Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής Facebook Twitter
Kάθε γυναίκα γράφει τη δική της ιστορία ομορφιάς, με τα δικά της «θέλω» και «μπορώ».
0


Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ πλέον έκφραση ελευθερίας, πέρα από αυστηρούς κανόνες και επιβεβλημένα πρότυπα. Δεν υπήρξε ποτέ τόσο ποικιλόμορφη και απελευθερωμένη, είτε μιλάμε για signature προϊόντα είτε για εξατομικευμένες επιλογές.

Η ομορφιά άνοιγε πάντα έναν ζωντανό διάλογο με την εποχή της. Αντικατοπτρίζει τις κοινωνικές αλλαγές, τις ανάγκες και τις αξίες κάθε δεκαετίας. Από τις δραματικές αντιθέσεις των ’80s, οπότε η θεατρικότητα και η υπερβολή πρωταγωνιστούσαν, μέχρι τη σημερινή προσέγγιση της αυθεντικής, ανεπιτήδευτης λάμψης, η ομορφιά δεν είναι απλώς ένα σύνολο προϊόντων αλλά ένας τρόπος έκφρασης, δύναμης και αυτοπροσδιορισμού.

Από την υπερβολή στην εξατομίκευση: Το μακιγιάζ ως σημείο αναφοράς

Τη δεκαετία του ’80 το μακιγιάζ ήταν statement. Το φούξια και το μπλε ελεκτρίκ κυριαρχούσαν στις σκιές, τα κόκκινα κραγιόν ήταν σύμβολο δυναμισμού, ενώ οι γραμμές του eyeliner θύμιζαν pop icons, όπως η Madonna και η Cyndi Lauper. Brands όπως η Estée Lauder και η Max Factor διαμόρφωναν το τοπίο με προϊόντα σχεδιασμένα για έντονες εμφανίσεις. Τα ρουζ της Bourjois σε εκείνα τα εμβληματικά στρογγυλά κουτάκια γίνονταν το απαραίτητο touch-up που χάριζε ροδαλά ζυγωματικά με μια φυσική λάμψη.

Η ομορφιά άνοιγε πάντα έναν ζωντανό διάλογο με την εποχή της. Αντικατοπτρίζει τις κοινωνικές αλλαγές, τις ανάγκες και τις αξίες κάθε δεκαετίας.

Περνώντας στα ’90s και στα ’00s, η τάση του no-make up make up έφερε πιο γήινες αποχρώσεις, nude χείλη και το iconic minimalism που προώθησαν brands όπως η Bobbi Brown και η MAC. Σήμερα, η ομορφιά είναι εξατομικευμένη. Είτε πρόκειται για την clean beauty φιλοσοφία της RMS Beauty και της Ilia είτε για τις τολμηρές χρωματικές παλέτες που επαναφέρουν την Y2K αισθητική, το μήνυμα είναι ένα: η μοναδικότητα κάθε γυναίκας έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αρώματα: Από τη μία υπογραφή στην αρωματική γκαρνταρόμπα και στο layering

Τη δεκαετία του ’80 το άρωμα θεωρούνταν ότι έδινε ισχυρή ταυτότητα. Το Opium του Yves Saint Laurent και το Poison του Dior άφηναν ανεξίτηλα ίχνη, δημιουργώντας signature αναμνήσεις. Οι γυναίκες φορούσαν ένα και μοναδικό άρωμα, που τις χαρακτήριζε. Το Chanel No 5, διαχρονικό σύμβολο πολυτέλειας, χαρακτηριζόταν ως μια κλασική και κομψή επιλογή.

Στα ’90s, η αρωματική επανάσταση ήρθε με το CK One της Calvin Klein. Ήταν το πρώτο unisex άρωμα, ενώ τόσο τα εμβληματικά Anaïs Anaïs ή Loulou της Cacharel όσο και το Musk της The Body Shop συνόδευσαν τις πιο ρομαντικές εφηβικές αναμνήσεις.

Σήμερα, η αρωματική εμπειρία έχει αλλάξει. Υπάρχει ολόκληρη «αρωματική γκαρνταρόμπα», ενώ η τάση του layering επιτρέπει τον συνδυασμό αρωμάτων για ένα εντελώς μοναδικό αποτέλεσμα. Αρωματικά brands όπως η Byredo, η Le Labo και το Maison Margiela δεν δημιουργούν απλώς αρώματα αλλά μικρές «χρονοκάψουλες» που αποτυπώνουν στιγμές και αναμνήσεις – από τη μυρωδιά ενός βιβλιοπωλείου μέχρι τη νοσταλγία μιας καλοκαιρινής βραδιάς. Κάθε άρωμα έχει τη στιγμή του και κάθε στιγμή έχει το άρωμά της.

Η περιποίηση της επιδερμίδας: Από την απλότητα στη σύνθετη ρουτίνα και στις άμεσες επεμβάσεις

Τη δεκαετία του ’80 η skincare ρουτίνα ήταν απλή: καθαρισμός, ενυδάτωση και για τις πιο επιμελείς μια κρέμα νυκτός. Η αντηλιακή προστασία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Η κλασική κρέμα Nivea στο εμβληματικό μπλε κουτί υπήρχε παντού: στις τσάντες των μαμάδων, στο μπάνιο της γιαγιάς και ολούθε, για κάθε χρήση.

Αυτήν τη στιγμή, η περιποίηση της επιδερμίδας έχει γίνει ένα πολυσύνθετο τελετουργικό. Οι γυναίκες επιλέγουν ανάμεσα σε εκατοντάδες προϊόντα εμπλουτισμένα με δραστικά συστατικά, όπως η ρετινόλη και η βιταμίνη C, ενώ τάσεις όπως το K-Beauty έφεραν στο προσκήνιο πολυεπίπεδες ρουτίνες με essence, serums, έλαια και εξειδικευμένα πρωτόκολλα. Παράλληλα, η αισθητική ιατρική γίνεται όλο και πιο προσιτή. Πριν από λίγα χρόνια, οι θεραπείες κολλαγόνου και λάμψης ήταν προνόμιο των celebrities. Σήμερα, μια επίσκεψη στον δερματολόγο είναι τόσο απλή όσο μια αλλαγή κραγιόν, με θεραπείες που προσφέρουν άμεση αναζωογόνηση, από skin boosters μέχρι τεχνικές λέιζερ για σύσφιξη και λάμψη.

Η ομορφιά ως δύναμη

Από τη vintage κομψότητα μέχρι τη σημερινή απελευθέρωση από στερεότυπα, κάθε γυναίκα γράφει τη δική της ιστορία ομορφιάς, με τα δικά της «θέλω» και «μπορώ». Οι τάσεις μπορεί να αλλάζουν, αλλά τα προϊόντα που σημάδεψαν γενιές –όπως το μπλε κουτί της Nivea, τα ρουζ της Bourjois, τα αρώματα της Cacharel και το CK One– παραμένουν ζωντανά στη συλλογική μνήμη, αποδεικνύοντας ότι η ομορφιά δεν είναι απλώς μια επιφανειακή εικόνα αλλά μια διαχρονική εμπειρία που εξελίσσεται, και μαζί της κάθε γυναίκα, που την ορίζει όπως την ευχαριστεί. Γιατί η αληθινή ομορφιά δεν υπακούει σε κανόνες – τους δημιουργεί.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Living
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ
«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ