ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

It’s a green family affair Facebook Twitter

Ο Αργύρης Καρράς, CEO της Aluminco, αποκαλύπτει πώς η εταιρεία εξελίσσεται με καινοτομία και δημιουργικότητα

0

Στα παιδικά μας χρόνια το αλουμίνιο παρέπεμπε σε υπερήρωες όπως ο Iron Man της Marvel ή, ακόμα περισσότερο, ο Robocop του Πολ Βερχόφεν. Η Aluminco, λοιπόν, υπάρχει ήδη από το 1982, το μυαλό μας όμως δεν πάει εύκολα στο ότι τα χυτά κάγκελα που περιέφραζαν κάποια σπίτια, οι αυλόπορτες και τα έπιπλα κήπου συνδέονται με το αλουμίνιο και τα προϊόντα του. 

Δύο χρόνια αργότερα η εταιρεία άρχισε να διεκδικεί την προσοχή όλων, επεκτείνοντας την ποικιλία των προϊόντων της με την παραγωγή φωτιστικών από χυτό αλουμίνιο, ικανοποιώντας έτσι τις ανάγκες ξενοδοχείων, δημόσιων χώρων και εμπορικών κέντρων. Η προσφορά της ελληνικής επιχείρησης θυμίζει πια μια τεράστια βεντάλια που απλώνεται σε ολοένα περισσότερες νέες αγορές. Πώς το καταφέρνουν αυτό; Με καινοτομίες και δημιουργική σκέψη. Ο CEO της εταιρείας Αργύρης Καρράς μας υποδέχτηκε στα κεντρικά γραφεία της Aluminco και προσπάθησε να μας εξηγήσει αυτή την επιτυχία και τη συνεχή επέκτασή τους από τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας τους: «Από το 1982 η δημιουργικότητα είναι στο DNA μας. Από τότε μας άρεσε να δοκιμαζόμαστε στα δύσκολα, με γνώμονα πάντα την αγάπη μας για το ωραίο και τις ανάγκες της αγοράς. Αυτό το κάνουμε με σωστή οργάνωση και θέλω να πιστεύω ότι πρωτοπορούμε. Μάλιστα, προσπαθούμε να οραματιστούμε κατά κάποιον τρόπο τις συνθήκες, να βρούμε τη σύγχρονη τάση και να καλύψουμε το καινούργιο. Θέλουμε να είμαστε η εταιρεία που θα παρέχει τις λύσεις και θα ηγείται των εξελίξεων. Αφετηρία μας είναι η προσπάθεια να αφουγκραστούμε ποια είναι η τάση και συνεχίζουμε την έρευνα αγοράς, η οποία γίνεται το βαρόμετρό μας».

Η Aluminco δεν σταματά να επινοεί τον εαυτό της κάθε φορά από την αρχή, δηλαδή τα προϊόντα της. Αρκεί να πούμε πως ήταν η πρώτη επιχείρηση στην Ελλάδα που με το που μπήκε η δεκαετία του ’90 παρουσίασε τα πρώτα πάνελ αλουμινίου, προσφέροντας εξαιρετικές λύσεις σε κάθε αρχιτεκτονική και κατασκευαστική ανάγκη. Κι αυτές οι λύσεις εμφανίζονται πολλές φορές πριν καν παρουσιαστεί το πρόβλημα. Ποιο είναι το μυστικό; Μας το εξηγεί ο κ. Καρράς: «Ακούμε. Σχεδιάζουμε. Δημιουργούμε. Δεν σταματάμε να εξελισσόμαστε. Ονειρευόμαστε το καλύτερο σύστημα αλουμινίου στον κόσμο. Μας αρέσει να ακούμε τους πελάτες μας, που είναι συνήθως άνθρωποι δημιουργικοί και, εκτός από τις τάσεις της αγοράς, μας μεταφέρουν και το τι θέλουν οι ιδιώτες από τα προϊόντα μας. Παράγουμε συστήματα αλουμινίου που μετατρέπονται σε παράθυρα, προσόψεις ενός κτιρίου και κουφώματα. Αυτό το κούφωμα, φυσικά, δεν είναι το ίδιο με αυτό που χρησιμοποιούσαν τη δεκαετία του’80, που έκλεινε απλώς μια τρύπα και παρείχε ασφάλεια. Σήμερα παρέχει επίσης την αισθητική και την αρχιτεκτονική όψη και είναι το προϊόν που εξοικονομεί ενέργεια για το σπίτι, άρα είναι πιο πράσινο».

Όσον αφορά την ηγεσία της εταιρείας, ισχύει αυτό που έχουμε μάθει από το μπάσκετ, το rotation. Τα αδέλφια εναλλάσσονται στη θέση του επικεφαλής της εταιρείας – εξάλλου και τους τρεις τους ενώνει το όραμα του πατέρα τους.  

Ας σταθούμε σε αυτήν τη λέξη, «πράσινο». Μήπως, αντί να αρκεστούν στις δάφνες του παρελθόντος, τα αδέλφια Καρρά, που παρέλαβαν τη σκυτάλη από τον πατέρα τους, συνεχίζουν να διατηρούν την οικογενειακή τους επιχείρηση στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων; «Θέλουμε τα προϊόντα μας να είναι φιλικά προς το περιβάλλον, αφήνοντας ένα χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα. Η έρευνα είναι ένα κομμάτι που έχει μεγάλη σημασία. Η έρευνα και ανάπτυξη μας ανοίγουν τον δρόμο προς την πρωτοπορία. Κάποτε αυτό το κομμάτι ήταν ο “φτωχός συγγενής” των ελληνικών εταιρειών. Μια καλή ηγεσία ξέρει να ακούει, να προβλέπει και να δημιουργεί τις τάσεις της αγοράς. Πρέπει να επενδύει στους τομείς που της ανοίγουν δρόμους προς την καινοτομία και το μέλλον.

Θέλουμε μια εταιρεία πολύ πράσινη. Έτσι βλέπουμε την Aluminco στο μέλλον. Ήδη το 20% της παραγωγής μας πραγματοποιείται με τη βοήθεια της φωτοβολταϊκής ενέργειας. Ο στόχος μας για το 2023 είναι να φτάσουμε στο 30% και το 2030 στο 50%. Φέτος φτιάξαμε το green report μας. Μόλις το 30% των μεγαλύτερων επιχειρήσεων στην Ευρώπη κάνει green report».

It’s a green family affair Facebook Twitter
Σε προσωπικό επίπεδο εξελίσσομαι. Κανείς δεν ξεκίνησε έτοιμος. Επίσης, κανείς δεν μπήκε σε μια οικογενειακή επιχείρηση έχοντας πλάνο για το πού θα φτάσει σε δέκα ή είκοσι χρόνια. Φωτ.: Γιώργος Αδάμος/LIFO

Aluminium Ambassadors

Η θέση της Ελλάδας, που μοιάζει να ακροβατεί μεταξύ Ανατολής και Δύσης, δεν αφήνει ανεπηρέαστες τις εμβληματικές επιχειρήσεις της χώρας, που τελικά χρησιμοποιούν αυτήν τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα για να εκτιναχθούν στην κορυφή. Ο Αργύρης Καρράς είπε χαρακτηριστικά: «Υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, καθώς βρισκόμαστε μεταξύ της ευρωπαϊκής Δύσης και των αραβικών - αφρικανικών αγορών, που είναι price oriented. Έτσι, οφείλουμε κι εμείς να προσφέρουμε value for money και να φτιάχνουμε ένα προϊόν που θα είναι καλό και για τη βόρεια ή τη δυτική Ευρώπη. Αυτό κάποτε δεν μπορούσε να το πετύχει η ελληνική βιομηχανία, ενώ τώρα, την τρέχουσα δεκαετία, νομίζω ότι πρωταγωνιστεί». 

Συνεχίζει αναφερόμενος σε ένα άλλο στοιχείο που αποτελεί συστατικό του DNA της εταιρείας που διοικεί, την εξωστρέφεια.

«Από το 1982 η Aluminco εξάγει σε περισσότερες από εξήντα χώρες. Δεν περίμενε την κρίση για να αποκτήσει εξωστρέφεια. Είμαστε πιο δυνατοί στις περιοχές που βρίσκονται γύρω από τη Μεσόγειο. Οι λύσεις που προσφέρει σχετίζονται με την αρχιτεκτονική της Μεσογείου. Μιλάμε για χώρες όπως ο Λίβανος, το Ισραήλ, το Μαρόκο, η Τυνησία, η Γαλλία, η Ιταλία. Είναι χώρες που μας ταιριάζουν πάρα πολύ και τα προϊόντα μας έχουν πολύ μεγάλη απήχηση σε αυτές. Στις χώρες της βόρειας Ευρώπης υπάρχουν άλλες αρχιτεκτονικές ανάγκες, π.χ. για προϊόντα αυξημένων ενεργειακών απαιτήσεων. Γιατί, πολύ απλά, εκεί ο καιρός είναι πιο κρύος. Στον Νότο οι απαιτήσεις, ακόμα και στο design ή στην ασφάλεια, είναι χαμηλότερες. Ενώ, λοιπόν, τα προϊόντα μας πηγαίνουν σε όλη την Ευρώπη, η αισθητική μας ταιριάζει περισσότερο στην αρχιτεκτονική των μεσογειακών χωρών». 

Το νόημα πίσω από τις προκλήσεις

Η Aluminco είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που διοικείται μεν από τον Αργυρή Καρρά, αλλά το Δ.Σ. αποτελείται και από τα άλλα δύο αδέλφια της οικογένειας: τον Ευάγγελο Καρρά, αντιπρόεδρο του Δ.Σ., και τον Δημήτριο Καρρά, επικεφαλής εξαγωγών. Όσον αφορά την ηγεσία της εταιρείας, ισχύει αυτό που έχουμε μάθει από το μπάσκετ, το rotation. Τα αδέλφια εναλλάσσονται στη θέση του επικεφαλής της εταιρείας – εξάλλου και τους τρεις τούς ενώνει το όραμα του πατέρα τους.  

«Σε προσωπικό επίπεδο εξελίσσομαι. Κανείς δεν ξεκίνησε έτοιμος. Επίσης, κανείς δεν μπήκε σε μια οικογενειακή επιχείρηση έχοντας πλάνο για το πού θα φτάσει σε δέκα ή είκοσι χρόνια. Ξεκίνησα στην επιχείρηση με πολύ όραμα και αγάπη. Συμμερίστηκα το όραμα του πατέρα μου και το συνέχισα σε τέτοιον βαθμό, που θα έλεγα ότι το έχω ξεπεράσει. Προκλήσεις για μας είναι τα δύσκολα έργα, τα έργα που προσπαθήσαμε να κερδίσουμε έναντι πολύ μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών, με τις οποίες δεν είχαμε το ίδιο εκτόπισμα σε επίπεδο brand. Τελικά καταφέραμε να κερδίσουμε δουλειά που ξέραμε ότι θα μας κάνει καλύτερους». Τα δύσκολα έργα είναι που τους δίνουν την ευκαιρία να ακολουθήσουν λύσεις που ξεφεύγουν από την πεπατημένη. «Και στο εξωτερικό και στην Ελλάδα έχουμε συμμετάσχει σε δύσκολα έργα, όπως το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, για τις ανάγκες των οποίων το προϊόν σου πρέπει να έχει μια λειτουργικότητα. Δεν πρέπει να μένεις στο παλιό και τετριμμένο “παράθυρα είναι!”. Κάθε φορά θέλουμε να αυξάνουμε τη χρηστικότητα και την ανθεκτικότητα του προϊόντος. Αυτή είναι μια διαδικασία που δεν τελειώνει ποτέ».

It’s a green family affair Facebook Twitter
Κοιτάμε πώς θα εξοικονομούμε ενέργεια, σεβόμενοι το περιβάλλον. Τα τελευταία πέντε-έξι χρόνια και οι επενδύσεις μας είναι στραμμένες στο πώς να γίνουμε πιο πράσινοι. Φωτ.: Γιώργος Αδάμος/LIFO

H επόμενη μέρα

Η πράσινη σκέψη υπάρχει από την αρχή της παραγωγικής διαδικασίας της εταιρείας, από την πρώτη ύλη. Ο CEO μας είπε: «Κοιτάμε πώς θα εξοικονομούμε ενέργεια, σεβόμενοι το περιβάλλον. Τα τελευταία πέντε-έξι χρόνια και οι επενδύσεις μας είναι στραμμένες στο πώς να γίνουμε πιο πράσινοι. Δηλαδή πώς το προϊόν μας θα αφήνει το χαμηλότερο αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα ανά τόνο αλουμινίου. Χρησιμοποιούμε τους αέριους ρύπους, τους οποίους ανακυκλώνουμε στην παραγωγική διαδικασία, για να παράγουμε αλουμίνιο, κι έτσι μειώνουμε το ενεργειακό μας αποτύπωμα. Έχουμε ένα εύχρηστο προϊόν, το οποίο είναι 100% ανακυκλώσιμο, το αλουμίνιο, και παράγει προϊόντα που βοηθούν την κοινωνία να μην υπερκαταναλώνει, οπότε ανταποκρινόμαστε σε αυτό το κομμάτι της πράσινης οικονομίας, δεν υπάρχει καλύτερο industry αυτήν τη στιγμή. Έτσι λειτουργεί η επιχείρησή μας σε μεγάλο βαθμό, από την ανακύκλωση των πρώτων υλών και τη χρήση ανακυκλωμένων συσκευασιών μέχρι και την ανακύκλωση οποιουδήποτε χαρτιού ή πλαστικού χρησιμοποιήσουμε». 

Τέλος, μάθαμε τις σκέψεις του επικεφαλής της πολυβραβευμένης ελληνικής εταιρείας για την επόμενη μέρα, όταν η πανδημία θα αποτελεί παρελθόν. «Είμαι αισιόδοξος άνθρωπος. Δεν θα υπάρξει τίποτα που θα κρατήσει την ανθρωπότητα περιορισμένη και κλειδωμένη. Επηρεαστήκαμε κι εμείς από το lockdown και την κρίση της πανδημίας, αφού δεν περιμέναμε να δημιουργηθεί πρόβλημα τέτοιου μεγέθους. Επηρεάστηκε όλη η αλυσίδα, αλλά είχαμε την υπομονή να δούμε τα πράγματα καθαρά, χωρίς πανικό, χωρίς να κολλάμε στο σήμερα, με διορατικότητα. Έτσι πήραμε αποφάσεις θεωρώντας ότι η πανδημία δεν απειλούσε τη δραστηριότητά μας, την οποία σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να περιορίσουμε, σταματώντας το industry. Προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε τη δραστηριότητά μας σε υψηλά επίπεδα κι έτσι ήμασταν έτοιμοι όταν η αγορά επανήλθε, κάτι που συνέβη σε μικρό χρονικό διάστημα. Ήδη στον ενάμιση χρόνο της πανδημίας η ζήτηση για τα προϊόντα του τομέα συνολικά υπερδιπλασιάστηκε». 


ΑTHENS DESIGN MAP The Green Issue

Η συλλεκτική έκδοση της LiFO σε συνεργασία με το Archisearch.gr και την Design Ambassador.

Design
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ADM The Green Issue

ADM: TΗΕ GREEN ISSUE

Μια συνεργασία της Lifo με την Design Ambassador αφιερωμένη στις creative ομάδες, τους αρχιτέκτονες και τις επιχειρήσεις που έχουν αντιληφθεί ήδη πως η βιωσιμότητα, η αειφόρος ανάπτυξη και η πράσινη προσέγγιση, δεν είναι απλώς trend αλλά η ανάγκη για μια τεράστια αλλαγή στη φιλοσοφία της ζωής μας, της αγοράς, της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM