Μαρίνα Σπανού κιθάρα Facebook Twitter
Δεν μπορώ να φανταστώ την Αθήνα χωρίς μουσικούς να τζαμάρουν στα πεζοδρόμια, στα πάρκα, στις πλατείες της. Ως πεζή με διευκολύνουν να δω την πόλη μου πιο κινηματογραφικά. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η Μαρίνα Σπανού που κάνει χαμό στο TikTok έγινε γνωστή με αυτοσχέδια live στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου

0

Τον Ιούνιο που μας πέρασε η Μαρίνα έστησε το ηχείο της στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, έπιασε την κιθάρα της και τραγούδησε για πρώτη φορά μπροστά σε μερικούς φίλους της που είχαν έρθει για να την ακούσουν. Ήταν οι μέρες μετά το τελευταίο μάθημα των πανελληνίων της.

Στα απογεύματα εκείνου του καλοκαιριού που θα ακολουθούσαν, θα τραγουδούσε πολλές φορές, αυτήν τη φορά με τον κόσμο να γεμίζει τον χώρο για να απολαύσει τη μουσική της, με όλο και περισσότερους περαστικούς να σταματούν για να την ακούσουν να τραγουδάει «εξωτικό χαρμάνι» και «όταν σου χορεύω» σε δικές της διασκευές.

Το ραντεβού επρόκειτο να καθιερωθεί. Μέσα από τα social, το Instagram και το TikTok, η Μαρίνα ανακοίνωνε το επόμενο live στην Αρεοπαγίτου και ο νεαρόκοσμος ανταποκρινόταν με όλο και μεγαλύτερο ενθουσιασμό.  

«Τον καιρό που έδινα πανελλήνιες ήμουν τόσο φρικαρισμένη που έπαιρνα τους δρόμους της Πλάκας για να αναπνεύσω. Περπατούσα στην Αποστόλου Παύλου, στο Θησείο, όταν άκουσα έναν μουσικό να παίζει το "Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι" του Χατζιδάκι, ένα τραγούδι που λέγαμε με τη μαμά μου όταν καλά-καλά δεν ήξερα να αρθρώνω σωστά το σίγμα. Κοντοστάθηκα και ζήτησα από τους φίλους μου να μείνουμε για λίγο εκεί. Άνοιξα την μπίρα μου, γύρισα το βλέμμα μου στα αριστερά και είδα την Ακρόπολη φωτισμένη. Εισπνοή, εκπνοή και άμεση ανάγκη για επικοινωνία της μουσικής μου. Τόσο χρειάστηκε για την απόφαση» λέει όταν τη ρωτάω για το πώς ξεκίνησε το πρώτο live της. 

Αισθάνομαι παντοδύναμη στον πεζόδρομο. Είναι διαδικασία κορύφωσης: όσο περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να σταματήσουν την προκαθορισμένη βόλτα τους και να εξερευνήσουν τον δικό σου κόσμο, τόσο ψηλώνεις κι εσύ. Κάθε live έχει τη δική του διαφορετική γοητεία και ενέργεια. 

«Γύρισα στο σπίτι και άρχισα να ψάχνω για εξοπλισμό» συνεχίζει, «Οι δικοί μου συνέστησαν να τελειώσω πρώτα με τα τρεξίματα των εξετάσεων και ύστερα να εστιάσουμε σε αυτό. Τετάρτη γράφω το τελευταίο μου μάθημα. Παρασκευή παίρνω ηχείο. Κυριακή κρατώ την κιθάρα μου στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Στις 28 Ιουνίου του 2020, λοιπόν, είχα μαζέψει λίγους φίλους, είχα φτιάξει ένα πρόγραμμα διασκευών και ήμουν πολύ ευτυχισμένη. Οι πέντε περαστικοί που επιβράδυναν το βάδισμα τους για να ακούσουν ένα ρεφρέν παραπάνω έγιναν εκατό που κάθονταν για τρία τραγούδια ακόμα. Κάπως έτσι μεγάλωνε η θερινή μας παρέα, που με το πέρασμα του χρόνου γινόταν όλο και πιο σταθερή. 

Μαρίνα Σπανού Αρεοπαγίτου Facebook Twitter
Η Μαρίνα χαιρετάει το κοινό που την παρακολουθεί να τραγουδά στην Αρεοπαγίτου. Φωτ.: Γαβριέλα Κοκκίνη

Αισθάνομαι παντοδύναμη στον πεζόδρομο. Είναι διαδικασία κορύφωσης: όσο περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να σταματήσουν την προκαθορισμένη βόλτα τους και να εξερευνήσουν τον δικό σου κόσμο, τόσο ψηλώνεις κι εσύ. Κάθε live έχει τη δική του διαφορετική γοητεία και ενέργεια. 

Το καλοκαίρι έκανα live επιλεκτικά, σούρουπο, τα οποία ανακοίνωνα μέσω των social media. Είχα ήδη χτίσει τα προηγούμενα χρόνια μια κάποια επαφή με κόσμο που ήθελε να ακούσει τα 15 δευτερολέπτων βίντεο που δημοσίευα. Έτσι, διατυμπάνιζα –διακριτικά!– ώρα και μέρος συνάντησης».

@marinaspanou_

ο απόηχος μέσα από φιλμ σε πεζούλι της Αθήνας. πάρε την μπύρα σου να τζαζέψουμε στην καλοκαιριάτικη Ακρόπολη

♬ πρωτότυπος ήχος - Μαρίνα Σπανού

Οι μουσικοί του δρόμου

«Δεν μπορώ να φανταστώ την Αθήνα χωρίς μουσικούς να τζαμάρουν στα πεζοδρόμια, στα πάρκα, στις πλατείες της. Ως πεζή με διευκολύνουν να δω την πόλη μου πιο κινηματογραφικά. Είναι κάτι που τείνω να κάνω εν γένει. Ίσως γι’ αυτό ήταν τόσο έντονη η επιθυμία μου να δημιουργήσω το ίδιο συναίσθημα σε έναν περαστικό. Πέραν βέβαια του ότι η ελευθερία στην πρόσβαση μουσικής είναι άξια λόγου. Τη διαχωρίζω από τις οργανωμένες συναυλίες με κομμένο εισιτήριο, όπου εκεί απαιτούνται διαφορετικές προϋποθέσεις και καλύπτονται διαφορετικές ανάγκες. Θεωρώ ότι είναι σημαντικό να συνυπάρχουν χωρίς να στερούν τη δυναμική το ένα από το άλλο.

Η 18χρονη Μαρίνα Σπανού κάνει τα πιο δημοφιλή live του δρόμου στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Η πρώτη επαφή

Στα πέντε μου και ήρθα σε επαφή με τις πρώτες κλίμακες, τις πρώτες μου σονάτες, τον πρώτο μου Μπαχ και ούτω καθεξής, με τη φάρα της κλασικής μουσικής. Το ένα έφερε το άλλο. Κάποια στιγμή, ψάχνοντας στην αποθήκη, με περίμενε και μια κιθάρα που είχε συντροφεύσει τον πατέρα μου όσο ήταν στο λύκειο. Έχοντας στις πλάτες μου τις θεωρίες και τα σολφέζ του πιάνου, αποφάσισα να αποστατήσω για λίγο και άρχισα να γρατζουνάω κάτι συγχορδίες σε αυτή. 

@marinaspanou_

ρε, η Κυριακή δεν είναι μια ωραία μέρα να περπατήσεις στην Αρεοπαγίτου;

♬ πρωτότυπος ήχος - Μαρίνα Σπανού

Πάντοτε έγραφα εμπνευσμένες ή μη μελωδίες και στιχάκια σε ξεχασμένα τετράδια, σε κάποια Α4 κόλλα που είχα χρησιμοποιήσει για να λύσω μια εξίσωση, το οποίο για να είμαι ειλικρινής δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα ως έχει τώρα. Το πρώτο ολοκληρωμένο μου τραγούδι, όσο μπορεί να είναι τουλάχιστον σε αυτήν την ηλικία, το έγραψα στα 12 μου χρόνια. Λεγόταν «Σε λατρεύω» και εν τέλει ηχογραφήθηκε σε ένα φιλικό στούντιο. Στην πρώτη μου επαφή με ένα τέτοιο περιβάλλον αισθάνθηκα σαν να έπρεπε να συμβεί. Ανακάλυπτα τον κόσμο από την αρχή. Από τότε δεν σταμάτησα να γράφω.

@marinaspanou_

όταν ο πεζόδρομος ήταν σκηνή και ο κόσμος δικός μας

♬ πρωτότυπος ήχος - Μαρίνα Σπανού

Οι σπουδές

Πέρυσι αποφοίτησα από τον γολγοθά του λυκείου. Αν και η πρώτη καραντίνα λειτούργησε καταστροφικά για πολλούς μαθητές και η μερική αποδιοργάνωση ήταν αναπόφευκτη, εγώ μπορώ να πω ότι επωφελήθηκα σε μεγάλο βαθμό από αυτή. Η απαιτητικότητα του σχολείου έβαζε τις καλλιτεχνικές μου ανησυχίες σε αναμονή και αυτό με τρέλαινε. Μόνο τα Σαββατοκύριακα ή καμία Πέμπτη σκαστή, μετά την τελευταία ώρα, μπορούσα να ακολουθήσω τη μητέρα μου σε κάποια πρόβα για να ξεφεύγω. Όλα αυτά βέβαια συμβίωναν με το σύνδρομο τελειομανίας μου.

Όταν λοιπόν έγινε αυτή η παύση, τον Μάρτιο του ‘20, είχα την ευκαιρία να πιέζω τον εαυτό μου όσο επιθυμούσα εγώ. Φροντιστήριο ούτως ή άλλως δεν ήθελα να κάνω, άρα εκ των πραγμάτων τον χρόνο μου μπορούσα να τον διαχειριστώ καλύτερα, έτσι ώστε να εκτονώνομαι και δημιουργικά. Πέρασα στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, στο τμήμα της Φιλολογίας.

Η 18χρονη Μαρίνα Σπανού κάνει τα πιο δημοφιλή live του δρόμου στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου Facebook Twitter
Προς το παρόν δεν έχω προγραμματίσει κάποια εμφάνιση καλοκαιρινή, αλλά σίγουρα θα ήθελα πολύ με την κυκλοφορία του δίσκου να βρεθώ στη σκηνή. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το καλοκαίρι του ‘20 έκανα κάποια μαθήματα προετοιμασίας ώστε να δώσω σε δραματικές σχολές. Αγαπώ το θέατρο δυνατά, ακόμη κι όταν δεν το φωνάζω. Ή μάλλον στην εποχή που ζούμε: αγαπώ το θέατρο δυνατά ακόμη κι όταν δεν φωνάζει. Παιδικό όνειρο ήταν να ανέβω στη σκηνή, σε ένα από αυτά τα μιούζικαλ του Λονδίνου που με είχαν μαγέψει. Παρακολούθησα και ένα σεμινάριο εκεί, στο West End Stage, το 2018. 

Η σχέση μου με τον χορό επίσης είναι άκρως ερωτική. Χτυπιόμουν σε μια αίθουσα άτσαλα από μικρό παιδί. Ήμουν πολλά χρόνια στη σχολή του Φωκά Ευαγγελινού και σίγουρα νιώθω πως θα ήμουν πολύ διαφορετική αν δεν ήταν για αυτά τα λυτρωτικά μαθήματα της Παρασκευής. Θέατρο, μουσική και χορός για μένα είναι ζωτικά όργανα. 

Είμαι στο πρώτο έτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου και είμαι πολύ ευγνώμων που έχω τη δυνατότητα να εντρυφήσω και σε αυτήν τη μορφή τέχνης. 

@marinaspanou_

το τραγούδι αυτό και η Αρεοπαγίτου. εσύ;

♬ πρωτότυπος ήχος - Μαρίνα Σπανού

Η συνεργασία με τον Κωστή Μαραβέγια 

Με τον Κωστή συνευρεθήκαμε μουσικά στη σκηνή του Θεάτρου Άλσους, τον Ιούλιο του ‘20, και στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τα Χριστούγεννα της ίδιας χρονιάς. Ήταν μια άψογη συνεργασία που με καθόρισε. Πρόκειται για έναν αξιόλογο καλλιτέχνη και άνθρωπο που δίνει απλόχερα χώρο στους νέους μουσικούς. Είναι σπάνιο πλάσμα. Αυτό μπορεί να το αντιληφθεί κανείς μάλιστα και από τους ανθρώπους που τον ακολουθούν πιστά. Η ενέργεια του κοινού στη συναυλία ήταν τρυφερά θερμή. Έχω τις πιο γλυκές εικόνες από τις μέρες εκείνες και εύχομαι να ανταμώσουμε ξανά.

«Η Ομόνοια»

Το κομμάτι αυτό το έγραψα στην πρώτη καραντίνα, τον Μάρτιο του ‘20, γιατί μου έλειπαν τα μετρό. Οι αποβάθρες, άδειες ή όχι, οι σκισμένες θέσεις στα τελευταία βαγόνια και τα βιαστικά ζευγαρώματα ματιών. Η σκονισμένη Ομόνοια που τελικά κάπως ρομαντική φαντάζει. Σημείο μηδέν είναι τα σημεία αναμονής που έχω ζήσει και από αυτά τροφοδοτήθηκε και το τραγούδι αυτό. 

Η «Ομόνοια» μου αγκαλιάστηκε από αρκετό κόσμο. Νομίζω πως μια από τις πιο χαρούμενες μου στιγμές είναι να την τραγουδάω στην Αρεοπαγίτου και η ένταση των φωνών που συνοδεύουν να είναι μεγαλύτερη από αυτή του ηχείου.

Μαρίνα Σπανού - Ομόνοια

Ο δίσκος

Βρίσκομαι στο τελευταίο στάδιο της ηχογράφησης του πρώτου μου δίσκου, κάτι που με κρατά σε εγρήγορση. Είναι ένα σύνολο 7 κομματιών που αποτελούν μια ενιαία διαδρομή από παραλίγο ερωτικών, από άνω τελείες κι από γοητευτικά «σχεδόν», που ελπίζω με τη σειρά τους να γοητεύσουν κάποιον περαστικό ακροατή. Ένα από αυτά είναι και η «Ομόνοια», η οποία εν τω μεταξύ έχει διασκευαστεί και θα κυκλοφορήσει ξανά το καλοκαίρι μαζί με τον δίσκο. Είναι τα 7 διαμαντάκια μου, είναι κομμάτι της Μαρίνας και ανυπομονώ να μοιραστούν τις ιστορίες τους. 

Προς το παρόν δεν έχω προγραμματίσει κάποια εμφάνιση καλοκαιρινή, αλλά σίγουρα θα ήθελα πολύ με την κυκλοφορία του δίσκου να βρεθώ στη σκηνή. Δεν ξέρω για πόσο καιρό ακόμη θα συνεχίσουν τα live του δρόμου, αλλά πάντα θα είναι το σημείο εκκίνησης και επαναπροσδιορισμού μου. Ευελπιστώ ο αέρας της Αρεοπαγίτου να γεμίσει τον αέρα των σκηνών. Αυτό για μένα θα ήταν το ιδανικό τουλάχιστον. Όμορφα πράγματα έρχονται.

Η 18χρονη Μαρίνα Σπανού κάνει τα πιο δημοφιλή live του δρόμου στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

TikTok

Instagram

YouTube

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 18.4.2021

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ταφ Λάθος πουλί

Οι Αθηναίοι / Ταφ Λάθος: «Η μάνα μου είναι η πρώτη ακροάτρια των τραγουδιών μου ακόμα και σήμερα»

Μουσικός, ράπερ. Γεννήθηκε στο Μαρούσι, ζει στην Ηλιούπολη. Αυτή την περίοδο ετοιμάζεται για ένα live με full band στο Gazarte και συμμετέχει στο πρότζεκτ «200 χρόνια δημοτικό τραγούδι» του Σταύρου Ξαρχάκου.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ