Μέσα στο εκπληκτικά ανακαινισμένο σπίτι – μουσείο του Βικτόρ Ουγκό στο Παρίσι

Μέσα στο εκπληκτικά ανακαινισμένο σπίτι – μουσείο του Βικτόρ Ουγκό στο Παρίσι Facebook Twitter
Οι περίφημες συλλογές από κινέζικες αντίκες. Φωτο: Pierre Antoine / Paris Musées
0

Σε μια από τις όμορφες και γραφικές πλατείες του Παρισιού, στην καρδιά του Μαρέ, στην Place des Vosges, το σπίτι του Βικτόρ Ουγκό αφιερωμένο στη ζωή και το έργο του, που εγκαινιάστηκε στις 30 Ιουνίου 1903, ανοίγει ξανά στο κοινό μετά από εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης και καθυστερήσεις εξαιτίας της πανδημίας.

Έχοντας παραμείνει κλειστό από τον Απρίλιο του 2019, το Maison de Victor Hugo άνοιξε ξανά, με ανακαινισμένους χώρους, συντηρημένα τα αντικείμενα της συλλογής του και νέες εξαγορές. Η πίσω πλευρά του έχει μετατραπεί σε κήπο ο οποίος φιλοξενεί ένα αντίγραφο μιας βρύσης με φίδι που αγόρασε ο Ουγκό πριν από την εξορία του από τη Γαλλία το 1852, μετά την κατάληψη της εξουσίας του Ναπολέοντα Γ'. Στην είσοδο βρίσκεται πλέον το γύψινο γλυπτό Cosette του François Pompon του 1887, που απεικονίζει μια ηρωίδα των Άθλιων του Ουγκό.

Το Μουσείο Βικτόρ Ουγκό στεγάζεται στο Μέγαρο Ροάν – Γκεμενέ, που χτίστηκε το 1605 για τον βασιλικό σύμβουλο Ισαάκ Αρνό. Το 1832, στον δεύτερο όροφο του μεγάρου, εγκαταστάθηκε ο Βικτόρ Ουγκό με την οικογένειά του.

Ο Ουγκό ήταν την εποχή εκείνη τριάντα ετών και παντρεμένος με την παιδική φίλη του Αντέλ Φουσέ, με την οποία απέκτησε τέσσερα παιδιά. Στα χρόνια που έζησε σ’ αυτό το αριστοκρατικό διαμέρισμα, το σαλόνι του, με την υπέροχη θέα προς την πλατεία, ήταν χώρος συνάντησης των πιο διάσημων προσωπικοτήτων του Κινήματος του Ρομαντισμού «Σενάκλ», που κυριαρχούσε τότε στη Γαλλία, όπως οι Αλφρέ ντε Βινύ, Αλφόνς ντε Λαμαρτίν, Σαρλ Ογκιστέν Σεντ-Μπεβ, Αλεξάντρ Ντυμά, Προσπέρ Μεριμέ, Νταβίντ ντ’ Ανζέ, Λουί Μπουλανζέ.

Μέσα στο εκπληκτικά ανακαινισμένο σπίτι – μουσείο του Βικτόρ Ουγκό στο Παρίσι Facebook Twitter
Ο Βίκτορ Ουγκό το 1876. Φωτο: Wikimedia Commons

Σε αυτό το μέγαρο έγραψε πολλά από τα έργα του, μεταξύ των οποίων και μεγάλο μέρος από το αριστούργημά του «Οι Άθλιοι». Τον Δεκέμβριο του 1851 αναγκάστηκε για πολιτικούς λόγους να αυτοεξοριστεί στις Βρυξέλλες, παραμένοντας στην εξορία για δεκαεννέα χρόνια.

Το 1902, έτος εορτασμού της εκατονταετηρίδας από τη γέννησή του, ο Πολ Μερίς δημοσιογράφος, συγγραφέας, αδελφικός φίλος και φιλολογικός εκτελεστής των έργων του, δώρισε τις ανεκτίμητες συλλογές του Ουγκό –λογοτεχνικά έργα, χειρόγραφα, φωτογραφίες, πίνακες, έπιπλα, έγγραφα και ενθύμια διαφόρων περιόδων της ζωής του– στην Πόλη των Παρισίων, με τον όρο να δημιουργηθεί στη μνήμη του μεγάλου συγγραφέα ένα μουσείο στην κατοικία του της Πλατείας Βοσγίων, όπου είχε ζήσει μεγάλο μέρος της ζωής του.

Μέσα στο εκπληκτικά ανακαινισμένο σπίτι – μουσείο του Βικτόρ Ουγκό στο Παρίσι Facebook Twitter
Η πρόσοψη του Maison de Victor Hugo στην Place des Vosges. Φωτο: Pierre Antoine / Paris Musées

Στο κτίριο οι επισκέπτες μπορούν να δουν το διάσημο «Κόκκινο Σαλόνι», στο οποίο υπάρχει και το «Πορτρέτο της Ζιλιέτ Ντρουέ, ως γυναίκας της Σμύρνης», ερωμένης του Ουγκό επί 50 χρόνια, έργο του ζωγράφου Σαρλ-Εμίλ Καλάντ ντε Σανμαρτέν, ενώ το εντυπωσιακό «Κινέζικο Σαλόνι» περιέχει τις περίφημες συλλογές από κινέζικες αντίκες που είχε συγκεντρώσει ο συγγραφέας τόσο κατά τη διάρκεια της διαμονής του στο κτίριο της Place des Vosges, όσο και κατά την περίοδο της μακρόχρονης εξορίας του.

Ανοιχτοί στο κοινό είναι τόσο οι υπόλοιποι χώροι υποδοχής με την αριστουργηματική μπρούντζινη προτομή του Ουγκό, φιλοτεχνημένη από τον Ροντέν, όσο και το υπνοδωμάτιό του με το περίτεχνο κρεβάτι του σε ρυθμό Λουδοβίκου ΙΓ’.

Το μουσείο σχεδιάζει να εκθέσει περίπου 300 από τη συλλογή 700 εύθραυστων σχεδίων του συγγραφέα από τις 10 Ιουνίου έως τις  21 Νοεμβρίου 2021.

Μέσα στο εκπληκτικά ανακαινισμένο σπίτι – μουσείο του Βικτόρ Ουγκό στο Παρίσι Facebook Twitter
Το κινέζικο σαλόνι με καθρέφτη την κορνίζα του οποίου ο Ουγκό διακόσμησε με πεταλούδες και λουλούδια. Φωτο: Pierre Antoine / Paris Musées
Μέσα στο εκπληκτικά ανακαινισμένο σπίτι – μουσείο του Βικτόρ Ουγκό στο Παρίσι Facebook Twitter
Ο Ουγκό έγραφε ενώ στεκόταν όρθιος σε ένα υπερυψωμένο γραφείο. Φωτο: Pierre Antoine / Paris Musées
Μέσα στο εκπληκτικά ανακαινισμένο σπίτι – μουσείο του Βικτόρ Ουγκό στο Παρίσι Facebook Twitter
Το κρεβάτι του Ουγκό, στο οποίο πέθανε στις 22 Μαΐου 1885. Φωτο: Pierre Antoine / Paris Musées
Μέσα στο εκπληκτικά ανακαινισμένο σπίτι – μουσείο του Βικτόρ Ουγκό στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Pierre Antoine / Paris Musées
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ