Ισλανδία, Ρωσία και Ελλάδα παίρνουν τους πόντους στην κωμωδία του Netflix για την Eurovision

Ισλανδία, Ρωσία και Ελλάδα παίρνουν τους πόντους στην κωμωδία του Netflix για την Eurovision Facebook Twitter
Ο Γουίλ Φέρελ (Λαρς) και η Ρέιτσελ ΜακΆνταμς (Σίγκριτ) αποτελούν το ντουέτο Fire Saga από την Ισλανδία
0



ΠΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΚΩΜΩΔΙΑ (που υπερβαίνει μάλιστα τις δύο ώρες) με θέμα τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision; Δεν υποτίθεται ότι είναι αδύνατο να σατιρίσεις κάτι που εκ φύσεως βρίσκεται πέρα από την παρωδία; Γι' αυτούς που τον λατρεύουν, είναι μια υπόθεση αν όχι σοβαρή απαραίτητα, σίγουρα σημαντική και αγαπημένη, που δεν της αξίζει η κωμική μεταχείριση, και γι' αυτούς που τον απορρίπτουν ως κραυγαλέο μνημείο αιώνιου ευρω-κιτς (ειδικά από τότε που ξεκίνησαν να συμμετέχουν και τα ορφανά του υπαρκτού σοσιαλισμού), παραείναι εύκολος στόχος. Πραγματική πρόκληση θα αποτελούσε ίσως μια δραματική ταινία (ένα μελόδραμα χαρακτήρων) με φόντο τα παρασκήνια αυτού του αστραφτερού σύμπαντος.

Τελικά όμως, αυτή η ταινία με πρωταγωνιστές τον Γουίλ Φέρελ (Λαρς) και την Ρέιτσελ ΜακΆνταμς (Σίγκριτ) στο ρόλο του ντουέτου Fire Saga, που πέρα από κάθε πρόβλεψη βρίσκεται ξαφνικά να εκπροσωπεί την Ισλανδία στον διαγωνισμό, δεν είναι ακριβώς κωμωδία, και όχι μόνο επειδή πολλά από τα αστεία απλά δεν λειτουργούν – τουλάχιστον όσο σπαρταριστά τα σκεφτόταν στο μυαλό του ο Γουίλ Φέρελ, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο.

Παρά τα εξωφρενικά (αλλά και σπαρταριστά, κάποια από αυτά) τραγούδια που γράφτηκαν ειδικά για την ταινία, ουδεμία διάθεση φτηνού σαρκασμού διαφαίνεται στην ταινία και τους συντελεστές της.

Όπως είχε δηλώσει παλιότερα, ο Φέρελ είναι γνήσιος οπαδός του θεσμού εδώ και μια εικοσαετία, όταν είχε πάει διακοπές στο σόι της γυναίκας του στη Σουηδία και έπεσε πάνω στη ζωντανή μετάδοση του διαγωνισμού που μάλιστα τότε (το 1999) είχε αναδείξει νικήτρια την Σουηδέζα Charlotte Nilsson. Αυτή η σχέση του ίσως, μαζί με την επίσημη συνεργασία που έχει ξεκινήσει ανάμεσα στο Netflix και στην Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση (Eurοpean Broadcasting Union ή EBU), εξηγεί όχι μόνο την πειστική γενικά αναπαράσταση της ετήσιας εκδήλωσης στην ταινία (που μοιάζει να λειτουργεί ως μυθοπλαστικό υποκατάστατο του ματαιωθέντος για φέτος διαγωνισμού), αλλά και την γεμάτη τρυφερό δέος μεταχείριση που επιφυλάσσει στο θέμα του το "Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga."

 

Επιφυλάσσει επίσης και ένα ανεκτίμητο, υποθέτω, δώρο για τους φανατικούς οπαδούς του θεσμού: την σκηνή όπου γνωστοί θριαμβευτές του θεσμού κατά την τελευταία δεκαετία (κοινώς "Eurostars"), εμφανίζονται όλοι μαζί για ένα εντυπωσιακό song-along. Εμφανίζεται επίσης, στο ρόλο της αρχικής επιλογής της Ισλανδίας για τον διαγωνισμό, η ποπ σταρ Demi Lovato, ενώ η Ρέιτσελ ΜακΆνταμς (η οποία πάντως μοιάζει συγκινητικά αφοσιωμένη στον αλαφροΐσκιωτο χαρακτήρα που υποδύεται) τραγουδά με τη φωνή της νεαρής Σουηδέζας τραγουδίστριας Molly Sanden, που είναι σα να έχει γεννηθεί μέσα στον θεσμό (είχε εκπροσωπήσει την χώρα της στην Junior Eurovision του 2006).

Παρά τα εξωφρενικά (αλλά και σπαρταριστά, κάποια από αυτά) τραγούδια που γράφτηκαν ειδικά για την ταινία, ουδεμία διάθεση φτηνού σαρκασμού διαφαίνεται στην ταινία και τους συντελεστές της που μοιάζουν να απολαμβάνουν ιδιαίτερα τα γυρίσματα που έγιναν στην Ισλανδία και στο Εδιμβούργο. Αν υπάρχει ένας «κακός» χαρακτήρας στην ιστορία, αυτός είναι ο διευθυντής της Κεντρικής Τράπεζας της Ισλανδίας, ο οποίος φτάνει μέχρι και στο έγκλημα για να ακυρώσει κάθε πιθανότητα να νικήσει η χώρα του στον διαγωνισμό, αναλαμβάνοντας έτσι, σύμφωνα με το καταστατικό, τα έξοδα της επόμενης διοργάνωσης.

Ισλανδία, Ρωσία και Ελλάδα παίρνουν τους πόντους στην κωμωδία του Netflix για την Eurovision Facebook Twitter
Απολαυστικός ο Νταν Στίβενς στο ρόλο του Ρώσου Αλεξάντερ Λεμτόφ

Αυτός που είναι πραγματικά απολαυστικός είναι ο Νταν Στίβενς, ο οποίος απειλεί να κλέψει την ταινία στο ρόλο του υπέρλαμπρου εκπρόσωπου της Μητέρας Ρωσίας στον διαγωνισμό, Αλεξάντερ Λεμτόφ. «Είσαι όμορφη και καλόψυχη, εγώ όμορφος και πλούσιος – συνδυασμός πολύ αποτελεσματικός γενικά», λέει στην Σίγκριτ για να την πείσει να εγκαταλείψει τον Λαρς και να ξεκινήσουν μαζί νέο ντουέτο. «Μπορώ να σου χαρίσω αυγό Fabergé, προσωπικό υποβρύχιο, τίγρη για κατοικίδιο, ό,τι θέλεις». «Είσαι σίγουρος ότι δεν είσαι γκέι;», τον ρωτά αργότερα εκείνη. «Δεν υπάρχουν γκέι στη Ρωσία, 100%», της απαντά διόλου πειστικά.

Ισλανδία, Ρωσία και Ελλάδα παίρνουν τους πόντους στην κωμωδία του Netflix για την Eurovision Facebook Twitter
Σημαντική η παρουσία της Μελισσάνθης Μαχούτ στο ρόλο της εκπροσώπου της Ελλάδας στον διαγωνισμό, Mita Xenakis (δίπλα της ο Γουίλ Φέρελ)

Σημαντική παρουσία στην ταινία έχει και η δική μας Μελισσάνθη Μαχούτ στο ρόλο της εκπροσώπου της Ελλάδας (που εμφανίζεται ως παραδοσιακή δύναμη) στον διαγωνισμό, Mita Xenakis, η οποία εμφανίζεται ως σούπερ cool αλλά και «κομβικός» χαρακτήρας που συμπληρώνει το ρομαντικό τετράγωνο της ιστορίας, το τέλος όμως την βρίσκει αγκαλιά με τον κολλητό της, τον Αλεξάντερ, τον οποίο προσκαλεί να έρθει μαζί της μόνιμα στην Ελλάδα, όπου θα μπορεί να εκφράσει πιο ελεύθερα απ' ό,τι στην πατρίδα του, την ερωτική του φύση σε όλο της το καταπιεσμένο μεγαλείο.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ενώ αποσύρεται το «Όσα παίρνει ο άνεμος», σαρώνει στον πλανήτη ένα ανεκδιήγητο σοφτ πορνό του Netflix

TV / Ενώ αποσύρεται το «Όσα παίρνει ο άνεμος», σαρώνει στον πλανήτη ένα ανεκδιήγητο σοφτ πορνό του Netflix

Στις τρεις μέρες προβολής της, η πολωνική ταινία «365 μέρες» βρίσκεται στο #1 του Netflix σε όλον τον κόσμο, από την Ελλάδα ως τις ΗΠΑ, προκαλώντας συγχρόνως χαλασμό στα social media εξαιτίας των σκηνών άγριου σεξ που περιλαμβάνει.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Μυθολογίες / Ένα Dogville με Vanilla sky: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Εκτός από το «Dogville» του Τρίερ, ο τραγουδοποιός θυμάται πού, πότε και με ποιους έχει δει τις αγαπημένες του ταινίες. Θυμάται επίσης ότι, αν και στην αρχή βαρέθηκε τη «Συνεκδοχή» του Κάουφμαν, εκ των υστέρων συνειδητοποίησε πως η ταινία μιλάει για τους αξεδιάλυτους εφιάλτες μας.
Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ