Ρεσιτάλ Δημήτρη Πλατανιά

Ρεσιτάλ Δημήτρη Πλατανιά Facebook Twitter
0

Το πρώτο του προσωπικό ρεσιτάλ στην Εθνική Λυρική Σκηνή δίνει ο Δημήτρης Πλατανιάς, την Πέμπτη 18 Απριλίου 2019 στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ο κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει ένα πρόγραμμα υψηλών απαιτήσεων με δημοφιλείς άριες από όπερες των Μότσαρτ, Ροσσίνι, Βάγκνερ, Βέρντι, Τζορντάνο, Μασνέ και τραγούδια των Βέρντι, Τόστι, Σαμάρα.

Από το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας έως την απόφασή του –στην τρίτη δεκαετία της ζωής του– να γίνει τραγουδιστής της όπερας και από τα πρώτα του βήματα στην Εθνική Λυρική Σκηνή έως την κατάκτηση των κορυφαίων ευρωπαϊκών λυρικών θεάτρων, η πορεία του Δημήτρη Πλατανιά συνοδεύεται από λέξεις όπως αφιέρωση, μελέτη, επιμονή, στόχευση, συγκέντρωση, ταλέντο, εσωτερική δύναμη.

Τα κορυφαία βρετανικά ΜΜΕ τον έχουν εξυμνήσει επανειλημμένως, αφού το ντεμπούτο του στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου με τον Ριγολέττο το 2012 θεωρήθηκε θριαμβευτικό και στην ουσία του άνοιξε τον δρόμο για τη διεθνή του πορεία. «Η ερμηνεία του βαρύτονου Δημήτρη Πλατανιά στον ρόλο του Ριγολέττου προκαλεί δέος – κανένα ίχνος κόπωσης στη φωνή του μέχρι και την τελευταία κραυγή απελπισίας», γράφει ο Τζωρτζ Χωλ στον Guardian, ενώ ο Ρούπερτ Κρίστιανσεν στην Telegraph σημειώνει: «Ένας βαρύτονος αληθινό θηρίο, με μια καταπληκτική φωνή.

Η φλογερή δύναμη της ερμηνείας του είχε ως αποτέλεσμα την πανηγυρική υποδοχή του κοινού». «Σπάνια έχω ακούσει να τραγουδιέται ο ρόλος του Ριγολέττου με τέτοια συναρπαστική δύναμη και με αυτή την εντυπωσιακή σταθερότητα», αναφέρει ο Ρίτσαρντ Μόρρισον στους Times του Λονδίνου, ενώ ο θρυλικός Βρετανός μουσικολόγος και κριτικός Ρόντνυ Μιλνς έγραψε στο Opera Magazine: «Ο πιο εντυπωσιακός τραγουδιστής ήταν ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς, ο οποίος θα μπορούσε να τραγουδήσει τον Ριγολέττο οπουδήποτε στον κόσμο: η φωνή του έχει έναν γοητευτικά ζεστό αλλά και ηρωικό τόνο και μια εντυπωσιακή έκταση χωρίς να χάνει τίποτα στις αποχρώσεις, τη μουσικότητα και την ενστικτώδη αίσθηση του κειμένου».

Αυτή την περίοδο ο Δημήτρης Πλατανιάς πρωταγωνιστεί στη νέα παραγωγή του Ναμπούκκο στην Κρατική Όπερα του Αμβούργου, σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Ρώσου σκηνοθέτη Κίριλ Σερεμπρένικοφ, ο οποίος βρίσκεται σε κατ' οίκον περιορισμό στη Μόσχα. Ο ανορθόδοξος και σχεδόν μυθιστορηματικός τρόπος που έγινε η σκηνοθεσία της παραγωγής αυτής έχει γίνει είδηση στα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου, ενώ η ίδια η παράσταση, στην οποία η υπόθεση της όπερας έχει μεταφερθεί στις αίθουσες συσκέψεων του ΟΗΕ και σε προσφυγικούς καταυλισμούς, έχει λάβει ιδιαιτέρως θετικές κριτικές.

Οι κορυφαίες συνεργασίες με σπουδαίους μαέστρους, σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας για τον Πλατανιά. Στα σχεδόν οκτώ χρόνια που διαπρέπει στα μεγάλα θέατρα του εξωτερικού, όπως η Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, η Κρατική Όπερα του Μονάχου, το Φενίτσε της Βενετίας, το Σάο Κάρλος της Λισαβόνας, η Κρατική Όπερα της Στουτγάρδης, το Λα Μονναί των Βρυξελλών, η Όπερα της Φρανκφούρτης, τα φεστιβάλ του Μπρέγκεντς, του Ζάλτσμπουργκ και του Γκλάιντμπορν κ.ά., έχει συνεργαστεί με κορυφαίους αρχιμουσικούς όπως οι Μπερτράν ντε Μπιγύ, Μιουνγκ Βουν Τσουνγκ, Πάολο Καρινιάνι, Τζων Έλιοτ Γκάρντινερ, Άξελ Κόμπερ, Νικόλα Λουιζόττι, Τζαναντρέα Νοζέντα, Ντάνιελ Όρεν, Αντόνιο Παππάνο, Ντανιέλε Καλλεγκάρι, Τζόρτζο Μοράντι, Εβελίνο Πιντό, Κρίστιαν Τήλεμαν κ.ά., έχει δουλέψει με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως οι Ντανιέλε Αμπάντο, Ρόμπερτ Κάρσεν, Στήβεν Λάνγκριτζ, Ντέιβιντ ΜακΒίκαρ, Νταμιάνο Μικελέττο, Ελάιτζα Μοσίνσκυ, Φίλιπ Σταιλτσλ, Γκρέιαμ Βικ κ.ά., ενώ έχει μοιραστεί τη σκηνή με πρωταγωνιστές διεθνούς εμβέλειας όπως οι Γιόνας Κάουφμαν, Μάικλ Φαμπιάνο, Ανίτα Ρατσβελισβίλι, Βιττόριο Γκριγκόλο, Κάρμεν Τζανναττάζιο, Λουντμίλα Μοναστίρσκα, Λιζέτ Οροπέσα, Εύα Μαρία Βέστμπραικ, Αλεξάντρς Αντονένκο, Μαρία Αγκρέστα κ.ά.

Στην Ελλάδα, κάθε εμφάνισή του αποτελεί καλλιτεχνικό γεγονός, το οποίο συνοδεύεται πάντα και από αδιαπραγμάτευτη εισπρακτική επιτυχία. Οι πρόσφατες επιτυχίες του στην Εθνική Λυρική Σκηνή (Σιμόν Μποκκανέγκρα, Ναμπούκκο, Ριγολέττος, Τροβατόρε κ.ά.) το επιβεβαιώνουν.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT
Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT