Τροχαία στην Ελλάδα: «Δεν θέλουμε καλούς οδηγούς, αλλά καλούς ανθρώπους»

Γιατί αυξάνονται τα τροχαία στην Ελλάδα - Ιαβέρης: «Όλα έχουν να κάνουν με την οδηγική παιδεία» Facebook Twitter
Τα τελευταία 60 χρόνια, 600.000 άνθρωποι είτε σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα είτε έμειναν ανάπηροι. Φωτ. αρχείου: Eurokinissi
0

ΡΑΓΔΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ στα τροχαία καταγράφεται στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το πρώτο 5μηνο του 2023 σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, με τους αριθμούς να είναι αμείλικτοι και τον Ιαβέρη να καταθέτει την άποψή του για τους λόγους πίσω από αυτό το φαινόμενο.

Είναι χαρακτηριστικό πως, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2023 σημειώθηκαν 5.342 τροχαία στην Ελλάδα, τη στιγμή που το 2022 είχαν σημειωθεί 4.975 (αύξηση κατά 7,4% φέτος) και το 2021 4.430 (αύξηση κατά 20,6% φέτος). Σημειώνεται εδώ πως το 2020 είχε παρατηρηθεί πτώση σε όλους τους δείκτες αναφορικά με τα τροχαία, με τους ειδικούς όμως να την αποδίδουν στα lockdown, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Ανάλογη με την αύξηση των τροχαίων είναι και η αύξηση σε νεκρούς και τραυματίες καθώς, ενώ το 2021 είχαν καταγραφεί το διάστημα Ιανουάριος - Ιούνιος 251 νεκροί, 247 βαριά τραυματίες και 4.893 ελαφριά τραυματίες, το 2023 ανεβαίνει ο αριθμός των θυμάτων.

«Όλα έχουν να κάνουν με την οδηγική παιδεία. Όχι την παιδεία στα σχολεία, όπου τα παιδιά λαμβάνουν την εκπαίδευση για το επάγγελμα που θα κάνουν στο μέλλον, αλλά την παιδεία από τα σπίτια. Αν δεν υπάρχει παιδεία από το σπίτι, αυξάνονται ραγδαία οι πιθανότητες να γίνει κανείς εγκληματίας. Αυτό είσαι αν δεν σε νοιάζει πώς οδηγάς στον δρόμο».

Ενδεικτικά, φέτος 281 άτομα σκοτώθηκαν σε τροχαίο δυστύχημα (αύξηση κατά 11,95% σε σχέση με το 2021), 279 τραυματίστηκαν βαριά (12,95% πάνω από το 2021) και 5.934 τραυματίστηκαν ελαφρά (αύξηση κατά 21,27%).

Τροχαία – Ιαβέρης Facebook Twitter
Φωτ.: ΕΛΣΤΑΤ

Το ίδιο μπορούμε να συμπεράνουμε και αν βάλουμε κάτω τα στοιχεία μόνον αναφορικά με τον μήνα Ιούνιο, όπου και πάλι, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, αποτυπώνεται η αύξηση στα τροχαία σε σχέση με το 2021.

Έτσι, ενώ τον Ιούνιο του 2021 είχαμε 984 τροχαία, με 49 νεκρούς και 1.189 τραυματίες, το 2023 παρατηρείται να ανεβαίνουν ραγδαία όλοι οι δείκτες. Αναλυτικά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, φέτος τον Ιούνιο σημειώθηκαν 1.028 τροχαία (αύξηση κατά 4,47%), σκοτώθηκαν 62 άτομα (αύξηση κατά 26,53%) και τραυματίστηκαν άλλοι 1.228 άνθρωποι (αύξηση κατά 3,28%).

Τροχαία – Ιαβέρης Facebook Twitter
Φωτ.: ΕΛΣΤΑΤ
Τροχαία – Ιαβέρης Facebook Twitter
Φωτ.: ΕΛΣΤΑΤ

Ιαβέρης για τροχαία: «Δεν θέλουμε καλούς οδηγούς αλλά καλούς ανθρώπους»

Λόγω της σημαντικής αυτής αύξησης στα τροχαία, η LiFO επικοινώνησε με τον πρώην οδηγό αγώνων αυτοκινήτων, Αναστάσιο Μαρκουίζο, γνωστό και ως Ιαβέρη, και τον ρωτήσαμε την άποψή του σχετικά με το γιατί το φαινόμενο γίνεται ολοένα και χειρότερο στους ελληνικούς δρόμους.

«Όλα έχουν να κάνουν με την οδηγική παιδεία. Όχι την παιδεία στα σχολεία, όπου τα παιδιά λαμβάνουν την εκπαίδευση για το επάγγελμα που θα κάνουν στο μέλλον, αλλά την παιδεία από τα σπίτια. Αν δεν υπάρχει παιδεία από το σπίτι, αυξάνονται ραγδαία οι πιθανότητες να γίνει κανείς εγκληματίας. Αυτό είσαι αν δεν σε νοιάζει πώς οδηγάς στον δρόμο», σημείωσε ο Ιαβέρης, με τον λόγο του να είναι, όπως πάντα, χειμαρρώδης.

Μάλιστα, ο θρυλικός οδηγός αγώνων αυτοκινήτων έκανε λόγο για γενοκτονία που σημειώνεται στους δρόμους της Ελλάδας. «Τα τελευταία 60 χρόνια, 600.000 άνθρωποι είτε σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα είτε έμειναν ανάπηροι. Επίσης, 2 εκατομμύρια άνθρωποι τραυματίστηκαν και 1 εκατομμύριο δεν γεννήθηκαν ποτέ, αφού κυρίως σκοτώνονται νέα παιδιά. Μιλάμε για μια πραγματική γενοκτονία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά το τι πρέπει να γίνει για να σταματήσει αυτό το φαινόμενο, ο Ιαβέρης σημείωσε πως «δεν θέλουμε καλούς οδηγούς αλλά καλούς ανθρώπους. Όλα είναι, ουσιαστικά, θέμα αυτοεκτίμησης. Αυτός που είναι ταπεινός και καλός άνθρωπος καταλαβαίνει πόσο σημαντικός είναι για την οικογένειά του και πόσο τραγικό θα είναι για αυτούς αν τον χάσουν.

Από την άλλη, αυτός που είναι ο "τσαμπουκάς των δρόμων" δεν κάθεται να σκεφτεί αυτά τα πράγματα, αλλά τον νοιάζει να περάσει τον μπροστινό του και να κάνει σφήνες στον δρόμο. Δεν καταλαβαίνει όμως ότι είναι ένα όπλο έτοιμο να πυροβολήσει και πως μπορεί να γίνει η αιτία να πενθήσουν είτε η δική του οικογένεια είτε άλλες».

«Κάμερες και πρόστιμα για να μειωθούν τα τροχαία»

Όπως σημειώνει ο ίδιος, το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί στον καθένα μας είναι «ο γονιός να θάβει το παιδί του. Μετά από τέτοιες καταστάσεις δεν υπάρχει θέληση για ζωή. Έχω ζήσει τέτοιες περιπτώσεις και γνωρίζω καλά σε ποια ψυχολογία βρίσκεται ο γονέας μετά από μια τέτοια τραγωδία στο σπίτι του».

«Αυτό όμως που πρέπει να καταλάβουν οι Έλληνες είναι ότι δεν ξέρουν να οδηγούν. Ένας οδηγός αγώνων με περγαμηνές κινείται με απόλυτο σεβασμό στον δρόμο, προσεκτικά και με χαμηλή ταχύτητα. Δεν υπάρχουν οδηγοί αγώνων που να βγαίνουν στον δρόμο και να κάνουν αγριάδες και τσαμπουκάδες. Το πρωί που φεύγουμε από το σπίτι μας πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι το απόγευμα θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω, να ανοίξει η πόρτα και να δούμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα και να τα πάρουμε αγκαλιά».

Ο Ιαβέρης μας λέει ακόμα ποιο θεωρεί ότι είναι το σημάδι στους ελληνικούς δρόμους ότι δεν υπάρχει οδηγική παιδεία: «Όλα φαίνονται όταν ανάβει το πορτοκαλί φανάρι. Πάρα πολλοί είναι αυτοί που μόλις βλέπουν πορτοκαλί, αντί να σταματήσουν, πατούν γκάζι. Και το πορτοκαλί γίνεται κόκκινο και το τροχαίο είναι προ των πυλών».

Μάλιστα, σε ερώτηση αν συμφωνεί να μπουν κάμερες στα φανάρια έτσι ώστε να τιμωρούνται όσοι παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, απάντησε: «Και βέβαια. Εδώ θα σας πω και μια ιστορία που γνωρίζω. Σε ένα φανάρι στο Κορωπί είχε τοποθετηθεί μια κάμερα ως πείραμα, για να δουν οι υπεύθυνοι πόσα αμάξια περνούσαν με κόκκινο. Ε, μέσα σε μία ημέρα μόνο καταγράφηκαν 800 παραβιάσεις. Αν τοποθετηθούν κάμερες και πιστώνονται στους παραβάτες πρόστιμα, ας πούμε 1.000 ευρώ την πρώτη φορά, που να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο αν το ξανακάνουν, ο Έλληνας θα σταματήσει να περνάει με κόκκινο, γιατί πάνω απ’ όλα τα άλλα αγαπάει τα λεφτά του».

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 05/05-Αλκοόλ και οδήγηση, έννοιες ασύμβατες

Συνομιλούμε Υπεύθυνα / Αλκοόλ και οδήγηση, έννοιες ασύμβατες

Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει τις φράσεις, «ένα ποτηράκι είναι, δεν πειράζει», «είμαι καλά, δεν με πιάνει το ποτό», «δεν γίνονται αλκοτέστ, δεν θα με πιάσουν»; Στο επεισόδιο που ακολουθεί μιλούν στον Γιάννη Πανταζόπουλο πρόσωπα που γνωρίζουν καλά τι σημαίνει ασφαλής οδήγηση και θα εξετάσουμε τη σχέση μεταξύ αλκοόλ και τροχαίων ατυχημάτων, αναδεικνύοντας ξεκάθαρα γιατί είναι τόσο σημαντικό, όταν οδηγούμε, να μην πίνουμε καθόλου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η επιστήμη έχει μια νέα θεωρία για την καταγωγή του φιλιού

Tech & Science / Η επιστήμη έχει μια νέα θεωρία για την καταγωγή του φιλιού

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η προέλευση του φιλιού ανάγεται σε μια πρακτική περιποίησης των μεγάλων πιθήκων που χτενίζουν το τρίχωμα των οικείων τους με τα δάχτυλά τους και χρησιμοποιούν τα χείλη τους για να απομακρύνουν τα υπολείμματα.
LIFO NEWSROOM
Ο δεύτερος θάνατος των θυμάτων της χούντας 

Οπτική Γωνία / Ο δεύτερος θάνατος των θυμάτων της χούντας 

Το νόημα της επετείου του Πολυτεχνείου δεν είναι η απλή τίμηση των θυμάτων. Είναι μνήμη κι αγώνας ενάντια σε κάθε μορφή κρατικού αυταρχισμού και βίας, σε μηχανισμούς που λειτουργούν αθόρυβα μες στο εδώ και τώρα.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Αντώνης Σαμαράς: Ο διχαστικός influencer της πολιτικής που απέτυχε

Οπτική Γωνία / Αντώνης Σαμαράς: Ο διχαστικός influencer της πολιτικής που απέτυχε

Πόσες φορές να προσπεράσεις τον τοξικό του λόγο; Πόσες φορές να μην ενοχληθείς με τα υπερπατριωτικά τσιτάτα του; Πόσες φορές να μην απαντήσεις σε έναν πολιτικό που διαρκώς εκτοξεύει μισαλλόδοξες απόψεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ