Τσαρλς Μπουκόφσκι - "Τοστ Ζαμπόν"

Τσαρλς Μπουκόφσκι - "Τοστ Ζαμπόν" Facebook Twitter
0

Διαβάσαμε το βιβλίο που κυκλοφόρησε μόλις από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Στο "Τοστ ζαμπόν" ο Μπουκόφσκι ανοίγει την καρδιά του.

Ο μεγάλος συγγραφέας καταγράφει την παιδική και εφηβική του ηλικία, που σημαδεύτηκε από την προκατάληψη των Αμερικανών για τη γερμανική καταγωγή του, από τον βίαιο πατέρα του, από την οδύνη που του προκαλούσε  η παραμόρφωση των χαρακτηριστικών του από την ανεξέλεγκτη ακμή.

Η μετάφραση είναι του Γιώργου- Ικαρου Μπαμπασάκη. Είναι κοφτή, άμεση, απλή, κάνει τον αναγνώστη συνεπιβάτη σε όλο αυτό το άγριο ταξίδι ενηλικίωσης. 

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του βιβλίου είναι ότι ενώ μοιάζει απολύτως αληθινό δεν ξέρεις ποτέ τί είναι βιογραφικό και τί ανήκει στην σφαίρα της μυθοπλασίας.

Τσαρλς Μπουκόφσκι - "Τοστ Ζαμπόν" Facebook Twitter

Ο Τσαρλς Μπουκόφσκι μιλά στο "Τοστ ζαμπόν" για όλα.
Τα πρώτα ερωτικά αγγίγματα, περιπέτειες –που σήμερα θα ονομάζαμε bulling- με συμμαθητές στο σχολείο, η ανακάλυψη της σεξουαλικής πράξης στην τετάρτη τάξη. Φίλους δεν είχε, το σχολείο δεν το ήθελε, το πρόσωπό του ήταν κουρελιασμένο.

Τσαρλς Μπουκόφσκι - "Τοστ Ζαμπόν" Facebook Twitter

Οι γονείς λαχταρούσαν να είναι πλούσιοι, συχνά τον ξεχνούσαν αφοσιωμένοι στους καυγάδες τους και κάθε Τετάρτη πήγαιναν σινεμά.

Ο πατέρας του έκανε ανόητο χιούμορ για τους Κινέζους. Έδιωχνε πάντα τα παιδιά της γειτονιάς από το σπίτι. Πάντα κοπανούσε την πόρτα, βάδιζε και μιλούσα δυνατά. Η λουρίδα ήταν το αγαπημένο του αξεσουάρ.

Η μητέρα ήταν διακοσμητική. Για την ακρίβεια ήταν η φωνή που νομιμοποιούσε τις βαρβαρότητες του πατέρα. «Καλά θα κάνουν να σε ακούν άντρα μου», έλεγε όταν ο μικρός μελάνιαζε από το ξύλο.

 "Ήταν ένας ξένος ο πατέρας μου. Κι η μάνα μου μια ανύπαρκτη. Ήμουν καταραμένος. Όποτε κοίταζα τον πατέρα μου δεν έβλεπα παρά αναξιοπρεπή βαρεμάρα... Αιώνες ολόκληροι χωριάτικου αίματος και χωριάτικης νουθεσίας", γράφει.

Τα οικογενειακά τραπέζια μετατρέπονταν εύκολα σε εφιάλτη: «Έτρωγα λες κι έτρωγα τους γονείς μου, ναι αυτούς έτρωγα λες κι έτρωγα όσα πίστευαν, λες κι έτρωγα όσα ήταν. Δεν τους μασούσα απλώς τους κατάπινα αμάσητους για να τους ξεφορτωθώ».

Τσαρλς Μπουκόφσκι - "Τοστ Ζαμπόν" Facebook Twitter

Συγχρόνως είχε ένα ακόμα τέρας να αναμετρηθεί: την ασύλληπτη ακμή. Την πολεμούσε με τους πιο παράδοξους κι επώδυνους τρόπους. Περνούσε ώρες στις ιατρικές καρέκλες, υπέμενε τις καυτές βελόνες και τις υπεριώδεις ακτίνες, κυκλοφορούσε μπανταρισμένος με γάζες, άντεχε στον διασυρμό. 

"Μου έβαλες μια υπέρτατη δοκιμασία μέσα από τους γονείς μου και τούτα τα κωλόσπυρα", αναφέρει στο βιβλίο. Και μέσα σε όλα υπήρχε και η γιαγιά του που έδινε την θρησκευτική διάσταση του πράγματος: "Θεέ μου διώξε τον διάβολο από το σώμα τούτου του άμοιρου παιδιού".

 

Τσαρλς Μπουκόφσκι - "Τοστ Ζαμπόν" Facebook Twitter

 

Είναι φανερό πως η σχέση του συγγραφέα με τον πατέρα του υπήρξε το μεγάλο  αγκάθι της ζωής του. Γι' αυτό και το "Τοστ Ζαμπόν" ξεκινά με την εξής αφιέρωση: "Σε όλους τους πατεράδες".

Ας λειτουργήσει αυτό το βιβλίο ως παράδειγμα αποφυγής...

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Η διαμάχη ανάμεσα στην Τζόαν Ντίντιον και την Ιβ Μπάμπιτζ συνεχίζεται και μετά θάνατον σε μια «διπλή» βιογραφία

Βιβλίο / Τζόαν Ντίντιον vs. Iβ Μπάμπιτζ: Μια διαμάχη που συνεχίζεται και μετά θάνατον

Η Ντίντιον και η Μπάμπιτζ πέθαναν με διαφορά έξι ημερών τον Δεκέμβριο του 2021: «Θέλω να πιστεύω ότι η Τζόαν Ντίντιον έζησε μια επιπλέον εβδομάδα από κακία», είχε γράψει τότε μια δημοσιογράφος σε ένα tweet που έγινε viral.
THE LIFO TEAM