Ίμοτζιν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Imogen Cunningham, Martha Graham, 1931. © The Imogen Cunningham Trust

Ίμοτζιν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της

0

Το μουσείο Getty παρουσίασε μια αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στο έργο της φωτογράφου Ίμοτζιν Κάνινγκαμ, στην οποία οφείλουμε, εκτός των άλλων, και το ωραιότερο πορτρέτο της Φρίντα Κάλο, μια σπάνια και μοναδική σειρά γυμνών φωτογραφιών της Μάρθα Γκράχαμ και την περίφημη ποιητική φωτογραφία, και από τις πιο διάσημες της φωτογραφικής καριέρας της, «Magnolia Blossom».

Αυτή ήταν η πρώτη έκθεση εδώ και 35 χρόνια που εξετάζει το πολύπλευρο έργο της φωτογράφου η οποία έκανε το συνηθισμένο να μοιάζει εξαιρετικό και οικείο. Πορτρέτα, γυμνά, νεκρές φύσεις, αγροτικά και βιομηχανικά τοπία, φωτογραφίες δρόμου περιγράφουν μια καριέρα που κράτησε επτά δεκαετίες μέσα στις οποίες πειραματίστηκε με το μέσο της όσο λίγες γυναίκες. Σήμερα το φωτογραφικό της κύρος μπορεί να αναγνωριστεί ως ισότιμο με αυτό των ανδρών συναδέλφων της, όταν επιχειρούμε να επανεκτιμήσουμε την τεράστια συμβολή της στη φωτογραφική ιστορία του εικοστού αιώνα.

Σε έναν τομέα που κυριαρχούνταν από άνδρες, ήταν μία από τις λίγες γυναίκες που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της πρώιμης μοντερνιστικής φωτογραφίας στην Αμερική.

«Ακόμα είμαι κολλημένη περισσότερο στους ανθρώπους από όσο στα αντικείμενα που φωτογραφίζω, αν και δεν περπατάω πια αρκετά στην πόλη όσο παλιά. Δεν ξέρω γιατί. Ίσως γιατί οι αγωνίες της ζωής σε εμποδίζουν από το να κάνεις αυτό που πραγματικά πιστεύεις ότι πρέπει», έλεγε στα τελευταία της χρόνια η Ίμοτζιν Κάνινγκαμ, που κράτησε στα χέρια της την πρώτη φωτογραφική της μηχανή το 1901, όταν ήταν 18 ετών. Η Κάνινγκχαμ γεννήθηκε στο Πόρτλαντ το 1883, πέμπτη σε μια οικογένεια 10 παιδιών.

Η Κάνινγκαμ ανήκε πάντα στις ομάδες των πιο ανήσυχων φωτογράφων που δημιούργησαν ισχυρά και νέα ρεύματα στη φωτογραφία και την καθόρισαν ως μια μορφή τέχνης με απλή και ξεκάθαρη παρουσίαση των φωτογραφικών μεθόδων που άλλαζαν αλματωδώς.

Η αποφασιστική γνωριμία για να ασχοληθεί με τη φωτογραφία και τα μυστικά της ήταν αυτή με την ήδη διάσημη φωτογράφο της εποχής της Gertrude Käsebier, ενώ σπούδαζε στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον χημεία, ένα αντικείμενο που της έδωσε τα εφόδια να κατανοήσει σε βάθος τις διαδικασίες εκτύπωσης σε σκοτεινό θάλαμο. Μετά την αποφοίτησή της, άρχισε να εργάζεται για τον Edwin S. Curtis στους πρώτους από τους 20 τόμους φωτογραφικών πορτρέτων του «The North American Indian». Η Κάνινγκαμ αποφάσισε ότι θέλει να μάθει τα πάντα μέσα και πίσω από μια εικόνα και άρχισε να δουλεύει με τον καθηγητή της στη χημεία Dr. Horace Byers τραβώντας και τις πρώτες της φωτογραφίες φυτών.

Έμαθε τα πάντα για την πρακτική πλευρά της φωτογραφίας, πράγμα που επηρέασε καταλυτικά την καριέρα της. Συνέχισε τις σπουδές της με υποτροφία στη Δρέσδη και επέστρεψε στο Σιάτλ για να ξεκινήσει τη σειρά με τις φωτογραφίες που την έκαναν σύντομα διάσημη. Το 1913 ήταν ήδη περιζήτητη φωτογράφος, η οποία παρουσίαζε τα έργα της στην «Brooklyn Academy of Arts and Sciences». Το έργο της αυτή την περίοδο επηρεάστηκε από το κίνημα των Προραφαηλιτών στην τέχνη και τη λογοτεχνία, το οποίο ζητούσε ανανέωση στο βικτωριανό καλλιτεχνικό κατεστημένο μέσω του πνευματισμού και της ενισχυμένης σύνδεσης με τη φύση. Μια επική ιστορία που διαδραματίζεται σε ένα μεσαιωνικό δάσος, το «The Wood Beyond the World» (1894) του William Morris, ηγετικής μορφής του κινήματος, πυροδότησε τη φαντασία της.

Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Wood Beyond the World 1, 1910, Imogen Cunningham. Getty Museum. © The Imogen Cunningham Trust

Συνέχισε την καριέρα της στο Σαν Φρανσίσκο δίνοντας έναν πιο εκλεπτυσμένο τόνο στο στυλ της, με μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο σχέδιο και τη λεπτομέρεια, όπως φαίνεται σε έργα της με την υφή του φλοιού, τα δέντρα, τις ζέβρες. Παράλληλα άρχισε να ενδιαφέρεται για τη βοτανική φωτογραφία και τα λουλούδια και μεταξύ 1923 και 1925 έκανε μια σε βάθος μελέτη της μανόλιας.

Καλλιέργησε έναν κήπο με φυτά και λουλούδια, για μια σειρά βοτανικών μελετών, ενώ παράλληλα φρόντιζε τους τρεις μικρούς της γιους. Το 1929 ο διακεκριμένος φωτογράφος Έντουαρτ Γουέστον πρότεινε να συμπεριληφθούν δέκα από τις φωτογραφίες της στην πρωτοποριακή έκθεση «Film und Foto» στη Στουτγκάρδη της Γερμανίας. Παρόλο που η έκθεση δεν της έφερε οικονομική επιτυχία, της εξασφάλισε διεθνή αναγνώριση ως κορυφαίας Αμερικανίδας φωτογράφου του μοντερνισμού.

Λίγα χρόνια αργότερα, παθιάστηκε με τα χέρια, ειδικά με αυτά των καλλιτεχνών και των μουσικών, και το ενδιαφέρον αυτό της άνοιξε τον δρόμο για να συνεργαστεί με το «Vanity Fair» και να φωτογραφίσει σταρ χωρίς μακιγιάζ και χωρίς τον καλλωπισμό που ήθελαν, τον οποίο αποκαλούσε «λίφτινγκ προσώπου» και κατά την εκτίμησή της ήταν εμπόδιο για μια καλή απεικόνιση.

«Πρέπει να είσαι σε θέση να κατανοήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα και από κοντά τις ομορφιές του χαρακτήρα, της διάνοιας και του πνεύματος, ώστε να μπορείς να ανασύρεις τις καλύτερες ιδιότητες και να τις κάνεις να φανούν στο πρόσωπο του εικονιζόμενου» έλεγε για τα πορτρέτα. Συχνά συζητούσε με τα μοντέλα της μέχρι να χαλαρώσουν ή τους ζητούσε να σκεφτούν το ωραιότερο πράγμα που μπορούσαν να φανταστούν.

Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Φρίντα Κάλο Ριβέρα, 1931, Imogen Cunningham. Getty Museum, Gift of Daniel Greenberg and Susan Steinhauser. © The Imogen Cunningham Trust

Η Κάνινγκαμ ανήκε πάντα στις ομάδες των πιο ανήσυχων φωτογράφων, που δημιούργησαν ισχυρά και νέα ρεύματα στη φωτογραφία και την καθόρισαν ως μια μορφή τέχνης με απλή και ξεκάθαρη παρουσίαση των φωτογραφικών μεθόδων που άλλαζαν αλματωδώς. Το 1932, μαζί με τους Ansel Adams, John Paul Edwards, Sonya Noskowiak, Henry Swift, Willard Van Dyke και Edward Weston –όλοι τους φωτογράφοι της περιοχής του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο– βοήθησαν στην ίδρυση της ομάδας f/64. (Υιοθέτησαν το όνομα από τη ρύθμιση του διαφράγματος σε μια φωτογραφική μηχανή μεγάλου μεγέθους που θα απέδιδε το μεγαλύτερο βάθος πεδίου, καθιστώντας μια φωτογραφία εξίσου ευκρινή από το προσκήνιο μέχρι το φόντο). Ο στόχος αυτής της ένωσης ήταν να προωθήσει ένα μοντερνιστικό ύφος μέσω εικόνων με έντονη εστίαση που δημιουργήθηκαν με την προοπτική της Δυτικής Ακτής. Στην έκθεση παρουσιάζονται σε μια αίθουσα έργα αυτής της ομάδας που αποδεικνύουν πώς η επιρροή που ασκούσε ο ένας στον άλλον καθόρισε το μέλλον της φωτογραφίας της Δυτικής Ακτής.

Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Imogen Cunningham, Sunbath (Alta on the Beach), περ. 1925–1930. Courtesy Museum of Fine Arts, Boston, © The Imogen Cunningham Trust

Το 1934 ο γάμος της έληξε και εκείνη κράτησε τα τρία παιδιά τους μέχρι να τελειώσουν το σχολείο. Δεν ξαναπαντρεύτηκε ποτέ, αλλά το διαζύγιό της ήταν η αρχή τριών δεκαετιών οικονομικών δυσκολιών στις οποίες έπρεπε να δουλέψει πολύ σκληρά για να κρατήσει «όρθιο» το σπίτι της. Πήρε περισσότερες παραγγελίες, έκανε περισσότερα πορτρέτα και άρχισε να διδάσκει φωτογραφία πορτρέτων σε μαθητές στο σπίτι της. Παρά το οικονομικό της άγχος ,άρχισε να αναζητά νέες μεθόδους. Ενώ βρισκόταν στη Νέα Υόρκη, άρχισε αυτό που αποκάλεσε τις πρώτες της «κλεμμένες εικόνες», φωτογραφίες δρόμου που τράβηξε ενώ προσπαθούσε να κρύψει τον εαυτό της και τη φωτογραφική της μηχανή από τα βλέμματα του κόσμου, για να τον απαθανατίσει όπως φαίνεται όταν δεν γνωρίζει ότι φωτογραφίζεται. Το ενδιαφέρον της για τη φωτογραφία δρόμου ανανεώθηκε το 1946, όταν γνώρισε τη Lisette Model, ενώ δίδασκαν και οι δύο στη Σχολή Καλών Τεχνών της Καλιφόρνια (σήμερα Ινστιτούτο Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο). Οι ειλικρινείς απεικονίσεις της Κάνινγκαμ για τα θέματά της περιγράφονται συχνά ως πιο ήπιες και συμπαθητικές από εκείνες πολλών συγχρόνων της, είχαν τρυφερότητα και οικειότητα. Με την πάροδο των χρόνων η Κάνινγκχαμ χρησίμευσε ως πηγή για γυναίκες καλλιτέχνιδες όπως η Λόρα Άντρεσεν, η Ρουθ Ασαουά, η Άλμα Λάβενσον, η Λόρα Γκίλπιν, η Δωροθέα Λάνγκε, η Κονσουέλο Κανάγκα και η Μέρι Ρενκ, μεταξύ άλλων, παρέχοντας συμβουλές, ηθική υποστήριξη και ουσιαστικές διασυνδέσεις σε όλο τον κόσμο της τέχνης και των επιχειρήσεων.

Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Ο πατέρας μου στα 90, 1936, Imogen Cunningham. Getty Museum. © The Imogen Cunningham Trust

Το 1964 ο φωτογράφος και εκδότης Minor White αφιέρωσε ένα τεύχος του έγκυρου περιοδικού «Aperture» στην Κάνινγκαμ. Σε ένα κομψό αφιέρωμα, περιέγραψε την προσωπική του εμπειρία της γοητείας που ασκούσε με τα θέματά της ως ένα είδος εσωτερικού φωτός. Η πρώτη δημοσίευση που αφιερώθηκε εξολοκλήρου στο έργο της Κάνινγκαμ περιείχε μια επιλογή σαράντα τεσσάρων εικόνων που χρονολογούνταν από το 1912 έως το 1963 και αντιπροσώπευαν ένα ευρύ φάσμα ειδών και στυλ.

Το 1970 πήρε μια επιχορήγηση από το ίδρυμα Guggenheim ύψους 5.000 δολαρίων για να κάνει εκτυπώσεις από τα παλιά αρνητικά της. Αυτό το βραβείο σηματοδότησε ένα σημείο καμπής στη μακρόχρονη καριέρα της, μια αναγνώριση που συνέπεσε με την αύξηση του ενδιαφέροντος των μουσείων και των συλλεκτών για την αγορά φωτογραφιών, τόσο ιστορικών όσο και σύγχρονων.

Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Ανθισμένη Μανόλια, 1925, εκτύπωση 1930, Imogen Cunningham. Fine Arts Museums of San Francisco, Museum purchase, M. H. de Young Memorial Museum. © The Imogen Cunningham Trust

Όταν ήταν ενενήντα δύο ετών, ξεκίνησε ένα νέο πρότζεκτ, φωτογραφίζοντας ανθρώπους προχωρημένης ηλικίας. Υπολόγισε ότι θα χρειαζόταν δύο χρόνια για να το ολοκληρώσει και σχεδίαζε να δημοσιεύσει τις φωτογραφίες σε έναν τόμο που θα ονομαζόταν «After Ninety». Άρχισε να αναζητά τα θέματά της, επισκεπτόμενη τα άτομα αυτά στα σπίτια τους, στα νοσοκομεία και στα μοναστήρια. Η Κάνινγκαμ πέθανε στις 24 Ιουνίου 1976 και το βιβλίο εκδόθηκε τον επόμενο χρόνο.

Γυναίκα με εξαιρετική ευφυΐα και ταλέντο, εμβάθυνε πολύ ακόμα και στην απεικόνιση ενός λουλουδιού προκειμένου να αποδώσει την οικειότητα και τον αισθησιασμό του θέματός της. Οι διάσημες μανόλιες της δείχνουν βελούδινες και διαφανείς και το έργο της προκαλεί όχι μόνο την όραση αλλά και την αφή.

Οι κάλες, οι αλόες και οι αμαρυλλίδες της μοιάζουν σχεδόν με έργα αφηρημένης τέχνης. Το ίδιο συμβαίνει με τα άδεια μέρη που φωτογραφίζει, με λωρίδες σκοταδιού και φωτός να καταλαμβάνουν το κάδρο της. Μεταξύ των πιο επιτυχημένων πορτρέτων της Κάνινχαμ είναι εκείνα των LGBTQ+ ατόμων – ένα εμβληματικό υποσύνολο του έργου της.

Στις εικόνες της είναι αποκαλυπτική η απόπειρά της να αποκαλύψει ένα κομμάτι εσωτερικής ζωής. Ήταν αυτό που την ενδιέφερε πάντα, ακόμα και σε ένα μικρό κομμάτι σάρκας ή στον μίσχο ενός λουλουδιού κάτω από τα απαλά πέταλά του.  

Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Imogen Cunningham, Hen and Chickens, περ. 1929. Courtesy Museum of Fine Arts, Boston, © 1929/2016 The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Μπανάνες και Πορτοκάλι, 1927, Edward Weston. Getty Museum. © 1981 Arizona Board of Regents, Center for Creative Photography
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Ο φωτογράφος Minor White, 1963, Imogen Cunningham. Getty Museum. © The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Η συγγραφέας Γερτρούδη Στάιν, 1934, Imogen Cunningham. Getty Museum. © The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Η γλύπτρια Ruth Asawa, 1952, Imogen Cunningham. Φωτο: Fine Arts Museums of San Francisco, Δωρεά της Ruth Asawa και του Albert Lanier. © The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Imogen Cunningham, Aloe Bud, πριν το 1929. Courtesy Museum of Fine Arts, Boston, © 1929/2016 The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Αμαρυλλίς, 1933, Imogen Cunningham. Getty Museum. © The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Imogen Cunningham, Two Callas, περ.1925. © The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Imogen Cunningham, Martha Graham, 1931. Courtesy Museum of Fine Arts, Boston, © The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Διπλό είδωλο, Sutter St. και Fillmore, περ. 1947, Imogen Cunningham. Συλλογή του Oakland Museum στην Καλιφόρνια. © The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Imogen Cunningham, Ansel Adams, 1953. Courtesy, Museum of Fine Arts, Boston, © The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
mogen Cunningham, Crown Zellerbach Building, San Francisco, 1960. Courtesy Museum of Fine Arts, Boston, © The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Imogen Cunningham, Theodore Roethke, 1959. Courtesy Museum of Fine Arts, Boston, © 1959/2016 The Imogen Cunningham Trust
Ιμοτζίν Κάνινγκαμ: Ωδή σε μια πρωτοπόρο της φωτογραφίας και στις τολμηρές εικόνες της Facebook Twitter
Imogen Cunningham, Αυτοπορτρέτο, 1932. © The Imogen Cunningham Trust
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η 95χρονη φωτογράφος Μέριλιν Στάφορντ και ο συναρπαστικός κόσμος της στην πρώτη της ρετροσπεκτίβα

Φωτογραφία / Η 95χρονη φωτογράφος Μέριλιν Στάφορντ και ο συναρπαστικός κόσμος της στην πρώτη της ρετροσπεκτίβα

Σε μια εποχή που οι γυναίκες αναμενόταν να είναι μητέρες και σύζυγοι και όχι επαγγελματίες φωτογράφοι, η Μέριλιν Στάφορντ άνοιξε το δικό της δρόμο στην ιστορία της φωτογραφίας.
THE LIFO TEAM
Kάτι Χόρνα: Μια art-worker της φωτογραφίας και το χαμένο αρχείο της στο φως

Φωτογραφία / Kάτι Χόρνα: Στο φως το χαμένο αρχείο της αντιφασίστριας φωτογράφου από την Ουγγαρία

Το φωτογραφικό της αρχείο που ήρθε στο φως μετά από δεκαετίες, παρέμεινε κρυμμένο στην Ολλανδία, όπου είχε αποσταλεί με άλλα ντοκουμέντα προκειμένου να μην καταστραφούν από το φρανκικό καθεστώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ