Οι Oasis πέθαναν, ζήτω οι AIsis, η μπάντα που τραγουδά ένας εικονικός Λίαμ Γκάλαχερ

Οι Oasis πέθαναν, ζήτω οι AIsis, η μπάντα που τραγουδά ένας εικονικός Λίαμ Γκάλαχερ Facebook Twitter
0

Κυκλοφόρησε μόλις ένα νέο, «χαμένο» άλμπουμ των Oasis, το οποίο τοποθετείται χρονικά  στην περίοδο μεταξύ του τρίτου τους άλμπουμ, Be Here Now του 1997, και του τέταρτου, Standing on the Shoulder of Giants του 2000. Μόνο που, φυσικά, δεν είναι αληθινό αλλά προϊόν τεχνητής νοημοσύνης –  ή για την ακρίβεια ενός τεχνητού Liam Gallagher που ακούγεται να τραγουδά με την χαρακτηριστική εκφορά του ("hellooooo", "sun-shiiiine" κλπ) πάνω από ένα πραγματικό συγκρότημα. Τα οκτώ τραγούδια του άλμπουμ πάντως, με τίτλους όπως Out of My Mind, Coming of Age και Forever, μοιάζουν ίδια και απαράλλαχτα με τα αληθινά τραγούδια των Oasis, διαθέτοντας μάλιστα κάποιες πιασάρικες μελωδίες που βάζουν κάτω κάθε άλμπουμ της διάσημης μπάντας μετά το What's the Story –  για να μην αναφερθούμε στο σύνολο των προσωπικών δουλειών του Liam και του Noel.

«Απλά βαρεθήκαμε να περιμένουμε τους Oasis να ξανασχηματιστούν», δηλώνει ο 32χρονος δημιουργός του πρότζεκτ Bobby Geraghty. «Γι' αυτό βάλαμε μέσω AI έναν τεχνητό Liam να ερμηνεύει κομμάτια που αρχικά γράφτηκαν για ένα βραχύβιο συγκρότημα που λεγόταν Breezer».

Πώς λοιπόν μετατρέπει κανείς έναν χαρισματικό frontman σε κώδικα υπολογιστή; Πρέπει να κάνεις upload ολόκληρο τον κατάλογο των Oasis; «Περίπου», λέει ο Geraghty, εξηγώντας πώς χρησιμοποίησε a cappella ηχογραφήσεις του Liam για να εκπαιδεύσει την AI εφαρμογή του. «Προφανώς, το συγκρότημά μας ακουγόταν ακριβώς όπως οι Oasis. Έτσι, στη συνέχεια, το μόνο που έπρεπε να κάνω ήταν να αντικαταστήσω τα φωνητικά μου με αυτά του Liam».

Το αποτέλεσμα φέρει τον τίτλο The Lost Tapes Volume One και πιστώνεται στους AIsis. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα 33λεπτο concept άλμπουμ που επιχειρεί να φανταστεί τι θα μπορούσε να είχε προκύψει αν η κλασική σύνθεση των Oasis από το 1995-97 συνέχιζε να γράφει μουσική. «Αρχικά είχαμε την ιδέα να το βγάλουμε ως μια χαμένη κασέτα των Oasis», λέει ο Jon Claire, ο 38χρονος ντράμερ των Breezer, τελικά όμως αποφάσισαν να αποκαλυφθούν.

Κρίνοντας από τις ενθουσιώδεις κριτικές που δημοσιεύτηκαν κάτω από το βίντεο στο YouTube – «Είναι σαν να είμαι πιτσιρικάς ξανά και να ακούω νέα κομμάτια των Oasis!», «Μια επική δουλειά!» κλπ –  το πρότζεκτ φαίνεται να έχει ικανοποιήσει την κοινότητα των οπαδών των Oasis. Ο Liam μπορεί να είναι ψεύτικος, τα τραγούδια όμως είναι γνήσια. Η μουσική και οι στίχοι είναι των Breezer. Θα μπορούσε μια τεχνητή νοημοσύνη να αναλάβει μια μέρα να γράψει μελωδίες των Oasis; «Δεν νομίζω ότι αυτό είναι προς το παρόν εφικτό», λέει ο Geraghty. «Η τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθεί να ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από τον χρήστη. Πρέπει να της δώσεις ακριβώς αυτό που χρειάζεται για να αναπαράγει. Πολλοί άνθρωποι βέβαια αναρωτήθηκαν αν η μουσική στο πρόζτεκτ δημιουργήθηκε από τεχνητή νοημοσύνη, κάτι που δεν συμβαίνει. Μέσω AI αναστήσαμε ένα συγκρότημα που ήταν νεκρό! Νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που θα βλέπουμε όλο και περισσότερο».

Η κλασική σύνθεση: Οι Oasis το 1996 Facebook Twitter

Το γεγονός είναι ότι τα τραγούδια έχουν μια αυθεντική αίσθηση Oasis/Gallagher. Αν ο Liam κυκλοφορούσε το Forever των AIsis, θα ήταν το καλύτερο σόλο υλικό που έχει κυκλοφορήσει ποτέ. Θα μπορούσε η επιτυχία του άλμπουμ να βάλει τους Breezer στον πειρασμό να βγουν σε περιοδεία; Είτε με τον Geraghty στα φωνητικά είτε, ιδανικά, ως AIsis με έναν εικονικό Liam στα φωνητικά; «Θα προτιμούσαμε να δουλέψουμε με τον ίδιο τον Liam», λέει ο Geraghty.

Η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται σε καυτό ζήτημα στον κόσμο της σύγχρονης ποπ μουσικής, με πιο πρόσφατο δείγμα το Heart on My Sleeve, ένα τραγούδι με φωνητικά που δημιουργήθηκαν από AI και υποτίθεται ότι ανήκουν στον Drake και στους Weeknd, το οποίο αποσύρθηκε από τις υπηρεσίες streaming αφού έγινε viral το περασμένο Σαββατοκύριακο. Ποια πιστεύουν οι Breezer ότι είναι η άποψη του Liam για την εικονική εκδοχή του που τραγουδά στους AIsis; «Θα το μισούσε μάλλον, επειδή δεν είναι ο ίδιος», λέει ο Geraghty. «Ή μήπως θα το λάτρευε; Ποιος ξέρει;».

Στοιχεία από The Guardian

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Winter Preview 2025 / 10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Εκεί που η Αθήνα θα χορεύει μέχρι το πρωί, με μεγάλα ονόματα στα decks τους επόμενους μήνες – ή και μέχρι τα μεσάνυχτα, έχουμε και ένα απογευματινό κυριακάτικο πάρτι για εκείνους που πρέπει να ξυπνήσουν τη Δευτέρα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Seven Nation Army: Η ιστορία του πιο διάσημου riff του 21ου αιώνα

Μουσική / Seven Nation Army: Η ιστορία του πιο διάσημου riff του 21ου αιώνα

Από το 2003 που πρωτοκυκλόφορησε μέχρι σήμερα, το κομμάτι των White Stripes με την εθιστική του μελωδία έχει εξαπλωθεί παντού στον πλανήτη, από τα ποδοσφαιρικά γήπεδα μέχρι τις μεγάλες πολιτικές συγκεντρώσεις
THE LIFO TEAM
Γιώργος Πέτρου

Portraits 2025 / «Θα ήθελα η Καμεράτα να λειτουργήσει στην Ελλάδα ως πρότυπη ορχήστρα»

Έχοντας κατακτήσει μία περίοπτη θέση ανάμεσα στους σημαντικότερους διευθυντές ορχήστρας της Ευρώπης, ο Γιώργος Πέτρου είχε την ικανοποίηση, λίγο πριν το 2024 εκπνεύσει, η Καμεράτα, η ορχήστρα με την οποία τον έχει συνδέσει το ελληνικό μουσικόφιλο κοινό, να ανακηρυχθεί επισήμως ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ