Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Ο Τέιλορ Σέρινταν, το 2023 στην Καλιφόρνια. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ μήνα έκαναν πρεμιέρα τα επεισόδια τριών σειρών που φέρουν την υπογραφή του Τέιλορ Σέρινταν: ο δεύτερος κύκλος του κατασκοπικού θρίλερ Lioness, με την Ζόε Σαλντάνα, τον Μάικλ Κέλι και τη Νικόλ Κίντμαν, το δεύτερο μέρος του πέμπτου κύκλου του Yellowstone, και το Landman, μια σειρά βασισμένη στους Τεξανούς «πετρελαιάδες» με τους Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Ντέμι Μουρ και Τζον Χαμ.

Λίγο πριν, τον Σεπτέμβριο, ξεκίνησε η δεύτερη σεζόν του Tulsa King, επίσης δημιούργημα του Σέρινταν, όπως και το Mayor of Kingstown, ο τρίτος κύκλος του οποίου προβλήθηκε το καλοκαίρι. Το τηλεοπτικό σύμπαν του Σέρινταν δεν σταματά εδώ, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει επίσης αναλάβει την ευθύνη για δύο prequels του Yellowstone: το «1883» (με τον Σαμ Έλιοτ) και το «1923» (με τον Χάρισον Φορντ και την Έλεν Μίρεν). Επιπλέον, είναι ο παραγωγός του Lawmen: Bass Reeves, μια σειρά που σε κάθε κύκλο της ακολουθεί την ιστορία εκπροσώπων του νόμου και παρανόμων που έμειναν στην ιστορία.

Ποιος είναι όμως ο δημιουργός αυτού του τηλεοπτικού σύμπαντος που αποπνέει τεστοστερόνη από κάθε πόρο του; Ο Σέρινταν διατηρεί το μυστήριο γύρω από τον εαυτό του αρκετά καλά, παραχωρώντας ελάχιστες συνεντεύξεις. Το πραγματικό όνομα του πολυσχιδούς σεναριογράφου, παραγωγού, σκηνοθέτη και ηθοποιού που γεννήθηκε στη Βόρεια Καρολίνα, μεγάλωσε σε ράντζο του Τέξας και έμαθε από μικρός τη ζωή ενός καουμπόι, είναι Σέρινταν Τέιλορ Γκίμπλερ τζούνιορ. Για ένα διάστημα έβγαζε τα προς το ζην κουρεύοντας το γρασίδι και βάφοντας σπίτια στο Όστιν. Ενώ έψαχνε για δουλειά σε ένα εμπορικό κέντρο, ένας ανιχνευτής ταλέντων του πρότεινε ένα ταξίδι στο Σικάγο για να δοκιμάσει την τύχη του ως ηθοποιός. Έτσι μπήκε στον κόσμο του θεάματος.

Η «καουμπόικη» ψυχή είναι τόσο βαθιά μέσα του που στις αρχές του 2022 ηγήθηκε μιας κοινοπραξίας που αγόρασε το θρυλικό ράντσο 6666, αξίας περίπου 350 εκατομμυρίων δολαρίων και συνολικής έκτασης κοντά σε εκείνη του μητροπολιτικού Λος Άντζελες, και μετακόμισε εκεί με τη σύζυγο και τον γιο του. 

Ο πρώτος του σημαντικός ρόλος ήταν στο Veronica Mars, ενώ στη σειρά Sons of Anarchy υποδύθηκε τον αστυνομικό Ντέιβιντ Χέιλ. Στον ελεύθερο χρόνο του άρχισε να γράφει σενάρια και όταν πούλησε το πρώτο (τον πιλότο της σειράς Mayor of Kingstown, παρότι τελικά προτίμησε να το βάλει στο συρτάρι για αργότερα) του είχαν μείνει μόλις 800 δολάρια στην τράπεζα. 

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Yellowstone

Έγραψε το σενάριο για την ταινία Sicario (2015), σε σκηνοθεσία Ντενίς Βιλνέβ, με πρωταγωνιστή τον Μπενίκιο ντελ Τόρο και στη συνέχεια έγραψε το Hell or High Water (2016), με τους Τζεφ Μπρίτζες και τον Κρις Πάιν, για το οποίο ήταν υποψήφιος για Όσκαρ καλύτερου σεναρίου. Η τρίτη του ταινία ήταν το Wind River (2017), με τον Τζέερμι Ρένερ και την Ελίζαμπεθ Όλσεν, την οποία επίσης σκηνοθέτησε.

Το μέσο όμως που του χάρισε τη μεγαλύτερη επιτυχία του ήταν η τηλεόραση. Εφαρμόζοντας το αξίωμα «γράψε γι’ αυτό που γνωρίζεις» χρησιμοποίησε τις εμπειρίες του στα ράντζα της οικογένειάς ως έμπνευση για το Yellowstone. Η «καουμπόικη» ψυχή είναι τόσο βαθιά μέσα του που στις αρχές του 2022 ηγήθηκε μιας κοινοπραξίας που αγόρασε το θρυλικό ράντσο 6666, αξίας περίπου 350 εκατομμυρίων δολαρίων και συνολικής έκτασης κοντά σε εκείνη του μητροπολιτικού Λος Άντζελες, και μετακόμισε εκεί με τη σύζυγο και τον γιο του.

Πού βρήκε τόσα χρήματα; Η απάντηση βρίσκεται στο Yellowstone, αυτό το εθιστικό μείγμα οικογενειακού δράματος, σύγχρονου γουέστερν και αστυνομικής και πολιτικής πλοκής, που έγινε η σειρά με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην Αμερική στην πρόσφατη ιστορία. Η τεράστια επιτυχία της οδήγησε στην ανανέωση του συμβολαίου της με τη ViacomCBS (νυν Paramount Global) το 2021 έναντι ενός ιλιγγιώδους ποσού (εκτιμάται γύρω στα 200 εκατομμύρια δολάρια) για την παραγωγή διαφόρων πρότζεκτ.

Όλη αυτή η επιτυχία δεν συνέβη χωρίς προστριβές. Η πιο γνωστή είναι αυτή που οδήγησε στην αποχώρηση του Κέβιν Κόστνερ, πρωταγωνιστή του Yellowstone, από τα επεισόδια που μεταδίδονται αυτή τη στιγμή. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι ο ηθοποιός ήταν αφοσιωμένος στην ταινία του Horizon και δεν μπορούσε να συνδυάσει τα δύο υποχρεώσεις λόγω προβλημάτων προγραμματισμού. Σύμφωνα με τον Σέρινταν, ήταν όλο και πιο δύσκολο να διαμορφώσει το πρόγραμμα γυρισμάτων της σειράς σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ηθοποιού και η σύγκρουση μεγάλωνε, μέχρι που μπλέχτηκαν οι δικηγόροι.

Ο Σέρινταν ήταν επίσης δυσαρεστημένος με το σενάριο τόσο στο Tulsa King (παρότι το είχε γράψει ο γνωστός σεναριογράφος των Sopranos και δημιουργός του Boardwalk Empire, Τέρενς Γουίντερ) όσο και στο Lioness, καταλήγοντας να γράψει τα πάντα μόνος του, όπως ακριβώς έκανε με το Yellowstone και τα διάφορα spin-offs του. Έχει επίσης βρεθεί στο επίκεντρο μιας αντιπαράθεσης επειδή χρέωσε την εταιρεία παραγωγής με δεκάδες χιλιάδες δολάρια επιπλέον για τη χρήση της δικής του γης και των αλόγων του για τη σειρά.

Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Landman
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης; Facebook Twitter
Tulsa King

Σε ό,τι αφορά στην ιδεολογική του τοποθέτηση, εμφανίζεται πάνω απ' όλα ως υπέρμαχος του περιβάλλοντος, παρότι όμως ο ίδιος δεν εκφράζεται ποτέ επί του θέματος, δεν θα ήταν δύσκολο να φανταστεί κανείς τους χαρακτήρες του να ψηφίζουν τον Ντόναλντ Τραμπ. Σε μια συνέντευξη στο The Atlantic το 2022, ο Σέρινταν γέλασε όταν του είπαν ότι το Yellowstone είναι μια σειρά που θαυμάζουν ιδιαιτέρως οι ψηφοφόροι του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος: «Σοβαρά τώρα; Η σειρά μιλάει για τον εκτοπισμό των αυτόχθονων Αμερικανών, για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν οι γυναίκες τους,  για την απληστία των εταιρειών, για τον "εξευγενισμό" της Δύσης και την αρπαγή της γης. Είναι αυτή μια σειρά που απευθύνεται στους συντηρητικούς ψηφοφόρους και τις "κόκκινες" πολιτείες;»

Με το μέλλον του Yellowstone να είναι ακόμη αδιευκρίνιστο (μέχρι πρόσφατα, τα έξι επεισόδια που προβάλλονται αυτή τη στιγμή είχαν ανακοινωθεί ως τα τελευταία της σειράς, μπορεί όμως και να συνεχιστεί με πρωταγωνιστές τους χαρακτήρες της Μπεθ και του Ριπ), ο Σέρινταν έχει ήδη πολλά ακόμη σχέδια στα σκαριά. Ένα από αυτά είναι το The Madison με την Μισέλ Φάιφερ, το οποίο θα παρακολουθεί μια οικογένεια που, μετά από μια τραγωδία, μετακομίζει από τη Νέα Υόρκη στη Μοντάνα. Ένα άλλο, παρότι είναι ακόμα ασαφείς οι λεπτομέρειες, είναι μια σειρά με τίτλο 6666, η οποίο θα γυριστεί στο ομώνυμο αχανές ράντσο που ανήκει πλέον στον Σέρινταν, και θα αφηγείται την ιστορία του μέρους.

Με στοιχεία από El Pais

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM
«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ