«Born Star»: Το νέο άλμπουμ του Sin Boy είναι μια κριτική ματιά στην ελληνική showbiz

«Born Star»: Το νέο άλμπουμ του Sin Boy είναι μια κριτική ματιά στην ελληνική showbiz Facebook Twitter
Ο Sin Boy δεν έκανε ποτέ απόλυτα τραπ, και ας συνδέθηκε με αυτό το είδος από νωρίς στην καριέρα του. Φωτ.: Freddie F./LIFO
0

ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ του «Born Star», του νέου άλμπουμ του Sin Boy που κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες, ο 27χρονος ράπερ φιγουράρει κάτω από μια ταμπέλα με τη λέξη «Περισσός». Με αυτόν τον τρόπο ανακοινώνει και επίσημα την επιστροφή του στην Ελλάδα μετά από τρία χρόνια αυτοεξορίας στο Κόσοβο. 

Το 2019 ήταν μια επεισοδιακή χρονιά για την προσωπική του ζωή και την καριέρα του. Μετά την αποχώρησή του από τη Minos EMI και την έκρηξή του στα social media, αρκετοί ήταν αυτοί που πίστεψαν ότι δεν υπήρχε ουσιαστικός γυρισμός.

Παρόλα τα προβλήματα που αντιμετώπιζε εκείνη την περίοδο, τα οποία δεν μάθαμε ποτέ ακριβώς τι αφορούσαν, αν και παίρνεις μια ιδέα από τα κομμάτια του, ο ίδιος αναγεννήθηκε από τις στάχτες του, έφυγε από την Ελλάδα, παντρεύτηκε και έφτιαξαν μαζί με τη γυναίκα του, τη Rina, τη δική τους δισκογραφική, την Alphapop. Παράλληλα, συνέχισε να βγάζει το ένα άλμπουμ μετά το άλλο. 

Στα περισσότερα από τα έντεκα κομμάτια του άλμπουμ αφηγείται μέσα από τις δικές του εμπειρίες μια ιστορία που προειδοποιεί για τις παγίδες της εύκαιρης φήμης, τη ματαιότητα και την υποκρισία της διασημότητας και το τίμημα του να κινείσαι ανεξάρτητος, πέρα από δισκογραφικές εταιρείες.

Από τότε κατάφερε να κυκλοφορήσει τέσσερα άλμπουμ. Τα δύο μόλις φέτος, το «Old But Gold» με παλιά του τραγούδια και πρόσφατα το «Born Star». Το συγκεκριμένο είναι το πέμπτο του προσωπικό άλμπουμ – το έκτο συνολικά, αν συμπεριλάβει κανείς και τη συνεργασία με τη Rina στο «ΜΜ».

Είναι άξιο αναφοράς το ότι μπορεί να μην είναι όλες οι δουλειές του ισάξιες αλλά είναι ένας παραγωγικότατος μουσικός που εξελίσσεται με κάθε νέα του κυκλοφορία με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Με το καινούργιο του άλμπουμ φαίνεται σαν να έχει γυρίσει για να πάρει εκδίκηση απ' όσα τον ενοχλούν στη σκηνή που τα αλέθει όλα και απ' όσους τον είχαν ξεγραμμένο με έναν απόλυτα δημιουργικό και μουσικό τρόπο, όπως έκαναν οι παλιότερα οι Αμερικανοί ράπερ. Η οργή και τα πυρά του είναι πιο στοχευμένα και δεν τα χρησιμοποιεί απαραίτητα για να προκαλέσει.  

Όπως είχε δηλώσει στη LiFO όταν κυκλοφορούσε το πρώτο σινγκλ του «Born Star», το «Thug Life», το οποίο δεν γνωρίζουμε γιατί δεν υπάρχει στον δίσκο τελικά, αν και είναι κάπως λογικό, επειδή η αγριάδα του δεν ταιριάζει με το υπόλοιπο υλικό:

«Είμαι σε περίοδο που θα κάνω focus πιο πολύ στον MC εαυτό μου, βασισμένος στη γνώση και στην εμπειρία που έχω αποκτήσει. Στο νέο μου κομμάτι "Thug Life" αναφέρομαι στους ανθρώπους των οποίων μόνος στόχος είναι να πετύχουν στην καριέρα τους και ξεπουλάνε όλα όσα έχουν πραγματική σημασία στη ζωή για να φτάσουν εκεί. Το καταλαβαίνω ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να κάνει ό,τι θέλει στη ζωή του, αλλά πλέον έχουμε φτάσει σε σημείο να έχουν ξεπουληθεί όλοι και το να ξεπουλιέσαι να θεωρείται cool. Αυτό το μήνυμα περνάει στη νεολαία. Γι’ αυτό ένιωσα την ανάγκη να τους δείξω τα πράγματα από τη μεριά κάποιου που δεν έχει ξεπουληθεί, ότι πρέπει να έχουν μια καλύτερη εικόνα για το τι θέλουν πραγματικά». 

BORN STARΣτα περισσότερα από τα έντεκα κομμάτια του άλμπουμ αφηγείται μέσα από τις δικές του εμπειρίες μια ιστορία που προειδοποιεί  για τις παγίδες της εύκαιρης φήμης, τη ματαιότητα και την υποκρισία της διασημότητας, και το τίμημα του να κινείσαι ανεξάρτητος, πέρα από δισκογραφικές εταιρείες.

«Όλοι με φωνάζαν αλλοδαπό, τώρα μου φωνάζουν σ' αγαπώ», ραπάρει στο «Taxi» και είναι εντυπωσιακό να συναντάς τόσο αφοπλιστικούς στίχους ειδικά σε μια κατηγορία του ελληνικού ραπ που δεν φημίζεται για την κοινωνικοπολιτική του ταμπέλα.

Στο «Born Star» μπορεί να μην απομακρύνεται ηχητικά από τις προηγούμενες δουλειές του, δημιουργεί μια ακαταμάχητη μείξη από ρυθμούς που αντλούν από το reggaeton, τη europop και τα '80s αλλά και τη λαϊκόποπ των early '00s και γλωσσικό πλουραλισμό, έχει διαμορφώσει όμως ένα στυλ καταδικό του που δεν συγκρίνεται με τίποτα και κανέναν άλλο μουσικό στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Είναι χορευτικό και εντελώς ιδιοσυγκρασιακό.

Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα σε κομμάτια όπως το «Kimas» όπου κοπιάρει ασύστολα το «Τόσα Δειλινά» του Νίκου Κουρκούλη, αλλά με έναν τόσο μεταμοντέρνο τρόπο, που είναι δύσκολο να του αντισταθείς.

Με διαφορά, πάντως, η κορυφαία στιγμή του άλμπουμ είναι το εκρηκτικό «Τοkyo» που λέει μαζί με τη Rina – οι δυο τους έχουν βαλθεί να κάνουν το τέλειο ποπ τραγούδι. 

Tokyo

Γι' αυτό η περίπτωσή του θεωρείται τόσο μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα και είναι κρίμα που τον παίρνει τόσο εύκολα κι αυτόν η μπάλα σε αυτή την κατακραυγή που έχει ξεσηκωθεί εναντίον του τραπ τελευταία.  

Κι αυτό επειδή ο Sin Boy δεν έκανε ποτέ απόλυτα τραπ, και ας συνδέθηκε με αυτό το είδος από νωρίς στην καριέρα του. Πάντοτε διαφοροποιούνταν από τους υπόλοιπους Έλληνες ράπερ, κυρίως στο μουσικό σκέλος της δουλειάς του, αν όχι σε όλα.

Ήταν ο πρώτος της γενιάς του που πειραματίστηκε με τον reggaeton ήχο και μάλιστα κατάφερε να τον ενσωματώσει και να τον καθιερώσει στην ελληνική τραπ σκηνή. Επίσης, ήταν από τους πρώτους που συνειδητοποίησαν την αμεσότητα ενός ποπ καλλιτέχνη. Αναφέρεται συχνά σε αυτά στο άλμπουμ.

Και μπορεί να μη γνωρίσει ποτέ επιτυχία ανάλογη με αυτήν του «Mama?» ή να βγάλει κάτι σαν το «MM», αλλά δεν φαίνεται να τον πολυνοιάζει. Πλέον έχει τον απόλυτο έλεγχο της καριέρας του, ξέρει τι θέλει να κάνει και στην πορεία το αποτέλεσμα τον δικαιώνει.

Ας μη γελιόμαστε, είχε χρόνια να εμφανιστεί ένας τόσο τολμηρός, πειραματικός και από την άλλη εντελώς ποπ καλλιτέχνης στην εγχώρια πολύπαθη μουσική βιομηχανία που αυτήν τη στιγμή έχει επείγουσα ανάγκη από περισσότερους Έλληνες ράπερ που θα ακολουθήσουν το παράδειγμά του.  

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ