Ο Larry κι η Melissa Lax δεν σκόπευαν να δημιουργήσουν μια συλλογή φωτογραφίας που θα προσέλκυε περίεργους συντάκτες μόδας και επιμελητές μουσείων στο λευκό πετρόκτιστο σπίτι τους στο Bloomfield Hills του Michigan.
Ήθελαν μόνο κάποια έργα τέχνης για να το διακοσμήσουν. Ακολουθώντας όμως την σύσταση του διακοσμητή τους πριν από 15 χρόνια επισκέφθηκαν την γκαλερί Staley-Wise στο SoHo που ειδικεύεται στην φωτογραφία μόδας και κόλλησαν.
Σήμερα το ισόγειο του σπιτιού τους κοσμείται από 30 κλασσικές φωτογραφίες μόδας. Κορωνίδα της συλλογής τους είναι ο μακρύς διάδρομος που αποτελεί μια νοητή πασαρέλα ασπρόμαυρων κυρίως εικόνων εντυπωσιακών γυναικών με κομψά ρούχα, φωτογραφημένες από τους πλέον σεβαστούς φωτογράφους των δεκαετιών του '40 και του '50 όπως οι Irving Penn, Richard Avedon και Lillian Bassman.
Αποδείχθηκε πως οι Lax ήταν πρωτοπόροι της τρέχουσας τάσης που είναι η φωτογραφία μόδας, η οποία την τελευταία δεκαετία έχει προσελκύσει ένα ευρύ κοινό. Πολλές εικόνες πλέον αξίζουν πολύ πιο ακριβά από τις δημιουργίες υψηλής ραπτικής που απαθανάτισαν.
Οι ιδιοκτήτες της γκαλερί Staley-Wise επιβεβαιώνουν ότι η αξία των έργων διαρκώς αυξάνεται και τα τελευταία πέντε χρόνια οι τιμες κλασσικών φωτογραφιών έχουν έως και τετραπλασιαστεί.
Έκθεση Irving Penn στην Ουάσινγκτον
Η φωτογραφία μόδας "είναι εκ φύσεως κομψή και αποτελεί την νέα τάση" λέει η Merry Foresta, επιμελήτρια της νέας έκθεσης "Irving Penn: Beyond Beauty". Πρόκειται για την πρώτη αναδρομική έκθεση του έργου του έπειτα από 20 σχεδόν χρόνια στο Smithsonian American Art Museum της Ουάσινγκτον.
"Υπάρχει μεγάλη νοσταλγία και ενδιαφέρον για την περίοδο από τα τέλη της δεκαετίας του '40 μέχρι και την δεκαετία του '60, για εκείνους που εγώ αποκαλώ σύγχρονους φωτογράφους μόδας των μέσων του αιώνα όπως οι Penn, Avedon, William Klein και Bassman"
Η έκθεση του Smithsonian παρουσιάζει έργα από όλο το φάσμα της σταδιοδρομίας του Penn: σκηνές δρόμου στα τέλη της δεκαετίας του '30, φωτογραφίες του Αμερικανικού Νότου στις αρχές της δεκαετίας του '40, πορτραίτα διασημοτήτων, φωογραφίες μόδας, νεκρές φύσεις και ιδιωτικές φωτογραφίες στούντιο. Ο Penn «σε μια πλήρη αναδρομή από την αρχή ως το τέλος» σύμφωνα με την κα Foresta, επιμελήτρια φωτογραφίας του μουσείου από το 1983 έως το 1999.
σχόλια