Τα illustrations της monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Jolene. © monakrive | Αριστέα Ρέλλου

Τα illustrations της monakrive είναι για φάγωμα

0

«Πρώτα “τρώει” η μύτη, μετά τα μάτια και μετά το στόμα», θα μου πει η Αριστέα Ρέλλου, και είναι αλήθεια. «Πράγμα που σημαίνει ότι η φωτογένεια στο φαγητό όντως παίζει σημαντικό ρόλο. Η αισθητική έχει μεγάλη σημασία, κάνει την καθημερινότητά μας λίγο πιο ενδιαφέρουσα, αποτελεί μέσο έκφρασης της ταυτότητάς μας. Φωτογενές ή μη, για μένα ένα πιάτο παρουσιάζει ενδιαφέρον όταν, όπως κάθε έργο τέχνης, βασίζεται σε κάτι ουσιαστικό, αλλά η καλή αισθητική είναι συνήθως ένδειξη ουσίας». 

Ποια είναι η Αριστέα: Πρόκειται για μια νεαρή Αθηναία που τα τελευταία δέκα χρόνια ζούσε στο εξωτερικό, πρώτα στη Νέα Υόρκη, έπειτα στο Λονδίνο. Δοκίμασε όσα περισσότερα μπορούσε πριν καταλήξει σε ένα επαγγελματικό μονοπάτι, οπότε έχει σπουδάσει Νομική, Ιστορία της Τέχνης, εικαστική επιμέλεια – και από την Ψυχολογία πέρασε για έναν χρόνο. Καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών της αλλά και μετά από αυτές εργαζόταν σε γκαλερί, φουάρ τέχνης, πολιτιστικές ΜΚΟ, οίκους δημοπρασιών, ενώ τα τελευταία χρόνια ασχολήθηκε με την εύρεση χορηγιών και οικονομικών πόρων στον τομέα των τεχνών. Σε αυτό το πλαίσιο, εργάστηκε, μεταξύ άλλων, στη Serpentine, στην Tate και στο Camden Art Centre του Λονδίνου.

Το monakrive με έχει βοηθήσει να δοκιμάσω περισσότερα πράγματα, να ταξιδέψω περισσότερο, να παρατηρώ και να προσέχω το περιβάλλον γύρω μου καλύτερα. Οπότε η ενασχόληση με αυτές τις εικονογραφήσεις ανατροφοδοτήθηκε, προέκυψαν νέες συνεργασίες με αποτέλεσμα όλο αυτό να συνεχίζεται ακόμη δυναμικά και με πολύ ενθουσιασμό.

Εδώ και τρία χρόνια είναι συνιδρύτρια το Hekátē Studios, μια start-up που καταπιάνεται με studio και project management για καλλιτέχνες. Με την ίδια ομάδα φέτος το καλοκαίρι ξεκίνησε και την KIRKI, μια νομαδική γκαλερί που διοργανώνει εκθέσεις στις Κυκλάδες, συνδυάζοντας τη σύγχρονη τέχνη με την παράδοση του εκάστοτε νησιού. Εγώ τη γνώρισα μέσα από τις εικονογραφήσεις της, τις οποίες μοιράζεται ως monakrive. Αρχικά, στόχος του Ιnstagram λογαριασμού της ήταν να λειτουργήσει ως μια πλατφόρμα στην οποία θα παρουσιάζει διάφορα σχέδιά της, όχι μόνο αυτά που σχετίζονται με τη γεύση. «Όμως μέσα στην πανδημία το φαγητό απέκτησε άλλη βαρύτητα στην καθημερινότητά μου. Γνώρισα πολλούς υπέροχους ανθρώπους μέσω του λογαριασμού και γενικά μέσω του φαγητού, έτσι που η ζωή μου έχει αλλάξει για πάντα. Το monakrive με έχει βοηθήσει να δοκιμάσω περισσότερα πράγματα, να ταξιδέψω περισσότερο, να παρατηρώ και να προσέχω το περιβάλλον γύρω μου καλύτερα. Οπότε η ενασχόληση με αυτές τις εικονογραφήσεις ανατροφοδοτήθηκε, προέκυψαν νέες συνεργασίες, με αποτέλεσμα όλο αυτό να συνεχίζεται ακόμη δυναμικά και με πολύ ενθουσιασμό».

Τα illustrations της Monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Η Αριστέα Ρέλλου. Φωτ.: Μιράντα Παπαδοπούλου

Κρατάει ένα αρχείο με φωτογραφίες που έχει βγάλει είτε η ίδια είτε οι γύρω της από πιάτα που έχουν δοκιμάσει μαζί, ενώ σε αυτό υπάρχουν και πιάτα τα οποία συναντάει διαδικτυακά. Δημοσιεύσει τις εικονογραφήσεις της έτσι που να ταιριάζουν με κάθε εποχή, μπορεί ακόμα να σχετίζονται με κάποιο νέο και opening σχετικά με το φαγητό στην πόλη, το οποίο συζητιέται. «Παρακολουθώντας μαγαζιά, μάγειρες και ανθρώπους πιο ταλαντούχους από μένα που μαγειρεύουν με έναν τρόπο ο οποίος εκφράζει την εποχικότητα, την εντοπιότητα και τη δημιουργικότητα που αποζητώ σε ένα πιάτο αντλώ έμπνευση και ενέργεια για να συνεχίσω κι εγώ με τον τρόπο μου να δημιουργώ και να συμβάλλω όσο μπορώ σε αυτό το πολύ δυναμικό πράγμα στο οποίο έχει εξελιχθεί το φαγητό έξω».

Αυτόν τον καιρό ζωγραφίζει ψηφιακά μια πιο συναισθηματική σειρά-ύμνο στο ελληνικό περίπτερο. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ ουσιαστικά αποτελείται από την εικονογράφηση προϊόντων που έχουν μοιραστεί μαζί της σεφ ή άνθρωποι που σχετίζονται με έναν άλλο τρόπο με το φαγητό. «Είναι προϊόντα που τους έχουν σημαδέψει κι εγώ απεικονίζω αυτήν τη νοσταλγία». Έπειτα, θυμάστε το pop-up event του ΦΙΤΑ στον Νέο Κόσμο, στο οποίο είχαν συναντηθεί μαγειρικά τρεις φοβεροί μάγειρες, ο Φώτης Φωτεινόγλου, που είναι και συνδημιουργός του εστιατορίου, ο Γιώργος Κατάρας του Vanderveen στο Άμστερνταμ και ο Γιώργος Σαμοΐλης του Cantina Sifnos, και όπου το wine pairing το είχε αναλάβει η Loggia της Σίφνου, ενώ στα decks βρίσκονταν η K.atou και ο Perplexed Continuum; Η monakrive είχε αναλάβει να εικονογραφήσει αυτή την one-off βραδιά, όπως έχει κάνει και για άλλες πολύ ενδιαφέρουσες, όπως είναι τα φετινά Loggia Full Moons.  

Τα illustrations της Monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Ekiben. © monakrive | Αριστέα Ρέλλου
Τα illustrations της Monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Bread Bc. © monakrive | Αριστέα Ρέλλου

«Mε συγκινεί το ότι μέσω του φαγητού μαθαίνουμε να είμαστε περισσότερο παρόντες. Να μυρίζουμε, να παρατηρούμε, να γευόμαστε, να ακούμε ιστορίες και να μοιραζόμαστε ουσιαστικές στιγμές με τους γύρω μας. Αν μάθεις να ακούς ό,τι έχει να πει το φαγητό, δεν μπορείς παρά να βυθιστείς στις ιστορίες του, και είμαι πολύ χαρούμενη που με τα χρόνια με δίδαξαν οι γύρω μου να το καταλαβαίνω και να το απολαμβάνω περισσότερο. Όσο βρίσκομαι εκτός Ελλάδας μoύ λείπουν περισσότερο οι παραδοσιακές συνταγές που βασίζονται στα τοπικά προϊόντα κι έτσι δεν μπορούν να αναπαραχθούν εκτός έδρας. Όταν όμως βρίσκομαι στην Αθήνα για πολύ καιρό, προφανώς νοσταλγώ κάποιες γεύσεις και εμπειρίες που έχω ζήσει στο Λονδίνο, το οποίο, μέσω της πολυπολιτισμικότητάς του, έχει καταφέρει να χτίσει μια πολύ ενδιαφέρουσα γαστρονομική σκηνή».

Tην ελκύουν η πολυπλοκότητα και οι χρωματικές αντιθέσεις σε ένα πιάτο προκειμένου να ασχοληθεί μαζί του στο monakrive, αλλά, όπως λέει, «το σίγουρο είναι ότι καμία εικονογράφηση δεν θα είναι πραγματικά αντίστοιχη και ισοδύναμη με το αρχικό πιάτο». Ανοίγει συνέχεια και δεν τελειώνει αυτή η συζήτηση για το αν πρέπει ή όχι να φωτογραφίζουμε και να ανεβάζουμε το φαγητό μας, για το κατά πόσο τελικά το απολαμβάνουμε πραγματικά ή αν ακόμα και τα γεύματά μας έξω, με τους πιο δικούς μας ανθρώπους, επηρεάζονται από τις επιταγές του εγχώριου Ιnstagram. «Έχουμε αρκετά προβλήματα ως κοινωνία, δεν αξίζει λοιπόν να προσθέσουμε στην εξίσωση το δίλημμα “είναι ρηχό να φωτογραφίζεις και να ανεβάζεις το φαγητό σου ή δεν είναι;”. Ασκούμε αρκετή κριτική ο ένας στον άλλον και το να κρίνουμε κάποιον επειδή θέλει να περάσει δέκα λεπτά φωτογραφίζοντας ένα πιάτο μού φαίνεται λίγο περιττό. Είναι κι αυτός ένας τρόπος να απολαύσει κανείς το φαγητό, να το παρατηρήσει και να το εκτιμήσει, να απαθανατίσει κατά κάποιον τρόπο την όλη εμπειρία, αισθάνομαι λοιπόν ότι ενέχει μια δόση ηθικής υπεροχής το να επικρίνουμε τέτοια φαινόμενα. Ας αφήσουμε τον κόσμο να φωτογραφίζει ό,τι και όπως θέλει και ας διοχετεύσουμε αυτή την ενέργεια για κριτική σε κάτι πιο σοβαρό».

Τα illustrations της Monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Ταβέρνα Οικονόμου. © monakrive | Αριστέα Ρέλλου

Πώς θέλει να εξελιχθεί το monakrive; «Μέσω του λογαριασμού θέλω ουσιαστικά να χαρτογραφήσω την ελληνική κουζίνα για να μάθω περισσότερα για τον τόπο μας. Σε προσωπικό επίπεδο, με βοηθάει να αναπτύξω μια αίσθηση ταυτότητας και σύνδεσης με τις επιρροές που έχτισαν την ελληνική, και όχι μόνο, γαστρονομία και αισθητική. Σε αυτό το πλαίσιο, θα ήθελα να κάνω περισσότερα και στοχευμένα πρότζεκτ που θα εμβαθύνουν περισσότερο σε μια συγκεκριμένη θεματική ή σε ένα οριοθετημένο γεωγραφικό πλαίσιο. Έχει, με άλλα λόγια, ένα λαογραφικό χαρακτήρα η monakrive και θα ήθελα να τη δω να βγαίνει και εκτός του ψηφιακού κόσμου». Σε περίπτωση που σας ενδιαφέρουν τα accounts που σχετίζονται με το φαγητό πέρα από τα συνηθισμένα, η Αριστέα Ρέλλου θαυμάζει πολύ αυτό του Νίκου Χανδόλια, το @frommydadsbaker, «που συνδυάζει την αρτοποιία και τη γλυπτική πολύ δημιουργικά». 

Πέρα όμως απ’ όλα τα παραπάνω ευχάριστα, και τα illustrations της που χορταίνουν το μάτι, θα συμπληρώσει μόνη της στην κουβέντα: «Πάντως, δεν νομίζω ότι μπορούμε να μιλάμε για τη σχέση μας με το φαγητό χωρίς να αναφερθούμε και στην άλλη όψη του νομίσματος, στις διατροφικές διαταραχές, στη προσωπική μας ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και στο πώς οι διατροφικές μας συνήθειες το επηρεάζουν, στο αυξημένο κόστος της τροφής και, γενικά, στα διάφορα κωλύματα που πολλοί από εμάς αντιμετωπίζουμε και μας κάνουν να θυμόμαστε ότι το φαγητό, παρότι είναι κάτι αναγκαίο, δεν είναι ισότιμα προσβάσιμο για όλους».

Τα illustrations της Monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Tzoutzouka Roof. © monakrive | Αριστέα Ρέλλου
Τα illustrations της Monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Pelicanos, Σίφνος. © monakrive | Αριστέα Ρέλλου
Τα illustrations της Monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Ergon. © monakrive | Αριστέα Ρέλλου
Τα illustrations της Monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Geitonia Kipseli. © monakrive | Αριστέα Ρέλλου
Τα illustrations της Monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Loggia Wine Bar. © monakrive | Αριστέα Ρέλλου
Τα illustrations της Monakrive είναι για φάγωμα Facebook Twitter
Ψωμί Και Αλάτι. © monakrive | Αριστέα Ρέλλου

Δείτε τις εικονογραφήσεις της monakrive εδώ.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπέτσες

Γεύση / On the Verandah: Σεπτέμβριος στις Σπέτσες με ψάρι και εποχική κουζίνα

Στο ξενοδοχείο-τοπόσημο του νησιού, το Poseidonion Grand Hotel, και στην κομψή βεράντα του με φόντο τον Αργοσαρωνικό Kόλπο, ο Θεολόγος Αμηράς ποντάρει στο φρέσκο ψάρι και σε όσα του δίνει το μποστάνι του. Και αν ψάχνετε έναν καλό λόγο για μια σύντομη απόδραση προς τα εκεί, έρχεται και η Αρμάτα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Οι βεντάλιες είναι ξαφνικά πολύ hot. Και αυτές που φτιάχνονται στην Αθήνα λέγονται Dida.

Μόδα & Στυλ / Οι βεντάλιες είναι παντού, και αυτές που φτιάχνονται στην Αθήνα λέγονται Dida

Από τον παρισινό οίκο Duvelleroy, που κάποτε κυκλοφόρησε διαφημιστικό φυλλάδιο με τίτλο «Η γλώσσα της βεντάλιας», μέχρι τους «New York Times» που έφτιαξαν τη δική τους λίστα με τις καλύτερες μοντέρνες εκδοχές τους, οι βεντάλιες είναι ξαφνικά πολύ hot, τις ανοίγουμε πια ανερυθρίαστα. Έχουμε κι εμείς στην Αθήνα ένα brand που ειδικεύεται στις βεντάλιες, αυτό της Νατάσσας Δουρίδα, που μας τις προσφέρει μοναδικές.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Στέφανος Χρυσάφης: Μέσα στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής

Μόδα & Στυλ / Στο ατελιέ όπου δημιουργήθηκε το «Heliosphere Gown» της Beyoncé υπήρχε και ένας νέος Έλληνας σχεδιαστής

Έχοντας ήδη εργαστεί για το παιδί-θαύμα της μόδας Vejas Kruszewski, ο Στέφανος Χρυσάφης βρέθηκε στο ατελιέ της sui generis Ολλανδής σχεδιάστριας Iris van Herpen για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 2023 κι έτσι έγινε μέλος της ομάδας που δούλεψε για περισσότερες από 700 ώρες πάνω στο φόρεμα που έκλεψε τις εντυπώσεις στο Renaissance World Tour. Δίνει τον δικό του ορισμό για την ηθική μόδα και μιλά για τις δυσκολίες τού να προσπαθεί κάποιος να αναδειχθεί σε αυτήν τη βιομηχανία σήμερα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μηλιά: Ένας εγκαταλελειμμένος οικισμός των Χανίων έγινε πρότυπο οικοτουρισμού

Ταξίδια / Μηλιά: Ένας εγκαταλελειμμένος οικισμός των Χανίων έγινε πρότυπο οικοτουρισμού

Πριν από τριάντα χρόνια και έπειτα από εργασίες ετών στο οικοσύστημά της, η Μηλιά φιλοξένησε τους πρώτους της επισκέπτες δίχως να έχει ρεύμα και πολλές ανέσεις. Πλέον είναι αυτόνομη ενεργειακά, απευθύνεται σε φυσιολάτρες και όχι μόνο, την αγαπούν οι περιπατητές, ο ξένος Τύπος αλλά και εκείνοι που οδηγούν μία ώρα και κάτι μόνο και μόνο για να φάνε στο εστιατόριό της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κεραμικά και 3D printing, η νέα τάση

Design / Κεραμικά και 3D printing, η νέα τάση

Αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες πήραν την αναλογική και αρχαία τέχνη της κεραμικής και την πάντρεψαν με μια σύγχρονη, αυτήν της τρισδιάστατης εκτύπωσης. Ναι, έχει φτάσει και εδώ, έχουμε τρία εγχώρια brands που προσφέρουν αντικείμενα εντελώς διαφορετικoύ στυλ.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM