Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση

Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Είμαστε μια θεατρική κολεκτίβα και το όνομα μας είναι EgfKA που είναι τα αρχικά για την «Ευρωπαϊκή Συλλογικότητα για Πολιτιστικά Ζητήματα» στα γερμανικά. Είναι κάπως ειρωνικό το όνομα... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Οι T/A/T είναι μέρος της θεατρικής κολεκτίβας  EgfKA  από την Γερμανία και που παρουσιάζει αυτές τις μέρες την θεατρική παράσταση «Φάτσα/Κοινά: Αθήνα» στην σκηνή του Bios, ένα έργο για την Ελληνική κρίση. Έξι Γερμανοί και μια Ελληνίδα με βάση ένα μισοτελειωμένο έργο του Μπρεχτ αφηγούνται με ένα κολάζ πολυμέσων την ιστορία πέντε ανθρώπων που δραπετεύουν από τον πόλεμο και ξεβράζονται παράνομα στην Αθήνα του 2013, της κρίσης , των απεργιών, των καταλήψεων και των εξεγέρσεων. Βρεθήκαμε στις πρόβες της ομάδας και μιλήσαμε λίγο για το έργο λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου

— Πείτε μου λίγα πράγματα για την ομάδα. Πώς βρεθήκατε στην Αθήνα;

Είμαστε μια θεατρική κολεκτίβα και το όνομα μας είναι EgfKA που είναι τα αρχικά για την «Ευρωπαϊκή Συλλογικότητα για Πολιτιστικά Ζητήματα» στα γερμανικά. Είναι κάπως ειρωνικό το όνομα. Η ομάδα σχηματίστηκε το 2011. Μερικοί από μας πηγαίναμε στο ίδιο πανεπιστήμιο. Στην Αθήνα βρεθήκαμε από ένα πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών από την θεατρική σχολή. Έτσι ξεκίνησε η σχέση μας με την Ελλάδα. Πριν έρθουμε όμως συμμετείχαμε σε ένα φεστιβάλ στο Βερολίνο όπου μιλούσαν για την Ελληνική κρίση και για τον τρόπο που την πρόβαλαν τα μίντια στην Γερμανία. Είχαμε πρόβλημα με αυτήν την προσέγγιση έτσι προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι ενάντια σε αυτό. Σκεφτήκαμε να κάνουμε μια καλλιτεχνική ανταλλαγή που έρχεται με την μορφή της καλλιτεχνικής αλληλεγγύης. Βρεθήκαμε έτσι στην κατάληψη του Εμπρός και κάναμε ένα workshop. Εκείνη την περίοδο αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω σε αυτό το έργο.

 

Ο Μπρεχτ γράφει ότι ο πόλεμος δεν αφορά τον ίδιο σαν άνθρωπο αλλά κράτη που πολεμούν για το κεφάλαιο. Δεν τον νοιάζει καθόλου η παγκόσμια τάξη. Αισθάνεται χαμένος. Προσπαθήσαμε να σκεφτούμε με τι σχετίζεται σήμερα αυτή η έννοια της φυγής που περιγράφει.

— Πώς συνδέσατε την κρίση με τον Μπρεχτ;

Η ιδέα μας ήρθε πριν έρθουμε στην Αθήνα. Το φεστιβάλ στο Βερολίνο ήταν για τον Μπρεχτ. Όταν ήρθαμε στο Εμπρός σκεφτήκαμε ότι η κατάσταση που περιέγραφε ο Μπρεχτ στο Fatzer Μaterials  ήταν κάπως παρόμοια με αυτή που ζήσαμε στην Αθήνα.  To Fatsa/Κοινά δεν βασίζεται σε ένα κανονικό έργο του.  Είναι αποσπασματικό έργο. Ο Μπρεχτ δεν κατάφερε να το τελειώσει. Σε αυτό οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεφύγουν  από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Μπρεχτ γράφει ότι ο πόλεμος δεν αφορά τον ίδιο σαν άνθρωπο αλλά κράτη που πολεμούν για το κεφάλαιο. Δεν τον νοιάζει καθόλου η παγκόσμια τάξη. Αισθάνεται χαμένος. Προσπαθήσαμε να σκεφτούμε με τι σχετίζεται σήμερα αυτή η έννοια της φυγής που περιγράφει. Η φυγή από τον πόλεμο, από ένα κράτος. Οι άνθρωποι που φεύγουν από κάπου, έρχονται στην Αθήνα, στην Ελλάδα. Δεν είναι ο παράδεισος, ούτε η Ευρώπη που είχαν φανταστεί και χρειάζονται να βρουν ένα δεύτερο μέρος για να φύγουν πάλι. Δεν είναι ακριβώς πρόσφυγες αλλά πολιτικοί ακτιβιστές. Ο ένας είναι αναρχικός αλλά οι άλλοι γενικά θέλουν να ανήκουν σε μια κοινωνία.

Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Σε τι γλώσσα θα παιχτεί το έργο;

Θα είναι στα γερμανικά με αγγλικούς υπότιτλους και ορισμένα μέρη θα είναι στα ελληνικά όπως ένα βίντεο που γυρίσαμε εδώ το 2013.

— Τι ανταπόκριση περιμένετε να έχει;

Δεν ξέρουμε. Η λέξη κλειδί είναι η πρόσβαση. Συνήθως κάνουμε μια συζήτηση μετά το έργο. Την πρώτη φορά που το παίξαμε στο Μόναχο ο κόσμος ήταν πολύ θετικός. Στο Βερολίνο τα αισθήματα ήταν ανάμεικτα. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιδράσει το Αθηναϊκό κοινό. Σε κάποιους που ασχολούνται μόνο με την αισθητική του θεάτρου, ίσως δεν συμφωνήσουν με το έργο επειδή είναι έντονα πολιτικό.

—  Πώς αντιμετώπιζαν τα Γερμανικά μίντια την Ελλάδα το καλοκαίρι;

 Ήταν πολύ άσχημη η κατάσταση. Όλος ο τύπος ήταν ενάντια στην Ελλάδα. Σήμερα δεν ακούς τίποτα. Έχει ξεφουσκώσει το θέμα. Δεν γράφουν τίποτα. Τώρα έχουν την κρίση με τους πρόσφυγες. Για μας το να διαβάζουμε εφημερίδες ή να βλέπουμε τηλεόραση το καλοκαίρι ήταν πολύ άσχημο επειδή έχουμε φίλους εδώ και ξέραμε την κατάσταση. Υπήρχε όμως αλληλεγγύη από την αριστερά όταν ο Σύριζα κέρδισε της εκλογές. Ήταν ένα σύμβολο ελπίδας για την αριστερά σε όλη την Ευρώπη. Στην Γερμανία νόμιζαν στην αρχή ότι αφορούσε μόνο την Ελλάδα η κρίση αλλά τελικά αυτό που λέμε και στο έργο είναι ότι αφορά όλη την Ευρώπη. Δεν είναι μόνο ελληνική και είναι θέμα χρόνου για τις άλλες χώρες.

— Πώς βλέπετε την κατάσταση μετά την Παρασκευή;

Είναι σαν αυτό που λέει ο Γκράμσι «Ο παλιός κόσμος πεθαίνει. Ο καινούργιος δεν έχει γεννηθεί ακόμη. Είναι η εποχή των τεράτων». Δεν ξέρουμε τι θα αλλάξει. Δεν είμαστε σίγουροι αν θα υπάρξει κάποια μεγάλη αλλαγή. Είναι πολύ νωρίς. Φαίνεται μόνο ότι έχουν βρει μια δικαιολογία για να κάνουν την Ευρώπη ένα μεγαλύτερο φρούριο, να κλείσουν τα σύνορα. Καλύτερα γι’ αυτούς, χειρότερα για την ανθρωπότητα.

Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Η λέξη κλειδί είναι η πρόσβαση. Συνήθως κάνουμε μια συζήτηση μετά το έργο. Την πρώτη φορά που το παίξαμε στο Μόναχο ο κόσμος ήταν πολύ θετικός. Στο Βερολίνο τα αισθήματα ήταν ανάμεικτα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Μια Γερμανική κολεκτίβα ανεβάζει στο Bios ένα έργο για την Ελληνική κρίση Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Info:

Σύλληψη – Σκηνοθεσία - Ερμηνεία: Sabrina Apitz, Matthias Kelle, Dafni Sofianopoulou, Olivia Stutz, Florian Thamer, Julian Thamer, Tina Turnheim

BIOS.TESLA Main
Παραστάσεις: Πέμπτη 19, Παρασκευή 20 & Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015
Ώρα έναρξης: 20:30
Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ & 8 ευρώ (φοιτητικό)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ