Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
0
Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Το τελευταίο project της φωτογράφου Joana Choumali εξερευνά την εικόνα του σώματος και την ομορφιά καταγράφοντας τους άνδρες που κατασκευάζουν κούκλες-μοντέλα ρούχων στο Αμπιτζάν. Η Choumali γεννήθηκε το 1974 στο Αμπιντζάν στην ακτή Ελεφαντοστού. Σπούδασε στη Καζαμπλάνκα γραφικές τέχνες και δουλεψε στο διαφημιστικό χώρο πριν αφοσιωθεί στη φωτογραφία. Χρησιμοποιεί τη φωτογραφία για να ανακαλύψει την ταυτότητά της, όπως λέει, γι' αυτό και ίσως πολλές από τις δουλειές της επικεντρώνονται στην αφρικανική ήπειρο- όντας αφρικανή και η ίδια- και στα πολλά πρόσωπα του πολιτισμού της.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Το μανεκέν "Awoulaba" είναι ένα προκαθορισμένο μοντέλο - κούκλα σχεδιασμένο σύμφωνα με τα αφρικάνικα πρότυπα ομορφιάς γεμάτο καμπύλες, σε αντίθεση με τα ασθενικά αδύναμα παραδείγματα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στη Δύση. Πρωτοεμφανίστηκαν το 2011 και απο τότε έχουν γίνει δημοφιλή και συναντώνται πολύ συχνά σε πολλά καταστήματα ενδυμάτων στην πρωτεύουσα της Ακτής του Ελεφαντοστού το Αμπιντζάν. Στην φωτογραφία τα φρεσκοβαμένα μανεκέν στεγνώνουν κάτω από τον ήλιο στο εργαστήρι του Mr Sidibé στη πλατεία Deux στο Αμπιντζάν.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Στη λαϊκή κουλτούρα των Ιβοριανών οι Awoulabas είναι όμορφες γυναίκες με μεγάλα στήθη και πάνω απ' όλα μεγάλα οπίσθια. Εδώ βλέπουμε έναν μαθητευόμενο να λουστράρει μία κούκλα. Κάθε μία συνήθως χρειάζεται μία εβδομάδα για να ολοκληρωθεί.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

"Μία καμπυλόγραμμη γυναίκα θεωρείται εύπορη, υγιής και ερωτική στην Ακτή του Ελεφαντοστού" εξηγεί η φωτογράφος Joana Choumali. Ο διαγωνισμός ομορφιάς Miss Awoulaba οργανώθηκε πρόσφατα για να προασπίσει τα αφρικανικά πρότυπα ομορφιάς από τα δυτικοποιημένα πρότυπα. Στη φωτογραφία ένας μαθητευόμενος τοποθετεί μία κούκλα στην άκρη του δρόμου.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Η Choumali άρχισε να καταγράφει τα εργαστήρια κατασκευής των κουκλων-μανεκέν παρακινούμενη αρχικά από την απορία που της προκάλεσε ο πολλαπλασιασμός των λευκών Awoulaba μανεκέν που στέκονται έξω από τα καταστήματα ρουχισμού. Ήθελε να καταλάβει τη διαδικασία παραγωγής και τι μαρτυρούσαν τα τελικά προϊόντα για τα πρότυπα ομορφιάς.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Οι κατασκευαστές είναι ανεξάρτητοι και δουλέυουν σε μικρά άτυπα μαγαζιά στους δρόμους του Αμπιντζάν. Πολλοί ξεκίνησαν καλουπώνοντας τσιμεντένιες ή πλαστικές γλάστρες αλλά όταν ξεκίνησε η εισροή φτηνού ρουχισμού στη πόλη, η ζήτηση των μανεκέν αυξήθηκε. Στην εικόνα μία κούκλα λουστράρεται.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Στο τέλος της διαδικασίας οι μαθητευόμενοι είναι τόσο περηφανοι με τη δουλειά τους που σχεδόν συμπεριφέρονται στις κούκλες σαν να είναι αληθινές, λέει η Choumali και έχουν μάλιστα τη συνήθεια να καταγράφουν τη δημιουργία τους φωτογραφίζοντας τες. Ο κύριος Da, ιδιοκτήτης ενός εργαστηρίου ποζάρει με ένα μανεκέν στην Adjame στο Αμπιτζάν.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Η Choumali φωτογραφίζοντας τους κατασκευαστές ανακάλυψε ότι υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με την ταυτότητα της γυναίκας στη δυτική Αφρική κάτι που την οδήγησε να πειραματιστεί με μια σειρά φωτογραφίσεων. Αποφάσισε να υπερθέσει τις εικόνες των αληθινών γυναικών μέσα στις ιδανικοποιημένες μορφές των μανεκέν, εκθέτοντας τα κενά που υπάρχουν ανάμεσα στη πραγματικότητα και τη προσδοκία.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Με αυτές τις υβριδικές φόρμες η φωτογράφος ισχυρίζεται ότι φιλοδοξεί να απαντήσει στην αντικρουόμενη ιδέα της θηλυκότητας, της ομορφιάς και της εικόνας του σώματος στη σύγχρονη Αφρική. Η σειρά της Choumali Awoulaba/Taille Fine θα εκτίθεται στο LagosPhoto festival στην Abuja της Νιγηρίας μέχρι τις 23 Νοεμβρίου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM