπου.
1

Στα τρία του χρόνια ξεκίνησε να μαθαίνει πιάνο. Λίγα χρόνια αργότερα άρχισε να συνθέτει τα δικά του κλασικά κομμάτια και ξεχώριζε όταν έπαιζε σε φεστιβάλ κλασικής μουσικής, φτάνοντας να εμφανίζεται ως σολίστ σε δικά του κονσέρτα. Όταν ξεκίνησε σπουδές Οικονομετρικής στο Πανεπιστήμιο, ήρθαν και τα rave πάρτι.

Εκεί έρχεται σε επαφή με τον ηλεκτρονικό ήχο, ο οποίος αποτυπώνεται βαθιά μέσα του. Στα χρόνια που ακολουθούν και μεταξύ σπουδών, αλλά και δύο Μάστερ, ο Reinier εξερευνά με πείσμα αυτή τη νέα μορφή έκφρασης για να τον κερδίσει, τελικά, η techno. Από το 2015 που αφοσιώθηκε στη μουσική μέχρι σήμερα είναι από εκείνους τους μετρημένους στα δάχτυλα που ξεχώρισαν αμέσως.

Ήδη έχει τα εύσημα των «αρχηγών» Carl Cox και Richie Hawtin με κυκλοφορίες στις εταιρείες τους, δύο official remixes σε κομμάτια του Moby, δεν υπάρχει κομμάτι του που να μην έχει μπει στις ψηλές θέσεις των charts του Beatport και η δική του εταιρεία, η Filth On Acid έχει γίνει μια από τις πιο πολυσυζητημένες μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της. Στις 30 Ιανουαρίου ο Reinier θα κλείσει τα 27 και όλοι τον αναγνωρίζουν ως το (υπέρλαμπρο) μέλλον της techno.

Ναι, η δουλειά του DJ είναι πολύ σκληρή και τρελή, αλλά στην τελική το να είμαι μέρος αυτού του κόσμου ήταν αυτό που πάντα ήθελα. Εγώ το βλέπω αλλιώς, ότι αν ταξιδεύεις συνεχώς και τα ωράρια είναι τρελά, τότε αυτό σημαίνει ότι τα πας καλά, αφού σε ζητούν για να παίξεις.


— Ξεκίνησες μαθήματα πιάνου στα τρία σου χρόνια, συνέχισες συνθέτοντας κλασικά κομμάτια σε πολύ μικρή ηλικία και κατέληξες να εμφανίζεσαι σε φεστιβάλ παίζοντας πιάνο. Τι σε τράβηξε στη μουσική;

Πραγματικά δεν μπορώ να θυμηθώ τι ήταν αυτό που με τράβηξε στη μουσική σε μια τόσο μικρή ηλικία. Το μόνο που σίγουρα ξέρω είναι ότι πάντα μου άρεσε να συνθέτω και ότι η μουσική είναι το πραγματικό μου πάθος.

Reinier Zonneveld: Από σολίστ κλασικής μουσικής DJ διεθνούς φήμης Facebook Twitter
Από την αρχή είχα τον απόλυτο έλεγχο της ζωής και της καριέρας μου και δεν έχω βιώσει πίεση από μάνατζερ, κ.λπ., τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Η μόνη πίεση είναι αυτή που εγώ ασκώ στον εαυτό μου.


— Πώς ήρθες σε επαφή με την ηλεκτρονική μουσική και πώς ακριβώς ξεκίνησες το «ταξίδι» σ' αυτή τη διάσταση του ήχου;

Ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με τον ηλεκτρονικό ήχο στα rave πάρτι που πήγαινα ως μαθητής. Περνούσα τέλεια, μου άρεσε η μουσική και αποφάσισα πως πρέπει να την ανακαλύψω. Η πρώτη μου κίνηση ήταν μια εκτενής αναζήτηση στο ίντερνετ, ώστε να βρω τι ακριβώς χρειαζόμουν για να «βγάλω» αυτόν τον ήχο. Αμέσως μετά αγόρασα πολλά προγράμματα και όργανα και ξεκίνησα να πειραματίζομαι στο δωμάτιό μου στη φοιτητική εστία.

Η διαφορά μεταξύ κλασικής και ηλεκτρονικής μουσικής είναι ότι έχεις έναν πολύ συγκεκριμένο αριθμό οργάνων για τα οποία μπορείς να συνθέσεις και τα οποία μπορούν να εκτελέσουν κάποιο μουσικό κομμάτι. Είναι σχεδόν απόλυτα συνδεδεμένο με τη διαδικασία της σύνθεσης, συνυπολογίζοντας το στοιχείο της εκτέλεσης που ρυθμίζεται από τους μουσικούς.

Στην ηλεκτρονική μουσική δημιουργείς τα δικά σου όργανα και δουλεύεις με οποιονδήποτε ήχο θέλεις και μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Κυριολεκτικά, δεν υπάρχουν όρια κι αυτό σου δίνει την ευχέρεια των άπειρων πιθανοτήτων και εκδοχών. Αυτό που γίνεται με την techno είναι ότι ξεκινάω ένα κομμάτι, επειδή έφτιαξα κάποιον ωραίο ήχο, και αυτός ο ήχος μπορεί να γίνει τελικά το βασικό στοιχείο του κομματιού, χωρίς να υπάρχει μια πραγματική μελωδία ή ο σωστός τόνος.

 

Ο Reinier Zonneveld στο Boiler Room στο Βερολίνο


— Σπουδές στην κλασική μουσική, πτυχίο στην Οικονομετρία και στο καπάκι δύο Master. Πώς κατέληξες στη μουσική, έχοντας όλες αυτές τις επιλογές; Σε στήριξαν οι γονείς σου στην τελική σου απόφαση;

Πριν πάω στο πανεπιστήμιο το σκέφτηκα να σπουδάσω σε μια μουσική σχολή με κατεύθυνση τις κλασικές σπουδές. Εκείνη την εποχή μού δημιουργούσε ανασφάλεια αυτή η επιλογή, ότι το μέλλον μου θα ήταν αβέβαιο κι έτσι κατέληξα σε κάτι πιο «ασφαλές». Μπορεί να μου άρεσε πολύ ο τομέας της έρευνας, κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, όμως συνέχιζα να φτιάχνω μουσική καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας και όταν είχα τον παραμικρό ελεύθερο χρόνο, τελικά αυτό ήθελα να κάνω στη ζωή μου.

Σε κάποια φάση το μόνο που με απασχολούσε ήταν να κάνω καινούρια κομμάτια και οι σπουδές ήρθαν σε δεύτερη μοίρα... Η χρονιά της αποφοίτησης ήταν πολύ δύσκολη, αφού είχα ήδη αρχίσει να παίζω σε πολλά πάρτι και κυκλοφορούσα πολλή μουσική, με αποτέλεσμα να υπάρχει ελάχιστος χρόνος για ύπνο. Ήθελα να τελειώσω τις σπουδές μου, γιατί θα ήταν τεράστιο χάσιμο χρόνου και χρημάτων, αν τα παρατούσα και δεν έπαιρνα, τελικά, ούτε το πτυχίο. Ευτυχώς, οι γονείς μου με υποστήριζαν πάντα, όποια απόφαση κι αν έπαιρνα.

— Από το 2015 αφιερώθηκες στην παραγωγή και δες πού είσαι σήμερα... θεωρείσαι το μέλλον της techno, ένας από τους πιο πετυχημένους παραγωγούς/remixers, είσαι περιζήτητος και τα κομμάτια σου σκίζουν στα charts. Είσαι χαρούμενος με το αποτέλεσμα ή έχει αυξηθεί η πίεση; Ποια είναι τα στάνταρτ που δεν είσαι διετεθειμένος να προδώσεις;

 Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Συνέθετα μουσική πολύ πιο πριν, αλλά έχεις δίκιο, από το 2015 έχω αφιερώσει όλο τον χρόνο μου στη μουσική. Στην αρχή έμοιαζε με ένα πολύ τολμηρό και αβέβαιο βήμα, αφού δεν ήξερα αν θα εξελισσόμουν και θα κατάφερνα να βιοποριστώ απ΄αυτή. Ευτυχώς, αποδείχτηκε πως ήταν η σωστή επιλογή και είμαι τρισευτυχισμένος με την πορεία (μου).

Φυσικά και υπάρχει η πίεση του να προσφέρω καλή δουλειά ξανά και ξανά, αλλά αυτή την πίεση τη δημιουργώ εγώ ο ίδιος στον εαυτό μου, αφού θέλω συνεχώς να γίνομαι καλύτερος και να φτάνω σε υψηλότερα επίπεδα. Για να το κάνω αυτό περνάω τον περισσότερο δυνατό χρόνο στο στούντιο, πολλές φορές με πιέζω να μπω εκεί μέσα, ακόμα και μετά από ένα Σαββατοκύριακο με μηδενικές ώρες ύπνου. Αυτό είναι και το καλλιτεχνικό στάνταρτ που προσπαθώ να διατηρήσω, να φτιάχνω πραγματικά τη δική μου μουσική, στο δικό μου στούντιο και να γίνομαι όλο και καλύτερος.


— Η δουλειά του DJ είναι πολύ σκληρή, με συνεχή ταξίδια, τρελά ωράρια, εξωπραγματικά προγράμματα, απώλεια ύπνου, μοναξιά. Είχες το χρόνο να διαχειριστείς τη μετάβαση σ' αυτή την πραγματικότητα, ή μπήκες αμέσως στα βαθιά;

Ναι, η δουλειά του DJ είναι πολύ σκληρή και τρελή, αλλά στην τελική το να είμαι μέρος αυτού του κόσμου ήταν αυτό που πάντα ήθελα. Εγώ το βλέπω αλλιώς, ότι αν ταξιδεύεις συνεχώς και τα ωράρια είναι τρελά, τότε αυτό σημαίνει ότι τα πας καλά, αφού σε ζητούν για να παίξεις. Κι αυτό το τρελό σκηνικό της περιοδείας είναι αυτό που επιθυμούσα, να παίξω σε όλο τον κόσμο, στα πιο εξωφρενικά πάρτι, στο πιο ενθουσιώδες κοινό. Άρα, με αυτή τη λογική ανυπομονούσα γι' αυτήν τη θεότρελη ζωή. Ξέρεις, δεν είμαι και πολύ του ύπνου... είναι χάσιμο χρόνου! (γελάει)

Reinier Zonneveld: Από σολίστ κλασικής μουσικής DJ διεθνούς φήμης Facebook Twitter
Το να φτιάχνεις κάτι χωρίς να το μοιράζεσαι σημαίνει ότι χάνεις τη δυνατότητα να συνδεθείς με τον κόσμο σε ένα πολύ ιδιαίτερο επίπεδο.


— Αφαιρώντας την προσωπική και καλλιτεχνική πίεση, ένας DJ είναι ουσιαστικά μια πολύ επικερδής επιχείρηση, από τον οποίο ζει ένα ολόκληρο team. Άρα μιλάμε και για πίεση από τους μάνατζερ, τους tour μάνατζερ, τους υπεύθυνους δημοσίων σχέσεων κ.λπ. Πώς είναι τα πράγματα εκεί;

Από την αρχή είχα τον απόλυτο έλεγχο της ζωής και της καριέρας μου και δεν έχω βιώσει πίεση από μάνατζερ κ.λπ., τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Η μόνη πίεση είναι αυτή που εγώ ασκώ στον εαυτό μου. Πιστεύω πως η ομάδα μου στηρίζει εμένα και το όραμά μου 100%. Φαντάσου, ο booking agent μου μού είπε πως πρέπει οπωσδήποτε να κάνω διακοπές μέσα στο 2018! (γελάει)


— Μέσα σε δύο χρόνια έχεις πετύχει τόσα πολλά που αν αποφάσιζες να σταματήσεις αύριο θα σε θεωρούσαν έναν από τους πιο επιτυχημένους καλλιτέχνες της εποχής σου. Τι θέλεις από το μέλλον;

Να συνεχίσω να κάνω αυτό που αγαπώ, να κάνω όση περισσότερη μουσική μπορώ και να τη μοιράζομαι με όλο τον πλανήτη, μέσω των εμφανίσεών μου.


— DJing vs. παραγωγή. Βρες τις διαφορές.

(Γελάει) Σ' αυτή την περίπτωση οι διαχωριστικές γραμμές είναι πολύ θολές για μένα. Το να φτιάχνεις κάτι χωρίς να το μοιράζεσαι σημαίνει ότι χάνεις τη δυνατότητα να συνδεθείς με τον κόσμο σε ένα πολύ ιδιαίτερο επίπεδο. Επίσης, το να παίζω χωρίς να μοιράζομαι τη δική μου μουσική (DJ set vs. Live) είναι μια από τα ίδια, αφού δεν μπορώ να εκφραστώ χωρίς όχημα τη δική μου μουσική. Έτσι, λοιπόν, παραγωγή και DJ set πάνε μαζί, αλληλοσυμπληρώνονται και συμβιώνουν και στο στούντιο και έξω απ' αυτό. Βασικά, τα live μου είναι εν μέρει studio sessions, αφού πάντα αυτοσχεδιάζω κατά τη διάρκεια και δημιουργώ πολλές φορές επί τόπου.

 

Reinier Zonneveld - Sharp Bust


—Η Filth On Acid, η δισκογραφική σου, έχει προκαλέσει κακό χαμό σε πολύ σύντομο διάστημα.

Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι με τα αποτελέσματα της FOA μέχρι στιγμής! Έχουμε κυκλοφορήσει μουσική από καταξιωμένους παραγωγούς, όπως τους Sharam, Oliver Koletzki, Emmanuel Top, Secret Cinema, Coyu, Egbert, Felix Krocher, Citizen Kain, Nakadia, αλλά και από ανερχόμενους όπως τους Mees Salome, Hidden Empire και Township Rebellion, για να αναφέρω κάποιους ενδεικτικά.

Εστιάζουμε στο να συνεχίσουμε σε αυτό το κλίμα και να συνεχίσουμε να βγάζουμε εκεί έξω μουσική που μου αρέσει. Εκτός από τις κυκλοφορίες, η FOA έχει residency σε ένα από τα πιο καλά κλαμπ στο Άμστερνταμ, το De Marktkantine. Σ'αυτές τις βραδιές παίζω πολύωρα live sets, με όλο τον εξοπλισμό μου από το στούντιο και κατά τη διάρκεια της βραδιάς ένας αγαπημένος καλλιτέχνης – guest που δεν έχουμε ανακοινώσει το όνομά του με συνοδεύει σε ένα δίωρο back to back. Αυτή την εποχή προσπαθούμε να διοργανώσουμε αυτά τα events σε διάσημα κλαμπ σε όλο τον κόσμο.


— Οι θαυμαστές σου στην Αθήνα σε περιμένουν με ανυπομονησία.

Θα είναι το ντεμπούτο μου στην Ελλάδα και στην Αθήνα και χαίρομαι πολύ! Έχω ακούσει πως τα πάρτι σας εκεί, αλλά και το κοινό είναι απίστευτα και το περιμένω πώς και πώς. Μου αρέσουν αυτοί οι άνθρωποι και αυτά τα πάρτι!


Ο Reinier Zonneveld θα βρίσκεται στο Steam Athens το Σάββατο 6 Ιανουαρίου.

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Claptone είναι ο πιο μυστήριος εκπρόσωπος της house - και όχι μόνο λόγω της μάσκας του

Οδηγός Διασκέδαση / Ο Claptone είναι ο πιο μυστήριος εκπρόσωπος της house - και όχι μόνο λόγω της μάσκας του

Ο Γερμανός παραγωγός που κρύβει πάντα το πρόσωπό του αποκαλύπτει στη Φώφη Τσεσμελή την ιδιαίτερη σχέση του με την αρχαία Ελλάδα, λίγο πριν εμφανιστεί ζωντανά στη Θεσσαλονίκη
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια