ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Το «Electric» του Sigma είναι ένα (σχεδόν) άψογο άλμπουμ

Το «Electric» του Sigma είναι ένα (σχεδόν) άψογο άλμπουμ Facebook Twitter
O Sigma είναι ένας καλλιτέχνης προσεκτικός με τη μουσική που κυκλοφορεί. Κάθε κυκλοφορία του μέχρι σήμερα είναι υπολογισμένη και προωθείται σωστά − κάτι που εξηγεί και την «οργανική» άνοδο του καλλιτέχνη στο προσκήνιο.
0

O Sigma ανήκει στους αγαπημένους μου mainstream καλλιτέχνες. Στη σχετικά σύντομη πορεία του έχει ήδη αποδείξει το ταλέντο του και την ευελιξία του, με εξαιρετικές κυκλοφορίες που κυμαίνονται από το trap μέχρι και την ’80s αισθητική.

Μέχρι τώρα έχει κυκλοφορήσει το «Κάρμα», το αγαπημένο μου debut album μαζί με το «Lingo» του FY, και το καλοκαιρινό «Insomnia», έναν δίσκο με παραγωγές των Beyond που αποτελεί αφιέρωμα στο synthpop των ’80s, επηρεασμένο από τις τότε συνεργατικές κυκλοφορίες των The Weeknd και Mike Dean, «After Hours» και «Dawn FM».

Επιπλέον, ο Sigma είναι ένας καλλιτέχνης προσεκτικός με τη μουσική που κυκλοφορεί. Κάθε κυκλοφορία του μέχρι σήμερα είναι υπολογισμένη και προωθείται σωστά − κάτι που εξηγεί και την «οργανική» άνοδο του καλλιτέχνη στο προσκήνιο. Ο νέος του δίσκος με τίτλο «ELECTRIC» δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση εξαίρεση. To countdown για το release date του, οι σταδιακές αποκαλύψεις σχετικά με το υλικό αλλά και την αισθητική του δίσκου μέσω visuals και snippets δείχνουν την πίστη του Sigma στον δίσκο και τον κόπο που έχει αφιερώσει για τη δημιουργία του. 

Συνολικά, ο δίσκος αποτελεί το πιο φρέσκο release της χρονιάς. Οι multilayered παραγωγές με την περιπλοκότητα στα synths, τις κιθάρες και τα μπάσα (που βλέπουμε να εμφανίζεται και στο προσκήνιο της Αμερικής), σε συνδυασμό με την ξεχωριστή χροιά του Sigma δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που θυμίζει sci-fi ταινία σχετικά με την καταστροφή του κόσμου.

Ο δίσκος ξεκινάει με το κομμάτι «NECROPOLIS». Είναι ένα άψογο κινηματογραφικό intro track που σε βάζει απευθείας στη σκοτεινή futuristic αισθητική του δίσκου. Η παραγωγή από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο, το delivery, το echoed «το κακό με γυρεύει, με παραμονεύει», με μεταφέρει σε μία πόλη του 3024 στην οποία έχει κοπεί το ρεύμα και πρόκειται να καταστραφεί.

SIGMA - ELECTRIC (Official Album Trailer)

Στο απίστευτο «1+1» που ακολουθεί συμμετέχει ο Hawk. Η συνεργασία αυτή με χαροποιεί, γιατί πιστεύω πως έλειπε από το «Metal Slang» του Hawk. Το αποτέλεσμα είναι ένα «άπταιστο» ερωτικό κομμάτι που συνεχίζει στην αισθητική του intro, είναι καλογραμμένο, έχει φοβερή παραγωγή και τρομερά καλά vocal performances. Πολύ ωραία λεπτομέρεια η τροποποίηση των στίχων στο hook, στο οποίο ακούμε τον Hawk να παρουσιάζει μια πιο απαισιόδοξη πλευρά του. 

Παρόμοιο ύφος έχει το «PIES», ένα ερωτικό κομμάτι στο οποίο ο Sigma κάνει επίδειξη των vocals του, πάνω σε μια ακόμη εξαιρετική multilayered παραγωγή η οποία κορυφώνεται στο τέλος με ένα guitar riff. 

Το «AFTOKATASTROFI» είναι μια πολύ αναμενόμενη συνεργασία μεταξύ του Sigma και του Saske. Δυστυχώς, το τοποθετώ στο lower end των συνεργασιών μεταξύ τους. Σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό, ωστόσο ειδικά το verse του Saske δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, φαντάζει σαν throwaway του «DELUXE», και παρεκκλίνει από το ηχόχρωμα που έχει ακολουθήσει ο δίσκος μέχρι τώρα. 

Επανερχόμαστε στο σκοτεινό vibe του δίσκου με τo «MANIA». O Sigma φαίνεται να αποδέχεται την «νταρκίλα» που ζει και περιγράφει στο μεγαλύτερο μέρος του δίσκου, και την παρουσιάζει ως flex, ως κάτι δικό του, ως κομμάτι του εαυτού του. Highlight του κομματιού είναι το γρήγορο delivery του στο hook και γενικότερα οι συνεχείς εναλλαγές των flows του.

Στο stretch από το «MONA LISA» μέχρι και το «AURORA» το άλμπουμ δυστυχώς σταματάει να παρουσιάζει συνέπεια στην αρχική αισθητική του και αναλώνεται σε κομμάτια ερωτικά, είτε σε παραγωγές που θυμίζουν μεσογειακή μουσική είτε το αμερικανικό deep house (στο οποίο είναι ευρέως γνωστό πως ο Sigma είναι εξαιρετικός). Ενώ το διάστημα αυτό είναι γεμάτο κομματάρες που αποτελούν hit material και μου αρέσουν πολύ (με λιγότερο αγαπημένο το αχρείαστο «MILA MOU» και αγαπημένο το εθιστικό «AURORA»), θεωρώ ότι θα μπορούσαν να λείπουν απ’ το tracklist, καθώς δεν επιτρέπουν στον δίσκο να εκτιμηθεί ως το concept album που θα μπορούσε να είναι. 

Το «Electric» του Sigma είναι ένα (σχεδόν) άψογο άλμπουμ Facebook Twitter
Tο «ELECTRIC» μπορούμε να το εκτιμήσουμε ως έναν δίσκο που αναδεικνύει τη βελτίωση του Sigma ως καλλιτέχνη, κατά κύριο λόγο στο delivery, τη φωνή και τις μπάρες του.

Εξαίρεση στο παραπάνω stretch αποτελεί το «TAXIDI STO DIASTIMA». Η αισθητική του «ELECTRIC» στο κομμάτι αυτό λάμπει. Έχουν υπάρξει αρκετά εγχώρια κομμάτια με αναφορές στο διάστημα και το concept του «spaceman», το συγκεκριμένο κομμάτι όμως καλύπτει αυτό το vibe καλύτερα από όλα τα προηγούμενα. Η παραγωγή, η χροιά του Sigma, ο τρόπος που είναι γραμμένο, όλα πλαισιώνουν την εικόνα του διαστήματος με τον καλύτερο τρόπο. 

Μεταβατικό στάδιο για να επιστρέψουμε στο αρχικό concept του «ΕLECTRIC» αποτελεί το αγαπημένο μου κομμάτι του δίσκου, το «COUPE». Είναι τρομερό να βλέπεις έναν καλλιτέχνη που ανέκαθεν το selling point του ήταν η φωνή και το delivery του, να κυκλοφορεί ένα κομμάτι με απλό (όχι κακό ή αδιάφορο, απλό) beat, του οποίου highlight είναι τα punchlines του. Το stank face μου διατηρήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του κομματιού.

Επιστρέφουμε πλήρως στo σκοτεινό theme του δίσκου με το ατμοσφαιρικό «XROMATA», ένα κομμάτι με την απρόσμενη συμμετοχή του Kako. Σίγουρα και οι δύο καλλιτέχνες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, ωστόσο δεν μπορώ να πω πως ταίριαξαν στο κομμάτι ή πως η συνεργασία τους έδωσε αξία σε αυτό. Η διαφορά στο στυλ των δύο καλλιτεχνών φάνηκε με τρόπο που με ξένισε.

Outro track του δίσκου αποτελεί το «SIMIO MIDEN», ένα κομμάτι που παίζει τον ρόλο του εξαίρετα και κλείνει τον δίσκο ακριβώς όπως θα ήθελα. Η cocky παρουσίαση του σημείου που βρίσκεται αλλά και ο ορισμός του ως το «σημείο μηδέν» και το απόλυτο commitment σε αυτό που κάνει είναι ο πλέον σωστός τρόπος να κλείσει ο δίσκος κάποιου που έχει ανέβει τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν βρίσκεται ακόμη στην απόλυτη κορυφή.

Συνολικά, ο δίσκος αποτελεί το πιο φρέσκο release της χρονιάς. Οι multilayered παραγωγές με την περιπλοκότητα στα synths, τις κιθάρες και τα μπάσα (που βλέπουμε να εμφανίζεται και στο προσκήνιο της Αμερικής), σε συνδυασμό με την ξεχωριστή χροιά του Sigma δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που θυμίζει sci-fi ταινία σχετικά με την καταστροφή του κόσμου.

Αυτό το μαγικά εκτελεσμένο theme δυστυχώς δεν διατηρείται καθ’ όλη τη διάρκεια του δίσκου και παρεκκλίνουμε σε κάποια πιο «τυπικά» κομμάτια, είτε πιο κοντά στον mainstream ήχο είτε πιο κοντά στον ήχο του παλιού Sigma. Αν είχαμε ένα πιο συνεπές tracklist, τότε θα μπορούσα να πω πως ο δίσκος αποτελεί future classic, ότι είναι ένας δίσκος για τον οποίο θα μιλάμε μετά από καιρό.

Τώρα, το «ELECTRIC» μπορούμε να το εκτιμήσουμε ως έναν δίσκο που αναδεικνύει τη βελτίωση του Sigma ως καλλιτέχνη, κατά κύριο λόγο στο delivery, τη φωνή και τις μπάρες του. Επιπλέον, πήραμε έναν δίσκο με μεγάλο ποσοστό εξαιρετικών κομματιών, εκ των οποίων τα αγαπημένα μου είναι το «1+1», το «NECROPOLIS», το «MANIA» και το «COUPE», τα οποία σε ένα tier list με τα κομμάτια του Sigma θα έμπαιναν κατευθείαν στην κορυφαία βαθμίδα, μαζί με τα τρομερά «Daze», «INSOMNIA», «Kilo» και «OASI».

Ακούστε το άλμπουμ ELECTRIC στο Spotify.

Μουσική
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ