Κανείς δεν τα βάζει με τον Kendrick Lamar

Κανείς δεν τα βάζει με τον Kendrick Lamar Facebook Twitter
Σε μια εποχή που η μουσική πλέον δεν έχει και τόσο σημασία, όταν κυκλοφορεί άλμπουμ o Kendrick, είναι ένα γεγονός από μόνο του.
0

«Μην με ενοχλείτε για τις επόμενες 24 ώρες, μελετάω», γράφει στο Facebook o Jamal Ernesta, ένα μέλος της αθηναϊκής χιπ χοπ κολεκτίβας ATH Kids, δίνοντας ένα link από το νέο άλμπουμ του Kendrick Lamar. Μέσα σε λίγες ώρες το timeline μου κατακλύζεται από άτομα που ποστάρουν κομμάτια από το νέο άλμπουμ «DAMN.» και φαίνεται ότι το περίμενε αρκετός κόσμος. Μιλάμε για τo ελληνικό Facebook.


Το «DAΜN.» κυκλοφόρησε ξημερώματα Μεγάλης Παρασκευής και από τον πανικό που έγινε στα social media είναι φανερό ότι κάποιοι άνθρωποι ξενύχτησαν περιμένοντας να το ακούσουν. Θυμίζει παλιές εποχές, τότε που η κυκλοφορία ενός άλμπουμ ήταν γεγονός και δεν θυμάμαι να έχει συμβεί κάτι ανάλογο τα τελευταία χρόνια. Τα περισσότερα post που βλέπεις και έχουν σχέση με τη μουσική συνήθως αφορούν θανάτους. Είναι σαν μια μουσική ανάσταση που έγινε μια μέρα νωρίτερα, την Μεγάλη Παρασκευή.


Πριν βγει, κάποιοι στο Reddit ανέφεραν ένα σωρό θεωρίες συνομωσίας -ότι δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει ένα άλμπουμ, αλλά δυο. Στο πρώτο θα «πεθάνει» λόγω Μεγάλης Παρασκευής και στο δεύτερο θα «αναστηθεί» όπως ο Χριστός και θα κυκλοφορήσει Κυριακή του Πάσχα. Ακραίες θεωρίες, αλλά όχι τελείως αβάσιμες. Το ίδιο έκανε ο Frank Ocean πέρσι με δύο άλμπουμ. Οι συνωμοσίες βασίστηκαν στο κομμάτι "The Heart Part 4" που έδωσε ο Lamar στις 23 Μαρτίου για να ανακοινώσει ότι έχει έτοιμο το νέο του άλμπουμ. Όλοι υπέθεσαν ότι το άλμπουμ θα κυκλοφορούσε στις 7 Απριλίου. Τελικά ανακοίνωσε ότι θα χρειαστεί άλλη μια βδομάδα για να βγει επίσημα από την συγκεκριμένη ημερομηνία. Δεν άφησε όμως το κοινό του παραπονεμένο στις 30 Μαρτίου κυκλοφόρησε το βασικό κομμάτι του δίσκου «Humble» με ένα απίστευτο – και αρκετά προβοκατόρικο- βίντεο να το συνοδεύει με ξεκάθαρα πασχαλιάτικο θέμα. Σε ένα σημείο είναι ντυμένος πάπας και παρευρίσκεται στον Μυστικό Δείπνο.

 


Σε μια εποχή που η μουσική πλέον δεν έχει και τόσο σημασία, όταν κυκλοφορεί άλμπουμ o Kendrick, είναι ένα γεγονός από μόνο του.


Είναι η τέταρτη δουλειά του και έρχεται μετά την τρομερή επιτυχία του 'Το Pimp A Butterfly', ένα από τα πιο πολιτικά άλμπουμ που έχει κυκλοφορήσει την τελευταία δεκαετία.


Συνήθως, όταν προηγείται ένα τόσο σημαντικό άλμπουμ, οι περισσότεροι αναρωτιούνται αν η επόμενη δουλειά ενός καλλιτέχνη θα είναι καλή και το ίδιο καυστική. «Είναι πιο μελωδικό αλλά πάλι γεμάτo θυμό», γράφει ο Alexis Petridis στην Guardian για το DAMN. Ο Kendrick δεν έχει πάψει να προβληματίζεται για την κατάσταση που επικρατεί στην Αμερική και να το εκφράζει μέσα από την μουσική του όσο κανείς άλλος. Δεν μασάει καθόλου τα λόγια του και ξέρει να χτυπάει εκεί που πρέπει και είναι σπάνιο.


Κάνει με τα κρεμμυδάκια το κανάλι Fox News που τον κατακεραύνωσε, όταν ερμήνευσε το κομμάτι 'Alright' στα βραβεία BET το 2015. Το 'Alright' γράφτηκε για την αστυνομική βία κατά των μαύρων και έγινε κάτι σαν εμβατήριο για το κίνημα 'Black Lives Matter'. Το Fox χαρακτήρισε αυτή την εμφάνιση του ως 'μεγάλο λάθος' και 'ζημιογόνο'. Ένας από τους παρουσιαστές τους ο Geraldo Rivera έκανε την απαράδεκτη δήλωση ότι «το χιπ χοπ έχει κάνει περισσότερη ζημιά στους νεαρούς Αφροαμερικανούς από ότι ο ρατσισμός τα τελευταία χρόνια». O Kendrick τους απαντάει χρησιμοποιώντας ένα sample με αυτά τα λόγια και στο κομμάτι 'YAH. λέει "Fox News wanna use my name for percentage...Somebody tell Geraldo this nigga got ambition." («Το Fox Vews θέλει να χρησιμοποιήσει το όνομα μου για ποσοστά...Κάποιος να πει στο Geraldo ότι αυτός ο νέγρος είναι φιλόδοξος»).


Ο τίτλος όλων των κομματιών του 'DAWN.' είναι μια λέξη γραμμένη στα κεφαλαία με μια τελεία στο τέλος όπως LOYALTY., DNA., ELEMENT., PRIDE., FEAR., GOD., κτλ. Ο Lamar είναι αυτοαναφορικός πολλές φορές κατά την διάρκεια του άλμπουμ. Στο 'HUMBLE.' π.χ. μιλάει για την εσωτερική πάλη του με τη μετριοφροσύνη, για το αν είναι εφικτό να είναι κάποιος ταπεινός με τόσο ταλέντο και με τόση αναγνώριση. Είναι ένα τρομερό κομμάτι, όπως φοβερό είναι και το PRIDE., όταν ραπάρει "I can't fake humble just 'cause your ass is insecure," («Δεν μπορώ να το παίξω ταπεινός, επειδή οι πισινοί σας είναι ανασφαλείς»).

Κανείς δεν τα βάζει με τον Kendrick Lamar Facebook Twitter
Aν και μιλάει για τον ρατσισμό και την ζωή στην Αμερική, έχει κάτι στην μουσική του που τον κάνει άμεσο σε ολόκληρο τον κόσμο. Εν μέρει, μοιάζει να πλησιάζει ένα μεγάλο του ήρωα, τον Bob Marley.


Το άλμπουμ όμως έχει μια σειρά από συνεργασίες που εκπλήσσουν. Το ντουέτο με τη Rihanna είναι κάπως αναμενόμενο, αν σκεφτεί κανείς ότι είναι η μεγαλύτερη ποπ σούπερσταρ της εποχής. Η πιο σοκαριστική στιγμή του άλμπουμ είναι το κομμάτι 'XXX.' που το υπογράφει μαζί με τους U2. Αυτό σίγουρα δεν το περίμενε κανείς. Στα credits ξεχωρίζουν τα ονόματα των James Blake, Kaytranada και Greg Kurstin (ο παραγωγός της Adele). Από όλες τις συνεργασίες ξεχωρίζει το 'LOVE.' που έχει κάνει με τον Zacari, έναν ανερχόμενο μουσικό που ανήκει στο δυναμικό της TDE, της ίδιας εταιρείας με τον Lamar. Ο Zacari δήλωσε πρόσφατα – δεν ξέρω πότε πρόλαβε κι αυτός, το άλμπουμ δεν έχει κυκλοφορήσει ούτε μια μέρα– ότι με αυτό το κομμάτι έχουν δημιουργήσει ένα νέο είδος.


Ο Kendrick Lamar είναι σπουδαίος καλλιτέχνης και αυτο το 'DAMN.' είναι μια εξαιρετική δουλειά. Είναι ίσως ο σπουδαιότερος μουσικός της τελευταίας δεκαετίας. Και αν και μιλάει για τον ρατσισμό και την ζωή στην Αμερική, έχει κάτι στην μουσική του που τον κάνει άμεσο σε ολόκληρο τον κόσμο. Εν μέρει, μοιάζει να πλησιάζει ένα μεγάλο του ήρωα,Ο  τον Bob Marley. Ειδικά σε αυτές τις αμφίβολες και ασταθείς εποχές που ζούμε, έχουμε ανάγκη για τέτοιες φωνές και ο Kendrick Lamar φαίνεται ότι καλύπτει αυτό το κενό, έτσι απλά.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ