Poker Face: Σαν παλιό αστυνομικό με σύγχρονο πνεύμα

Poker Face: Σαν παλιό αστυνομικό με σύγχρονο πνεύμα Facebook Twitter
Η Τσάρλι είναι, άθελά της, μια ερασιτέχνης ντετέκτιβ χωρίς σπίτι, χωρίς λεφτά, χωρίς όπλο, χωρίς τηλέφωνο, χωρίς βοηθό, χωρίς τίποτα πέρα από ένα επισφαλές μέλλον.
0

OΣΟΙ ΑΓΑΠΗΣΑΝ ΤΗ Νατάσα Λιόν στο υπαρξιακό χωροχρονικό τριπ του «Russian Doll» θα τη λατρέψουν σ’ αυτήν εδώ την εξαιρετική αστυνομική σειρά από τον δημιουργό του «Knives Out» Ράιαν Τζόνσον, ο οποίος εξελίσσεται σε ιδανικό αλχημιστή και φορέα ανανέωσης ειδών που έμοιαζαν παρωχημένα και μπανάλ για τα σύγχρονα ψαγμένα κριτήρια της πρεστίζ τηλεόρασης.

Ό,τι έκανε στις δύο ταινίες με ήρωα τον ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ «καννιβαλίζοντας» τις παλιομοδίτικες μεταφορές των βιβλίων της Άγκαθα Κρίστι στην οθόνη, φαίνεται να κάνει εδώ με το παραδοσιακό αστυνομικό «procedural» (με τη διαδικασία επίλυσης ενός διαφορετικού εγκλήματος ανά επεισόδιο), είδος που υπάρχει ακόμα στην τηλεόραση, οι ένδοξες μέρες του όμως ανήκουν σε περασμένες δεκαετίες.

Έχουμε συνηθίσει τόσο τη μη αυτοτελή λογική των σύγχρονων σειρών που μοιάζει περίεργο ή ρετρό ξαφνικά να παρακολουθείς μια σειρά όπου κάθε επεισόδιο φτάνει σε μια κατάληξη και το επόμενο ξεκινά από την αρχή.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Poker Face είναι σαν παλιά αστυνομική σειρά –από τον Κότζακ και τον Κολόμπο μέχρι τους Φάκελους Ρόκφορντ και τον Φυγά– παιγμένη όμως με μια σύγχρονη ευαισθησία και γυρισμένη με τα υψηλά στάνταρντ της χρυσής περιόδου του αμερικανικού σινεμά της δεκαετίας του ’70. Και με ιδανική πρωταγωνίστρια την Νατάσα Λιόν ως Τσάρλι, με το γνωστό μποέμ - κουτσαβάκικο στυλ της να μοιάζει σαν το τελευταίο πακέτο τσιγάρων σ’ έναν κόσμο ατμιστών.

Η Τσάρλι είναι, άθελά της, μια ερασιτέχνης ντετέκτιβ χωρίς σπίτι, χωρίς λεφτά, χωρίς όπλο, χωρίς τηλέφωνο (αναγκαστικά, καθώς πασχίζει να μην την εντοπίσουν οι διώκτες της), χωρίς βοηθό, χωρίς τίποτα πέρα από ένα επισφαλές μέλλον κι ένα μοναδικό, μεταφυσικό σχεδόν χάρισμα που μπορεί όμως να γίνει και κατάρα.

Η υπερδύναμή της είναι ότι μπορεί να διαισθανθεί με απόλυτη ασφάλεια πότε κάποιος λέει ψέματα, ένα χάρισμα που μόνο σε μπελάδες την έβαλε όταν προσπάθησε να το εκμεταλλευτεί στο τραπέζι του πόκερ.

Και τώρα κυνηγημένη, τριγυρνά με μια παλιά Plymouth Barracuda στους αυτοκινητοδρόμους της ενδοχώρας, καταδικασμένη να σκοντάφτει διαρκώς πάνω σε εγκλήματα που βάζουν σε δοκιμασία τους απόκοσμους αισθητήρες της. Ο διάβολος βρίσκεται στις λεπτομέρειες και μόνο αυτή έχει την ικανότητα να τις εντοπίσει, βοηθώντας κάθε φορά ανθρώπους που κινδυνεύουν να καταδικαστούν για κάτι που δεν έκαναν.  

Έχουμε συνηθίσει τόσο τη μη αυτοτελή λογική των σύγχρονων σειρών που μοιάζει περίεργο ή ρετρό ξαφνικά να παρακολουθείς μια σειρά όπου κάθε επεισόδιο φτάνει σε μια κατάληξη και το επόμενο ξεκινά από την αρχή. Μόνη σταθερά η σκιά του διώκτη της, που έχει τη μορφή του Μπέντζαμιν Μπρατ (όλα ή σχεδόν όλα εξηγούνται στο πρώτο επεισόδιο), ο οποίος είναι μόνο ένας εκπρόσωπος του εξαιρετικού καστ που πλαισιώνει την πρωταγωνίστρια και περιλαμβάνει σπουδαίους και απολαυστικούς γκεστ σταρ όπως ο Άντριεν Μπρόντι, η Έλεν Μπάρκιν, η Κλόε Σεβινί, η οποία εμφανίζεται μαζί με τον μουσικό και συγγραφέα John Darnielle (The Mountain Goats) σε ένα από τα κορυφαία επεισόδια της σειράς που έχουν προβληθεί μέχρι τώρα. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ