Σπύρος Εξάρας: O κιθαρίστας της τζαζ μελοποιεί Φώντα Λάδη στο άλμπουμ «Ανατομία Ενός Εγκλήματος»

O κιθαρίστας της τζαζ Σπύρος Εξάρας μελοποιεί Φώντα Λάδη στο άλμπουμ «Ανατομία Ενός Εγκλήματος» Facebook Twitter
Το άλμπουμ περιλαμβάνει έντεκα τραγούδια σε μουσικές Σπύρου Εξάρα και στίχους Φώντα Λάδη.
0

Η «ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΕΝΟΣ Εγκλήματος / Έντεκα Αστυνομικά Τραγούδια» [Μετρονόμος, 2023] είναι ένας... ελληνοαμερικάνικος δίσκος.

Γιατί το λέμε αυτό; Γιατί οι μουσικές του έχουν ηχογραφηθεί στα Teaneck Sound Studios του New Jersey, ενώ τρεις από τις βασικές φωνές, που ακούγονται εδώ, είναι γραμμένες σε αθηναϊκά στούντιο. Περί τίνος πρόκειται όμως; Ας δώσουμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Το άλμπουμ περιλαμβάνει έντεκα τραγούδια σε μουσικές Σπύρου Εξάρα και στίχους Φώντα Λάδη, με τα τραγούδια να αποδίδονται από τους Γιώργο Νταλάρα, Δώρο Δημοσθένους, Λίνα Ορφανού, Αργύρη Λούλατζη και Γιάννα Κατσαγεώργη και με την μπάντα συνοδείας να αποτελείται από τους Σπύρο Εξάρα κλασική, ηλεκτρική, ακουστική κιθάρα, μαντολίνο προγραμματισμό, Gil Defay τρομπέτα, φλούγκελχορν, Joel Desroches πιάνο, πλήκτρα, fender rhodes, hammond organ, Benjamin Nicolas ντραμς, προγραμματισμός και Parker McAllister ηλεκτρικό μπάσο.

Το άλμπουμ έχει concept, πράγμα που σημαίνει πως όλα τα τραγούδια περιστρέφονται γύρω από ένα (φανταστικό) θέμα, που έχει να κάνει με την ιστορία ενός εγκλήματος ή αν θέλετε, καλύτερα, με το έγκλημα.

Από τα όργανα που χρησιμοποιούνται (και από τα οποία απουσιάζει το μπουζούκι, για παράδειγμα) αντιλαμβανόμαστε, ίσως, το πώς μπορεί να ηχούν τα τραγούδια. Δυτικά οπωσδήποτε, και οπωσδήποτε με jazz, rock, fusion και funk επιρροές, χωρίς να λείπουν πάντως και κάποιες αναφορές στο «έντεχνο» με την ευρεία έννοια τραγούδι (ας βάλουμε και το «κλασικό» ανάμεσα).

O κιθαρίστας της τζαζ Σπύρος Εξάρας μελοποιεί Φώντα Λάδη στο άλμπουμ «Ανατομία Ενός Εγκλήματος» Facebook Twitter
Ο δίσκος των Σπύρου Εξάρα και Φώντα Λάδη δεν έχει ουδεμία σχέση με podcast, παρότι κι αυτός ακούγεται φυσικά (σαν δίσκος).

Το άλμπουμ έχει concept, πράγμα που σημαίνει πως όλα τα τραγούδια περιστρέφονται γύρω από ένα (φανταστικό) θέμα, που έχει να κάνει με την ιστορία ενός εγκλήματος ή αν θέλετε, καλύτερα, με το έγκλημα. Όπως λέει και το πρώτο τραγούδι του άλμπουμ, που αποδίδει ο Γιώργος Νταλάρας: «Ποιος σκότωσε το Νίκο Καραλή;».

Περιττό να το πούμε πως το έγκλημα, και ιδίως το παλαιό έγκλημα που έχει περάσει στην ιστορία, έχει διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο ακουστικής δράσης, μέσω των σχετικών podcasts, που δίνουν και παίρνουν στα μίντια όλου του κόσμου. Η «μόδα», ας την πούμε έτσι, μπορεί να ξεκίνησε από την Αμερική, άλλα έχει επεκταθεί παντού πλέον και βεβαίως στην Ελλάδα.

Ο κόσμος ακούει τις παλιές ιστορίες των αποτρόπαιων ή των ανεξιχνίαστων εγκλημάτων, κάπως σαν να διαβάζει αστυνομική λογοτεχνία ή να βλέπει crime thrillers στις οθόνες. Και τις ακούει μετά μανίας, αφού τα σχετικά podcasts βρίσκονται στις κορυφές των ακροαματικοτήτων. Προφανώς πρόκειται για μια νέα εμπειρία, αφού τα podcasts επέχουν ρόλο ντοκιμαντέρ. Ακουστικού μεν, ντοκιμαντέρ δε.

Βεβαίως ο δίσκος των Σπύρου Εξάρα και Φώντα Λάδη δεν έχει ουδεμία σχέση με podcast, παρότι κι αυτός ακούγεται φυσικά (σαν δίσκος). Απλώς πέφτει μέσα στη σχετική «τρέλα» και άρα μπορεί να βοηθηθεί, ενδεχομένως, ώστε να ακουστεί πλατύτερα. Αν είναι να συμβεί αυτό καλώς θα συμβεί, γιατί η όλη προσπάθεια το αξίζει.

Ο Σπύρος Εξάρας δεν είναι τυχαίος συνθέτης και μουσικός. Βρίσκεται αρκετές δεκαετίες στη σκηνή, έχοντας συνεργαστεί με ποικίλες ορχήστρες (Εθνική Συμφωνική της ΕΡΤ, των Χρωμάτων, Καμεράτα κ.ά.) και συνθέτες-τραγουδοποιούς (Γιάννης Μαρκόπουλος, Κώστας Χατζής, Ηλίας Ανδριόπουλος κ.ά.), ενώ και σε διεθνές επίπεδο τον συναντάμε δίπλα στους Shirley Bassey, Randy Brecker, Arturo O’Farrill, Mariah Carey κ.ά., δίχως να ξεχνάμε τους διάφορους δίσκους του, όπως εκείνο το θαυμάσιο “Phrygianics” στην Blue Note, πίσω στο 2003.

Για τον Φώντα Λάδη, ως στιχουργό, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Η ιστορία του είναι μεγάλη στο ελληνικό τραγούδι, ξεκινώντας από την δεκαετία του ’60 και τραγούδια σαν το «Καράβια αλήτες» (σε μουσική Μάνου Λοΐζου, που είχε πει ο Γιάννης Πουλόπουλος) ή την προδικτατορική συνεργασία του με τον Μίκη Θεοδωράκη στο έργο «Γράμματα από τη Γερμανία» (που θα γινόταν δίσκος στην μεταπολίτευση), περνώντας από τα 70s και τις νεότερες συνεργασίες του με τον Μάνο Λοΐζο ξανά ή τον Θάνο Μικρούτσικο, και φθάνοντας, σιγά-σιγά, έως τις μέρες μας.

O κιθαρίστας της τζαζ Σπύρος Εξάρας μελοποιεί Φώντα Λάδη στο άλμπουμ «Ανατομία Ενός Εγκλήματος» Facebook Twitter
Ο Σπύρος Εξάρας δεν είναι τυχαίος συνθέτης και μουσικός. Βρίσκεται αρκετές δεκαετίες στη σκηνή, έχοντας συνεργαστεί με ποικίλες ορχήστρες.

Κοντολογίς ο Φώντας Λάδης είναι ένας μάστορας του στίχου, έχοντας, εν προκειμένω, τον τρόπο να δημιουργεί μέσα από τον λόγο του και το σχετικό κλίμα της αστυνομικής ιστορίας, μα και να περιγράφει τις ποικίλες διαστάσεις ενός εγκλήματος (π.χ. σε σχέση με το πώς μπορεί να αντανακλά αυτό πάνω σε συγκεκριμένα πρόσωπα ή ευρύτερα κοινωνικά).

Από την άλλη ο Σπύρος Εξάρας έχει έτοιμο το δικό του δυτικό «οπλοστάσιο», από το οποίο αντλεί μελωδίες και ρυθμούς, προτείνοντας εν τέλει διάφορα πολύ ωραία τραγούδια όπως είναι τα «Ποιος σκότωσε το Νίκο Καραλή;» (Γιώργος Νταλάρας), «Μες στην ομίχλη αυτής της πόλης» (Αργύρης Λούλατζης), «Ποιος εσύ, βρε μασκαρά» (Δώρος Δημοσθένους), «Όταν ξεκινάει μια σφαίρα» (Γιάννα Κατσαγεώργη) κ.ά., καταφέρνοντας να δημιουργήσει με τις συνθέσεις του ένα στιβαρό τραγουδιστικό «σώμα», ικανό να εξυπηρετήσει όλα τα επιμέρους οράματα (στιχουργικά, ερμηνευτικά ή ενορχηστρωτικά).

Το ωραίο εξώφυλλο, με το σχέδιο του Στάθη, έρχεται κι αυτό να υπογραμμίσει την προσοχή που έχει δοθεί σ’ αυτό το CD, σε κάθε επιμέρους διάστασή του.

Γιώργος Νταλάρας - Ποιος σκότωσε το Νίκο Καραλή; - (Σπ. Εξάρας - Φ. Λάδης)

Lyrika

Τα «Λυρικά» είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα με τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, βασισμένα σε στίχους, σε ποιήματα, του Τάσου Λειβαδίτη.

Τα «Λυρικά» ακούστηκαν για πρώτη φορά στον Μουσικό Αύγουστο 1977, στον κύκλο συναυλιών του Μίκη Θεοδωράκη που πραγματοποιήθηκαν στο διάστημα 6 Αυγούστου-6 Σεπτεμβρίου (του ’77) στο Θέατρο Λυκαβηττού. Από ’κει ηχογραφήθηκαν για να εμφανιστούν για πρώτη φορά στη δισκογραφία, στη Γαλλία το 1977, σε μιαν έκδοση της Galata / Le Chant Du Monde και στην Ελλάδα την επόμενη χρονιά (1978) από την MINOS.

Για τον «Μουσικό Αύγουστο 1977» έχουμε γράψει ξεχωριστό αναλυτικό άρθρο, το οποίον μπορείτε να δείτε εδώ...

Τα «Λυρικά» είχε ερμηνεύσει σε πρώτη εκτέλεση ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης, μαζί με λιτή ορχήστρα απαρτιζόμενη από κλασική κιθάρα, πιάνο, τσέλο, κοντραμπάσο και κρουστά, μαζί με τρεις δεύτερες φωνές (Μαργαρίτα Ζορμπαλά, Πέτρος Πανδής, Σοφία Μιχαηλίδου), με τον δίσκο να περιέχει μερικά έξοχα τραγούδια («Την πόρτα ανοίγω το βράδυ», «Χαθήκαμε τόσο νωρίς», «Μια μέρα θα σ’ το πω», «Δρόμοι που χάθηκα», «Θυμήσου τον Μανωλιό», «Μοιρολόι της βροχής»), από τα ωραιότερα εκείνης της εποχής του τρανού συνθέτη, αν και όλο το έργο –και τα δέκα έξι τραγούδια του εννοούμε– διαθέτει τη δική του οντότητα και τη δική του μοναδική αξία.

Αυτό το έργο, τα “Lyrika” [Bambinis Productions], σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη και ποίηση Τάσου Λειβαδίτη, έρχεται τώρα να αποδώσει η mezzo soprano Lina Orfanos (που τραγουδά και στον προηγούμενο δίσκο), με τη νέα ενορχήστρωση και τη μουσική διεύθυνση του Σπύρου Εξάρα.

O κιθαρίστας της τζαζ Σπύρος Εξάρας μελοποιεί Φώντα Λάδη στο άλμπουμ «Ανατομία Ενός Εγκλήματος» Facebook Twitter
Τα «Λυρικά» είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα με τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη.

Ο Σ. Εξάρας συμμετέχει, φυσικά, στην ορχήστρα, παίζοντας ηλεκτρική, ακουστική και κλασική κιθάρα, και ακόμη μαντολίνο, ενώ περαιτέρω ακούγονται και οι Caleb Hudson τρομπέτες, φλούγκελχορν, Αχιλλέας Λιαρμακόπουλος τρομπόνι, Chris Papson μπουζούκι, Harvie S ακουστικό, ηλεκτρικό μπάσο, David Silliman ντραμς, κρουστά και Pablo Vergara πιάνο, πλήκτρα, hammond – με τις περισσότερες εγγραφές να έχουν γίνει στην Αμερική, στα Teaneck Sound Studios, στο New Jersey, εκεί όπου προφανώς έχει γραφτεί και η φωνή της Lina Orfanos.

Κατ’ αρχάς να πούμε πως η έκδοση αυτή περιέχει δέκα οκτώ τραγούδια (από δέκα έξι, που εμφανίζονταν στο πρωτότυπο). Τα δύο παραπάνω είναι τα “They set out and go” και “In the crowd”. Ναι, δεν το είπαμε, αλλά το λέμε τώρα...

Τα τραγούδια αποδίδονται ναι μεν στα ελληνικά από την Lina Orfanos, αλλά στο track list είναι αναγραμμένα στα αγγλικά, ενώ στο booklet υπάρχουν μόνον οι αγγλικές μεταφράσεις τους, τις οποίες έχει επιμεληθεί η γνωστή μουσικός, συγγραφέας και μελετήτρια του έργου του Μίκη Θεοδωράκη Gail Holst-Warhaft (“Road to Rembetika” και “Theodorakis: Myth & Politics in Modern Greek Music” είναι οι τίτλοι δύο πολύ γνωστών βιβλίων της).

Γενικώς όλο το booklet και όλα τα κείμενα είναι στα αγγλικά, πράγμα που σημαίνει πως έχουμε να κάνουμε με μιαν έκδοση που απευθύνεται και στο ξένο κοινό (το αμερικάνικο ας πούμε), γιατί στο ελληνικό απευθύνεται οπωσδήποτε.

Η Lina Orfanos είναι μια αναγνωρισμένη τραγουδίστρια, που είχε την πλήρη εμπιστοσύνη του Μίκη Θεοδωράκη – καθώς ο συνθέτης θεωρούσε πως ήταν μια σημαντική ερμηνεύτρια των έργων του, για τα πιο πρόσφατα χρόνια. Γι’ αυτό εξάλλου θα συνεργάζονταν και στα άλμπουμ “Enchanted Night” (2007) και “Mauthausen” (2015).

Σ’ αυτή την τρίτη «θεοδωρακική» δουλειά της η Lina Orfanos πράττει το καθήκον της στο ακέραιο. Η ωραία και πλούσια ενορχήστρωση του Σπύρου Εξάρα είναι, εξάλλου, ένα πρώτο πλεονέκτημα. Μπορεί, εννοούμε, να τοποθετήσει επάνω της τη φωνή της, εμβαθύνοντας στα ιδιαίτερα σημεία των τραγουδιών, που απαιτούν από τη φύση τους μιαν ευλυγισία.

Μια φωνή, με άλλα λόγια, που να μπορεί να αφουγκραστεί τα νοήματα των στίχων του Τάσου Λειβαδίτη, αποδίδοντας όλες τις σύνθετες μελωδικές ακολουθίες, με σύνεση και αίσθημα. Το λέμε, γιατί, ως ακροατής, θα πρέπει να μπορείς να νοιώσεις όλα εκείνα που λέγονται στα τραγούδια, και τα οποία ο πρώτος διδάξας Μίκης Θεοδωράκης τα τόνιζε με τον δικό του και εν πολλοίς μοναδικό φωνητικό-ερμηνευτικό τρόπο.

Είναι δύσκολο να βασιστεί ένας νεότερος ερμηνευτής στην φωνή του Μ. Θεοδωράκη, ώστε να πάει «Τα Λυρικά», ένα βήμα παραπέρα. Ίσως ο Πέτρος Πανδής να ήταν ένας τέτοιος ερμηνευτής – για ’κείνη την εποχή. Σήμερα όμως;

O κιθαρίστας της τζαζ Σπύρος Εξάρας μελοποιεί Φώντα Λάδη στο άλμπουμ «Ανατομία Ενός Εγκλήματος» Facebook Twitter
Η Lina Orfanos είναι μια αναγνωρισμένη τραγουδίστρια, που είχε την πλήρη εμπιστοσύνη του Μίκη Θεοδωράκη.

Η Lina Orfanos πράττει, προφανώς, το μόνο δυνατό. Να απομακρυνθεί, εντέχνως, από το πρωτότυπο, δημιουργώντας με τη φωνή της κάποιες «άλλες» βάσεις, πάνω στις οποίες να τοποθετηθούν τα τραγούδια.

Βοηθείται φυσικά και από την ενορχήστρωση του Σ. Εξάρα, όπως προείπαμε, αλλά βασικά είναι ο δικός της τρόπος, που επιχειρεί να εξωτερικεύσει, μέσω μιας ερμηνευτικής άπλας, τον «θεοδωρακικό» λυρισμό. Μπορεί το έργο να χάνει κάπως σε δύναμη και αμεσότητα, αλλά κερδίζει σίγουρα στο λυρικό και μελωδικό επίπεδο.

Και είναι αυτό το ισοζύγιο που πάντα θα έχει κατά νου του ο ακροατής, πριν αποφανθεί για το τι «του πάει» περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η εκδοχή του Σπύρου Εξάρα και της Lina Orfanos θα μπαίνει στη ζυγαριά από ισότιμη (αισθητικά) θέση, με εκείνη του πρωτοτύπου.

[Και τα δύο άλμπουμ διανέμονται τόσο σε CD όσο και ψηφιακά από τον Μετρονόμο]

Αργύρης Λούλατζης - Μες στην ομίχλη αυτής της πόλης (Σπ. Εξάρας - Φ. Λάδης)

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ