Εδώ και λίγους μήνες στα διάφορα Netflix του πλανήτη χαλάει κόσμο μια ινδική υπερπαραγωγή που συγκεντρώνει στη νιοστή όλα τα φαντασμαγορικά και επικολυρικά στοιχεία που μπορεί να συνδέει κανείς με το Bollywood σινεμά της Βομβάης (παρότι η συγκεκριμένη ταινία αποτελεί προϊόν του ανταγωνιστικού «Tollywood» με έδρα τη Χιντεραμπάντ).
Πρόκειται για το εκρηκτικό και ασυγκράτητο δημιούργημα του σκηνοθέτη S. S. Rajamouli με τίτλο «RRR» (από τα αρχικά των λέξεων Rise, Roar, Revolt – Έγερση, Βρυχηθμός, Εξέγερση), το οποίο αποτελεί την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ινδικού σινεμά.
Και το δείχνει και με το παραπάνω, ειδικά στις πραγματικά απίστευτες σκηνές συμφωνικής και πυροτεχνικής δράσης που δεν κωλώνουν μπροστά σε καμιά υπερβολή και σε καμιά ακρότητα, κάνοντας τις αντίστοιχες των ταινιών του Χόλιγουντ (από τις παραγωγές της Marvel μέχρι τις ταινίες «Fast & Furious») να μοιάζουν επίπεδες, ανέμπνευστες και ψόφιες.
Tο μεγάλο ατού της δεν είναι τα λόγια αλλά οι εικόνες, πολλές από τις οποίες είναι αδύνατο να περιγράψει κανείς με λέξεις, παρά μόνο με επιφωνήματα σοκ και δέους.
Η ταινία βρίσκεται εδώ και καιρό σε πολλά (και μάλιστα δυτικά) top-10 του Netflix ανά τον πλανήτη ενώ στις ΗΠΑ έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται μέχρι και ειδικές (sold out) προβολές της ταινίας σε κινηματογραφικές αίθουσες (και αξίζει τη μεγάλη οθόνη η επική παραφροσύνη που ξεχειλίζει από τα κάδρα του «RRR»).
Και ο λόγος ίσως που δεν υπήρξε και στην ελληνική εκδοχή της πλατφόρμας αντίστοιχος αντίκτυπος είναι ότι η ταινία μοιάζει να είναι «κρυμμένη» από την αρχική σελίδα του Netflix ενώ για κάποιον λόγο δεν έχει γίνει υποτιτλισμός στα ελληνικά.
Υπάρχει πάντως υποτιτλισμός στα αγγλικά προσιτός σε όλους (ας πούμε απλά ότι το φόρτε της ταινίας δεν είναι οι πυκνοί και εγκεφαλικοί διάλογοι) και σε κάθε περίπτωση το μεγάλο ατού της δεν είναι τα λόγια αλλά οι εικόνες, πολλές από τις οποίες είναι αδύνατο να περιγράψει κανείς με λέξεις, παρά μόνο με επιφωνήματα σοκ και δέους. Και κάποια αβίαστα γέλια, ειδικά στα ακροβατικής υστερίας χορευτικά νούμερα.
Σε ένα πρώτο επίπεδο (και μόνο) η ταινία είναι μια ιστορική μυθοπλασία που τοποθετείται στην εποχή του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της Ινδίας τη δεκαετία του 1920, με το ντουέτο των κεντρικών χαρακτήρων να βασίζονται (πολύ χαλαρά) σε δύο πραγματικούς ήρωες της εξέγερσης εναντίον των Βρετανών που εδώ απεικονίζονται όπως οι Ναζί στις πιο στερεοτυπικές πολεμικές ταινίες της δυτικής παραγωγής, ενώ η σατανική σύζυγος του Βρετανού αρμοστή μοιάζει με φουλ botox-αρισμένη Λιβανέζα μεγαλοαστή, ένα είδος μορφής που σίγουρα δεν υπήρχε πριν από εκατό χρόνια, ούτε στην Ινδία ούτε πουθενά.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για πολλά κινηματογραφικά είδη αριστοτεχνικά μπλεγμένα σε ένα μεγαλειώδες παραισθητικό κοκτέιλ. Περιπέτεια, μελό, ιστορικό δράμα, bromance (με σπαρταριστά υπολανθάνουσες γκέι αποχρώσεις), μιούζικαλ (φυσικά), αρχαία τραγωδία με το απαραίτητο χορικό, και πάνω απ’ όλα ένα ντελιριακό καρναβάλι ειδικών εφέ που ξεπερνά και την πιο οργιώδη φαντασία.