Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση

Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Είμαστε μια θεατρική κολεκτίβα και το όνομα μας είναι EgfKA που είναι τα αρχικά για την «Ευρωπαϊκή Συλλογικότητα για Πολιτιστικά Ζητήματα» στα γερμανικά. Είναι κάπως ειρωνικό το όνομα... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Οι T/A/T είναι μέρος της θεατρικής κολεκτίβας  EgfKA  από την Γερμανία και που παρουσιάζει αυτές τις μέρες την θεατρική παράσταση «Φάτσα/Κοινά: Αθήνα» στην σκηνή του Bios, ένα έργο για την Ελληνική κρίση. Έξι Γερμανοί και μια Ελληνίδα με βάση ένα μισοτελειωμένο έργο του Μπρεχτ αφηγούνται με ένα κολάζ πολυμέσων την ιστορία πέντε ανθρώπων που δραπετεύουν από τον πόλεμο και ξεβράζονται παράνομα στην Αθήνα του 2013, της κρίσης , των απεργιών, των καταλήψεων και των εξεγέρσεων. Βρεθήκαμε στις πρόβες της ομάδας και μιλήσαμε λίγο για το έργο λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου

— Πείτε μου λίγα πράγματα για την ομάδα. Πώς βρεθήκατε στην Αθήνα;

Είμαστε μια θεατρική κολεκτίβα και το όνομα μας είναι EgfKA που είναι τα αρχικά για την «Ευρωπαϊκή Συλλογικότητα για Πολιτιστικά Ζητήματα» στα γερμανικά. Είναι κάπως ειρωνικό το όνομα. Η ομάδα σχηματίστηκε το 2011. Μερικοί από μας πηγαίναμε στο ίδιο πανεπιστήμιο. Στην Αθήνα βρεθήκαμε από ένα πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών από την θεατρική σχολή. Έτσι ξεκίνησε η σχέση μας με την Ελλάδα. Πριν έρθουμε όμως συμμετείχαμε σε ένα φεστιβάλ στο Βερολίνο όπου μιλούσαν για την Ελληνική κρίση και για τον τρόπο που την πρόβαλαν τα μίντια στην Γερμανία. Είχαμε πρόβλημα με αυτήν την προσέγγιση έτσι προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι ενάντια σε αυτό. Σκεφτήκαμε να κάνουμε μια καλλιτεχνική ανταλλαγή που έρχεται με την μορφή της καλλιτεχνικής αλληλεγγύης. Βρεθήκαμε έτσι στην κατάληψη του Εμπρός και κάναμε ένα workshop. Εκείνη την περίοδο αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω σε αυτό το έργο.

 

Ο Μπρεχτ γράφει ότι ο πόλεμος δεν αφορά τον ίδιο σαν άνθρωπο αλλά κράτη που πολεμούν για το κεφάλαιο. Δεν τον νοιάζει καθόλου η παγκόσμια τάξη. Αισθάνεται χαμένος. Προσπαθήσαμε να σκεφτούμε με τι σχετίζεται σήμερα αυτή η έννοια της φυγής που περιγράφει.

— Πώς συνδέσατε την κρίση με τον Μπρεχτ;

Η ιδέα μας ήρθε πριν έρθουμε στην Αθήνα. Το φεστιβάλ στο Βερολίνο ήταν για τον Μπρεχτ. Όταν ήρθαμε στο Εμπρός σκεφτήκαμε ότι η κατάσταση που περιέγραφε ο Μπρεχτ στο Fatzer Μaterials  ήταν κάπως παρόμοια με αυτή που ζήσαμε στην Αθήνα.  To Fatsa/Κοινά δεν βασίζεται σε ένα κανονικό έργο του.  Είναι αποσπασματικό έργο. Ο Μπρεχτ δεν κατάφερε να το τελειώσει. Σε αυτό οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεφύγουν  από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Μπρεχτ γράφει ότι ο πόλεμος δεν αφορά τον ίδιο σαν άνθρωπο αλλά κράτη που πολεμούν για το κεφάλαιο. Δεν τον νοιάζει καθόλου η παγκόσμια τάξη. Αισθάνεται χαμένος. Προσπαθήσαμε να σκεφτούμε με τι σχετίζεται σήμερα αυτή η έννοια της φυγής που περιγράφει. Η φυγή από τον πόλεμο, από ένα κράτος. Οι άνθρωποι που φεύγουν από κάπου, έρχονται στην Αθήνα, στην Ελλάδα. Δεν είναι ο παράδεισος, ούτε η Ευρώπη που είχαν φανταστεί και χρειάζονται να βρουν ένα δεύτερο μέρος για να φύγουν πάλι. Δεν είναι ακριβώς πρόσφυγες αλλά πολιτικοί ακτιβιστές. Ο ένας είναι αναρχικός αλλά οι άλλοι γενικά θέλουν να ανήκουν σε μια κοινωνία.

Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Σε τι γλώσσα θα παιχτεί το έργο;

Θα είναι στα γερμανικά με αγγλικούς υπότιτλους και ορισμένα μέρη θα είναι στα ελληνικά όπως ένα βίντεο που γυρίσαμε εδώ το 2013.

— Τι ανταπόκριση περιμένετε να έχει;

Δεν ξέρουμε. Η λέξη κλειδί είναι η πρόσβαση. Συνήθως κάνουμε μια συζήτηση μετά το έργο. Την πρώτη φορά που το παίξαμε στο Μόναχο ο κόσμος ήταν πολύ θετικός. Στο Βερολίνο τα αισθήματα ήταν ανάμεικτα. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιδράσει το Αθηναϊκό κοινό. Σε κάποιους που ασχολούνται μόνο με την αισθητική του θεάτρου, ίσως δεν συμφωνήσουν με το έργο επειδή είναι έντονα πολιτικό.

—  Πώς αντιμετώπιζαν τα Γερμανικά μίντια την Ελλάδα το καλοκαίρι;

 Ήταν πολύ άσχημη η κατάσταση. Όλος ο τύπος ήταν ενάντια στην Ελλάδα. Σήμερα δεν ακούς τίποτα. Έχει ξεφουσκώσει το θέμα. Δεν γράφουν τίποτα. Τώρα έχουν την κρίση με τους πρόσφυγες. Για μας το να διαβάζουμε εφημερίδες ή να βλέπουμε τηλεόραση το καλοκαίρι ήταν πολύ άσχημο επειδή έχουμε φίλους εδώ και ξέραμε την κατάσταση. Υπήρχε όμως αλληλεγγύη από την αριστερά όταν ο Σύριζα κέρδισε της εκλογές. Ήταν ένα σύμβολο ελπίδας για την αριστερά σε όλη την Ευρώπη. Στην Γερμανία νόμιζαν στην αρχή ότι αφορούσε μόνο την Ελλάδα η κρίση αλλά τελικά αυτό που λέμε και στο έργο είναι ότι αφορά όλη την Ευρώπη. Δεν είναι μόνο ελληνική και είναι θέμα χρόνου για τις άλλες χώρες.

— Πώς βλέπετε την κατάσταση μετά την Παρασκευή;

Είναι σαν αυτό που λέει ο Γκράμσι «Ο παλιός κόσμος πεθαίνει. Ο καινούργιος δεν έχει γεννηθεί ακόμη. Είναι η εποχή των τεράτων». Δεν ξέρουμε τι θα αλλάξει. Δεν είμαστε σίγουροι αν θα υπάρξει κάποια μεγάλη αλλαγή. Είναι πολύ νωρίς. Φαίνεται μόνο ότι έχουν βρει μια δικαιολογία για να κάνουν την Ευρώπη ένα μεγαλύτερο φρούριο, να κλείσουν τα σύνορα. Καλύτερα γι’ αυτούς, χειρότερα για την ανθρωπότητα.

Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Η λέξη κλειδί είναι η πρόσβαση. Συνήθως κάνουμε μια συζήτηση μετά το έργο. Την πρώτη φορά που το παίξαμε στο Μόναχο ο κόσμος ήταν πολύ θετικός. Στο Βερολίνο τα αισθήματα ήταν ανάμεικτα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Info:

Σύλληψη – Σκηνοθεσία - Ερμηνεία: Sabrina Apitz, Matthias Kelle, Dafni Sofianopoulou, Olivia Stutz, Florian Thamer, Julian Thamer, Tina Turnheim

BIOS.TESLA Main
Παραστάσεις: Πέμπτη 19, Παρασκευή 20 & Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015
Ώρα έναρξης: 20:30
Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ & 8 ευρώ (φοιτητικό)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ