Δεν είμαι εδώ για να ακολουθώ κανόνες

Δεν είμαι εδώ για να ακολουθώ κανόνες Facebook Twitter
0
Πώς μπορεί να βρεθεί στο ίδιο σημείο ένας Σούφι με έναν δολοφόνο;

Η απάντησή μου είναι: καλώς ήρθατε στον πλανήτη Γη.

Είσαι καθηγητής γιόγκα. Πώς διοχετεύεις αυτήν τη γνώση στη μουσική που γράφεις;

Πάντα το βλέπω ως κάποιου είδους συμφωνία. Κάθε τάξη είναι μια συμφωνική ορχήστρα. Έχεις τα κρουστά και τα έγχορδα στην αίθουσα διδασκαλίας. Έμαθα από την αρχή πως όταν διδάσκω πρέπει να αφήνω εκτός μαθήματος τον εαυτό μου. Ό,τι κι αν συμβαίνει εκείνη την εποχή, πρέπει να μένει μακριά από το μάθημα. Έτσι μόνο μπορείς να βοηθήσεις τους ανθρώπους να βρουν τον εαυτό τους. Κάτι τέτοιο μεταφέρω και στη σκηνή και στη μουσική μου. Είναι η ίδια προετοιμασία. Εστιάζεις στους ανθρώπους γύρω σου και προσπαθείς να τους βοηθήσεις. Βασικά, τους ανακουφίζεις από τον πόνο τους, τους βοηθάς να χαλαρώσουν.

Προσεγγίζεις τη ζωή σου αλλά και τη σύνθεση ως μια πνευματική διαδικασία. Πώς καταφέρνεις να διατηρείς κάτι τέτοιο, όντας κομμάτι μιας μεγάλης βιομηχανίας όπως η μουσική;

Ξέροντας τι απαιτεί η Δευτέρα, τι απαιτεί η Τρίτη, δουλεύοντας σκληρά. Όταν είμαι σπίτι, πριν από μια περιοδεία, δουλεύω σκληρά, εξασκούμαι στη γιόγκα και όταν βγαίνω στον «δρόμο» παρτάρω τρελά. Όταν με δεις κατά τη διάρκεια μιας περιοδείας, καπνίζω και πίνω. Δεν είμαι έτσι στο σπίτι. Είμαι ένας πατέρας που του αρέσει να περνά πολύ χρόνο με τα παιδιά του, να πηγαίνει τις κόρες του στο σχολείο και τον γιο του στο τάε κβον ντο δυο φορές την εβδομάδα. Βασικά, η οικογενειακή μου ζωή με ισορροπεί και μου επιτρέπει να είμαι ανοιχτός όταν περιοδεύω. Έτσι, πολύς κόσμος με βλέπει να γλεντάω ή να πίνω μετά τις συναυλίες και νομίζει ότι έτσι είμαι πάντα. Είναι σαν να είσαι κοντά σε κάτι και να μην το βλέπεις. Είναι σαν να βλέπεις τον Θεό την έβδομη μέρα της δημιουργίας και να μη σκέφτεσαι τι έκανε τις πρώτες έξι. Δεν μπορείς να κρίνεις κάποιον στο ρεπό του.

Στο τραγούδι «Klowds» χρησιμοποιείς ένα sample με μπαγλαμά, που έχεις πάρει από τον πρώτο, ουσιαστικά, Τούρκο ροκ μουσικό. Πες μου λίγα πράγματα παραπάνω γι' αυτό το τραγούδι.

Ο συνθέτης είναι ο Erkin Koray. Κάποιοι με λένε κλέφτη και αυτό με προσβάλλει. Αυτό το τραγούδι το είχα φτιάξει αρχικά για να με ακούσω να ροκάρω, για να τσεκάρω τα φωνητικά μου πάνω από μια ροκ σύνθεση. Δεν ήταν για τον δίσκο. Η Warp με ρώτησε αν θέλω να το κυκλοφορήσω. Ποιος είμαι εγώ να πω όχι, να μη μοιραστώ αυτήν τη μουσική; Μερικές από τις καλύτερες μουσικές στο χιπ χοπ στα '80s και '90s φτιάχτηκαν με την ίδια διαδικασία. Προσέγγισα τη ροκ μουσική πειράζοντάς την και, κόβοντας μικρά μέρη, κράτησα ό,τι μου άρεσε. Ο Erkin Koray είναι σπουδαίος και χωρίς εμένα, δεν με χρειάζεται, αλλά θέλω να πιστεύω ότι περισσότερος κόσμος θα ασχοληθεί με τη μουσική του λόγω του sample που έχω χρησιμοποιήσει. Γι' αυτό και δίνω πάντα τη λίστα των original τραγουδιών, ώστε να μπορεί ο κόσμος να ακούσει πως ήταν πριν τα πειράξω εγώ. Δεν με ενδιαφέρει να κλέψω τη μουσική κανενός. Οι προθέσεις μου είναι αγνές και ανοιχτόκαρδες. Άλλωστε, θα μου άρεσε να συνεργαστώ μαζί του. Βασικά, θα ήθελα να συνεργαστώ με όλους τους μουσικούς που έχω χρησιμοποιήσει samples τους στα τραγούδια μου. Αν μπορώ να παίξω σαν τον γαμημένο Erkin Koray, τότε... γαμώ.

Πολλά από τα κομμάτια σου έχουν μια ανατολίτικη πινελιά και ίσως γι' αυτό η μουσική σου είναι αρκετά γνωστή στην Ελλάδα. Πώς συνδέεσαι με αυτούς τους ήχους;

Είμαι Ανατολίτης. Οι ρίζες μου είναι από την Αιθιοπία και κάπως έτσι εξηγείται γιατί αυτοί οι ήχοι ταρακουνούν τις χορδές και της δικής μου ψυχής.

Τον Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει το «Caliph's Tea Party», όπου διάφοροι καλλιτέχνες (Bibio, Broadcast, Mark Pritchard κ.λπ.) πειράζουν το δικό σου «A Sufi and a killer». Πώς σου φαίνεται ο τρόπος που προσέγγισαν τον δίσκο σου;

Είναι τιμή μου. Εντάξει, κάποια remix είναι λίγο υπερβολικά, αλλά τα περισσότερα με ενθουσίασαν πραγματικά. Άνοιξαν ένα καινούργιο κομμάτι του εαυτού μου, κάτι που τελικά χρειαζόμουν. Όλη αυτή η διαδικασία που στέλνεις τις a capella εκδόσεις των τραγουδιών σου σε τόσους διαφορετικούς τύπους, που παίζουν τελείως διαφορετικά είδη μουσικής, είναι ένα τρόπος να διατηρείς τις μουσικές σου πιθανότητες στο άπειρο. Δεν υπάρχουν κανόνες σε αυτό το πράγμα - όσον αφορά το δημιουργικό κομμάτι απλά δεν υπάρχουν κανόνες. Δεν είμαι εδώ για να ακολουθώ κανόνες.

Τι κάνει μια συναυλία επιτυχημένη για 'σένα;

Να βγάζεις προς τα έξω ό,τι ήθελες να βγάλεις τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Να τα δίνεις όλα ό,τι κι αν συμβαίνει, ακόμα κι αν έχεις τεχνικά προβλήματα με τον ήχο. Ν' ακούς τον κόσμο να φωνάζει για μιάμιση ώρα. Να βγαίνεις για encore χωρίς να έχεις άλλα τραγούδια και να πρέπει να αυτοσχεδιάσεις εκείνη τη στιγμή. Όλα αυτά αποτελούν συστατικά μιας επιτυχημένης βραδιάς.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ