Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη

Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter
Το σπίτι στην Αμοργό θεωρήθηκε μια προσωπική πρόκληση για την επανεφεύρεση της διαδικασίας του σχεδιασμού και τον επαναπροσδιορισμό της ίδιας της κατοικίας.
0

Το εξοχικό σπίτι στην Αμοργό σχεδιάστηκε για τον συνάδελφό του συνθέτη Francois-Bernard Mache την περίοδο  1966-1977.
Το κτιριακό συγκρότημα βρίσκεται στην πλαγιά ενός λόφου, με θέα στη βόρεια ακτή του κόλπου του Τυροκόμου, κοντά στις Λεύκες. Ο πλησιέστερος οικισμός βρίσκεται 200 μ. υψηλότερα,  η Αγία Θέκλα, χαρακτηριστικό παράδειγμα της παραδοσιακής κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής του δέκατου ένατου αιώνα.

Το σπίτι στην Αμοργό θεωρήθηκε μια προσωπική πρόκληση για την επανεφεύρεση της διαδικασίας του  σχεδιασμού και τον επαναπροσδιορισμό της ίδιας της κατοικίας. Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό γεγονός. 

 

Η σύνθεση συνδυάζει στοιχεία της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής με κάποιες βασικές αρχές του μοντέρνου κινήματος, καθώς και τις προσωπικές έρευνες του Ιάννη Ξενάκη .

 

Η σύνθεση συνδυάζει στοιχεία της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής με κάποιες βασικές αρχές του μοντέρνου κινήματος, καθώς και τις προσωπικές έρευνες του Ιάννη Ξενάκη .

Λιτή χωρική αίσθηση και συνομιλία ήπια με το περιβάλλον. Απόλυτα προσωπικό, καθαρό και πρωτότυπο δείγμα αρχιτεκτονικής με την υπογραφή του Ιάννη Ξενάκη.

Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter



Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter



Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter



Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter



Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter

 

Η βίλα της Αμοργού: Ένα αφανές έργο του Ιάννη Ξενάκη Facebook Twitter



Αφανές Έργο: Οι δημοσιεύσεις του αρχιτεκτονικού  του έργου εστιάζουν στη συνεργασία του με τον Λε Κορμπυζιέ ενώ το σπίτι απουσιάζει από τις καταγραφές της Μοντέρνας Ελληνικής Αρχιτεκτονικής.





Ο Ιάννης Ξενάκης (29 Μαΐου 1922 – 4 Φεβρουαρίου 2001) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες και αρχιτέκτονες του 20ού αιώνα, διεθνώς γνωστός ως «Iannis Xenakis». Οι πρωτοποριακές συνθετικές μέθοδοι που ανέπτυξε συσχέτιζαν τη μουσική και την αρχιτεκτονική με τα μαθηματικά και τη φυσική, μέσω της χρήσης μοντέλων από τη θεωρία των συνόλων, τη θεωρία των πιθανοτήτων, τη θερμοδυναμική, τη Χρυσή Τομή, την ακολουθία Φιμπονάτσι κ.ά. Παράλληλα, οι φιλοσοφικές του ιδέες για τη μουσική έθεσαν καίρια το αίτημα για ενότητα φιλοσοφίας, επιστήμης και τέχνης, συμβάλλοντας στο γενικότερο προβληματισμό για την κρίση της σύγχρονης ευρωπαϊκής μουσικής των δεκαετιών του 1950 και 1960.


Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ