Καταγράφοντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Δάση που καίγονται, δυσοίωνοι όγκοι καπνού, άγρια ζώα και ιθαγενείς ακτιβιστές σε κίνδυνο: Το «Brocken Spectre» αφηγείται μια ιστορία περιβαλλοντικού εγκλήματος. Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints

Καταγράφοντας το περιβαλλοντικό έγκλημα στον Αμαζόνιο

0

Το καλοκαίρι του 2019 ο Αμαζόνιος της Βραζιλίας είχε πάρει φωτιά. Ο φωτογράφος Richard Mosse εργαζόταν στα δάση του Εκουαδόρ και του Περού, τραβώντας νυχτερινές φωτογραφίες του βιότοπου με τη χρήση υπεριώδους φωτός.

Ως αποτέλεσμα της ανόδου του ακροδεξιού Jair Bolsonaro στην εξουσία, ο Mosse αισθάνθηκε την ανάγκη να στρέψει τον φακό του προς τον καπνό και να καταγράψει την τεράστια οικολογική καταστροφή που συνέβαινε.

Έτσι δημιουργήθηκε το «Broken Spectre», μια καθηλωτική ταινία διάρκειας 74 λεπτών και ένα συνοδευτικό βιβλίο με φωτογραφίες και κινηματογραφικά στιγμιότυπα.

Αισθητικά, το «Broken Spectre» ξετυλίγεται σε ποικίλα καλλιτεχνικά και φωτογραφικά επίπεδα. Ασπρόμαυρα στιγμιότυπα καταγράφουν δάση που καίγονται, δυσοίωνους όγκους καπνού, άγρια ζώα και ιθαγενείς ακτιβιστές σε κίνδυνο.

Τα φλογερά πορτοκαλί, τα καυτά ροζ, τα όξινα πράσινα και τα γαλακτώδη μπλε συνενώνονται για να αφηγηθούν μια ιστορία καταστροφής μέσα στο «Broken Spectre», αλλά ως μεμονωμένες εικόνες οι εναέριες λήψεις είναι απίστευτα όμορφες.

Μικροσκοπικά, η χλωρίδα αποδίδεται με χρήση υπεριώδους ακτινοβολίας, με ρίζες και έλικες που αντικατοπτρίζουν την πολυπλοκότητα του βιότοπου στο σύνολό του, ενώ οι αεροφωτογραφίες απανθρακωμένων και άγονων τοπίων προσφέρουν μια πιο μακροσκοπική άποψη του περιβαλλοντικού εγκλήματος που λαμβάνει χώρα στον Αμαζόνιο.

Τα φλογερά πορτοκαλί, τα καυτά ροζ, τα όξινα πράσινα και τα γαλακτώδη μπλε συνενώνονται για να αφηγηθούν μια ιστορία καταστροφής μέσα στο «Broken Spectre», αλλά ως μεμονωμένες εικόνες οι εναέριες λήψεις είναι απίστευτα όμορφες.

«Broken Spectre»: Καταγράφωντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints
«Broken Spectre»: Καταγράφωντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints
«Broken Spectre»: Καταγράφωντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints
«Broken Spectre»: Καταγράφωντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints
«Broken Spectre»: Καταγράφωντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints
«Broken Spectre»: Καταγράφωντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints
«Broken Spectre»: Καταγράφωντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints
«Broken Spectre»: Καταγράφωντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints
«Broken Spectre»: Καταγράφωντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints
«Broken Spectre»: Καταγράφωντας ένα περιβαλλοντικό έγκλημα Facebook Twitter
Φωτ: Richard Mosse/ Loose Joints

Η φωτογραφική συλλογή «Broken Spectre» του Richard Mosse κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Loose Joints.

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI
Photography - A Queer History

Φωτογραφία / Η queer πλευρά της φωτογραφίας σε μια μνημειακή φωτογραφική έκδοση

Δύο Βρετανοί ιστορικοί τέχνης επιμελήθηκαν το «Photography – A Queer History», μια πολυεπίπεδη συλλογή αφιερωμένη στη φωτογραφία που προκαλεί τις κατεστημένες αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την έκφραση φύλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Φωτογραφία / Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Τα «πειρατικά» του πορτρέτα, τα στιγμιότυπα τεμπέλικης ανεμελιάς στις ετοιμόρροπες προβλήτες του West Side αποτελούν μαρτυρία μιας εποχής και μιας κοινότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT