Υπάρχει κάτι παράδοξο στο να προσπαθείς να περιγράψεις μια εικόνα που είναι ταυτόχρονα ρεαλιστική και σουρεαλιστική και στη περίπτωση των φωτογραφιών της Mirka Laura Severa, το παράδοξο είναι ο πιο εύστοχος χαρακτηρισμός. Η τελευταία της σειρά που τιτλοφορείται Still Life, απεικονίζει προσθετικά μέλη και είναι μια ιδέα που γεννήθηκε από τον θαυμασμό της για την δουλειά του πατέρα της. «Πάντα κοιτούσα τα ιατρικά του βιβλία και τις εικονογραφήσεις τους από τα μέρη του σώματος και τις λειτουργίες τους», λέει η Severa. «Μου προκαλούν ενδιαφέρον τα προσθετικά, γιατί είναι ένα είδος αντικατάστασης ή ένα επιδιορθωτικό εργαλείο για ένα μέρος του σώματος». Φωτογραφίζοντας αυτά τα "υπερρεαλιστικά" προσθετικά και τοποθετώντας τα σε ένα εντελώς αναπάντεχο πλαίσιο, η Severa αναγκάζει τους θεατές της να συμμετέχουν σ' αυτόν τον παραλογισμό.
Και σίγουρα οι φωτογραφίες της είναι παράλογες. Η σειρά δημιουργεί μια οπτική πανδαισία. Πού αλλού θα μπορούσατε να δείτε δύο στήθη από σιλικόνη να επιπλέουν σαν εξωτικά νησιά με δύο κύβους πάγου πάνω τους; Η Severa αξιοποιεί την πλούσια εμπειρία της από τη δουλειά της στη διαφήμιση και τη συνεργασία της με μεγάλες εταιρείες ειδών πολυτελείας, σαν έμπνευση για τη σειρά από την οποία όπως λέει και η ίδια «ξεκίνησα να αντιλαμβάνομαι το πραγματικό νόημα της πολυτέλειας και τι πραγματικά δημιουργεί με τέτοιου είδους εικόνες: την επιθυμία». Έτσι η σειρά παίζει με τους ίδιους οπτικούς κώδικες που χρησιμοποιούνται στη διαφήμιση: "σεξ, ομορφιά και γοητεία". Ωστόσο, φροντίζει να σπείρει αμφιβολίες, βάζοντας τους θεατές της να αμφισβητήσουν το μήνυμα της διαφήμισης. Πάντως, οι φωτογραφίες της Severa μέσα στην ασέβειά τους είναι παιχνιδιάρικες και είτε μπαίνετε στη διαδικασία να κατακρίνετε τον πολιτισμό της κοινωνίας για την διαιώνιση της επιθυμίας μέσα από τη διαφήμιση είτε όχι, είναι σίγουρα ευχάριστο να τις βλέπεις.
Περισσότερα για την Mirka Laura Severa και τη δουλειά της εδώ.
σχόλια