Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter
0

 

Πρώτα για το έργο: "Έρωτας και Ραδιουργία". Ένα πρώιμο έργο του Σίλλερ, το τρίτο του, σχεδόν άπαιχτο, κλασικό, ένα πολιτικό έργο με έντονη τη σφραγίδα του νεαρού τότε συγγραφέα. Πολιτικό μπορεί να σημαίνει τα πάντα και τίποτα. Πολιτικά χειρίζεται ο ίδιος ο Σίλλερ το θέμα γιατί τον ενδιαφέρει να βάλει το μαχαίρι στο θέμα των τάξεων. Μπορεί σήμερα να μας φαίνεται κοινότοπο. Αριστοκράτης αγαπά νεαρό κορίτσι του λαού και είναι ένας έρωτας αδιέξοδος που συντρίβεται κάτω από τις μηχανορραφίες και τη ραδιουργία της εξουσίας, γιατί δε βολεύει κανέναν. 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Ο Σίλλερ είχε μια στρατευμένη θέση απέναντι σε αυτό. Το θέατρο, το έβλεπε ως χώρο εκπαίδευσης, ως χώρο παιδείας ηθικής, φιλοσοφικής. Δεν το ανέβαζε το έργο του ως θέαμα, αλλά το πρότεινε σαν προβληματισμό, σαν στοχασμό.

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Τον Ακύλα Καραζήση και το Νίκο Χατζόπουλο που σκηνοθετούν την παράσταση τους ενδιαφέρουν πρώτα τα κειμενοκεντρικά έργα σε μια ενδιαφέρουσα γλώσσα και η πρόκληση του πως τα χειρίζεσαι σήμερα. Όπως τους ενδιαφέρουν οι συγκρούσεις και οι ακρότητες των σχέσεων.


Για τους δυο σκηνοθέτες έχει μια πρόκληση το έργο. Είναι παλιό; Δεν είναι; Πως χειρίζεσαι κάτι παλιό με μια νέα σκηνική γλώσσα χωρίς να το υπονομεύεις; Αλλά και χωρίς να το εκσυγχρονίζεις; Πως βρίσκεις το σύγχρονο ανάλογο;

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Και μέσα σε όλες τις προκλήσεις, και αυτή της συν-σκηνοθεσίας. Μας είπαν γι αυτό:

Ν.Χ: Πρώτον, δεν είναι εύκολο πράγμα να σκηνοθετείς με κάποιον άλλο. Δεύτερον παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο, γιατί δεν έχουν μοιραστεί αρμοδιότητες και τομείς. Και οι δυο θέλουμε να είμαστε σύμφωνοι σε όλες τις εκφάνσεις της σκηνοθεσίας. Παίρνει περισσότερο χρόνο γιατί χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο να μοιράζεσαι τη σκέψη σου με τον άλλο. Και να βρεις ένα κοινό δρόμο, για να συνεννοείσαι. 

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter
 

 

"Με τον Ακύλα γνωριζόμαστε είκοσι χρόνια. Πολλά από αυτά είμαστε σε συνεργασίες. Έχουμε συνεργαστεί αρκετά και στο Εθνικό Θέατρο και στο Αμόρε και αλλού.
Αλλά σε όλη αυτή την προσπάθεια, παρόλο που είναι δύσκολο πράγμα, υπάρχει χαρά. Το να ξέρεις ότι βρίσκεις ένα κοινό δρόμο με έναν άνθρωπο. Είναι μια χαρά το να μοιράζεσαι κάτι και να λες: Α αυτό που σκέφτομαι εγώ το σκέφτεται κι ο άλλος."

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

 

Α.Κ: "Κυρίως η χαρά είναι το αποτέλεσμα. Γιατί ξέρεις ότι δεν είναι μόνο δικό σου, ούτε δικό του. Οτι έχει προκύψει από δυο. Η ζωγραφιά είναι και των δυο. Και το πιο ωραίο είναι ότι ξεχνάς ποιανού ήταν ποια ιδέα. Δηλαδή τόσο πολύ μπαίνει ο ένας σε αυτό που σκέφτεται ο άλλος που ακόμα και η αντίρρηση δημιουργεί μια καινούργια ιδέα ή μια παραπλήσια διορθωμένη. Είναι καλό ότι με το Νίκο έχουμε κοινά αλλά έχουμε εξίσου πολλές διαφορές." 

 

Ακύλας Καραζήσης - Νίκος Χατζόπουλος - Έρωτας και Ραδιουργία Facebook Twitter

Ν.Χ: "Προς το παρόν οι διαφορές μας δεν είναι τόσο μεγάλες ώστε να τα τσουκρίσουμε ή να υποχωρεί ο ένας απέναντι στον άλλο. Προσπαθούμε να βρούμε τη σύνθεση. Δηλαδή αυτό είναι που μπορεί να κρατήσει τη συνεργασία και τη σχέση. Η σύνθεση των διαφορών. Γιατί αν αρνηθούμε ότι έχουμε διαφορές αρνούμαστε τη συνεργασία. Επιμένουμε στο θέμα συνεργασία, γιατί αυτό είναι και ένα λάβαρο που κινείς απέναντι σε ένα στάτους επαγγελματικό." 

Α.Κ: "Είναι πολύ βασικό το ότι είμαστε δυο ηθοποιοί που συνσκηνοθετούμε. Εκ καταγωγής. Και έχουμε σκηνοθετήσει και μόνοι μας. Δε φοβόμαστε να το κάνουμε. Είναι μια πολύ συνειδητή επιλογή μας.
Με το Νίκο έχουμε πολύ κοινή βιογραφία, είμαστε ίδια γενιά έχουμε ίδιες κοινωνικές αναφορές. Και πολλές ιδέες ξεχνάω ποιανού ήταν. Δεν είναι κανενός. Είναι και των δυό μας. Στο τέλος όταν λέει ας πούμε κάτι ο Νίκος είναι σαν να το έχουμε πει μαζί."

 

Έρωτας και Ραδιουργία του Σίλλερ, Φεστιβάλ Αθηνών , 30 Ιουνίου έως 3 Ιουλίου, Πειραιώς 260.

Παίζουν οι ηθοποιοί:Πολυξένη Ακλίδη, Ακύλλας Καραζήσης, Γιάννης Νταλιάνης, Μαρία Σκουλά, Χάρης Φραγκούλης, Νίκος Χατζόπουλος.

 

 

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Θέατρο / Ήμουν το νο. 7 από τους 100 άντρες που χώρισε η Γουλιώτη στη Στέγη

Περίπου στις 17:30 το απόγευμα του Σαββάτου τόλμησα να ανέβω στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχω σε έναν αδιανόητο 24ωρο θεατρικό μαραθώνιο, πλάι στο θηρίο υποκριτικής που ονομάζεται Στεφανία Γουλιώτη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ