Γλαδιόλα: Το λουλούδι του Morrissey (κι ενός έλληνα ληστή)

Γλαδιόλα: Το λουλούδι του Morrissey (κι ενός έλληνα ληστή) Facebook Twitter
2

 

Το όνομα

To όνομα γλαδιόλα (gladiolus) προέρχεται από τη λατινική λέξη gladius, που σημαίνει σπαθί (ξίφος), εξαιτίας του σχήματος των φύλλων της.

 

 

Η γλαδιόλα και οι μονομάχοι

Ο Λινναίος, δανειζόμενος ίσως από τα γραπτά του Πλίνιου σχετικά με φυτά που έχουν φύλλα σε σχήμα ξίφους, το ονόμασε gladiolus (γλαδιόλα) αναφερόμενος στο σχήμα των στενών φύλλων. Η λέξη αυτή είναι επίσης η ρίζα της λέξεως  gladiator (μονομάχος στα ρωμαϊκά αμφιθέατρα), αυτός που έφερε ξίφος (στο Κολοσσαίο της Ρώμης) και που "ζούσε ή πέθαινε από ξίφος".

Πιθανόν, εξαιτίας του ονόματός της, η γλαδιόλα συμβολίζει το σθένος του χαρακτήρα και την παλικαριά στη γλώσσα των λουλουδιών. Το άνθος της γλαδιόλας συμβολίζει την ανάμνηση. Επίσης εκφράζει το πάθος, λέγοντας στον παραλήπτη ότι αυτός ή αυτή "διαπερνά την καρδιά". Το άνθος της γλαδιόλας είναι το γενέθλιο άνθος του Αυγούστου.

Θόδωρος Βενάρδος- Ο ληστής με τις γλαδιόλες

 

«Μπαίνει σε μία τράπεζα στα Σεπόλια κρατώντας μία μεγάλη ανθοδέσμη με γλαδιόλες. Πηγαίνει στο ταμείο όμως η υπάλληλος παρατηρεί μέσα στην ανθοδέσμη να υπάρχει μία καραμπίνα. Του δίνει 555.000 δραχμές και αυτός φεύγει ξανά σαν κύριος! Οι εφημερίδες οργιάζουν, και στην συνείδηση του κόσμου περνιέται μία ρομαντική, καθόλου βίαιη φιγούρα που κλέβει τράπεζες. Ο κόσμος τον αντιμετωπίζει πλέον ως λαϊκό ήρωα που με τις πράξεις του θέλει να περάσει μηνύματα κατά της χούντας». Απόσπασμα από αφιέρωμα για τον Θόδωρο Βενάρδο που έμεινε γνωστός ως «Ο ληστής με τις γλαδιόλες»

Επιχείρησε να αυτοκτονήσει στις 28 Αυγούστου 1974 καταπίνοντας πρόκες και άλλα αιχμηρά αντικείμενα στο κελί της φυλακής όπου βρισκόταν. Θα το καταφέρει στις 10 Ιουλίου του 1984 όπου θα βρεθεί κρεμασμένος στο κελί του.

Μένει στην συνείδηση του κόσμου ως ένας ρομαντικός και ευγενικός νέος, που ήθελε να περάσει με τις πράξεις του μηνύματα κατά της χούντας. Έζησε μια περιπετειώδη γεμάτη ταξίδια ζωή. Οι Smiths θα σχηματιστούν στο Μάντσεστερ το 1982. Σε ένα παράλληλο σύμπαν ίσως να ήταν η αγαπημένη του μπάντα…

Δυο tattoos απο Fans του Morrissey με γλαδιόλες:

 

 

Το βίντεο του  «This Charming Man» και το λουλούδι συνδέονται άμεσα:

 

 

Μουσική
2

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Μια διόρθωση στο άρθρο σας : Δεν αυτοκτόνησε στο περιστατικό με τις πρόκες το 1974 αλλά δέκα χρόνια αργότερα και με διαφορετικό τρόπο. Συγκεκριμένα βρέθηκε το 1984 απαγχονισμένος.