«Ομάδα Αυτοκτονίας»: 5 ταινίες που επηρέασαν τη νέα ταινία - βουτιά στον σκοτεινό κόσμο της DC

«Ομάδα Αυτοκτονίας»: 5 ταινίες που επηρέασαν τη νέα ταινία - βουτιά στον σκοτεινό κόσμο της DC Facebook Twitter
0

 

Tο διευρυμένο κινηματογραφικό σύμπαν της DC ξεκινά το ταξίδι του στις οθόνες μας με πρωταγωνιστές για τους οποίους μάλλον θα ντρέπονταν οι κλασικοί ήρωες της εταιρείας, ο Batman και ο Superman. Η «Ομάδα Αυτοκτονίας», ένα σύνολο από αντι-ήρωες που άθελά τους θα δουλέψουν για την αμερικανική κυβέρνηση με πιθανό αντάλλαγμα την ελευθερία τους, σε οποιαδήποτε άλλη ταινία μάλλον θα έπαιζαν τον ρόλο του κακού. Εδώ όμως είναι αναγκαίοι και μετατρέπουν τις τάσεις τους για ανυπακοή και καταστροφή σε ηρωισμό.

Δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε δει τέτοιες ιστορίες στο σινεμά, με αποτέλεσμα να υπάρχουν συνδέσεις με σπουδαία φιλμ του παρελθόντος, κάτι που προσπάθησε να κάνει ο σκηνοθέτης Ντέβιντ Άγιερ, μη θέλοντας να μείνει κολλημένος μόνο σε κόμικ αναφορές. Πέρα από κάποια αναμενόμενα κλεισίματα του ματιού στις ταινίες της DC (το «Batman v Superman» και το επερχόμενο «Justice League»), οι 5 παρακάτω ταινίες φαίνεται πως τον επηρέασαν, η καθεμιά με τον τρόπο της.

Και οι 12 ήταν καθάρματα (1967)

Δεν το λέμε εμείς, το υποστήριζε για καιρό ο σκηνοθέτης της ταινίας. Στα γυρίσματα μιλούσε συχνά για εκδοχή της κλασικής ταινίας του Όλντριτζ στον κόσμο των κόμικς, καθώς στις περισσότερες συνεντεύξεις τη χρησιμοποιούσε ως παράδειγμα για να περιγράψει το έργο του – και δεν έχει άδικο. Το concept είναι παρόμοιο (βαρυποινίτες επιστρατεύονται ως μια επιλογή ρίσκου για το εθνικό συμφέρον) και οι τοποθεσίες εξίσου αφιλόξενες, από τα πεδία μάχης του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ως το δυστοπικό Γκόθαμ.

Απόδραση από τη Νέα Υόρκη (1981)

Η μεγάλη ταινία του Κάρπεντερ έχει ακόμη περισσότερες ομοιότητες με την «Ομάδα Αυτοκτονίας». Τοποθετείται στο μέλλον, αναφέρει τη Νέα Υόρκη ως Γκόθαμ και φυσικά έχει τον σεναριακό κορμό. Ο Κερτ Ράσελ εκεί πρέπει να σώσει τον Αμερικανό Πρόεδρο που παγιδεύεται από τους φυλακισμένους (η πόλη είναι πλέον μια τεράστια φυλακή υψίστης ασφαλείας), όντας και ο ίδιος ένας από αυτούς, σε ένα κινηματογραφικό σύμπαν όπου δεν υπάρχει ξεκάθαρος «καλός».

Pink Floyd The Wall (1982)

Εδώ προφανώς δεν υπάρχουν σεναριακές συνδέσεις, αλλά μια συγκεκριμένη σκηνή – ο Άγιερ αναφέρθηκε συχνά σε αυτή. Παρά το θέμα με τη μειωμένη συμμετοχή του Joker, μέσα στην ταινία υπάρχουν αξιομνημόνευτες στιγμές που εξερευνούν τον διαταραγμένο κόσμο του ήρωα. Σε μία από αυτές βρίσκεται ξαπλωμένος ανάσκελα σε χώρο που φαίνεται να είναι άδειος, όταν η κίνηση της κάμερας αποκαλύπτει μια σειρά από μαχαίρια και άλλα κοφτερά αντικείμενα, τοποθετημένα με φροντίδα και ακρίβεια, σαν να είναι η μοναδική του συντροφιά. Η σκηνή που ενέπνευσε τον Άγιερ υπάρχει στο «The Wall», όπου ο Pink βρίσκεται μόνος στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του και το άνοιγμα του πλάνου δείχνει μια σειρά αντικειμένων που σχετίζονται με τον ίδιο και υποδεικνύουν την ψυχολογική του κατάσταση.

Απόδραση στον αέρα (1997)

Δεν είναι η αναφορά στις φυλακές, ούτε ακόμη πως ένας φυλακισμένος θα ψάξει να βρει συμμάχους μέσα στην αμερικανική κυβέρνηση για να σώσει πρώτα το τομάρι του και μετά τη χώρα. Είναι κάτι ουσιαστικότερο που έχει να κάνει με την όλη προσέγγιση του Άγιερ στην ταινία, που τη διαφοροποιεί κάπως από τις υπόλοιπες ταινίες με υπερήρωες της εποχής και τη στέλνει περίπου 20 χρόνια πίσω, καθώς στις περισσότερες στιγμές της υπάρχει η αύρα μιας καλογυρισμένης '90s περιπέτειας – και δεν ήταν λίγες αυτές τότε. Η διάσημη, στην εποχή της, ταινία του Σάιμον Γουέστ διαθέτει μάλιστα και αρκετούς extravagant χαρακτήρες που ταιριάζουν με την τρέλα των αντίστοιχων της «Ομάδας Αυτοκτονίας», κάνοντας τις φαινομενικά αταίριαστες 2 ταινίες μέχρι και συγγενικές, πιθανόν και ένα ιδιαίτερο double-bill για μια βραδιά.

Οι φύλακες του Γαλαξία (2014)

Ο Άγιερ δεν έκρυψε την απέχθειά του για τον τρόπο, με τον οποίο διαχειρίζεται η Marvel το κινηματογραφικό της σύμπαν. Προσπάθησε να κάνει κάτι εντελώς διαφορετικό στην ταινία του, παίρνοντας το ρίσκο να αντιμετωπίσει το τείχος των κριτικών που τα τελευταία χρόνια συμπορεύονται με τις συνήθως άχρωμες ταινίες της Marvel. Και δεν είναι τυχαίο που αν η «Ομάδα Αυτοκτονίας» μοιάζει με μια ταινία της αντίπαλης εταιρείας, είναι με την πιο «κουφή» της. Η απροσάρμοστη ομάδα του γέμισε τις αίθουσες το καλοκαίρι του 2014 έχει πολλά κοινά με τους βαρυποινίτες της DC, η αφηγηματική δομή που παίρνει ήρωες εχθρικούς μεταξύ τους μέχρι που καταλήγουν φίλοι, ακόμη και μεμονωμένοι χαρακτήρες που έχουν παρόμοιο ρόλο στις ταινίες – ο Killer Croc, για παράδειγμα, ταιριάζει κάπως με τον Groot.

Η «Ομάδα Αυτοκτονίας» κυκλοφορεί στους κινηματογράφους στις 25 Αυγούστου από την Tanweer.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM