Green Was Greener, Mazoha, Χαιρέτης-Coti K.-Τσίκο: 3 νέα δυνατά άλμπουμ από την Inner Ear

Green Was Greener, Mazoha, Χαιρέτης / Coti K. / Τσίκο: τρία νέα δυνατά άλμπουμ από την Inner Ear Facebook Twitter
Οι Green Was Greener, τελικώς, δεν είναι συγκρότημα... είναι ο Θωμάς Στρατάκης.
0



Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΠΟΥ
γίνεται στα «απαιτητικά» ελληνικά ονόματα από την Inner Ear και απ’ όλες τις κατά καιρούς παράλληλες ετικέτες της, είναι μοναδική στο χώρο της σύγχρονης εγχώριας δισκογραφίας.

Η εταιρεία από την Πάτρα, μια 15ετία μετά, εξακολουθεί να κρατάει ψηλά τη σημαία...

GREEN WAS GREENER: Love Divine

[Inner Ear, 2023]

Οι Green Was Greener, τελικώς, δεν είναι συγκρότημα... είναι ο Θωμάς Στρατάκης. Ο άνθρωπος αυτός γράφει όλα τα κομμάτια, τα τραγουδά κιόλας, ενώ ακόμη παίζει όλα τα όργανα, συμμετέχοντας στην παραγωγή και τη μείξη –του πιο πρόσφατου άλμπουμ του, που αποκαλείται “Love Divine”– αν και απ’ όσα ακούμε στο νέο δίσκο του ο Στρατάκης δεν είναι εντελώς μόνος του, καθώς δέχεται βοήθειες σε φωνητικά, ακουστικές κιθάρες και μπάσο (Νίκος Βογιατζάκης).

Το “Love Divine” είναι ένα καλό άλμπουμ ή και πολύ καλό, και μάλλον ευχάριστο, αν κρίνουμε από το πώς ακριβώς ηχούν τα τραγούδια του Στρατάκη (οι μουσικές) και όχι, αναγκαστικώς, τα λόγια.

Το άλμπουμ ανοίγει με το “Generation”, που διαθέτει psych χρώματα, ψευδοέγχορδα από πλήκτρα και έντονο drumming στην πορεία. Σαν τραγούδι θα το πεις ποπ, και ως «άνοιγμα» θα το θεωρήσεις καλό.

Το “Running free” είναι κομμάτι με hook, πάντα σε ποπ κατεύθυνση, περιγράφοντας μια σχέση σε κρίση. Έχει τα πλήκτρα μπροστά, είναι πολύ καλό, αλλά το τελείωμά του δεν είναι αντάξιο της συνολικής «εικόνας» του.

Ενδιαφέρον και κάτι περισσότερο ή και πολύ περισσότερο είναι και αυτό το LP των Green Was Greener. Ο Θωμάς Στρατάκης δεν είναι τυχαίος τραγουδοποιός.

Η εισαγωγή στο “Infinity” (ένα ερωτικό κομμάτι βασικά), μαζί με την πρώτη στροφή, που επαναλαμβάνεται, φέρνει στη μνήμη παλαιά british psychedelia (The End), αλλά το τραγούδι γενικώς είναι μονότονο, στηριγμένο σε μικρές επαναλαμβανόμενες φράσεις.

Αρκετά ενδιαφέρον είναι το Α4 “No shape” (που επίσης περιστρέφεται γύρω από θέματα σχέσης), αν και στην ενοργάνωσή του θα μπορούσε να ήταν περισσότερο εμπλουτισμένο.

Ένα κάπως περισσότερο παιγνιδιάρικο, πειραματικό και λίγο χαοτικό track είναι το σύντομο σε διάρκεια “Someday pt.II”, με το “Going down”, να κλείνει την πλευρά πολύ γόνιμα (ένα από τα ωραιότερα του LP), προβάλλοντας πολλά πλήκτρα και δύσθυμους στίχους.

cover
Green Was Greener: Love Divine [Inner Ear, 2023]

Η Side B θα ξεκινήσει με το “Emma”, ένα ευχάριστο (εξωτερικώς) τραγούδι, παρά την βαριά στιχουργική (γύρω από την προβληματική λειτουργικότητα μιας οικογένειας), με ωραίο ρεφρέν και ακόμη ωραιότερες «γέφυρες» από τα πλήκτρα.

Ερωτικό τραγούδι είναι το “My love” (φαίνεται και από τον τίτλο του εξάλλου), κάπως psych, κάπως μονότονο και ελαφρώς Barrett-ικό.

Το “Someday” αλλάζει «πρόσωπα» στη διαδρομή του. Πιο αφηγηματικό στην αρχή, πιο ζωηρό στη συνέχεια, ακόμη πιο έντονο περί την μέση του, ακουστικό προς το τέλος... Πρόκειται για ένα αισιόδοξο τραγούδι, περισσότερο φωτεινό από άλλα του δίσκου.

Το “Swimming with whales” είναι οργανικό, με πολλά πλήκτρα. Και ακούγεται κάπως σαν διάλειμμα, αφού διαρκεί μόλις 1:20.

Λίγο πριν από το τέλος του “Love Divine” των Green Was Greener είναι χαραγμένο το “Mirage”, ένα ωραίο ποπ τραγούδι, με καλά hooks, χωρίς φωνητικό ρεφρέν, αλλά με ρεφρέν από «γέφυρες» (πλήκτρα). Σίγουρα ένα από τα καλύτερα του δίσκου.

Ένας δίσκος που θα ολοκληρωθεί με το “Love define”, που είναι ένα από τα πιο «μαύρα» τραγούδια τού “Love Divine” και γι’ αυτό ίσως κάπου να απορείς – γιατί να μπήκε στην συγκεκριμένη θέση και όχι κάπου αλλού...

Ενδιαφέρον και κάτι περισσότερο ή και πολύ περισσότερο είναι και αυτό το LP των Green Was Greener. Ο Θωμάς Στρατάκης δεν είναι τυχαίος τραγουδοποιός.

Green Was Greener - Going Down

MAZOHA: Ας τους σκοτώσουμε όλους και μετανιώνουμε ύστερα

[Inner Ear, 2023]

Green Was Greener, Mazoha, Χαιρέτης / Coti K. / Τσίκο: τρία νέα δυνατά άλμπουμ από την Inner Ear Facebook Twitter
O Mazoha (Τζίμης Πολιούδης).

Ο Τζίμης Πολιούδης, είτε ως ελληνόφωνος Mazoha είτε ως αγγλόφωνος Vagina Lips, κυκλοφορεί το τελευταίο διάστημα (τα τελευταία χρόνια τέλος πάντων) δίσκους συνεχώς. Και το κάνει με επιτυχία, υπό την έννοια πως όλοι οι δίσκοι του, και οι έτσι και οι αλλιώς, έχουν αληθινό ενδιαφέρον, προτείνοντας πολλά και καλά τραγούδια.

Φαίνεται λοιπόν πως ο άνθρωπος αυτός βρίσκεται σε δημιουργική έκρηξη, καθώς εμφανίζεται βελτιωμένος σε όλα τα επίπεδα, από δίσκο σε δίσκο – όταν όλοι υπερβαίνουν ένα «άλφα» επίπεδο και όπου ο πιο καινούριος ακούγεται, πάντα, ωραιότερος και ωριμότερος από τον προηγούμενό του.

cover
Mazoha: Ας τους σκοτώσουμε όλους και μετανιώνουμε ύστερα [Inner Ear, 2023]

Χοντρικώς έτσι έχουν τα πράγματα και με το νέο άλμπουμ τού Mazoha, που έχει τίτλο «Ας τους σκοτώσουμε όλους και μετανιώνουμε ύστερα», που κυκλοφορεί τώρα σε LP (με δεκατρία τραγούδια) και σε CD (με δέκα επτά) από την Inner Ear.

Ακούω το άλμπουμ δύο, τρεις φορές σερί και παρατηρώ, κατ’ αρχάς, ότι σαν δίσκος έχει τρομερή ενότητα. Δεν χάνει στροφές εύκολα, και προσωπικά μετά από δέκα επτά τραγούδια (γιατί ακούω το CD) βρίσκω ελάχιστες στιγμές, που κάπως να χάνουν, ανακόπτοντας εκείνο που εξελίσσεται με ρυθμό κατολίσθησης.

Το «Ας τους σκοτώσουμε όλους...» είναι (ξανά) ένα synth-punk άλμπουμ, χωρίς, όμως, να συνοδοιπορεί με άλλα ανάλογα των 80s.

Το άλμπουμ είναι σημερινό, φτιαγμένο, εννοούμε, με τους σύγχρονους τρόπους ηχογράφησης, remixing και γενικότερα παραγωγής, που δεν αφήνουν (οι τρόποι) κανένα περιθώριο για λάθη και αστοχίες. Τα πάντα λειτουργούν στην εντέλεια, με άλλα λόγια, και μάλιστα τοποθετημένα «στο κόκκινο», χωρίς να υποστέλλεται ποτέ και για κανένα λόγο η εκρηκτικότητα και η, με την σωστή έννοια, θρασύτητα της γενικότερης εκφοράς.

Εν τω μεταξύ δεν είναι μόνον οι μουσικές, οι κιθάρες και τα σύνθια, που κάνουν όλη ή σχεδόν όλη τη δουλειά εδώ, αλλά και τα λόγια, που είναι σημερινά, συνομιλώντας με καταστάσεις τού τώρα που καίνε, όπως και οι ερμηνείες, που καλύπτουν κι αυτές, σφιχτά και αποφασιστικά, το δικό τους μέρος.

Σ’ ένα τόσο ορμητικό άλμπουμ, σαν αυτό που καταθέτει εδώ ο Mazoha, αναρωτιέσαι πού και πώς βρέθηκαν θέσεις, μέσα σ’ αυτό το συνεχές σφυροκόπημα, για να εισχωρήσουν η Nalyssa Green και ο Θωμάς Στρατάκης (Green Was Greener).

Και, όμως, τα δύο τραγούδια στα οποία συμμετέχουν οι παραπάνω, τα «Μελλοντικέ μου εαυτέ» (ο δεύτερος) και «Αποσμητικό» (η πρώτη) είναι από τα καλύτερα του δίσκου. Όπως και τα «Αρρενωτίποτα», «Το τέλος μιας σχέσης», «24/7», «Κι αν ο κόσμος», “Mike Tyson” και κάποια ακόμη.

Ένα ακόμη άξιο άλμπουμ από τον Mazoha και την μικρή παρέα του (βάζω και τους τεχνικούς ανάμεσα), σίγουρα το καλύτερό του έως σήμερα, που αξίζει να ακουστεί ευρύτερα.

MAZOHA - Μελλοντικέ Μου Εαυτέ feat. Green Was Greener

ΓΙΑΓΚΟΣ Χ. / ΚΟΤΙ Κ. / Π.Κ. ΤΣΙΚΟ: Ριζικό Φαντασιακό

[Same Difference Music, 2023]

Green Was Greener, Mazoha, Χαιρέτης / Coti K. / Τσίκο: τρία νέα δυνατά άλμπουμ από την Inner Ear Facebook Twitter
Οι Coti K., Γιάγκος Χαιρέτης και Πάνος «Τσίκο» Κατσικιώτης.

Η «Φαντασιακή Θέσμιση της Κοινωνίας» είναι ένα κλασικό βιβλίο του Κορνήλιου Καστοριάδη, που το ξέρουμε από τις Εκδόσεις Ράππα (1981), ενώ τα πιο πρόσφατα χρόνια (2010) κυκλοφόρησε και από τον Κέδρο. Από ’κει και ο όρος «ριζικό φαντασιακό», που είναι κομβικός, και αφορά στην επικοινωνία της προσωπικής φαντασίας του ατόμου με το κοινωνικό φαντασιακό (το λέμε κάπως χοντρικά).

Στο χώρο της μουσικής, το «Ριζικό Φαντασιακό» των Γιάγκου Χαιρέτη, Coti K. και Πάνου «Τσίκο» Κατσικιώτη, που είναι τυπωμένο για την παράλληλη ετικέτα της Inner Ear, την Same Difference Music, είναι, υποθέτουμε, μία ανάλογη προσπάθεια. Να επικοινωνήσει δηλαδή η προσωπική φαντασία καθενός εκ των τριών οργανοπαικτών, με το συλλογικό φαντασιακό, που εν προκειμένω είναι ο χώρος της παραδοσιακής μουσικής. Με άλλα λόγια, πώς, με τι εφόδια θα μπεις σ’ αυτή τη μάχη, προκειμένου να βγεις αν όχι νικητής σώνει και καλά, πάντως όχι ηττημένος.

portrait
Γιάγκος Χ. / Κότι Κ. / Π.Κ. Τσίκο: Ριζικό Φαντασιακό [Same Difference Music, 2023]

Τούτο είναι το μεγάλο στοίχημα των Χαιρέτη, Coti K. και Τσίκο, το οποίο και κερδίζεται ασυζητητί. Και συμβαίνει αυτό, επειδή οι συγκεκριμένοι μουσικοί δείχνει να γνωρίζουν, στο μέτρο του δυνατού πάντα, τον απέραντο χώρο της παράδοσης, εισερχόμενοι εντός του, με σεβασμό, μα συγχρόνως και με τις γνώσεις τους, όπως και με την πίστη πως θα τιμήσουν τη σχέση που έχουν αναπτύξει μαζί της.

Κάτω απ’ αυτό το σκηνικό ο Γιάγκος Χαιρέτης σε κρητικό λαούτο, μαντολίνο και λύρα (γνωστός από τους Επισκέπτες του Γιάννη Αγγελάκα, το project Hairetis / Harper κ.λπ.), ο Coti K. σε τενόρο λαουτοκίθαρο (δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο εδώ για το ποιος είναι) και ο Παναγιώτης «Τσίκο» Κατσικιώτης σε κρουστά (από Kato apo to dentro και Palyrria τα πιο πρόσφατα χρόνια, και από Άλλα Μαντάτα και Σύνδρομο παλαιότερα κ.λπ.), είναι οι τρεις άνθρωποι που θα βρίσκονταν στα Ανώγεια της Κρήτης, στις 3 και 4 Σεπτέμβρη του 2019, στο πρώην Πολύκεντρο και νυν Μουσική Ακαδημία Ανωγείων, προκειμένου να δημιουργήσουν μια... φαντασιακή μουσική εκ του μηδενός, όπως γράφουν οι ίδιοι στο μέσα μέρος του gatefold, του άλμπουμ τους (2LP) «Ριζικό Φαντασιακό» – το οποίο μόλις το είδα περιττό να πω πως το διάβασα ως... Ριζίτικο Φαντασιακό.

Λοιπόν, με όρους διεθνικούς αυτό που ακούμε εδώ ανήκει στο... improvised psychedelic-folk. Τα κομμάτια είναι αυτοσχεδιαστικά δηλαδή, αλλά όχι και εικονοκλαστικά. Απεναντίας, και παρ’ όλη την μεγάλη διάρκειά τους, γενικώς, είναι απολύτως προσβάσιμα (ηχητικώς) στον καθέναν, προσφέροντας εμπειρίες ανάλογες με εκείνες συγκροτημάτων του χθες, όπως οι Γερμανοί Kalacakra, οι Βρετανοί Habibiyya, οι Ιταλοί Aktuala κ.λπ.

Όλο το άλμπουμ είναι εξαιρετικό, και τα δέκα κομμάτια του εννοούμε, που είναι απλωμένα σε τέσσερις πλευρές (δύο στην Α, δύο στην Β, τρία στην C και τρία στην D) και θα ήταν τελείως λάθος –θα δώσουμε κακό σήμα δηλαδή– αν γράψουμε για τα έξι, που μας εντυπωσίασαν περισσότερο.

Χωρίς πολλές κουβέντες, λοιπόν, ένα από τα κορυφαία ελληνικά άλμπουμ του 2023 (μπράβο στην Same Difference Music, που το τύπωσε σε double LP), κατάλληλο μόνο για μερακλήδες ακροατές.

Coti K.-Yiagos Hairetis-Panos "Tsiko" Katsikiotis - Στροβιλισμός (Whirling)

Επαφή: www.innerear.bandcamp.com, www.samedifferencerecords.bandcamp.com

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ