Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί»

Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί» Facebook Twitter
Η Ντόρα Μπακοπούλου. Εικονογράφηση: Ατελιέ LiFO
0

ΜΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ που εκτείνεται σε εννιά μουσικές βραδιές καθ' όλη τη διάρκεια του Αυγούστου, περιλαμβάνει κορυφαίους Έλληνες και ξένους ερμηνευτές και σολίστες, και ρεπερτόριο που καλύπτει από Μπαχ, Σούμαν και Μπραμς μέχρι Θεοδωράκη και τζαζ, το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας επιστρέφει στο αγαπημένο νησί του Αργοσαρωνικού για δέκατη έκτη χρονιά.

Χειροποίητο δημιούργημα της κορυφαίας Ελληνίδας πιανίστριας Ντόρας Μπακοπούλου, που το εμπνεύστηκε, το αγαπά και συμμετέχει και η ίδια ενεργά σε αυτό, ως καλλιτεχνική διευθύντρια αλλά και ως σολίστ σε δύο από τις φετινές του συναυλίες, το φεστιβάλ που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας συνδυάζει μουσική δίπλα στο κύμα, καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, υψηλό επίπεδο ερμηνειών σε κλασική, τζαζ και παραδοσιακή μουσική και φανατικό πλέον κοινό, αποτελώντας ιδανική αφορμή αποδράσεων για τους μουσικόφιλους Αθηναίους.

Λίγες μέρες πριν από την έναρξη, η Ντόρα Μπακοπούλου μοιράζεται με τη LiFO τον ενθουσιασμό της για τη φετινή διοργάνωση.

Επειδή ζω με τη μουσική και μέσω της μουσικής, διαλέγω έργα που διψώ ν’ ακούσω σε ανοικτούς χώρους, μέσα στη φύση. Κι αυτό μου το προσφέρει η αγαπημένη Αίγινα.

— Πώς νιώθετε που το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας έφτασε αισίως στη 16η του διοργάνωση; Πώς θα συνοψίζατε με λίγα λόγια την πολυετή πορεία του από το ξεκίνημά του μέχρι σήμερα;
Είμαι πολύ χαρούμενη που καταφέραμε και το κρατάμε ζωντανό 16 ολόκληρα χρόνια (μ’ ένα κενό το 2020 λόγω Covid).

Το φεστιβάλ άρχισε ουσιαστικά από μία δική μου επιθυμία-τρέλα. Ήμουν καλεσμένη στο καλοκαιρινό φεστιβάλ της Martha Argerich, στο Λουγκάνο της Ελβετίας, κι εκεί υπήρχε θαυμάσια ατμόσφαιρα με μεγάλη αδελφοσύνη κι αγάπη ανάμεσα στους καλλιτέχνες. Εγώ μόλις είχα αποκτήσει ένα σπίτι στην Αίγινα (πήγαινα από μικρή στο νησί). Ονειρεύτηκα λοιπόν να μεταφέρω εκείνη την ατμόσφαιρα στην Αίγινα, δημιουργώντας ένα φεστιβάλ με κλασική μουσική.

Το ξεκίνησα με μεγάλο ενθουσιασμό. Είχα και την πολύτιμη βοήθεια των φίλων μου, Κώστα Τουρκάκη και Γιώργου Καλόφωνου, με τους οποίους βρίσκαμε (όχι χωρίς κόπο) επιχορηγήσεις. Ο δήμαρχος ήταν πολύ σκεπτικός στην αρχή, αλλά με βοήθησε με τους χώρους. Κάθε χρόνο κερδίζαμε πόντους στην ψυχολογία και στις προσδοκίες των κατοίκων αλλά και των Αθηναίων παραθεριστών. Κι έτσι φτάσαμε στο σήμερα με πίστη, αλλά και με βραβεία!

— Υπάρχουν στιγμές του φεστιβάλ που έχουν χαραχτεί πιο έντονα στη μνήμη σας;
Ναι, υπάρχουν και δεν είναι λίγες. Από τις πιο έντονες είναι η συναυλία στην Αύρα με τον Εduardo Hubert, τον Αργεντινό μουσικό, και τη Γεωργία Συλαίου από τη Θεσσαλονίκη να τραγουδάει, το 2006. Στο τέλος βούτηξε με το κόκκινο φόρεμά της στη θάλασσα! Τόσος ενθουσιασμός! 

Άλλη σημαντική στιγμή ήταν οι τσιγγάνοι δαίμονες, ένα σύνολο από την Ρουμανία, με τον εκπληκτικό βιολιστή Geza Hotzou Legosky, το 2007. Το κουιντέτο του Μότσαρτ για κλαρινέτο με τον μοναδικό Σπύρο Μουρίκη και τους διάσημους έγχορδους, το 2009, όπου νόμιζες ότι σταμάτησε ο χρόνος. Η ιδιοφυής Έλενα Χούντα στο κουιντέτο του Ντβόρζακ με το κουαρτέτο Anima.

Κι εν τέλει, η μυθική βραδιά στην Παχειοράχη, οικία Σέγκυ / θέατρο Ι. Μολφέση, επάνω στα βουνά, το 2017, με το μεταφυσικό κουιντέτο του Σούμπερτ για δύο βιολοντσέλα, με τους διάσημους φίλους μου του εξωτερικού, έργο πού όλοι λατρεύαμε. Υπάρχει βίντεο της μαγικής αυτής συναυλίας στο YouTube.

Επίσης μία αξέχαστη συναυλία ήταν αυτή με την Κυβέλη Καστοριάδη σε γαλλικά chansons, το 2010. Και η μεγάλη συναυλία στην Αύρα με τις χαρισματικές Μαρία Φαραντούρη, Έλλη Πασπαλά και Σαβίνα Γιαννάτου, το 2010, όπως και η συναυλία της μοναδικής Λένας Πλάτωνος, το 2012. 

Τι να πρωτοθυμηθώ!

F. Schubert Quintet for 2 cellos (part 1) - Aegina Festival 2017

— Τι χαρακτηρίζει το φετινό πρόγραμμα; Υπάρχει κάποιο highlight που ξεχωρίζετε;
Το φετινό πρόγραμμα πιστεύω πως είναι πολύ ενδιαφέρον για τη μεγάλη ποικιλία του και τη συνύπαρξη τόσων διαφορετικών στυλ μουσικής και τόσων διαφορετικών ηλικιών ανθρώπων. Ουσιαστικά φέτος κυριαρχούν οι Έλληνες καλλιτέχνες, αλλά θα έχουμε και δύο μεγάλα αστέρια της διεθνούς σκηνής καθώς και εκλεκτούς ξένους σολίστ που μένουν στην Ελλάδα. 

— Πώς επιλέξατε το ρεπερτόριο που θα ερμηνεύσετε εσείς προσωπικά φέτος;
Επειδή ζω με τη μουσική και μέσω της μουσικής, διαλέγω έργα που διψώ ν’ ακούσω σε ανοικτούς χώρους, μέσα στη φύση. Κι αυτό μου το προσφέρει η αγαπημένη Αίγινα.

Ο λόγος που διάλεξα αυτό το ρεπερτόριο είναι πως αποτελείται από μία θεσπέσια μουσική της ρομαντικής εποχής αλλά κι επειδή εμείς, που την υπηρετούμε, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί!

Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί» Facebook Twitter
Συναυλίες του φεστιβάλ στην παραλία της Αύρας.

— Μπορείτε να μας περιγράψετε την παραλία της Αύρας και την Αυλή του Ναού του Σωτήρος όπου πραγματοποιούνται οι περισσότερες από τις συναυλίες; Τι το ιδιαίτερο έχουν για εσάς αυτά τα locations;
Στην παραλία της Αύρας διεξάγονται συναυλίες μαγικές, κάτω από τον έναστρο ουρανό, πολύ συχνά με ένα μεγάλο φεγγάρι να παρακολουθεί και το κύμα να μουρμουράει, συνοδεύοντας τη μουσική.

Η αυλή του Ναού του Σωτήρα έχει τη χάρη να είναι πολύ οικεία. Οι ακροατές είναι πολύ κοντά στους καλλιτέχνες, σε απόσταση αναπνοής. Όλο αυτό δημιουργεί μια πολύ γλυκιά ατμόσφαιρα!

Όσο, δε, για την Παχειοράχη, πέρα στο βουνό, η πανέμορφη θέα και η φιλοξενία των οικοδεσποτών σε ανταμείβουν για την απόσταση από την πόλη.

— Γιατί είναι σημαντικό να διοργανώνονται σε ετήσια βάση πολιτιστικές πρωτοβουλίες, όπως το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας, στην περιφέρεια και στα νησιά;
Συνηγορούν πολλοί παράγοντες: Η ανάγκη των επισκεπτών για ανανέωση εντυπώσεων, η επιθυμία να βρεθούν χαλαρά με φίλους, η απόλαυση της μουσικής και η μετέπειτα εξόρμηση στις γραφικές ταβέρνες με τις άπειρες λιχουδιές και το δροσερό κρασί.

Ευχαριστώ από το βάθος της καρδιάς μου την Έλενα Χούντα πού δούλευε νυχθημερόν για να γίνουν όλα στην ώρα τους και σωστά και την Πόπη Μαλαπάνη, πού με μεγάλη ετοιμότητα και αίσθημα προσφοράς έφερε την οργάνωση του φετινού φεστιβάλ εις πέρας.

16o Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας
4-22 Αυγούστου

Περισσότερες πληροφορίες στο
site του φεστιβάλ.

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του 16ου Διεθνούς Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας εδώ >>>

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ