Μαντς Μίκελσεν στη LiFO: «Ενδιαφέρομαι περισσότερο για μια καλή ταινία παρά για το αν φαίνομαι ωραίος»

Μαντς Μίκελσεν: Γη της Επαγγελίας Facebook Twitter
Βασικά έκανα τη δουλειά μου, δηλαδή να ζωντανέψω έναν άνθρωπο από το χαρτί στην οθόνη. Φωτ.: Henrik Ohsten Zentropa
0

Τι σχέση έχει η τζαζ ζεϊμπεκιά στο φινάλε του «Άσπρο Πάτο» με το σπαρτιάτικο πορτρέτο του σκληρού, εκδικητικού λοχαγού στο δράμα εποχής «Γη της Επαγγελίας»; Και τα δυο πηγάζουν από την αυξανόμενη επιθυμία του σπουδαίου ηθοποιού Μαντς Μίκελσεν να ρισκάρει μαζί με τους σκηνοθέτες του, να ξεβολευτούν και να σπρώξουν ο ένας τον άλλον σε δημιουργικές λοξοδρομήσεις από την πεπατημένη. Την προηγούμενη φορά που συναντηθήκαμε, ο βραβευμένος Δανός ηθοποιός ήταν κουρασμένος από το φορτωμένο πρόγραμμα συνεντεύξεων για τον «Ιντιάνα Τζόουνς» στις αιωνίως αγχωτικές Κάννες. Τώρα η Βενετία και το φεστιβάλ της έκαναν το μικρό τους θαύμα, όπως κάθε φορά, επιτρέποντάς του να είναι ο φυσικός του εαυτός, φιλικός, εξομολογητικός, ειλικρινής και πάντα ενδιαφέρων.

— Πρέπει να ξέρεις πως έχεις πολλούς θαυμαστές στην Ελλάδα…
Αγαπώ πολύ τη χώρα σας, και πλέον έχω και Έλληνα σκηνοθέτη!

— Ποιον;
Τον Νικολάι Αρσέλ. Είναι Έλληνας.

— Δεν είχα ιδέα, ζητώ συγγνώμη.
Ο πατέρας του είναι Έλληνας, πηγαίνει στην Ελλάδα κάθε χρόνο, μιλάει και ελληνικά, λίγο σκουριασμένα, θα υπέθετα. Και αν τον δεις από κοντά, δεν έχει αυτό που λέμε τυπικά δανέζικα χαρακτηριστικά.

Δεν έχω κανένα ενδιαφέρον για το πολιτικό σινεμά. Μόνο έμμεσα, όταν οι ιδέες «πνίγονται» στο δράμα. Μια ταινία οφείλει να στέκεται στα πόδια της, να αποκτά αυτόνομο νόημα. Αν υπάρχει και κάτι παραπάνω, φανταστικά. Δεν γίνεται όμως να ξεκινάει από την ανάποδη, καταλαβαίνεις; Δεν είναι τέχνη αυτό, είναι προπαγάνδα, και δεν έχει σημασία από ποια πλευρά κινείται. Αλλιώς, προτιμώ να ακούσω κάποιον να αναπτύσσει τις απόψεις του σε μια πλατεία, πάνω σε ένα κασόνι, όπως έκαναν παλιά.

— Μέχρι να τον γνωρίσω, λοιπόν, να σου δώσω συγχαρητήρια για την ερμηνεία σου, για μια ακόμη φορά. Η κλασική ερώτηση είναι τι καινούργιο έφερες στον χαρακτήρα αυτόν, ποιο κομμάτι από τον εαυτό σου;
Μμμ, βασικά έκανα τη δουλειά μου, δηλαδή να ζωντανέψω έναν άνθρωπο από το χαρτί στην οθόνη. Επίσης, έχω, ως συνήθως, ένα σωρό ερωτήσεις, όπως γιατί έτσι, είσαι σίγουρος, μήπως να το πάμε αλλιώς; Οι σκηνοθέτες μού λένε πως εκτιμούν τις απορίες και τις αμφιβολίες μου, αν και πιστεύω πως μου λένε ψέματα (γελάει).

Μαντς Μίκελσεν: Γη της Επαγγελίας Facebook Twitter
Κανείς από όσους ισχυρίζονται πως γεννήθηκαν στην ανώτερη τάξη, ή όντως την κληρονόμησαν, δεν είναι αληθινά ευγενής. Δεν δούλεψαν, δεν πάλεψαν.

— Ήταν αληθινή ιστορία; Δεν γράφει κάτι τέτοιο στα production notes.
Αν με ρωτάς αν τα γεγονότα αυτά διαδραματίστηκαν επακριβώς, δεν νομίζω. Πολύ κοντά στην πραγματικότητα, ναι. Ωστόσο, ο Λούντβιχ Κάλεν ήταν υπαρκτό πρόσωπο, έκανε όλα όσα βλέπετε, δούλεψε τη γη στον τόπο εκείνο, και μάλιστα έχουν εγείρει μνημείο στην περιοχή προς τιμήν του. Πρόκειται για αληθινό κομμάτι της Ιστορίας, έστω κι αν δεν έχει ακουστεί εκτεταμένα, προφανώς διότι οι ιστοριογράφοι δεν αισθάνθηκαν και ιδιαίτερα υπερήφανοι για ό,τι συνέβη τότε.

— Σωστά, από τα περιστατικά που απεικονίστηκαν κανένα δεν ήταν θετικό, τουλάχιστον για την καθεστηκυία τάξη. Μου άρεσε πολύ το δραματικό δίλημμα του Κάλεν, ενός άνδρα που βρίσκεται μεταξύ προσωπικής καταξίωσης και μιας παντοδύναμης ελίτ που τον περιφρονεί, και, όπως έγραψε κάποιος, σταδιακά καλλιεργεί συναισθήματα και… πατάτες.
Ακριβώς! Είναι θαμμένος στο μίσος και στην έχθρα του προς τους ευγενείς, αλλά επιθυμεί απελπισμένα να γίνει μέλος της ίδιας της τάξης που απεχθάνεται. Από την άλλη, πρόκειται για το ταξίδι ενός στρατιώτη που δεν είχε ποτέ ανθρώπους δίπλα και μαζί του, δεν χρειάστηκε κανέναν, δεν σχεδίασε ποτέ τη ζωή του με κοινωνικούς όρους. Με πολύ αργούς ρυθμούς, η κατάσταση αυτή αναποδογυρίζει, κι εκείνος αισθάνεται τρομακτική έκπληξη, γιατί δεν γνωρίζει περί τίνος πρόκειται. Και μπορεί όλα αυτά να αφορούν το μακρινό παρελθόν, αλλά νομίζω πως όλοι ξέρουμε τέτοιους ανθρώπους, που αναγκάστηκαν να βγουν από τη φούσκα τους και να έρθουν σε επαφή με τη νέα πραγματικότητα. Επιπλέον, λατρεύω το ζόρι ενός ανθρώπου που θέλει να μεταμορφωθεί σε ό,τι μισεί περισσότερο!

— Επειδή συναισθάνεται πως η ένταξή του σε μια τάξη ανώτερη από την ταπεινή του καταγωγή τού δίνει το όπλο να πολεμήσει και να εκδικηθεί για το παρελθόν του;
Ίσως επειδή πραγματικά ανήκει εκεί. Κανείς από όσους ισχυρίζονται πως γεννήθηκαν στην ανώτερη τάξη, ή όντως την κληρονόμησαν, δεν είναι αληθινά ευγενής. Δεν δούλεψαν, δεν πάλεψαν.

Μαντς Μίκελσεν: «Γη της Επαγγελίας» Facebook Twitter
Ο Μαντς Μίκελσεν με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.

— Το μόνο που μοιράζεται με τους ευγενείς είναι η αλαζονεία.
Ακριβώς.

— Ωστόσο, την εγκαταλείπει την κρίσιμη στιγμή. Ανάμεσα στα πολλά σύγχρονα θέματα που θίγονται στη «Γη της Επαγγελίας» είναι και η τρομερών συνεπειών διάκριση ανάμεσα στους εποίκους και τους μετανάστες, σημείο πόλωσης και στις ΗΠΑ κατά την τελευταία δεκαετία, το κατεξοχήν σύμβολο του νέου κόσμου.
Όντως, μιλάμε για έννοιες που ο καθένας ορίζει σύμφωνα με το συμφέρον και τις προθέσεις του. Η «Γη της Επαγγελίας» διαδραματίζεται το 1755, στα πρόθυρα του Διαφωτισμού. Ο Κάλεν δεν είναι ακριβώς επιστήμονας, ούτε όμως και δεισιδαίμων, δεν πιστεύει στον διάβολο δηλαδή, αν και τελικά δεν νοιάζεται και τόσο για την αλλαγή που επέρχεται σύντομα. Η σύντροφός του, η Μπάρμπαρα, μάλλον θα ήθελε ο Διαφωτισμός να φτάσει συντομότερα, θα έλυνε τα προβλήματά της. Επίσης, δεν ξέρω αν το προσέξατε αλλά στην ταινία παίζουν Δανοί, Σουηδοί και Νορβηγοί ηθοποιοί. Ο λόγος είναι πως τότε η Σκανδιναβία κυβερνιόταν από Δανό βασιλιά. Μετά από Σουηδό και στη συνέχεια από Νορβηγό. Υπήρχε επιμειξία των λαών τότε – και μια εξαιρετική ευκαιρία για τον Νικολάι Αρσέλ να επιλέξει καστ από τρεις χώρες, διατηρώντας ακέραια την αληθοφάνεια.

— Ήταν υποσχόμενος εκείνος ο τόπος για όσους αποφάσιζαν να τον κατοικήσουν; Διόρθωσέ με, επίσης, η Γιουτλάνδη έχει κάποια σχέση με την περιοχή στην οποία διαδραματίζεται ο «Άμλετ»;
Όχι. Αυτό ήταν το Έλσινορ, κοντά στην Κοπεγχάγη. Η Γιουτλάνδη ήταν μια αχανής, μάλλον έρημη περιοχή, τρελά επικίνδυνη, κάτι ανάλογο με την Άγρια Δύση, αν και με κάποιον τρόπο προσέφερε ευκαιρίες, σαν μια Γη της επαγγελίας.

Μαντς Μίκελσεν: Γη της Επαγγελίας Facebook Twitter
Ο Μίκελσεν με τον Έλληνα σκηνοθέτη Νικολάι Αρσέλ στα γυρίσματα της ταινίας. Φωτ.: Henrik Ohsten Zentropa

— Σου αρκούν ταινίες που έχουν να πουν κάτι για την κοινωνία που ζούμε, αντί να επιδοθείς σε πιο ακτιβιστικές μάχες και διεκδικήσεις;
Δεν έχω κανένα ενδιαφέρον για το πολιτικό σινεμά. Μόνο έμμεσα, όταν οι ιδέες «πνίγονται» στο δράμα. Μια ταινία οφείλει να στέκεται στα πόδια της, να αποκτά αυτόνομο νόημα. Αν υπάρχει και κάτι παραπάνω, φανταστικά. Δεν γίνεται όμως να ξεκινά από την ανάποδη, καταλαβαίνεις; Δεν είναι τέχνη αυτό, είναι προπαγάνδα, και δεν έχει σημασία από ποια πλευρά κινείται. Αλλιώς προτιμώ να ακούσω κάποιον να αναπτύσσει τις απόψεις του σε μια πλατεία, πάνω σε ένα κασόνι, όπως έκαναν παλιά.

— Ο Λούντβιχ Κάλεν περνά το πρώτο μέρος της ταινίας σχεδόν βουβός. Βασικά το βλέμμα του μιλάει, όχι το στόμα του. Γνωρίζεις βέβαια πως είσαι ένας σπουδαίος ηθοποιός χωρίς να χρειαστεί να πεις κουβέντα – όχι πως δεν είσαι καλός στον διάλογο…
Είχα την τιμή να μου συμβεί μερικές φορές. Έχω βγάλει ταινία χωρίς να πω λέξη (γελάει). Είμαι μεγάλος φαν του είδους αυτού. Ο μεγαλύτερος κινηματογραφικός μου ήρωας είναι ο Μπάστερ Κίτον. Κοιτάζοντας στα μάτια του, διακρίνω κάτι σημαντικό να συμβαίνει, και από εκεί βγάζω συμπέρασμα για το τι θα γίνει. Ο Κάλεν δεν είναι για πολλές κουβέντες, όποτε μιλάει θέλει να μεταφέρει κάτι επείγον γι’ αυτόν, γίνεται ακριβής, και όποτε και αυτό δεν πιάνει, ρίχνει μια μπουνιά, ξαπλώνει τον αντίπαλο και ξεμπερδεύει! Πάντως έχω υποδυθεί και πιο λακωνικούς χαρακτήρες, αλλά και πιο εύγλωττους.

— Και για να επανέλθω στο ελληνικό σου fanbase, ήσουν πάντα αγαπητός και αξιοσέβαστος πριν τον «Άσπρο Πάτο», αλλά, νομίζω, και αυτή είναι προσωπική γνώμη, πως απογειώθηκες με την τελευταία σκηνή. Αν και αυτό που είδαμε ήταν μια τζαζ χορογραφία, μοντέρνα και φτιαγμένη από σένα, φαντάζομαι, στους Έλληνες φάνηκε σαν παραλλαγή ζεϊμπέκικου.
Ζεϊμπέκικο, μάλιστα, τι είναι αυτό; Κάτι κοντά στον χορό του Ζορμπά;

Μαντς Μίκελσεν: Γη της Επαγγελίας Facebook Twitter
Λατρεύω το ζόρι ενός ανθρώπου που θέλει να μεταμορφωθεί σε ό,τι μισεί περισσότερο! Φωτ.: Henrik Ohsten Zentropa

— Όχι ακριβώς, εκείνο ήταν συρτάκι… Ο ζεϊμπέκικος είναι μοναχικός και λυπημένος χορός, συνήθως από έναν άνδρα, που συνοδεύεται από τους φίλους του οι οποίοι του συμπαραστέκονται κρατώντας τον ρυθμό με παλαμάκια.
Τέλειο! Όντως υπάρχει κάτι κοινό στη θλίψη. Ευχαριστώ για τη φιλοφρόνηση και θα πω κάτι που δεν θα σου άρεσει αλλά είναι αλήθεια: ήμουν πολύ εναντίον στο να συμπεριληφθεί αυτή η σκηνή, δεν ήθελα καν να γυριστεί!

— Αποκλείεται!
Κι όμως. Πίστευα πως είναι βεβιασμένα συνδεδεμένη, σαν απόφυση, περιττή, μη ρεαλιστική. Είπα τους προβληματισμούς μου στον Τόμας Βίντερμπεργκ που μου απάντησε «σκάσε και κάν' το». Είχε τόσο δίκιο, σε σημείο που τώρα δεν μπορώ να φανταστώ την ταινία χωρίς τον συγκεκριμένο επίλογο. Μπορώ να γίνω πολύ επίμονος, αλλά επίσης εμπιστεύομαι κάποιους όταν μου προτείνουν να σωπάσω και να τους αφήσω να κρίνουν εκείνοι τι λειτουργεί και τι όχι.

— Και η φιλμογραφία σου συνηγορεί στο ότι εμπιστεύεσαι νέους και ριψοκίνδυνους σκηνοθέτες, όπως ο Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν, για παράδειγμα. Τι είναι αυτό που σε ωθεί να πεις ναι σε κάτι άγνωστο;
Βλέπω πως έχουν διάθεση να εξερευνήσουν νέες περιοχές, έχουν όραμα και ταλέντο, αλλά κυρίως πιστεύω πως οφείλουμε να σπρώχνουμε ο ένας τον άλλον συνεχώς. Μόνο μαζί τολμάμε, γινόμαστε λίγο πιο γενναίοι, σταδιακά. Με τον Νικολάι αναρωτιόμασταν αν πρέπει να περιμένουμε τόσο πολύ για να αφήσουμε τον Κάλεν να ανοιχτεί. Είχαμε διάλογο για τον χρόνο, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη «Γη της Επαγγελίας». Έλεγα κι εγώ την άποψή μου, και στο τέλος αποφασίσαμε να του δώσουμε τον ρυθμό τον δικό του και της εποχής του. Να τον κάναμε γλυκό; Μπα, δεν είχε νόημα. Γιατί να θέλουμε να κάνουμε μια από τα ίδια;

Μαντς Μίκελσεν: Γη της Επαγγελίας Facebook Twitter
Έχω βγάλει ταινία χωρίς να πω λέξη (γελάει). Είμαι μεγάλος φαν του είδους αυτού. Ο μεγαλύτερος κινηματογραφικός μου ήρωας είναι ο Μπάστερ Κίτον.

— Μπορείς να εκφέρεις προσωπική γνώμη και σε μια μεγαλύτερη και πιο διεθνή, χολιγουντιανή παραγωγή;
Λιγότερο, αλλά ναι. Πάρε για παράδειγμα τον τελευταίο «Ιντιάνα Τζόουνς». Δική μου ιδέα ήταν οι Ναζί να μιλούν μόνο γερμανικά. Η αρχική γραμμή ήταν να πουν μια-δυο λέξεις στην αρχή και μετά να το γυρίσουν στα αγγλικά. Θα ήταν λιγο γελοίο. Με εμπιστεύτηκαν ωστόσο και το έκαναν και, πίστεψέ με, δεν είναι και τόσο συνηθισμένο σε τέτοιου είδους ταινίες.

— Έχεις περάσει κρίση μέσης ηλικίας στη δουλειά σου; Έχεις αναρωτηθεί, δηλαδή, τι δουλειά έχω τώρα, μεγάλος άνθρωπος, να συνεχίζω να παίζω με την ίδια όρεξη όπως όταν ξεκινούσα;
Να παριστάνω κάποιον άλλον μια ζωή εννοείς, καταλαβαίνω. Συνεχίζει να μου αρέσει πολύ αυτή η δουλειά, να με πληρώνουν για να υποδύομαι, να ιππεύω, να μαθαίνω μια νέα τέχνη έστω και για λίγο. Από την άλλη, η προοπτική αλλάζει. Η ματαιοδοξία υποχωρεί για χάρη μιας ιστορίας που πιστεύω πραγματικά πως αξίζει να ειπωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ενδιαφέρομαι περισσότερο για την καλή τύχη ενός project παρά για το αν είμαι ή αν φαίνομαι εγώ καλός ή ωραίος.

— Έχουν διαφορά οι γυναίκες από τους άνδρες που ωριμάζουν στο σινεμά;
Χωρίς να θέλω να γενικεύσω, διότι πάντα ο καθένας έχει το δικό του βάρος, οι γυναίκες ενδιαφέρονται περισσότερο για τους ανθρώπους, ενώ οι άνδρες για τα πράγματα, τα αντικείμενα. Προσωπικά ανέκαθεν νοιαζόμουν και για τους ανθρώπους, φυσικά, αλλά βλέπω πως οι γυναίκες απολαμβάνουν την κοινωνικότητα της δουλειάς, το να φροντίζουν όσους και όσες βρίσκονται γύρω τους.

Η «Γη της Επαγγελίας» προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες στις 2/11

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όλες οι ταινίες που αξίζει να δούμε στις Νύχτες Πρεμιέρας και όχι μόνο

Pulp Fiction / Όλες οι ταινίες που ξεχωρίζουν στις Νύχτες Πρεμιέρας και όχι μόνο

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μαζί με τον Λουκά Κατσίκα μιλούν, με αφορμή τις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας, για τις ολοκαίνουριες αλλά και τις παλιές ταινίες που είδαν στα πρόσφατα μεγάλα ευρωπαϊκά φεστιβάλ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ