Ο Ozzy και η νυχτερίδα: Η πικρή αλήθεια για τον πιο περιβόητο ροκ μύθο

Ο Ozzy και η νυχτερίδα: Η πικρή αλήθεια για τον πιο περιβόητο ροκ μύθο Facebook Twitter
0

Την προηγούμενη εβδομάδα ο Ozzy Osbourne ανακοίνωσε την οριστική απόσυρσή του από τις περιοδείες μετά από δεκαετίες στη σκηνή. Ο πρώην frontman των Black Sabbath δήλωσε ότι τα σοβαρά προβλήματα στην σπονδυλική του στήλη μετά από την σοβαρή πτώση που είχε το 2019, τον έχει αφήσει σωματικά εξουθενωμένο, παρά τις ατελείωτες εγχειρήσεις και θεραπείες.

Οι θαυμαστές του δικαίως θα είναι συντετριμμένοι. Ο Ozzy διατηρούσε την επιβλητική σκηνική παρουσία και η φωνή του παραμένει ισχυρή για έναν άνθρωπο στην όγδοη δεκαετία της ζωής του. Τουλάχιστον, μπορούν πλέον να αναπνεύσουν με ανακούφιση οι νυχτερίδες, είδος που έπαιξε κεντρικό ρόλο στην πιο διαβόητη συναυλία του – μια εμφάνιση που έμεινε ανεξίτηλα χαραγμένη στα χρονικά του rock 'n' roll φολκλόρ.

Η περιοδεία του άλμπουμ Diary of a Madman του Ozzy την σεζόν 1981-82 δεν ήταν σίγουρα μια εκλεπτυσμένη υπόθεση. Ήταν μια heavy metal υπερπαραγωγή με γοτθικά κάστρα, μεσαιωνικά μπαλκόνια, φλεγόμενους πυρσούς, βιτρό παράθυρα ύψους 20 μέτρων και την έκτακτη εμφάνιση ενός νάνου με ράσο που ονομαζόταν Ronnie.

Καθώς η μεγαλειώδης παράσταση έφτανε στην κορύφωσή της, ο Ozzy εμφανιζόταν μέσα από ένα παχύρευστο νέφος ξηρού πάγου πάνω σε ένα αιωρούμενο γιγαντιαίο χέρι. Ενώ το χέρι απλωνόταν πάνω από το κοινό, ο τραγουδιστής εκτόξευε στο πλήθος έντερα χοίρων και συκώτια μοσχαριών και οι φανς από κάτω ανταπέδιδαν πετώντας και οι ίδιοι στη σκηνή «ζωικά μέρη» που είχαν φέρει μαζί τους στη συναυλία. Μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι δεν θα έβλεπες κάτι τέτοιο σε μια συναυλία των Coldplay.

Όσο εξωφρενικά όμως κι αν έμοιαζαν όλα αυτά, κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτό που συνέβη στο Veterans Auditorium στο Des Moines της Άιοβα, τη νύχτα της 20ής Ιανουαρίου 1982. Ήταν προς το τέλος της συναυλίας αυτής όταν ο Ozzy είδε να προσγειώνεται μπροστά του στη σκηνή μια νυχτερίδα. Ο 33χρονος τότε ερμηνευτής σήκωσε από κάτω το θηλαστικό, έβαλε το κεφάλι του στο στόμα του και το μάσησε ενώ το κοινό παρακολουθούσε αποσβολωμένο.

Ανακαλώντας αργότερα το περιστατικό, ο αυτοαποκαλούμενος Πρίγκιπας του Σκότους έλεγε ότι αντιλήφθηκε αμέσως ότι κάτι «δεν πήγαινε καλά»: «Κατ' αρχάς, το στόμα μου γέμισε αμέσως με ένα ζεστό, γλοιώδες υγρό που είχε τη χειρότερη επίγευση που θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε. Το ένιωθα να λερώνει τα δόντια μου και να τρέχει στο πηγούνι μου. Στη συνέχεια, ένιωσα τις συσπάσεις του κεφαλιού της νυχτερίδας στο στόμα μου».

Αμέσως μετά το τέλος της συναυλίας, ο Osbourne μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο τοπικό ιατρικό κέντρο, όπου του έγιναν εμβόλια για λύσσα και τέτανο, ενώ το συμβάν γινόταν παγκόσμια είδηση. Και όσο η ιστορία φούντωνε, τόσο ο ίδιος την υιοθετούσε ως μέρος της δημόσιας εικόνας του. Στο εξώφυλλο του άλμπουμ του 1986 "The Ultimate Sin" υπήρχε μια νυχτερίδα με το κεφάλι του Osbourne, ενώ φτερά νυχτερίδας εμφανίστηκαν σε διάφορα αναμνηστικά προϊόντα, από μπρελόκ μέχρι κονκάρδες. Το 2004, το περιοδικό Rolling Stone ανακήρυξε την ιστορία με τον Ozzy να δαγκώνει το κεφάλι της νυχτερίδας ως τον δεύτερο πιο εξωφρενικό μύθο στην ιστορία του ροκ (μετά την θεωρία του 1969 σύμφωνα με την οποία ο Paul McCartney είχε σκοτωθεί τρία χρόνια πριν και είχε αντικατασταθεί από σωσία του). Δεκαετίες μετά, ο Osbourne εξακολουθούσε να εκμεταλλεύεται οικονομικά τον μύθο. Το 2019 λάνσαρε ένα χνουδωτό παιχνίδι νυχτερίδας αξίας 20 λιρών με αποσπώμενο κεφάλι ενώ πέρυσι, βουτώντας κι αυτός στο κόλπο των blockchains και των κρυπτονομισμάτων, λάνσαρε το CryptoBatz (με σήμα τη νυχτερίδα, φυσικά).

Σπάνια μπορεί ένα τόσο σύντομο περιστατικό με ένα μικρό ιπτάμενο θηλαστικό να γίνει τόσο μεγάλο μέρος της μυθολογίας ενός τραγουδιστή, ασχέτως αν η ιστορία με τη νυχτερίδα… απέκτησε φτερά παρά το γεγονός ότι η αλήθεια είναι κάπως πιο βαρετή από τον μύθο.

Ο 17χρονος που πέταξε τη νυχτερίδα στη σκηνή ονομαζόταν Mark Neal και όπως είχε ο ίδιος δηλώσει μετά τη συναυλία, το ζώο ήταν νεκρό πολύ πριν ο Osbourne ανέβει στη σκηνή. Σύμφωνα με την εφημερίδα Des Moines Register, ο μικρότερος αδελφός του Neal είχε φέρει μια ζωντανή νυχτερίδα στο σπίτι μερικές ημέρες νωρίτερα (την είχε κλέψει από το εργαστήριο του σχολείου), το άτυχο πλάσμα όμως στο μεταξύ απεβίωσε. Παρ’ όλα αυτά, οι φίλοι του νεαρού τον είχαν πείσει να βάλει το χαμένο ζώο σε μια σακούλα και να το περάσει κρυφά στη συναυλία. Από την πλευρά του, ο Ozzy πίστεψε ότι επρόκειτο για  ψεύτικη νυχτερίδα φτιαγμένη από καουτσούκ.

Μια δεκαετία αργότερα, περιέγραφε σε ένα τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ πόσο επώδυνες ήταν εκείνες οι ενέσεις που έπρεπε να κάνει για καιρό μετά το συμβάν: «Δύο στον πισινό, ένα σε κάθε χέρι και ένα στην κορυφή του ποδιού μου – κι αυτό έπρεπε να γίνεται κάθε βράδυ».  Έξι μέρες μετά το περιστατικό στο Des Moines, σε μια συναυλία στο  Ιλινόι, ο Ozzy κατέρρευσε στη σκηνή λόγω ασθένειας που είχε προκληθεί από τις ενέσεις.

Τίποτα από αυτά όμως δεν έχει σημασία. Σημασία έχει μόνο ο μύθος, τον οποίον ο Ozzy άρμεξε για δεκαετίες. Εκείνη η σιχαμερή επίγευση σίγουρα άξιζε τον κόπο. Μετά την είδηση όμως της συνταξιοδότησής του, ο παγκόσμιος πληθυσμός των νυχτερίδων μπορεί επιτέλους να κοιμάται ήσυχος.

Πηγή: The Telegraph

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θρίλερ με τον θάνατο του Λίαμ Πέιν των One Direction στην Αργεντινή

Διεθνή / Θρίλερ με τον θάνατο του Λίαμ Πέιν των One Direction στην Αργεντινή

«Έχει ένα μπαλκόνι και φοβόμαστε ότι μπορεί να κάνει κάτι για να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του» είπε ο διευθυντής του ξενοδοχείου που τηλεφώνησε στην αστυνομία - Οι μαρτυρίες για περίεργη συμπεριφορά
LIFO NEWSROOM
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ενοχοποιητικά στοιχεία: Tραπ μουσική και βία

Μουσική / Tραπ μουσική και βία: Μπερδεύοντας τον στίχο με την πραγματικότητα

Με ρητορικές και νομικίστικες μανούβρες που αρνούνται την καλλιτεχνική της φύση, το κατηγορητήριο κατά της τραπ μετατρέπει ένα μουσικό είδος σε ενοχοποιητικό στοιχείο.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ & ΛΑΜΠΡΟΣ ΦΑΤΣΗΣ
Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Μουσική / Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Το boyband με την ονομασία as1one που αποτελείται από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους σχηματίστηκε λίγο πριν από την 7η Οκτωβρίου και παρά τις επικρίσεις που έχει δεχτεί, τα μέλη του επιμένουν ότι έχουν επιλέξει τον σωστό δρόμο.
THE LIFO TEAM
«Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Βιβλίο / «Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Μια από τις πιο κουίρ και τολμηρές φωνές στην ελληνική μουσική κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο βιβλίο από τις εκδόσεις του βιβλιοπωλείο Arsenale που βρίσκεται στην Ανάφη.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Radio Lifo / Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Δημιουργεί πρότυπα η τραπ μουσική; Έχει κάνει -έστω παραδόξως- κάτι καλό στην ελληνική κοινωνία; Πόσο επικίνδυνο είναι να ακούμε σήμερα έναν πολιτικό να ζητά την ποινικοποίηση ενός μουσικού είδους; Ο Τάσος Μπρεκουλάκης και η Βάνα Κράβαρη συζητούν για το αν και κατά πόσο η τραπ ευθύνεται για την αύξηση της βίας των ανηλίκων.
THE LIFO TEAM
CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Μουσική / «Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Από την υπόγεια Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’70 μέχρι την τωρινή καμπάνια της Gucci και την τσάντα με το όνομά της, η τραγουδίστρια των Blondie παραμένει αντισυμβατική και ακαταμάχητη.
THE LIFO TEAM
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπελαφόν: «Έχω όρεξη να ξαναγίνει lyrical το παιχνίδι» ή Μπελαφόν: «Το "Multiverse" είναι οι διάφορες πτυχές του εαυτού μου» ή Ο Μπελαφόν μάς ανοίγει τις πύλες για το Multiverse 

Μουσική / Μπελαφόν: «Οι μισοί ράπερ στην Ελλάδα δεν ξέρουν ακριβώς τι πολίτευμα έχουμε»

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του δίσκου με τίτλο «Multiverse», ο Μπελαφόν ξεδιπλώνει αποκλειστικά κάθε πτυχή του πολυσύμπαντος γύρω από τον ίδιο, το ραπ αλλά και τα κόμικς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ