Δύο σπουδαία έργα, δύο μεγάλων συνθετών σε μία μοναδική συναυλία. Η 9η του Ντβόρζακ, ή «Συμφωνία του Νέου Κόσμου», γράφτηκε το 1893 κατά τη διάρκεια της εργασίας του Τσέχου συνθέτη ως Διευθυντή του Εθνικού Ωδείου της Νέας Υόρκης και ενσωματώνει χαρακτηριστικά από τη μουσική παράδοση των ιθαγενών Ινδιάνων και Αφρικανών Αμερικανών.
Πρωτοπαρουσιάστηκε, το ίδιο έτος, στο Κάρνεγκι Χολ με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Νέας Υόρκης και Μαέστρο τον ίδιο. Στη σκηνή, σύσσωμη η 70μελής Φιλαρμονική Ορχήστρα Αθηνών. Το δεύτερο μέρος του προγράμματος επιφυλάσσει μια επιβλητική παρουσίαση του κορυφαίου «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ, ενός έργου με συνταρακτική ιστορία και συμβολισμούς.
Ο συνθέτης ανέλαβε τη σύνθεση του έργου ως παραγγελία, προς εξόφληση χρεών του, εις μνήμη της, προσφάτως αποθανούσης, συζύγου του πιστωτή του. Ο συνθέτης γνώριζε πως ο Κόμης θα παρουσίαζε το έργο ως δικό του, αφού του είχε ζητηθεί να αποφύγει ο, τιδήποτε ιδιοφυές, ώστε να μην αποκαλυφθεί. Πέντε μήνες αργότερα ο Μότσαρτ απεβίωσε, αφήνοντας το έργο ημιτελές.
Η ολοκλήρωσή του έγινε από τους μαθητές του, Φρανς Σούσμαϊρ, Φρανς Φραϊστάντλερ, και Γιόζεφ Έϊμπλερ, μετά από απαίτηση της συζύγου του Μότσαρτ, Κονστάντσε, με βάση σημειώσεις και υποδείξεις του δασκάλου τους. Το μοναδικό τμήμα του «Ρέκβιεμ» που έγραψε εξ' ολοκλήρου ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, είναι το «Introitus Requiem Aeternam». Διευθύνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής των συνόλων, Μαέστρος Γιάννης Χατζηλοΐζου .
σχόλια