Η Aluminco στη Θεσσαλονίκη: Καινοτομία, βιωσιμότητα και design

Η Aluminco στη Θεσσαλονίκη: Καινοτομία, βιωσιμότητα και design Facebook Twitter
Πυρήνα του σχεδιασμού για το νέο showroom της Aluminco αποτέλεσε η ιδέα για τη δημιουργία μιας «εσωτερικής φύσης», μέσα στην οποία αναπτύσσεται τμηματικά η έκθεση. Φωτ.: Courtesy of Post Spectacular Office
0

Η Aluminco, μία από τις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες αλουμινίου, με έντονη και διαρκή διάθεση για εξωστρέφεια και πρωτοπορία, προχωρεί σε μια στρατηγικής σημασίας επένδυση στα Βαλκάνια με την εξαγορά του εργοστασίου της ιστορικής Doral στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για μια πλήρως καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής, έκτασης 38.000 τ.μ. στο Καλοχώρι, μόλις 4 χλμ. από τον προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και μόλις 9 χλμ. από τον Λευκό Πύργο. 

Πυρήνα του σχεδιασμού για το νέο showroom αποτέλεσε η ιδέα για τη δημιουργία μιας «εσωτερικής φύσης», μέσα στην οποία αναπτύσσεται τμηματικά η έκθεση. Η ιδέα μεταφράζεται χωρικά ως μια «υπαίθρια γλυπτοθήκη» όπου ο επισκέπτης περιπλανιέται ανάμεσα στα προϊόντα, βιώνοντάς τα κιναισθητικά μέσα σε ένα δυνάμει φυσικό τοπίο.

Η αφήγηση μετατρέπεται σε μια αλληλουχία σκηνοθετημένων σεκάνς όπου ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των συστημάτων μέσα στο πραγματικό τους περιβάλλον. 

Η διάχυση σημείων στάσης εντός της εκθεσιακής διαδρομής δημιουργεί χωρικές εντάσεις και επιτυγχάνει μια κλιμάκωση στα επίπεδα πληροφορίας. Η έκθεση αποτελεί το κεντρικό σημείο αναφοράς, ενώ περιμετρικά της αναπτύσσεται μια σειρά βοηθητικών χώρων όπως αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, meeting booths, γραφειακοί χώροι, χώροι εξυπηρέτησης κοινού κ.ά.

Η ανάπτυξη συμβαδίζει με τη βιωσιμότητα

Η συγκεκριμένη μονάδα αποτελεί μία από τις ποιοτικότερες βιομηχανίες προφίλ αλουμινίου στη Βόρεια Ελλάδα, πληρώντας αυστηρές διεθνείς προδιαγραφές. Ο στόχος; Πολυεπίπεδος. Η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, η άμεση διασύνδεση με τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης και τα Βαλκάνια αλλά και η παραγωγή εξειδικευμένου, βιομηχανικού προφίλ αλουμίνιου που θα μεγιστοποιήσει την εξαγωγική δραστηριότητα στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης.

Σε συνδυασμό με τον στρατηγικό γεωγραφικά χαρακτήρα της περιοχής, η Aluminco στοχεύει να μετατρέψει τη νέα της εγκατάσταση στη Θεσσαλονίκη σε πύλη εξαγωγών προς τις αγορές της νοτιοανατολικής, της ανατολικής και της κεντρικής Ευρώπης. Επιπλέον, η νέα αυτή εγκατάσταση στη Θεσσαλονίκη θα ακολουθήσει τις προδιαγραφές της παραγωγικής μονάδας των Οινοφύτων, παράγοντας πράσινο αλουμίνιο. Άλλωστε, η Aluminco έχει στρατηγικά επιλέξει πως η νέα της εποχή θα στηρίζεται σε υπεύθυνες και βιώσιμες επενδύσεις, οι οποίες θα δίνουν έμφαση στην πράσινη κυκλική οικονομία, πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Η εταιρεία, μέσω του προγράμματος «Α planet to love», μετουσιώνει σε πράξη τη δέσμευσή της για υπεύθυνη λειτουργία, εστιάζοντας σε τέσσερις βασικές ενότητες: το περιβάλλον, την κοινωνία, την αγορά και τις σύγχρονες αρχές εταιρικής διακυβέρνησης (ESG).

Η Aluminco στη Θεσσαλονίκη: Καινοτομία, βιωσιμότητα και design Facebook Twitter
Αργύρης Καρράς, CEO Aluminco

«Το σχέδιο δράσης περιλαμβάνει εκπαίδευση του κοινού, δράσεις με οικολογικό χρώμα και φυσικά την απόλυτη προσήλωσή μας στην ανάπτυξη ενεργειακών συστημάτων αλουμινίου με τη μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση στην Ευρώπη. Η μακροχρόνια στρατηγική της εταιρείας θέτει σαφή στόχο μετάβασης προς ένα αειφορικό μέλλον. Εξάλλου, σχεδιάζουμε και παράγουμε κορυφαία συστήματα αλουμινίου που αναβαθμίζουν τα κτίρια, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής του ανθρώπου και συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος εδώ και 40 χρόνια», αναφέρει ο CEO της εταιρείας Αργύρης Καρράς.

Το συνολικό κόστος της επένδυσης υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα επόμενα χρόνια τα 20 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η παραγωγική ικανότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά 7.000 τόνους ή 25% ετησίως, ενώ η συγκεκριμένη επένδυση θα ανοίξει 120 νέες θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα.

aluminco.com

Από την ειδική έκδοση ADM/ LiFO x Design Ambassador/ Archisearch

Το νέο τεύχος της LiFO με το Architecture Design Map: Ειδική έκδοση Θεσσαλονίκη δωρεάν στο σπίτι σας με ένα κλικ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 9.11.2022

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

helexpo

ADM4/SKG - Thessaloniki Issue / Μαρία Δέδα: «Αρχιτεκτονική δεν σημαίνει ότι εμπνέεσαι και σχεδιάζεις χωρίς τίποτα να σε περιορίζει»

Με αφορμή τρία νέα έργα που θα παρουσιαστούν σύντομα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, η επικεφαλής του Deda & Architects μιλά για τη βιωσιμότητα και την επίτευξή της στην αρχιτεκτονική, για τη σημασία της διαχρονικότητας και της ευελιξία στους χώρους όπου εργαζόμαστε και κατοικούμε, για την τάση των κτιρίων-ορόσημων και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες αρχιτέκτονες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Δελούδης: Οι κορυφαίοι του σύγχρονου design σε ένα εντυπωσιακό showroom στη Θεσσαλονίκη

ADM4/SKG - Thessaloniki Issue / Δελούδης: Οι κορυφαίοι του σύγχρονου design σε ένα εντυπωσιακό showroom στη Θεσσαλονίκη

Εδώ και 50 χρόνια, το όραμα της Δελούδης παραμένει πιστό στο να συγκεντρώνει και να προσφέρει σε κάθε κατάστημά της brands που εκπροσωπούν όλες τις σύγχρονες τάσεις του σχεδιαστικού κόσμου.
THE LIFO TEAM
It’s a green family affair

ADM The Green Issue / Ο Αργύρης Καρράς, CEO της Aluminco, αποκαλύπτει πώς η εταιρεία εξελίσσεται με καινοτομία και δημιουργικότητα

O Αργύρης Καρράς, CEO της Aluminco, μαζί με τα αδέλφια του παρέλαβαν τα ηνία της εταιρείας από τον πατέρα τους και καταφέρνουν με επιτυχία να μας κάνουν να ξεχνάμε τι υπήρχε πριν, δημιουργώντας μια επιχείρηση-υπόδειγμα πράσινης οικονομίας.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ