ΚΙΝΗΣΗ

Εσύ γιατί δεν έκανες ποτέ παιδί;

Εσύ γιατί δεν έκανες ποτέ παιδί; Facebook Twitter
0



ΑΡΚΕΤΑ ΦΡΥΔΙΑ ΑΝΑΣΗΚΩΘΗΚΑΝ επιτιμητικά εξαιτίας μιας «επίμαχης» δήλωσης της Σμαράγδας Καρύδη η οποία σε συνέντευξή της είπε ότι δεν την ενδιέφερε ποτέ ο γάμος και – κυρίως – ότι δεν έγινε ποτέ μητέρα επειδή θα γινόταν σκλάβα του παιδιού και θα άφηνε όλη της την ζωή πίσω, όπως επί λέξει είπε, «προκαλώντας αντιδράσεις». Μοιάζει φοβερό, το να προκαλεί «αντιδράσεις» στις μέρες μας μια τέτοια δήλωση, αλλά όχι αδιανόητο. Η αλήθεια είναι ότι συχνά καλείται – έμμεσα ή άμεσα – να απολογηθεί μια γυναίκα της μέσης ηλικίας για την συντριπτική αμέλειά της να γίνει κάποια στιγμή μητέρα, ασχέτως αν ήθελε και δεν γινόταν ή αν γινόταν αλλά δεν ήθελε ή οτιδήποτε άλλο. Το ερώτημα «εσύ γιατί δεν έκανες ποτέ παιδί;» περιφέρεται ακόμα επίμονο και αδιάκριτο, και ποτέ σχεδόν δεν απευθύνεται σε άνδρες. 

Είναι σα να έχουμε φτάσει σε ένα άλλο περίεργο άκρο, όπου ένας άτεκνος άνδρας μεγαλύτερης ηλικίας και ασαφούς οικογενειακής κατάστασης, είναι εκ προοιμίου ύποπτος. Είναι ο «τρελός του χωριού», δυνάμει «ανώμαλος», και τέλος πάντων καλύτερα να μην έχουν τα παιδιά πολλά-πολλά μαζί του, όποιος φυλάει τα ρούχα του έχει τα μισά.  

Το «στίγμα» υπάρχει ακόμα, τουλάχιστον όμως θέλει να πιστεύει κανείς πως έχουν εξορκιστεί οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα του παρελθόντος, ακόμα και του πολύ πρόσφατου, όσον αφορά στις γυναίκες που δεν έγιναν ποτέ μητέρες. Αντιθέτως, θα τολμούσε να ισχυριστεί κανείς ότι κατά ένα τρόπο τα πράγματα είναι χειρότερα στην εποχή μας για τους άντρες, όσον αφορά μια γενική αντίληψη που επικρατεί για τους άτεκνους μεσήλικους (και άνω), ειδικά όσους ζουν χωρίς μόνιμο/η σύντροφο. Το αφήγημα του ελεύθερου γεροντοπαλίκαρου και του αμετανόητου εργένη, ακόμα και με το ‘γκλάμορους’ περίβλημα του ώριμου πλεϊμπόι (με ή χωρίς την γλοιώδη βελούδινη ρόμπα του Χιου Χέφνερ), έχει ξινίσει προ πολλού, και δικαίως. Μαζί και το παραμύθι του κραταιού ανδρός που μπορεί να κάνει παιδιά ακόμα και στα εκατό, όπως ο Τσάπλιν κάποτε ή ο Μικ Τζάγκερ προσφάτως, ο οποίος έχει παιδί νεότερο από το εγγόνι του.   

Τώρα όμως είναι σα να έχουμε φτάσει σε ένα άλλο περίεργο άκρο, όπου ένας άτεκνος ή άκληρος (ή «απάντρευτος» που λένε στην Κρήτη και μοιάζει να δηλώνει κάτι πολύ πιο οριστικό και αμετάκλητο και παθολογικό από το ανύπαντρος) άνδρας μεγαλύτερης ηλικίας και ασαφούς οικογενειακής κατάστασης, είναι εκ προοιμίου ύποπτος. Είναι ο «τρελός του χωριού», δυνάμει «ανώμαλος», και τέλος πάντων καλύτερα να μην έχουν τα παιδιά πολλά-πολλά μαζί του, όποιος φυλάει τα ρούχα του έχει τα μισά.  

Μοιάζει υπερβολικό, αλλά δεν είναι και τόσο. Ένα σχετικό περιστατικό, ίσως τυχαίο, ίσως και όχι, μου περιέγραφε τις προάλλες ένας γνωστός που μένει σε μια περιοχή – ‘ημιαστική’ ας την πούμε –  της Αθήνας και έχει έναν γείτονα (γύρω στα 65), ο οποίος έχασε την γυναίκα του πρόσφατα και ζει μόνος πλέον με τα δύο σκυλιά τους. Το ζευγάρι ήταν αγαπητό και επειδή έμενε στο ισόγειο ανέβαιναν συχνά διάφορα παιδιά της γειτονιάς για να παίξουν με τα σκυλιά. Από τότε όμως που έμεινε μόνος του, φροντίζει να αποθαρρύνει τα παιδιά από το να πλησιάζουν πολύ το μπαλκόνι του, επειδή, όπως εκμυστηρεύτηκε στον φίλο μου, φοβάται μπας και σκεφτεί η γειτονιά κάτι κακό για τον «παλιόγερο με τα παιδάκια». 


 

Daily
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ