10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix Facebook Twitter
The Name of the Rose (1986)
0

Oι φίλοι του Ertflix, που αυξάνονται με τον καιρό, θα έχουν παρατηρήσει το τελευταίο διάστημα μια μεταβολή στη σύνθεση του κινηματογραφικού καταλόγου του. Οι προγραμματιστές της πλατφόρμας φαίνεται να επιχειρούν στροφή σε εμπορικότερα κινηματογραφικά μονοπάτια, προκρίνοντας την αβαρή διασκέδαση έναντι της ψυχαγωγίας. Ελπίζουμε να τηρηθεί μια ισορροπία, ως πλατφόρμα που ανήκει σε φορέα του ευρύτερου δημοσίου τομέα καλό θα ήταν να τηρήσει κι έναν κινηματογραφικά εκπαιδευτικό χαρακτήρα, να αφήσει χώρο για ένα σινεμά που σπάνια βρίσκει τον δρόμο προς την ιδιωτική τηλεόραση και δεν φτάνει ποτέ στους δέκτες των θεατών.

Για τις ανάγκες του παρόντος και στο πλαίσιο του ανανεωμένου καταλόγου τους, προσπαθήσαμε να κρατήσουμε μια ισορροπία ανάμεσα στο mainstream και το εναλλακτικό, πρωτίστως, όμως επιλέξαμε ταινίες που, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, εκτιμούμε πως  έχουν κάτι να δώσουν στον θεατή τους.

The Name of the Rose (1986)

Κατά την κινηματογραφική διασκευή του, το «Όνομα του Ρόδου» του Ουμπέρτο Έκο αποβάλλει την πυκνή σημειολογία και την πραγματεία γύρω από την σχετικότητα της ερμηνείας - όσα το έκαναν σπουδαίο βιβλίο, εν ολίγοις.

Στη χώρα μας το «Όνομα του Ρόδου» υπήρξε θρυλικός τίτλος και αγαπημένη ταινία του κοινού, με τον καιρό ξεχάστηκε.

Κερδίζει, όμως, ένα συναρπαστικό μυστήριο, που διατηρεί ατόφια την ανατρεπτική του διάθεση και τη στάση του σε βάρος του συντηρητισμού και της θρησκοληψίας, διαθέτει σταρ περιωπής στο πρόσωπο του Σον Κόνερι και ωφελείται από τη δυνατότητα του Ζαν-Ζακ Ανό να αναδεικνύει και το τελευταίο σεντ που επενδύεται στην παραγωγή των ταινιών του. Στη χώρα μας υπήρξε θρυλικός τίτλος και αγαπημένη ταινία του κοινού, με τον καιρό ξεχάστηκε.

Moneyball (2011)

Moneyball Trailer

Πέρα από μια εξαιρετική ταινία είδους που αντλεί σασπένς, ψυχαγωγία και θέαμα από (θεωρητικά) πλήρως αντικινηματογραφικό υλικό – το management μιας ομάδας μπέιζμπολ και κατ’επέκταση την εξωαγωνιστική δράση- το Moneyball του Μπένετ Μίλερ είναι μια μεγάλη αμερικανική ταινία. Με αντικείμενο ένα άθλημα ευρισκόμενο στην καρδιά της αμερικανικής συνείδησης, δεν υπονομεύει απλώς, αλλά ανατινάζει το μότο πάνω στο οποίο στηρίχθηκε το αμερικανικό κοινωνικοοικονομικό μοντέλο που θέλει μόνο τον πρώτο νικητή κι όλους τους άλλους ηττημένους. Επίσης, πρόκειται για την κορυφαία ερμηνευτική στιγμή του Μπραντ Πιτ.

Chevalier (2015)

Πριν ο Γιώργος Λάνθιμος και ο Ευθύμης Φιλίππου φλερτάρουν ακόμα πιο ανοιχτά με την κωμωδία που πάντα έκρυβε το επονομαζόμενο weird wave, ο τελευταίος συνεργάστηκε με την Αθηνά Ραχήλ-Τσαγγάρη για να συνθέσουν την κωμικότερη στιγμή του άτυπου αυτού ρεύματος μέχρι τότε. Το κυρίαρχο μοτίβο της αναπαράστασης εδώ εφαρμόζεται στον αρσενικό ανταγωνισμό, με έξι άντρες σε ένα γιότ να θέτουν απίθανες δοκιμασίες προσπαθώντας να εξακριβώσουν ποιος είναι ο καλύτερος σε όλας. Ιδιοφυές το casting της εξάδας με ηθοποιούς διαφορετικών καταβολών, κρυφή δύναμη της κωμωδίας του έργου ο Γιάννης Δρακόπουλος σε ρόλο καμαρότου.

10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix Facebook Twitter
Chevalier (2015)

I,Tonya (2017)

Με κεντρικό ήρωα της ταινίας του την Τόνια Χάρντινγκ, μια άξεστη αμερικανίδα αθλήτρια του καλλιτεχνικού πατινάζ που έφτασε μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες στα ‘90s και ενεπλάκη σε επεισόδιο που οδήγησε στον τραυματισμό της αντιζήλου της, ο σκηνοθέτης Κρεγκ Γκιλέσπι συστήνει μια σειρά από λούμπεν χαρακτήρες που μπλέκουν σε ανάλογες καταστάσεις και συνθέτει το πορτραίτο μιας κοινωνίας, όπου το στοργικό γονικό πρότυπο απουσιάζει, η απόλυτη επιτυχία είναι αυτοσκοπός, ο αδυσώπητος ανταγωνισμός το μέσο προς αυτή και το δικαίωμα στο αμερικανικό όνειρο παραμένει υπόθεση ταξική.

10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix Facebook Twitter
I, Tonya (2017)

Que Dios nos Perdone (2017)

Λίγο πριν η άλλοτε κραταιά στο είδος του θρίλερ ισπανική σχολή παρακμάσει, ο μοναδικός σκηνοθέτης που εξακολουθεί να κρατά ψηλά το λάβαρό της, ο Ροντρίγκο Σορογκόγιεν, μας έδωσε ένα αξιόλογο δείγμα της, βγαλμένο από τη φιντσερική σχολή που βάζει αστυνομικούς να μαζεύουν τα ανθρώπινα συντρίμμια που αφήνει πίσω του το Κακό, σε έναν κόσμο που ο Θεός ξέχασε ή, στην περίπτωσή μας, ποτέ δεν συγχώρεσε, όπως μάς υποδεικνύει και ο τίτλος. Αν δεν είχατε ακούσει ξανά γι’ αυτό και είστε φίλοι αυτού του τύπου σινεμά, αξίζει να το ανακαλύψετε.

Que Dios nos Perdone Trailer

Dark Waters (2019)

Δύο δεκαετίες και κάτι μετά το Safe (1995), ο Τοντ Χέινς (Carol, Velvet Goldmine) επέστρεψε στα εδάφη του οικολογικού θρίλερ με τη δική του εκδοχή του σινεμά καταγγελίας, όπου το κατηγορώ κοινωνείται διακριτικά, δίχως τις μεγάλες σκηνές και τη θριαμβολογία που είθισται να συνοδεύει το είδος, αλλά μέσω της μεθοδικής δραματουργικής ανάπτυξης και των «μουχλιασμένων» χρωμάτων. Όσο για την όποια δικαστική νίκη και την επακόλουθη κάθαρση, έχουν πρόσκαιρο χαρακτήρα, καθώς ο πόλεμος έχει χαθεί εκ των προτέρων και τα εγκλήματα σε βάρος μας συνεχίζονται αδιάκοπα και, επί της ουσίας, ανέλεγκτα κι ατιμώρητα.

Dark Waters Trailer

Another Round (2020)

Είναι σπάνιο μια ταινία να προσεγγίζει το αλκοόλ δίχως να υψώνει το δάχτυλο. Προς Θεού, δεν αναδεικνύει τον αλκοολισμό σε αρετή το Another Round, αλλά, έτσι, κι αλλιώς, δεν κρύβεται εκεί το προτέρημά του. Μέσα από την ιστορία τεσσάρων μεσήλικων, που αποφασίζουν για το επόμενο διάστημα να εκτελούν τα επαγγελματικά τους καθήκοντα υπό την επήρεια συγκεκριμένων ποσοτήτων αλκοόλης, ο Τόμας Βίντερμπεργκ προσθέτει τη (σημαντική) κατάθεσή του σε μια σειρά ταινιών, ερχόμενων από τον Ευρωπαϊκό Βορρά, που καυτηριάζουν τη σοβαροφάνεια και των καθωσπρεπισμό των σύγχρονων εργασιακών ηθών. Αποθεωτικό φινάλε, με τον Μαντς Μίκελσεν να ξεσπά σε αυτοσχέδιο χορό και να ενθουσιάζει τους θεατές στα θερινά το καλοκαίρι που προβλήθηκε η ταινία.

10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix Facebook Twitter
Another Round (2020)

A Taste of Hunger (2021)

Σε συνέχεια του Another Round, το Taste of Hunger είναι μια θεματικά συναφής σκανδιναβική ταινία, που εστιάζει στον «Ροδανθό» που αφήνουμε πίσω μας κυνηγώντας την επαγγελματική καταξίωση. Δεν έχει το κατάλληλο σενάριο για να το πετύχει, ωστόσο του ατού του εντοπίζεται στην ικανότητα του Κρίστοφερ Μπόε (Reconstruction) να κινηματογραφεί ανθρώπους που φλερτάρουν, ερωτεύονται, λογομαχούν και τα ξαναβρίσκουν, συλλαμβάνοντας και τονίζοντας με τον φακό του εκείνη την στιγμή  που σπάει την κινηματογραφική τεχνητότητα και παράγει αυθεντικό, ανθρώπινο συναίσθημα – μπορεί να είναι ένα βλέμμα, μια στιγμιαία ανάκλαση του φωτός ή μια ανεπαίσθητη κίνηση του χεριού. Ποτέ άλλοτε ο κινηματογραφικός (ή ο τηλεοπτικός) φακός δεν γοητεύτηκε τόσο από το πρόσωπο του Νίκολαϊ Κόστερ- Βαλντάου  - και δεν τον κινηματογράφησε έτσι.

A Taste of Hunger Trailer

Maigret (2022)

Ο διάσημος ήρωας του Σιμενόν, που, παραδοσιακά, δεν θέλει μόνο να εντοπίσει τον ένοχο, αλλά και να τον αναγκάσει να κατονομάσει το κακό που έκανε και να μετανοήσει, εδώ βρίσκεται στο λυκόφως της καριέρας του. Το μυστήριο που καλείται να λύσει δεν είναι ιδιαίτερα περίτεχνο ή δυσεπίλυτο, ωστόσο έχει προσωπικό χαρακτήρα κι αυτό δίνει στην ταινία μια πρόσθετη συναισθηματική διάσταση, με τον φαντασματικό επίλογο να συγκινεί και να τη συνδέει ευθέως με το υπόλοιπο έργο του σκηνοθέτη Πατρίς Λεκόντ, μέσω του μοτίβου της φαντασίωσης μιας δεύτερης ευκαιρίας και μιας άλλης ζωής. Τον Μαιγκρέ υποδύεται ένας εξαιρετικός Ντεπαρντιέ, που μοιάζει να κουβαλά πάνω του όλο το βάρος του κόσμου, αντλώντας έμπνευση, ενδεχομένως, από οικεία κρίματα κι απώλειες.

10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix Facebook Twitter
Maigret (2022)

Γιάννης Σπανός: Πίσω απ΄ τη Μαρκίζα (2024)

Καμιά φορά αρκεί η ταξινόμηση του αρχειακού υλικού κι ένας χαρισματικός ομιλητής για να προκύψει καλό ντοκιμαντέρ. Το αρμοστά (και τόσο όμορφα) τιτλοφορούμενο Πίσω απ’τη Μαρκίζα έχει κι από τα δυο. Όταν λείπει το πρώτο, αντικαθιστά την απουσία του με σκίτσα. Όσο για το δεύτερο, αυτός ο σπουδαίος μουσικοσυνθέτης είχε χιούμορ, σεμνότητα που απουσιάζει από ανθρώπους με το 1/100 των επιτευγμάτων του, είχε και έργο πλούσιο – πολλοί δεν γνωρίζουν τη συνδρομή του στο γαλλικό chanson για παράδειγμα- κι επιτυχίες αμέτρητες, που ακόμα και οι γνώστες της μουσικής σκηνής ενίοτε ξεχνάμε να του πιστώσουμε. Απαραίτητη προβολή για μουσικόφιλους.    

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM
«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ