Ο γάτος που με διάλεξε

Ο γάτος που με διάλεξε Facebook Twitter
Ήταν ο πρώτος γάτος που με διάλεξε. Αυτός έκανε την καλή πράξη, δίνοντας μου τόσο πολλή αγάπη, όχι εγώ. Εικονογράφηση: bianka/ LIFO
0

ΤΟ POST ΣΤΟ Facebook έλεγε: «Ευχαριστούμε πολύ τον/την αγαπημένο/-η κουκουλοφόρο της γειτονιάς μας που δεν μας ξεχνά και τακτικά αφήνει τα δωράκια του! Αγοράκι περίπου 3,5 μηνών. Αν κάποιος ενδιαφέρεται, ας μας στείλει μήνυμα».

Aπό κάτω ήταν η φωτογραφία του. Αυτός που τον είχε παρατήσει στην είσοδο του κτηνιατρείου τον είχε βάλει μέσα σε ένα άσπρο και κίτρινο κουτί στερεοφωνικού. Τώρα που ξανακοιτάω τη φωτογραφία βλέπω πως είχε χαρακώσει με μαχαίρι το κουτί για να παίρνει αέρα το γατί. 

«Θα πάω να τον δω», μου είχε πει ο Θ. Είχε πάει στο κτηνιατρείο ένα Σάββατο μεσημέρι, λίγο μεθυσμένος μετά από ένα μεσημέρι σε μια ταβέρνα. Ο γάτος είχε ανοίξει τα πόδια του για να τον χαϊδέψει στην κοιλιά.

Αυτό ήταν. «Δεν ξέρω», μου είπε κάπως ενοχικά όταν γύρισε το απόγευμα στο σπίτι, «είναι κάπως ασχημούλης, σαν να έχει μούσι». «Σου κάνει καρδιά να τον αφήσεις εκεί τώρα που του χάιδεψες και την κοιλιά;» του είπα. Ήξερα ήδη την απάντηση.

Το πρώτο καλοκαίρι που γυρίσαμε από τις διακοπές η γάτα, που υπό φυσιολογικές συνθήκες ήθελε τον χώρο της, είχε μεταμορφωθεί σε σκύλο. Ήθελε να είναι μαζί μας κάθε λεπτό, έκλαιγε κάθε φορά που κλείναμε την πόρτα για να πάμε στο μπάνιο.

Αποφασίσαμε να ψάξουμε για δεύτερη γάτα μετά από ένα καλοκαίρι που η Σούζα είχε μείνει μόνη της καιρό. Τι κι αν είχε ανθρώπινη παρέα όσο λείπαμε; Ήταν σχεδόν ενός και ερωτευμένη με τον Θ. Κοιμόταν πάνω του, τριβόταν στα πόδια του, του έγλειφε τη μύτη. Εμένα με έβλεπε περίπου σαν μαξιλάρι στον καναπέ, κάτι που πατούσε για να φτάσει πιο κοντά στο αντικείμενο του πόθου της.

Το πρώτο καλοκαίρι που γυρίσαμε από τις διακοπές η γάτα, που υπό φυσιολογικές συνθήκες ήθελε τον χώρο της, είχε μεταμορφωθεί σε σκύλο. Ήθελε να είναι μαζί μας κάθε λεπτό, έκλαιγε κάθε φορά που κλείναμε την πόρτα για να πάμε στο μπάνιο. Αποφασίσαμε να της βρούμε παρέα.

Ο γάτος που με διάλεξε Facebook Twitter
«Σου κάνει καρδιά να τον αφήσεις εκεί τώρα που του χάιδεψες και την κοιλιά;» του είπα. Ήξερα ήδη την απάντηση.

Ο γάτος ήρθε σπίτι το ίδιο απόγευμα. Δεν είμαι σίγουρη τι ακριβώς του είχε συμβεί τους πρώτους τρεις μήνες της ζωής του. Τον βγάλαμε Ρεγγάκη («Ψάξατε για να βρείτε το χειρότερο όνομα που υπάρχει;» με ρώτησε σαρκαστικά μια φίλη. «Πώς ήθελες να τον πούμε; Ορφέα; Αριστόδημο; Καλιγούλα;» της απάντησα) γιατί παρά την αποπαρασίτωση μύριζε σαν ρέγγα παστή για μέρες. Νιαούριζε ακατάπαυστα, μας κόλλησε μύκητες και η Σούζα δεν ήθελε να τον δει μπροστά της.

Πέντε χρόνια μετά, ο γάτος παραμένει φοβικός. Φοβάται τους αγνώστους, το πιστολάκι των μαλλιών, τη σκούπα και το φαράσι, τα μπουμπουνητά, τον γιο μου, που είναι 2,5 ετών και περνάει φάση βάρβαρης τρυφερότητας με τσιρίδες. Πρόκειται πιθανώς για τον μοναδικό γάτο παγκοσμίως που φοβάται ακόμα και τις κατσαρίδες.

Πρόπερσι το καλοκαίρι, κάποια στιγμή θεώρησα πως ήταν κυνηγός. Τον βρήκα 20 λεπτά αργότερα μαρμαρωμένο από την τρομάρα του, σκαρφαλωμένο πάνω στο καζανάκι, την ώρα που η Σούζα έγλειφε θριαμβευτικά τις πατούσες της πάνω από το πτώμα της κατσαρίδας. Κατέβηκε από κει μόνο όταν τον πήρα αγκαλιά.

Όταν έμεινα έγκυος ο γάτος κόλλησε πάνω μου σαν την αμοιβάδα, σαν να ήθελε να με προστατεύσει. Κοιμόμουν εξαντλημένη ώρες ατέλειωτες, με το κεφάλι του Ρεγγάκη στην κοιλιά μου, που μεγάλωνε μήνα τον μήνα  μοιάζοντας με τείχος. Όταν ξυπνούσα περπατούσε γύρω-γύρω, σκαρφάλωνε στο στέρνο μου και με κοιτούσε στα μάτια. Συχνά αναρωτιόμουν αν μπορούσε να καταλάβει τι σκέφτομαι. 

Νόμιζα ότι είχα μεγαλώσει με γάτες και ότι η υιοθεσία του Ρεγγάκη ήταν κάποια καλή πράξη. Στην πραγματικότητα, ήταν ο πρώτος γάτος που με διάλεξε. Αυτός έκανε την καλή πράξη, δίνοντας μου τόσο πολλή αγάπη, όχι εγώ. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όσοι κινδυνολογούσαν, αναμένοντας ξαφνικά να καταστραφεί η ετερόφυλη οικογένεια, έπεσαν έξω»

Οπτική Γωνία / Ένας χρόνος ισότητας στον γάμο: οι αριθμοί, τα δικαιώματα και οι παραλείψεις

«Όσοι κινδυνολογούσαν, αναμένοντας ξαφνικά να καταστραφεί η ετερόφυλη οικογένεια, έπεσαν έξω», λέει στη LiFO η καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ, Λίνα Παπαδοπούλου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο χριστιανός φυσιοθεραπευτής και άλλες άγριες ιστορίες

Ακροβατώντας / Ο χριστιανός φυσιοθεραπευτής και άλλες άγριες ιστορίες

Ακόμα και αν τα ΜΜΕ καταρρίπτουν κάθε τόσο τα ψέματα του Τραμπ, του Βανς και όλων των απίθανων αυτών τύπων, αυτοί έχουν στα χέρια τους ένα υπερόπλο που λέγεται «μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Κώστας Γιαννακίδης: «Ο Κασσελάκης είναι μια αποτυχημένη βαλκανική αμερικανιά»

Οπτική Γωνία / Κώστας Γιαννακίδης: «Ο Κασσελάκης είναι μια αποτυχημένη βαλκανική αμερικανιά»

Ο γνωστός δημοσιογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός σχολιάζει με τον δικό του καυστικό τρόπο την επικαιρότητα, την πολιτική και την τηλεόραση, ενώ μιλά για τη ζωή και την πορεία του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Λύση δεν είναι η υιοθέτηση της ακροδεξιάς ατζέντας

Ακροβατώντας / Λύση δεν είναι η υιοθέτηση της ακροδεξιάς ατζέντας

Όλες οι απώλειες εδώ και χρόνια είναι προς τα δεξιά κι αυτό δεν αλλάζει, παρά τις προσπάθειες επαναπατρισμού ψηφοφόρων με την υιοθέτηση, έστω εν μέρει, της ατζέντας της ακροδεξιάς. Το αντίθετο συμβαίνει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Τα πεζοδρόμια της Αθήνας δεν θα μπορούσαν να είναι χειρότερα

Ρεπορτάζ / Τα πεζοδρόμια της Αθήνας δεν θα μπορούσαν να είναι χειρότερα

Το 70% δεν τηρεί τις απαιτούμενες προδιαγραφές πλάτους. Κάποια κρύβουν παγίδες, συνήθως τρύπες ή πλάκες που έχουν αποκολληθεί. Άλλα είναι στενά και γεμάτα εμπόδια. Ποια είναι η κατάσταση των πεζοδρομίων της πόλης και τι κάνει ο δήμος για να προστατεύσει το δικαίωμα της ασφαλούς μετακίνησης των πεζών στην Αθήνα; 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ομορφιά ως βία, ως εμπειρία και ως προϊόν

Κοκέτα / Η ομορφιά ως βία, ως εμπειρία και ως προϊόν

Τα πάντα ώστε τα πράγματα να μπουν σ’ ένα κουτί και το κλειστό κύκλωμα «ομορφιά - κατανάλωση - εκτόνωση» να διατηρηθεί ακέραιο, να μην υπάρχει τίποτα το καινούργιο, τίποτα το έντονο Ή το εκπληκτικό, παρά μόνο η ίδια Διαφορά παντού.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ