METAXA x AKTO: 5 νέοι καλλιτέχνες επανασχεδιάζουν το εμβληματικό σήμα του Οίκου Μεταξά

METAXA x AKTO: 5 νέοι καλλιτέχνες επανασχεδιάζουν το εμβληματικό σήμα του Οίκου Μεταξά Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

Είναι σημαντικό να κοιτάμε μπροστά - να εξελισσόμαστε συνεχώς, να έχουμε θάρρος και αποφασιστικότητα, να «αγκαλιάζουμε» το κάθε τι «νέο». Είναι εξίσου σημαντικό να επενδύουμε στους ανθρώπους του μέλλοντος, εκείνους που με την δημιουργικότητα και την όρεξή τους δημιουργούν με όραμα την αλλαγή προς το καλύτερο.

Αυτή είναι μία φιλοσοφία που μοιράζεται εδώ και χιλιάδες χρόνια ο Οίκος Μεταξά. Ένα brand που σέβεται την παράδοση, έχοντας όμως σταθερά το βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον, με οδηγό την ανάγκη για εξέλιξη και δημιουργία. Φέτος, ο Οίκος Μεταξά επανασυστήνεται με μία νέα δημιουργική αφήγηση και με πρωταγωνιστές νέους δημιουργούς με φρέσκια οπτική και σύγχρονη προσέγγιση.

Πριν «ακολουθήσουμε» όμως αυτή τη νέα δημιουργική αφήγηση, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε μερικά πράγματα που βρίσκονται στον πυρήνα της ιστορίας του Οίκου Μεταξά. Ο ιδρυτής, Σπύρος Μεταξάς, καθώς έχτιζε το αποστακτήριό του στον Πειραιά, το 1888, ανακάλυψε στα θεμέλια ένα αρχαίο νόμισμα με τη μορφή του Σαλαμινομάχου. Θεωρώντας το ως έναν σημαντικό οιωνό για τη νέα του δραστηριότητα, αποφάσισε ο Σαλαμινομάχος να γίνει το έμβλημα του Οίκου, που θα ενσάρκωνε το πρωτοπόρο και γεμάτο περιπέτεια όραμά του. Ο πολεμιστής κρατά στο δεξί του χέρι ένα τόξο καθώς στέκεται
πάνω σε μία αρχαία τριήρη, με μια κουκουβάγια να ακουμπά στην πρύμνη της. Προσφέροντας φόρο τιμής στη μάχη της Σαλαμίνας (480 π.Χ.), το σύμβολο υπογραμμίζει την αξία του θάρρους και της γενναιότητας ενάντια σε κάθε αντιξοότητα.

Έτσι, αυτό το σύμβολο έγινε το έμβλημα του METAXA, το οποίο τα τελευταία χρόνια το έχουμε γνωρίσει στην πιο απλή γραφική αναπαράστασή του, με λεπτές γραμμές, πιο σύγχρονο design και με τη συνοδεία της υπογραφής του Σπύρου Μεταξά. Τώρα, ήρθε η στιγμή να γνωρίσουμε εκ νέου το ιστορικό έμβλημα αυτό, αλλά και τον συμβολισμό του, ακριβώς 2.500 χρόνια μετά την μάχη της Σαλαμίνας που αποτελεί ορόσημο για τη δημιουργία του. Έτσι, ο Οίκος Μεταξά αποφάσισε όχι μόνο να αποτίσει έναν φόρο τιμής στην κληρονομιά του, αλλά και να δώσει φωνή στους νέους και στην πρωτοπόρα σκέψη τους, δίνοντάς τους την ευκαιρία να επανασχεδιάσουν το ιστορικό του έμβλημα.

Γι' αυτό, ο Οίκος Μεταξά συνεργάστηκε με τον ΑΚΤΟ, τον μεγαλύτερο εκπαιδευτικό όμιλο Τέχνης, Design & Media στην Ελλάδα, λανσάροντας έναν ιδιαίτερο διαγωνισμό: Σε μία ανοιχτή πρόσκληση, ζήτησε από τους φοιτητές και αποφοίτους της χρονιάς 2020 να προτείνουν τη δική τους ερμηνεία του Σαλαμινομάχου, προσεγγίζοντας το σύμβολο με βάση την ιστορία και τις αξίες που αντιπροσωπεύει, επενδύοντάς το δημιουργικά με τα χαρακτηριστικά και την έμπνευση του δικού τους κόσμου. Το METAXA, άλλωστε, διατηρεί μία σταθερή σχέση με μία μεγάλη και ενδιαφέρουσα λίστα καλλιτεχνών - όπως ο Γιάννης Τσεκλένης τη δεκαετία του '60 ή ο street artist Cacao Rocks την περασμένη χρονιά. Μέσα από τον διαγωνισμό αυτόν, οι απόφοιτοι και οι μαθητές του ΑΚΤΟ είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν και να δημιουργήσουν, αναπτύσσοντας τα ταλέντα τους σε ένα ανοιχτό, δεκτικό και εξαιρετικά δημιουργικό περιβάλλον.

Οι σπουδαστές Γραφικών Τεχνών, Φωτογραφίας και Καλών Τεχνών κλήθηκαν να υποβάλλουν τις προτάσεις τους από τα τέλη Ιουλίου μέχρι τις 25
Σεπτεμβρίου. Η ψηφιακή ψηφοφορία, που ολοκληρώθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου 2020, και η κρίση μιας έμπειρης επιτροπής, κατέληξε στους 5 σπουδαστές που κέρδισαν από ένα συμβολικό χρηματικό έπαθλο μαζί με την ανεκτίμητη ευκαιρία να επιδείξουν το έργο τους μέσω του διεθνούς πεδίου που τους προσφέρει ο Οίκος Mεταξά.

Έτσι, οι συμμετέχοντες επιχείρησαν να προσεγγίσουν τον Σαλαμινομάχο μέσα από πρωτότυπη εικαστική έκφραση, χρησιμοποιώντας γραφιστική, illustration, ψηφιακό κολάζ, επεξεργασία εικόνας και χαρακτική. Τα αποτελέσματα αποτελούν μία σειρά από τολμηρά και στοχαστικά έργα, μία διαφορετική προσέγγιση στο concept της παράδοσης και της σύγχρονης και εναλλακτική προοπτικής. Οι πέντε νικητές, που θα γνωρίσετε παρακάτω, μιλούν για τις δημιουργίες τους - και παράλληλα, κάθε μία από αυτές έρχεται για να ταιριάξει ιδανικά με τα πιο κλασικά και αγαπημένα signature cocktails με METAXA. Άλλωστε, η καλλιτεχνική έκφραση μπορεί να αποδοθεί με πάρα πολλούς τρόπους - ακόμα και γευστικά. Όπως το METAXA συνδυάζεται υπέροχα με μία σειρά από κλασικές, αλλά και απρόσμενες γεύσεις, έτσι κάθε έργο μπορεί να αποτελέσει το τέλειο pairing για ένα cocktail METAXA, ως μία ακόμα «ιστορία» δημιουργίας.


 
Γιώργος Κατσαρέλιας (απόφοιτος Graphic Design)

1ο βραβείο

metaxa akto Facebook Twitter


«Η δημιουργία του έργου εμπνέεται σχεδιαστικά από τον μελανόμορφο ρυθμό (630-500 π.χ), τη ζωγραφική αγγείων που αποδίδει τα εικονιστικά μοτίβα με
μαύρο χρώμα πάνω στην ανοιχτόχρωμη επιφάνεια του πηλού στην Αρχαία Ελλάδα. Με βάση τη ναυμαχία της Σαλαμίνας όπως και τη θέση της τέχνης εκείνη την περίοδο, ξεκίνησα τον σχεδιασμό με στόχο να εκμοντερνίσω την αισθητική των μελανόμορφων αγγείων τοποθετώντας την στο σήμερα. Σημαντικά στοιχεία της σύνθεσης, όπως και του εμβλήματος του Σαλαμινομάχου είναι το στοιχείο του νερού, η κουκουβάγια , η τριήρης και ο Σαλαμινομάχος. Στο πρώτο επίπεδο επικρατεί το στοιχείο του νερού με καμπυλωτά και κυκλικά σχήματα, ένα ψάρι και σχέδια που παραπέμπουν σε κύματα. Στο επόμενο επίπεδο κυριαρχεί η τριήρης με τα κουπιά της και το επιβλητικό της μάτι. Κεντρικά της σύνθεσης πρωταγωνιστεί ο Σαλαμινομάχος σε στιγμή επίθεσης. Τέλος, στα δεξιά της σύνθεσης ο προάγγελος της νίκης των Ελλήνων, η κουκουβάγια.»
 

Instagram: @giorgos_kag

Το νικητήριο έργο δεν θα μπορούσε να συνδυαστεί καλύτερα με ένα Greek Sazerac, με METAXA και με φρέσκα σταφύλια.

Αιμίλιος Κιλτσίκης (απόφοιτος Sketch-Comics-Cartoon)

2ο βραβείο

metaxa akto Facebook Twitter


«Εμπνεύστηκα το κυκλικό μοτίβο των κυμάτων από τα εντυπωσιακά ψηφιδωτά που βρέθηκαν στο Σπίτι των Δελφινιών, στο ιερό νησί της Δήλου.
Σκέφτηκα πως τα κύματα που περιβάλλουν το κύριο θέμα ταιριάζουν απόλυτα στο στρογγυλό σχήμα του λογότυπου, ενισχύοντας τον ελληνικό χαρακτήρα του METAXA. Εστίασα επίσης στο γεγονός ότι το μοτίβο ακολουθεί την αριστερόστροφη κατεύθυνση του καπακιού, καθώς αυτό ξεβιδώνεται. Για την κεντρική εικόνα ήθελα να σκιτσάρω τον στρατιώτη, ο οποίος απεικονίζεται στραμμένος μπροστά και με τα χέρια ανοιχτά, για να τονίσω τη δόξα και το μεγαλείο των πολεμιστών που αναδύθηκαν νικηφόροι μετά τη σκληρή ναυμαχία της Σαλαμίνας, κατευθυνόμενοι προς μία νέα εποχή. Άλλωστε είναι η αγάπη για την ελευθερία και το πείσμα για νίκη που χαρακτηρίζουν την ελληνική ψυχή.

Έβαλα επίσης τον ήλιο πίσω από τον στρατιώτη για να υπογραμμίσω τη συναισθηματική κατάσταση του νικητή. Τέλος, για να προσδώσω ισορροπία
σε ολόκληρη τη σύνθεση, σχεδίασα όλα τα υπόλοιπα στοιχεία συμμετρικά μεταξύ τους.»


Instagram: @aimilioskiltsikis

Ένα Metaxa Spritz με προσεκτικά επιλεγμένα υλικά, ταιριάζει στην ισορροπία του σχεδίου αυτού.


 
Μαρία Γιάννη (απόφοιτος Graphic Design)

3o βραβείο

metaxa akto Facebook Twitter


«Τρία είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το λογότυπο της εταιρείας METAXA, τα οποία αποτέλεσαν και την βάση της έμπνευσής μου: Ο
Σαλαμινομάχος, η τριήρης και το πτηνό της σοφίας ή γλαυξ. Με τη μέθοδο του κολλάζ ανέπτυξα την εικαστική μου πρόταση που παραπέμπει σε ιστορικές
μνήμες, εικονογραφώντας μορφές αναγνωρίσιμες και διαχρονικές. «Δανείζομαι» φωτογραφία (λεπτομέρεια) από το μνημείο που αναφέρεται στη ναυμαχία (Σαλαμίνα – Τύμβος , γλύπτης : Αχχιλέας Βασιλείου, 2005). Ο Σαλαμινομάχος απεικονίζεται κατοπτρικά (πάνω – κάτω) και είναι η κυρίαρχη μορφή που μαζί με το σκαρί της τριήρους αποτελεί ένα «σώμα». Ο κύκλος που περιέχει την κουκουβάγια - την οποία δείχνω σε πτήση - δηλώνει τον δρόμο για το μέλλον : "φωτίζω το μέλλον".»


Instagram: @maryjohn28


Tα χρώματα του σχεδίου ταιριάζουν ιδανικά με ένα Demetr’s Day, με METAXA και μαρμελάδα πορτοκάλι.


Γιάννης Τουρνόγλου (απόφοιτος Graphic Design)

4o βραβείο

metaxa akto Facebook Twitter


«Όπως η ακινητοποίηση του χρόνου συνεχίζει να υπάρχει σαν τεχνική λόγω της υπενθύμισης ντοκουμέντων, προσωπικών στιγμών, ή και από την άλλη δυσάρεστων γεγονότων μέσω των ίδιων των φωτογραφιών, δεν ήθελα στη συγκεκριμένη περίπτωση να θυμηθούμε μέσω της εικόνας τίποτα εκτός του ίδιου του Σαλαμινομάχου. Επικεντρώθηκα στο να πλάσω μία ιστορία μέσω της εικόνας, η οποία εστιάζει στα στοιχεία που μου δόθηκαν από το brief, ενώ παράλληλα έπρεπε το κοινό να επικεντρωθεί στα μηνύματα που ήθελα εγώ να περάσω και όχι στην τεχνική δημιουργίας της ίδιας της εικόνας. Ο Σαλαμινομάχος ήταν ένας άνθρωπος σαν όλους τους υπόλοιπους, ο δυναμισμός του βέβαια, η ύπαρξή του στο κέντρο της εικόνας, το ίδιο το στήσιμο του κάδρου το οποίο τον ωφελεί δηλαδή, όπως και τα υπόλοιπα στοιχεία που υπάρχουν στο λογότυπο του brand (πλοίο, κουκουβάγια), αποκτούν δευτερεύοντα ρόλο, δυναμώνουν τη θέση και την συμβολή του Σαλαμινομάχου στην ιστορία που δημιουργήθηκε. Είναι όντως ένας άνθρωπος σαν όλους τους άλλους, αλλά παράλληλα ένας άνθρωπος αποφασισμένος να εκπληρώσει τον σκοπό για τον οποίο έζησε στο συγκεκριμένο κομμάτι του τότε ζωντανού αλλά τώρα νεκρού και ακινητοποιημένου χρόνου.»


Instagram: @ytournoglou

Το σχέδιο ταιριάζει με ένα διαφορετικό και ιδιαίτερο signature cocktail, όπως το Spyro’s Pearl.

Μαρία Καλαμπαλίκα (απόφοιτος Sketch-Comics-Cartoon)

5o βραβείο

metaxa akto Facebook Twitter


«Η ιδέα πίσω από το έργο αυτό ήταν να ζωντανέψει το έμβλημα του METAXA εναλλάσσοντας τη δράση στα στοιχεία του. Έτσι, τα κύματα συντρίβονται στην τριήρη, ο Σαλαμινομάχος βρίσκεται σε κίνηση και οι κουκουβάγιες πετούν στον αέρα. Μία από αυτές επιχειρεί να ξεφύγει από το πλαίσιο του λογότυπου και της ίδιας της σελίδας, πετώντας προς εμάς, πάνω από το λογότυπο, συμβολίζοντας το ταξίδι και την εξερεύνηση που συνδέονται στενά με το METAXA. Τα χρώματα που επιλέχθηκαν ήταν κυρίως αποχρώσεις του μπλε και του κίτρινου, που θυμίζουν το διάσημο μπουκάλι του ποτού, καθώς
και ζεστές αποχρώσεις παρόμοιες με το κεχριμπαρένιο χρώμα του. Το σχέδιο δημιουργήθηκε με εργαλεία ψηφιακού design. Παρά το μη παραδοσιακό μέσο, ενσωμάτωσα υφές που εκπέμπουν ένα αίσθημα παλαίωσης, σε μια προσπάθεια να συνδέσω το μέλλον με το παρελθόν.»


Instagram: @marykalart

Το δυναμικό αυτό σχέδιο ταιριάζει ιδανικά με ένα Deep Dive με METAXA και ξεχωριστά συστατικά.

Απολαύστε υπεύθυνα.

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ