Μαρίνα Σπανού κιθάρα Facebook Twitter
Δεν μπορώ να φανταστώ την Αθήνα χωρίς μουσικούς να τζαμάρουν στα πεζοδρόμια, στα πάρκα, στις πλατείες της. Ως πεζή με διευκολύνουν να δω την πόλη μου πιο κινηματογραφικά. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η Μαρίνα Σπανού που κάνει χαμό στο TikTok έγινε γνωστή με αυτοσχέδια live στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου

0

Τον Ιούνιο που μας πέρασε η Μαρίνα έστησε το ηχείο της στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, έπιασε την κιθάρα της και τραγούδησε για πρώτη φορά μπροστά σε μερικούς φίλους της που είχαν έρθει για να την ακούσουν. Ήταν οι μέρες μετά το τελευταίο μάθημα των πανελληνίων της.

Στα απογεύματα εκείνου του καλοκαιριού που θα ακολουθούσαν, θα τραγουδούσε πολλές φορές, αυτήν τη φορά με τον κόσμο να γεμίζει τον χώρο για να απολαύσει τη μουσική της, με όλο και περισσότερους περαστικούς να σταματούν για να την ακούσουν να τραγουδάει «εξωτικό χαρμάνι» και «όταν σου χορεύω» σε δικές της διασκευές.

Το ραντεβού επρόκειτο να καθιερωθεί. Μέσα από τα social, το Instagram και το TikTok, η Μαρίνα ανακοίνωνε το επόμενο live στην Αρεοπαγίτου και ο νεαρόκοσμος ανταποκρινόταν με όλο και μεγαλύτερο ενθουσιασμό.  

«Τον καιρό που έδινα πανελλήνιες ήμουν τόσο φρικαρισμένη που έπαιρνα τους δρόμους της Πλάκας για να αναπνεύσω. Περπατούσα στην Αποστόλου Παύλου, στο Θησείο, όταν άκουσα έναν μουσικό να παίζει το "Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι" του Χατζιδάκι, ένα τραγούδι που λέγαμε με τη μαμά μου όταν καλά-καλά δεν ήξερα να αρθρώνω σωστά το σίγμα. Κοντοστάθηκα και ζήτησα από τους φίλους μου να μείνουμε για λίγο εκεί. Άνοιξα την μπίρα μου, γύρισα το βλέμμα μου στα αριστερά και είδα την Ακρόπολη φωτισμένη. Εισπνοή, εκπνοή και άμεση ανάγκη για επικοινωνία της μουσικής μου. Τόσο χρειάστηκε για την απόφαση» λέει όταν τη ρωτάω για το πώς ξεκίνησε το πρώτο live της. 

Αισθάνομαι παντοδύναμη στον πεζόδρομο. Είναι διαδικασία κορύφωσης: όσο περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να σταματήσουν την προκαθορισμένη βόλτα τους και να εξερευνήσουν τον δικό σου κόσμο, τόσο ψηλώνεις κι εσύ. Κάθε live έχει τη δική του διαφορετική γοητεία και ενέργεια. 

«Γύρισα στο σπίτι και άρχισα να ψάχνω για εξοπλισμό» συνεχίζει, «Οι δικοί μου συνέστησαν να τελειώσω πρώτα με τα τρεξίματα των εξετάσεων και ύστερα να εστιάσουμε σε αυτό. Τετάρτη γράφω το τελευταίο μου μάθημα. Παρασκευή παίρνω ηχείο. Κυριακή κρατώ την κιθάρα μου στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Στις 28 Ιουνίου του 2020, λοιπόν, είχα μαζέψει λίγους φίλους, είχα φτιάξει ένα πρόγραμμα διασκευών και ήμουν πολύ ευτυχισμένη. Οι πέντε περαστικοί που επιβράδυναν το βάδισμα τους για να ακούσουν ένα ρεφρέν παραπάνω έγιναν εκατό που κάθονταν για τρία τραγούδια ακόμα. Κάπως έτσι μεγάλωνε η θερινή μας παρέα, που με το πέρασμα του χρόνου γινόταν όλο και πιο σταθερή. 

Μαρίνα Σπανού Αρεοπαγίτου Facebook Twitter
Η Μαρίνα χαιρετάει το κοινό που την παρακολουθεί να τραγουδά στην Αρεοπαγίτου. Φωτ.: Γαβριέλα Κοκκίνη

Αισθάνομαι παντοδύναμη στον πεζόδρομο. Είναι διαδικασία κορύφωσης: όσο περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να σταματήσουν την προκαθορισμένη βόλτα τους και να εξερευνήσουν τον δικό σου κόσμο, τόσο ψηλώνεις κι εσύ. Κάθε live έχει τη δική του διαφορετική γοητεία και ενέργεια. 

Το καλοκαίρι έκανα live επιλεκτικά, σούρουπο, τα οποία ανακοίνωνα μέσω των social media. Είχα ήδη χτίσει τα προηγούμενα χρόνια μια κάποια επαφή με κόσμο που ήθελε να ακούσει τα 15 δευτερολέπτων βίντεο που δημοσίευα. Έτσι, διατυμπάνιζα –διακριτικά!– ώρα και μέρος συνάντησης».

@marinaspanou_

ο απόηχος μέσα από φιλμ σε πεζούλι της Αθήνας. πάρε την μπύρα σου να τζαζέψουμε στην καλοκαιριάτικη Ακρόπολη

♬ πρωτότυπος ήχος - Μαρίνα Σπανού

Οι μουσικοί του δρόμου

«Δεν μπορώ να φανταστώ την Αθήνα χωρίς μουσικούς να τζαμάρουν στα πεζοδρόμια, στα πάρκα, στις πλατείες της. Ως πεζή με διευκολύνουν να δω την πόλη μου πιο κινηματογραφικά. Είναι κάτι που τείνω να κάνω εν γένει. Ίσως γι’ αυτό ήταν τόσο έντονη η επιθυμία μου να δημιουργήσω το ίδιο συναίσθημα σε έναν περαστικό. Πέραν βέβαια του ότι η ελευθερία στην πρόσβαση μουσικής είναι άξια λόγου. Τη διαχωρίζω από τις οργανωμένες συναυλίες με κομμένο εισιτήριο, όπου εκεί απαιτούνται διαφορετικές προϋποθέσεις και καλύπτονται διαφορετικές ανάγκες. Θεωρώ ότι είναι σημαντικό να συνυπάρχουν χωρίς να στερούν τη δυναμική το ένα από το άλλο.

Η 18χρονη Μαρίνα Σπανού κάνει τα πιο δημοφιλή live του δρόμου στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Η πρώτη επαφή

Στα πέντε μου και ήρθα σε επαφή με τις πρώτες κλίμακες, τις πρώτες μου σονάτες, τον πρώτο μου Μπαχ και ούτω καθεξής, με τη φάρα της κλασικής μουσικής. Το ένα έφερε το άλλο. Κάποια στιγμή, ψάχνοντας στην αποθήκη, με περίμενε και μια κιθάρα που είχε συντροφεύσει τον πατέρα μου όσο ήταν στο λύκειο. Έχοντας στις πλάτες μου τις θεωρίες και τα σολφέζ του πιάνου, αποφάσισα να αποστατήσω για λίγο και άρχισα να γρατζουνάω κάτι συγχορδίες σε αυτή. 

@marinaspanou_

ρε, η Κυριακή δεν είναι μια ωραία μέρα να περπατήσεις στην Αρεοπαγίτου;

♬ πρωτότυπος ήχος - Μαρίνα Σπανού

Πάντοτε έγραφα εμπνευσμένες ή μη μελωδίες και στιχάκια σε ξεχασμένα τετράδια, σε κάποια Α4 κόλλα που είχα χρησιμοποιήσει για να λύσω μια εξίσωση, το οποίο για να είμαι ειλικρινής δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα ως έχει τώρα. Το πρώτο ολοκληρωμένο μου τραγούδι, όσο μπορεί να είναι τουλάχιστον σε αυτήν την ηλικία, το έγραψα στα 12 μου χρόνια. Λεγόταν «Σε λατρεύω» και εν τέλει ηχογραφήθηκε σε ένα φιλικό στούντιο. Στην πρώτη μου επαφή με ένα τέτοιο περιβάλλον αισθάνθηκα σαν να έπρεπε να συμβεί. Ανακάλυπτα τον κόσμο από την αρχή. Από τότε δεν σταμάτησα να γράφω.

@marinaspanou_

όταν ο πεζόδρομος ήταν σκηνή και ο κόσμος δικός μας

♬ πρωτότυπος ήχος - Μαρίνα Σπανού

Οι σπουδές

Πέρυσι αποφοίτησα από τον γολγοθά του λυκείου. Αν και η πρώτη καραντίνα λειτούργησε καταστροφικά για πολλούς μαθητές και η μερική αποδιοργάνωση ήταν αναπόφευκτη, εγώ μπορώ να πω ότι επωφελήθηκα σε μεγάλο βαθμό από αυτή. Η απαιτητικότητα του σχολείου έβαζε τις καλλιτεχνικές μου ανησυχίες σε αναμονή και αυτό με τρέλαινε. Μόνο τα Σαββατοκύριακα ή καμία Πέμπτη σκαστή, μετά την τελευταία ώρα, μπορούσα να ακολουθήσω τη μητέρα μου σε κάποια πρόβα για να ξεφεύγω. Όλα αυτά βέβαια συμβίωναν με το σύνδρομο τελειομανίας μου.

Όταν λοιπόν έγινε αυτή η παύση, τον Μάρτιο του ‘20, είχα την ευκαιρία να πιέζω τον εαυτό μου όσο επιθυμούσα εγώ. Φροντιστήριο ούτως ή άλλως δεν ήθελα να κάνω, άρα εκ των πραγμάτων τον χρόνο μου μπορούσα να τον διαχειριστώ καλύτερα, έτσι ώστε να εκτονώνομαι και δημιουργικά. Πέρασα στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, στο τμήμα της Φιλολογίας.

Η 18χρονη Μαρίνα Σπανού κάνει τα πιο δημοφιλή live του δρόμου στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου Facebook Twitter
Προς το παρόν δεν έχω προγραμματίσει κάποια εμφάνιση καλοκαιρινή, αλλά σίγουρα θα ήθελα πολύ με την κυκλοφορία του δίσκου να βρεθώ στη σκηνή. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το καλοκαίρι του ‘20 έκανα κάποια μαθήματα προετοιμασίας ώστε να δώσω σε δραματικές σχολές. Αγαπώ το θέατρο δυνατά, ακόμη κι όταν δεν το φωνάζω. Ή μάλλον στην εποχή που ζούμε: αγαπώ το θέατρο δυνατά ακόμη κι όταν δεν φωνάζει. Παιδικό όνειρο ήταν να ανέβω στη σκηνή, σε ένα από αυτά τα μιούζικαλ του Λονδίνου που με είχαν μαγέψει. Παρακολούθησα και ένα σεμινάριο εκεί, στο West End Stage, το 2018. 

Η σχέση μου με τον χορό επίσης είναι άκρως ερωτική. Χτυπιόμουν σε μια αίθουσα άτσαλα από μικρό παιδί. Ήμουν πολλά χρόνια στη σχολή του Φωκά Ευαγγελινού και σίγουρα νιώθω πως θα ήμουν πολύ διαφορετική αν δεν ήταν για αυτά τα λυτρωτικά μαθήματα της Παρασκευής. Θέατρο, μουσική και χορός για μένα είναι ζωτικά όργανα. 

Είμαι στο πρώτο έτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου και είμαι πολύ ευγνώμων που έχω τη δυνατότητα να εντρυφήσω και σε αυτήν τη μορφή τέχνης. 

@marinaspanou_

το τραγούδι αυτό και η Αρεοπαγίτου. εσύ;

♬ πρωτότυπος ήχος - Μαρίνα Σπανού

Η συνεργασία με τον Κωστή Μαραβέγια 

Με τον Κωστή συνευρεθήκαμε μουσικά στη σκηνή του Θεάτρου Άλσους, τον Ιούλιο του ‘20, και στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τα Χριστούγεννα της ίδιας χρονιάς. Ήταν μια άψογη συνεργασία που με καθόρισε. Πρόκειται για έναν αξιόλογο καλλιτέχνη και άνθρωπο που δίνει απλόχερα χώρο στους νέους μουσικούς. Είναι σπάνιο πλάσμα. Αυτό μπορεί να το αντιληφθεί κανείς μάλιστα και από τους ανθρώπους που τον ακολουθούν πιστά. Η ενέργεια του κοινού στη συναυλία ήταν τρυφερά θερμή. Έχω τις πιο γλυκές εικόνες από τις μέρες εκείνες και εύχομαι να ανταμώσουμε ξανά.

«Η Ομόνοια»

Το κομμάτι αυτό το έγραψα στην πρώτη καραντίνα, τον Μάρτιο του ‘20, γιατί μου έλειπαν τα μετρό. Οι αποβάθρες, άδειες ή όχι, οι σκισμένες θέσεις στα τελευταία βαγόνια και τα βιαστικά ζευγαρώματα ματιών. Η σκονισμένη Ομόνοια που τελικά κάπως ρομαντική φαντάζει. Σημείο μηδέν είναι τα σημεία αναμονής που έχω ζήσει και από αυτά τροφοδοτήθηκε και το τραγούδι αυτό. 

Η «Ομόνοια» μου αγκαλιάστηκε από αρκετό κόσμο. Νομίζω πως μια από τις πιο χαρούμενες μου στιγμές είναι να την τραγουδάω στην Αρεοπαγίτου και η ένταση των φωνών που συνοδεύουν να είναι μεγαλύτερη από αυτή του ηχείου.

Μαρίνα Σπανού - Ομόνοια

Ο δίσκος

Βρίσκομαι στο τελευταίο στάδιο της ηχογράφησης του πρώτου μου δίσκου, κάτι που με κρατά σε εγρήγορση. Είναι ένα σύνολο 7 κομματιών που αποτελούν μια ενιαία διαδρομή από παραλίγο ερωτικών, από άνω τελείες κι από γοητευτικά «σχεδόν», που ελπίζω με τη σειρά τους να γοητεύσουν κάποιον περαστικό ακροατή. Ένα από αυτά είναι και η «Ομόνοια», η οποία εν τω μεταξύ έχει διασκευαστεί και θα κυκλοφορήσει ξανά το καλοκαίρι μαζί με τον δίσκο. Είναι τα 7 διαμαντάκια μου, είναι κομμάτι της Μαρίνας και ανυπομονώ να μοιραστούν τις ιστορίες τους. 

Προς το παρόν δεν έχω προγραμματίσει κάποια εμφάνιση καλοκαιρινή, αλλά σίγουρα θα ήθελα πολύ με την κυκλοφορία του δίσκου να βρεθώ στη σκηνή. Δεν ξέρω για πόσο καιρό ακόμη θα συνεχίσουν τα live του δρόμου, αλλά πάντα θα είναι το σημείο εκκίνησης και επαναπροσδιορισμού μου. Ευελπιστώ ο αέρας της Αρεοπαγίτου να γεμίσει τον αέρα των σκηνών. Αυτό για μένα θα ήταν το ιδανικό τουλάχιστον. Όμορφα πράγματα έρχονται.

Η 18χρονη Μαρίνα Σπανού κάνει τα πιο δημοφιλή live του δρόμου στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

TikTok

Instagram

YouTube

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 18.4.2021

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ταφ Λάθος πουλί

Οι Αθηναίοι / Ταφ Λάθος: «Η μάνα μου είναι η πρώτη ακροάτρια των τραγουδιών μου ακόμα και σήμερα»

Μουσικός, ράπερ. Γεννήθηκε στο Μαρούσι, ζει στην Ηλιούπολη. Αυτή την περίοδο ετοιμάζεται για ένα live με full band στο Gazarte και συμμετέχει στο πρότζεκτ «200 χρόνια δημοτικό τραγούδι» του Σταύρου Ξαρχάκου.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ