Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στον ρόλο της θλιμμένης συζύγου;

Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου; Facebook Twitter
Στο The Perfect Couple η Κίντμαν είναι μια συγγραφέας τόσο επιτυχημένη ώστε έχει κοσμήσει το εξώφυλλο του περιοδικού TIME.
0


ΜΗΠΩΣ Η ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΤΗΣ
 αγαπημένης σας τηλεοπτικής σειράς μοιάζει διαρκώς να μην αισθάνεται άνετα στην πολυτελή της έπαυλη; Μήπως κρύβει κάποιο σκοτεινό μυστικό; Της αρέσει να κοιτάζει σκυθρωπή το ηλιοβασίλεμα καθώς αναλογίζεται το εν λόγω μυστικό; Είναι παντρεμένη με έναν όμορφο άνδρα το προσωπείο του οποίου γίνεται όλο και πιο εύθραυστη με κάθε επεισόδιο; Είναι, τέλος –και αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό– τα μαλλιά της πάντα υπέροχα ακόμα και όταν η ίδια υπόκειται σε έντονες ψυχολογικές πιέσεις; Αν απαντήσατε ναι σε όλα τα παραπάνω, συγχαρητήρια: η σειρά σας πέρασε «το τεστ της Nicole Kidman». Για την ακρίβεια, υπάρχει 99% πιθανότητα η Κίντμαν να πρωταγωνιστεί ήδη σ’ αυτήν.

Κατά το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, η Νικόλ Κίντμαν έχει επανειλημμένα στραφεί προς σενάρια που απαιτούν από αυτήν να ενσαρκώσει όμορφες γυναίκες που υπάγονται σε υψηλές φορολογικές κλίμακες, τις βαρύνουν όμως τα κασμιρένια μαντήλια και το ταραγμένο παρελθόν τους. Έχει γίνει η κατεξοχήν θλιμμένη σύζυγος της τηλεόρασης «υψηλού κύρους», έμπειρη στο να υποδύεται γυναίκες που μόλις και μετά βίας αντέχουν το βάρος της ύπαρξης παρότι πάντα δείχνουν αιθέρια όμορφες ενώ το κάνουν. Διαβάσατε πρόσφατα κάποιο ψυχολογικό θρίλερ στο οποίο μια εύπορη κυρία φτάνει στα όριά της εξαιτίας ενός ύποπτου θανάτου ή μιας τραγικής εξαφάνισης; Αν ναι, μπορείτε να στοιχηματίσετε ότι η Κίντμαν και η εταιρεία παραγωγής της, η Blossom Films, έχουν ήδη αρπάξει τα δικαιώματα (αν όχι, μπορεί να έχει προλάβει να τα εξασφαλίσει η φίλη της, η Ρις Γουίδερσπουν).

Πώς κόλλησε όμως η Νικόλ Κιντμαν σ΄ αυτό το καλούπι; Ίσως απλά της αρέσει να περνάει χρόνο σε όμορφες τοποθεσίες και να φοράει κομψά ρούχα σε καλαίσθητες, αλλά όχι και τόσο απαιτητικές μίνι σειρές. Δεν είναι κι άσχημη δουλειά.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, το The Perfect Couple στο Netflix, το οποίο βασίζεται στο επιτυχημένο μυθιστόρημα της Αμερικανίδας συγγραφέως Έλιν Χίλντερμπραντ. Σ’ αυτό, η Κίντμαν υποδύεται μια μητριαρχική φιγούρα η οποία προέρχεται από μεγαλοαστική οικογένεια και είναι μια συγγραφέας τόσο επιτυχημένη ώστε έχει κοσμήσει το εξώφυλλο του περιοδικού TIME. Η Κίντμαν δεν μοιάζει να περπατάει αλλά μάλλον πλανάται στον αέρα σαν ένα ιδιαίτερα εκλεπτυσμένο (και ακριβό) άρωμα, ενώ φυσικά είναι πάντα ντυμένη αποκλειστικά σε καλαίσθητους απαλούς τόνους.

Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου; Facebook Twitter
Είναι παντρεμένη με έναν όμορφο άνδρα το προσωπείο του οποίου γίνεται όλο και πιο εύθραυστη με κάθε επεισόδιο;

Αν όλα αυτά μοιάζουν οικεία, αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχουν έντονες ομοιότητες με το Big Little Lies του Ντέιβιντ Κέλι, τη σειρά του 2017 που σηματοδότησε την πιο σημαντική είσοδο της Kidman στο τηλεοπτικό σύμπαν της (δια)ταραγμένης συζύγου. Η ερμηνεία της χαιρετίστηκε ως ένα από τα ισχυρότερα ατού της σειράς ενώ αργότερα κέρδισε επάξια το Emmy και τη Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της. Έκτοτε όμως, μοιάζει να έχει παγιδευτεί σε μια σειρά από ρόλους που μοιάζουν με όλο και πιο ισχνές εκδοχές της θριαμβευτικής της εμφάνισης στην πρώτη σεζόν του Big Little Lies (ο δεύτερος κύκλος ήταν εξαιρετικά άνισος και έδωσε στην Κίντμαν πολύ λιγότερα πράγματα να κάνει).

Στο The Undoing του 2020, μια άλλη σειρά του Κέλι, η οποία σηματοδότησε επίσης την πρώτη φορά που η Kidman συνεργάστηκε με τη σκηνοθέτρια του The Perfect Couple, Σουζάν Μπίερ, υποδυόταν μια πλούσια ψυχολόγο της Νέας Υόρκης, της οποίας η ζωή ανατρέπεται από την άγρια δολοφονία της νεαρής μητέρας ενός συμμαθητή του γιου της. Το 2021 μεταμορφώθηκε σε μια θεοπάλαβη γκουρού ευεξίας στο Nine Perfect Strangers, αλλά πίσω από τη ρωσική προφορά και την ατημέλητη ξανθιά περούκα, ο χαρακτήρας εξακολουθούσε να φορτώνεται κάποια τυπικά τραύματα της θλιμμένης συζύγου. Και στη συνέχεια, νωρίτερα φέτος, πρωταγωνίστησε ως μια παγερά όμορφη εύπορη γυναίκα που αντιμετώπιζε τις συνέπειες της εξαφάνισης του παιδιού της στη σειρά Expats του Amazon, με φόντο το Χονγκ Κονγκ, όπου παρουσίασε άλλη μια παραλλαγή του ίδιου χιλιοειπωμένου μοτίβου.

Γιατί έχει κολλήσει η Νικόλ Κίντμαν στο ρόλο της Θλιμμένης Συζύγου; Facebook Twitter
Στο The Undoing του 2020 υποδυόταν μια πλούσια ψυχολόγο της Νέας Υόρκης.

Πέρα από την υποκριτική μονοτονία, αυτή η αμείλικτη έμφαση στους πολυτελείς εσωτερικούς χώρους και στις επιπλοκές της ζωής της ανώτερης τάξης, είναι σα να περνάει το μήνυμα ότι οι ιστορίες γυναικών είναι αξιοσημείωτες μόνο αν οι πρωταγωνίστριες είναι όμορφες, ελαφρώς υπεροπτικές και σχεδόν κωμικά καλοχτενισμένες. Πώς κόλλησε όμως η Νικόλ Κιντμαν σ΄ αυτό το καλούπι; Ίσως απλά της αρέσει να περνάει χρόνο σε όμορφες τοποθεσίες και να φοράει κομψά ρούχα σε καλαίσθητες, αλλά όχι και τόσο απαιτητικές μίνι σειρές. Δεν είναι κι άσχημη δουλειά. Όμως η παρατεταμένη θητεία της στον ρόλο της θλιμμένης συζύγου αναδεικνύει επίσης ένα θεμελιώδες ζήτημα της τηλεόρασης αυτή τη στιγμή. Μια επιτυχημένη σειρά προκαλεί μια αλληλουχία από φτωχά αντίγραφα. Αντί να σκεφτούν όλα τα στοιχεία που έκαναν μια σειρά επιτυχημένη –στην περίπτωση του Big Little Lies, αυτά περιλάμβαναν ένα σπουδαίο καστ, μια έξυπνη δομή, ένα συναισθηματικό βάθος και μια ανάδειξη των ιστοριών των γυναικών άνω των 40 ετών–  οι καθ’ ύλην αρμόδιοι φαίνεται να πιστεύουν ότι μια απομίμηση της ίδιας πλοκής είναι αρκετή με συνέπεια να πνιγόμαστε σε μια τηλεοπτική παραγωγή που μοιάζει να βασίζεται αποκλειστικά στο μοντέλο «αφού είδες εκείνο και σου άρεσε, μπορεί να σου αρέσει κι αυτό, παρόμοιο είναι».

Με στοιχεία από The Independent

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Babygirl, το οργασμικό χάσμα γενεών σε ένα συνοπτικό ψυχο-θρίλερ, περισσότερο ευχάριστο απ’ ότι άβολο.

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Babygirl, το οργασμικό χάσμα γενεών σε ένα συνοπτικό ψυχο-θρίλερ, περισσότερο ευχάριστο απ’ ότι άβολο

Σεξ και καριέρα, ταμπού και ηδονή, για τη γενναία Νικόλ Κίντμαν στο Babygirl, που κάνει update στον διάλογο ανάμεσα στις «Αποκαλύψεις» και τη «Γραμματέα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Οθόνες / «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

25 χρόνια συμπληρώνονται από τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη, λίγους μήνες πριν από την πρεμιέρα του αριστουργηματικού, πολυδαίδαλου επιλόγου της ασυναγώνιστης φιλμογραφίας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εγώ είμαι πια μια ξένη

Daily / Εγώ είμαι πια μια ξένη

Ο αντιπερισπασμός μπορεί να είναι πολύ έντονος όταν βλέπεις σε μια ταινία ή σε μια σειρά μια διάσημη ηθοποιό να μοιάζει ξαφνικά σαν να έχει αντικατασταθεί από ένα κέρινο, φλου, πορσελάνινο, απαστράπτον, παγωμένο ομοίωμά της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ