ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

«Hustle»: Νέο τρίποντο από τον Άνταμ Σάντλερ στο γήπεδο του Netflix

adam sadler Facebook Twitter
Η ταινία σε μεγάλο βαθμό ανήκει στον Άνταμ Σαντλερ που ερμηνεύει ιδανικά τον συμπαθή, καλοπροαίρετο και κάπως κλονισμένο από τη ζωή τύπο (ή μεσήλικα) της διπλανής πόρτας, που δεν το βάζει κάτω παρά τις αντιξοότητες.
0

Από την εποχή της φοβερής ερμηνείας του στο «Χτυπημένος από έρωτα» (Punch-Drunk Love, 2002) του Πολ Τόμας Άντερσον, ήταν οφθαλμοφανές ότι ο Άνταμ Σάντλερ, πέρα από επιφανής κωμικός και σούπερ σταρ δημοφιλών ταινιών της πλάκας, μπορούσε να είναι και ένας εξαιρετικός ηθοποιός.

Και τα τελευταία χρόνια μας το υπενθυμίζει όλο και πιο συχνά και με όλο και πιο εμφατικό τρόπο, με αποκορύφωμα το προπέρσινο μετα-σκορσεζικό ντελίριο του Uncut Gems των αδελφών Safdie, μια παραγωγή του Netflix.

Στην ίδια πλατφόρμα έκανε προχθές πρεμιέρα και η νέα του ταινία, που μπορεί να μην έχει τις καλλιτεχνικές φιλοδοξίες, τις υπερβάσεις και το εύρος της προηγούμενης, είναι όμως, παρά τις συμβατικές προδιαγραφές της, μια πολύ καλή ταινία στο είδος της «αθλητικής δραματικής κομεντί».  

Δεν είναι απαραίτητο να αγαπά κανείς το μπάσκετ –και ειδικότερα το NBA–, κάτι τέτοιο όμως βοηθά σημαντικά στην απόλαυση του Hustle, και όχι μόνο επειδή η ταινία κατακλύζεται από τις έκτακτες εμφανίσεις πολλών μεγάλων αστέρων του αθλήματος, παλαιών και σύγχρονων.

Ο Σάντλερ υποδύεται τον Στάνλεϊ, πρώην μπασκετμπολίστα που αναγκάστηκε να τερματίσει πρόωρα την καριέρα του λόγω ενός δραματικά ατυχούς συμβάντος και, πενηντάρης πλέον, εργάζεται ως σκάουτερ για τους ιστορικούς ‘76ers της Φιλαδέλφεια, αναζητώντας στις «μπασκετομάνες» της Ευρώπης (ανάμεσά τους και η Ελλάδα) τον «επόμενο [Greek] freak», τον οποίον και ανακαλύπτει ένα βράδυ τυχαία στην Ισπανία καθώς κοντοστέκεται να χαζέψει ένα νυχτερινό διπλό «αλάνας» σε μια φτωχογειτονιά.

Πρόκειται για έναν νεαρό και «τραχύ» οικοδόμο που ζει με τη μάνα του και τη μικρή του κόρη, ο οποίος στην αρχή περνάει τον Στάνλεϊ για «ανώμαλο», τελικά όμως δέχεται να τον ακολουθήσει στη Γη της Επαγγελίας.

Οι απόηχοι από ταινίες όπως το (πρώτο) Rocky ή το Creed, που επίσης γυρίστηκαν στη Φιλαδέλφεια, είναι έντονοι στις σκηνές της εξαντλητικής προπόνησης, η καρδιά της ταινίας όμως βρίσκεται πιο κοντά στις συναισθηματικές αποχρώσεις του Jerry Maguire.

«Οι άντρες μετά τα 50 δεν έχουν όνειρα», μονολογεί στην αρχή της ταινίας ο Στάνλεϊ καθώς διασχίζει σκυφτός άλλη μια αίθουσα αεροδρομίου, «έχουν εφιάλτες και έκζεμα».

Στην πραγματικότητα ο ίδιος έχει όνειρα, απλά δεν είναι πλέον ούτε μεγαλεπήβολα ούτε φανταχτερά. Το μόνο που θέλει είναι να μη βρίσκεται διαρκώς μακριά από τη γυναίκα του (σούπερ, όπως πάντα, στον ρόλο η αγαπητή Queen Latifah) και στην έφηβη κόρη του, και ιδανικά να κερδίσει μια θέση βοηθού προπονητή στον οργανισμό των Sixers.

Τα πάντα όμως περιπλέκονται όταν επιστρέφει στη Φιλαδέλφεια μαζί με τον νεαρό προστατευόμενό του, τον οποίο υποδύεται με πειστικότητα και αυθεντική «αφέλεια» ο Ισπανός power forward των Utah Jazz, Χουάν Αλμπέρτο («Χουάντσο») Χερνανγκόμεζ, τη «νέμεση» του οποίου στην ταινία υποδύεται ο πρώην συμπαίκτης του στους Minnesota Timberwolves, Άντονι Έντουαρντς. Έναν μικρό «κωμικό» ρόλο έχει και ο πανύψηλος Σέρβος σέντερ των Dallas Mavericks, Μπόμπαν Μαριάνοβιτς. 

Adam Sandler Juancho Hernangomez Facebook Twitter
O Άνταμ Σαντλερ με τον Χουάντσο Χερνανγκόμεζ στα γυρίσματα της ταινίας.

Τριγύρω τους, καθώς μπαίνουμε στα άδυτα της διαδικασίας του NBA Draft Combine, περιφέρονται διάσημοι Hall of Famers, παλιοί και καινούριοι, που «παίζουν» τον εαυτό τους – από τον Τζούλιους Έρβινγκ, τον Σακίλ, τον Τσαρλς Μπάρκλεϊ και τον Ντερκ Νοβίτσκι μέχρι σημερινούς σταρ όπως ο Τρε Γιανγκ, ο Λούκα Ντόνσιτς και ο συμπαίκτης του Γιάννη στους Bucks, Κρις Μίντλετον.

Οι απόηχοι από ταινίες όπως το (πρώτο) Rocky ή το Creed, που επίσης γυρίστηκαν στη Φιλαδέλφεια, είναι έντονοι στις σκηνές της εξαντλητικής προπόνησης, η καρδιά της ταινίας όμως βρίσκεται πιο κοντά στις συναισθηματικές αποχρώσεις του Jerry Maguire.

Πέρα όμως από το σωστό –και σποραδικά εμπνευσμένο– γύρισμα και το μαζεμένο σενάριο που, παρά την προβλέψιμη τρίπρακτη εξέλιξη της πλοκής, δεν ξεπέφτει σε εύκολα κλισέ και διατηρεί συνολικά έναν ακέραιο χαρακτήρα, η ταινία σε μεγάλο βαθμό ανήκει στον Άνταμ Σαντλερ που ερμηνεύει ιδανικά τον συμπαθή, καλοπροαίρετο και κάπως κλονισμένο από τη ζωή τύπο (ή μεσήλικα) της διπλανής πόρτας, που δεν το βάζει κάτω παρά τις αντιξοότητες.

Daily
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιατί σνομπάραμε Τζένιφερ Λόπεζ και Άνταμ Σάντλερ: Η αβάσταχτη στενομυαλιά όσων ψηφίζουν στα Όσκαρ

Οθόνες / Γιατί σνομπάραμε Τζένιφερ Λόπεζ και Άνταμ Σάντλερ: Η αβάσταχτη στενομυαλιά όσων ψηφίζουν στα Όσκαρ

Μιλώντας ανώνυμα στην εφημερίδα New York Post, μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιχειρούν να δικαιολογήσουν (ανεπιτυχώς) γιατί αγνόησαν δύο ερμηνείες που αποθεώθηκαν από την παγκόσμια κριτική

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ