ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Πώς να συνεχίζεις να ζεις και να χαίρεσαι πού και πού, όταν ο κόσμος πάει κατά διαόλου

Πώς να συνεχίζεις να ζεις και να χαίρεσαι πού και πού, όταν ο κόσμος πάει κατά διαόλου Facebook Twitter
«Όλοι πεθαίνουν. Εγώ θα πεθάνω, εσύ θα πεθάνεις, όλοι θα πεθάνουμε. Γεια σας, με λένε Μαρκ Μάρον και είμαι κωμικός».
0

«ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, το καλύτερο χιούμορ είναι αυτό που προέρχεται από το αληθινό σκοτάδι», λέει στη μέση περίπου του πρόσφατου ωριαίου stand-up special που έκανε για το HBO o ιδιαιτέρως οικείος και αγαπητός σε όσους τον παρακολουθούν τις τελευταίες δεκαετίες 59χρονος κωμικός, ηθοποιός, podcaster, κοινωνιολόγος του μικροφώνου αλλά και συναγωνιστής και σύντροφος τρόπον τινά, Μαρκ Μάρον.

Αμέσως μετά, προσφέρει έναν διαχρονικό ορισμό της κωμωδίας: «Οι κωμικοί παίρνουν πράγματα που είναι πολύπλοκα και τρομακτικά και τα απλοποιούν έτσι ώστε να τα δεις με άλλο μάτι, και να ρίξεις κι ένα γέλιο ίσως. Πιστεύω ότι είναι όμορφο πράγμα».

Λίγη ώρα πριν είχε ξεκινήσει την εμφάνισή του με αυτά τα λόγια και με το γνωστό, θυμόσοφο, στοχαστικό, μελαγχολικό ενίοτε, αλλά ποτέ πικρόχολο και κυνικό, ύφος του: «Δεν θέλω να είμαι αρνητικός, αλλά δεν νομίζω ότι θα γίνει οτιδήποτε καλύτερο, ποτέ ξανά. Δεν θέλω να ξενερώσω κανέναν, πιστεύω όμως ότι κάπως έτσι θα πάει μέχρι να ξεμπερδέψουμε οριστικά μ’ αυτόν τον πλανήτη».

«Οι κωμικοί παίρνουν πράγματα που είναι πολύπλοκα και τρομακτικά και τα απλοποιούν έτσι ώστε να τα δεις με άλλο μάτι, και να ρίξεις κι ένα γέλιο ίσως».

Κατά σατανική σύμπτωση, το προηγούμενο special του Μάρον, που ήταν για λογαριασμό του Netflix (και βρίσκεται ακόμα στην πλατφόρμα) και έφερε τον αποκαλυπτικό τίτλο «End Times», έκανε πρεμιέρα τον Φεβρουάριο του 2020, εκείνη ακριβώς τη στιγμή που έντρομος ο πλανήτης κατέβαζε τα ρολά, μην ξέροντας τι θα του ξημερώσει.

Τρία χρόνια μετά (και αφού στο μεταξύ έπαιξε κεντρικό ρόλο στην ταινία «To Leslie» που έγινε γνωστή από την περιπετειώδη υποψηφιότητα για Όσκαρ α' γυναικείου της πρωταγωνίστριάς της Άντρια Ράιζμπορο), η οπτική του μοιάζει πιο συμπονετική, πιο τρυφερή, πιο αισιόδοξη.

Κι αυτό, παρά τον τίτλο αυτής της παράστασης («From bleak to dark», που στα ελληνικά θα μπορούσε να αποδοθεί ως Από τον ζόφο στο σκοτάδι) και παρά το γεγονός ότι στο μεταξύ τού συνέβη το πιο τραγικό γεγονός της ζωής του.

Τον Μάιο του 2020 έχασε εξαιτίας μιας ξαφνικής και καλπάζουσας ασθένειας τη σύντροφό του, σκηνοθέτιδα Λιν Σέλτον, με την οποία αποτελούσαν ένα υποδειγματικά αγαπημένο και ταιριαστό ζευγάρι και μια τρανταχτή απόδειξη ότι ο μεγάλος έρωτας μπορεί να συμβεί ακόμα και μετά τα πενήντα. «Και μετά εκείνη πέθανε», λέει στο κοινό αμήχανα, αλλά αποφασιστικά.

«Ήταν το πιο φρικτό πράγμα που μου συνέβη ποτέ – και πιστεύω και σ’ εκείνη», αστειεύεται αμέσως, υπομειδιώντας πικρά. Λίγο αργότερα, αναρωτιέται μήπως είναι καλή ιδέα να κάνει ένα Ted Talk σχετικά με την απώλεια και το πένθος: «Πόσο δύσκολο μπορεί να είναι; Θα φορέσω ένα από αυτά τα ακουστικά-μικρόφωνα, θα αλλάξω τη στάση του σώματός μου και τον τόνο της φωνής μου και θα ξεκινήσω λέγοντας: “Όλοι πεθαίνουν. Εγώ θα πεθάνω, εσύ θα πεθάνεις, όλοι θα πεθάνουμε. Γεια σας, με λένε Μαρκ Μάρον και είμαι κωμικός”».

Άλλα κομμάτια της παράστασης έχουν να κάνουν με την άνοια του «νάρκισσου» πατέρα του που του είχε κάνει τη ζωή πατίνι παλιά («φρικτό πράγμα η άνοια, αλλά υπάρχουν και κάποια γλυκά σημεία σ’ αυτή την τρομακτική διαδρομή, μην τα χάσετε όσο ακόμα υπάρχει μια επικοινωνία») ή με τις κλινικές αμβλώσεων τις οποίες προτείνει να μετονομαστούν σε «εργοστάσια αγγέλων» μήπως και χαλαρώσουν κάπως οι «χριστιανοί φασίστες», όπως τους αποκαλεί.

Δηλώνει επίσης ότι τώρα περισσότερο από ποτέ δεν μετανιώνει που δεν έκανε παιδιά και ότι είναι μια χαρά με τις γάτες του. Πάνω απ’ όλα όμως, το From bleak to dark είναι μια stand-up διατριβή για το πώς να συνεχίζεις να ζεις –και να χαίρεσαι, αραιά και πού έστω–, ενώ ο κόσμος πάει κατά διαόλου, αν δεν έχει τελειώσει ήδη, τουλάχιστον με τις προοπτικές που τον φανταζόμασταν κάποτε.

Marc Maron: From Bleak to Dark | Official Trailer | HBO

Daily
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ