Η κεντρική ηρωίδα του έργου του Ίψεν δανείζει στο έργο το πατρικό της ονοματεπώνυμο. Αν και παντρεύεται τον ανώριμο και χαμηλότερου κοινωνικού και οικονομικού στάτους Γκέοργκ Τέσμαν, η ξεπεσμένη πια κόρη του στρατηγού Γκάμπλερ δεν δέχεται ποτέ να γίνει η Έντα Τέσμαν. Το παρελθόν, με τη μορφή του ανεκπλήρωτου έρωτά της για τον εμπνευσμένο επιστήμονα αλλά αυτοκαταστροφικό Άιλερτ Λέβμποργκ, εισβάλλει με ορμή. Απωθημένες επιθυμίες, ερωτικά τρίγωνα, η ατέρμονη μάχη των δύο φύλων, κοινωνική υποκρισία, οικονομικές συναλλαγές, εκβιασμοί συνυπάρχουν σε ένα έργο που μιλά για μια κοινωνία σε κρίση σαν τη σημερινή.
Ο σκηνοθέτης Μιχάλης Κωνσταντάτος σε συνεργασία με τη Γιώτα Αργυροπούλου –η οποία ερμηνεύει και τον κεντρικό ρόλο–, ξαναγράφουν το έργο με τη μορφή κινηματογραφικού σεναρίου και το φέρνουν στο σήμερα. Μια εγκατάσταση ορίζει ένα μη ρεαλιστικό περιβάλλον και εγκιβωτίζει τα δραματικά πρόσωπα. Ο Μάξιμος Μουμούρης στο ρόλο του Λέβμποργκ πυροδοτεί τη δράση.
Μια ιδέα δημιουργικής συνεισφοράς των θεατών δοκιμάζεται στη διάρκεια των προβών. Ένα μπλογκ που λειτουργεί ως ημερολόγιο χαρακτήρων και ένα ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιχειρούν να ανοίξουν διάλογο με το κοινό για το έργο, φωτοσκιάζοντας έτσι με δημιουργικό τρόπο πτυχές της σκηνοθετικής προσέγγισης.
σχόλια