Μία από τις τάσεις των τελευταίων ετών, με τους Έλληνες που μεταναστεύουν να έχουν αυξηθεί, είναι η διοργάνωση ελληνικών πάρτι στο εξωτερικό.
Ουσιαστικά, πρόκειται για πάρτι όπου ακούγεται ελληνική μουσική και τα οποία προσελκύουν ως επί το πλείστον νέους Έλληνες για να περάσουν ένα βράδυ νιώθοντας κάπως σαν να βρίσκονται στην Ελλάδα.
Μιλήσαμε με τον Γιώργο Αγαθαγγέλου, τον ιδρυτή της DJ Company, της εταιρείας διασκεδάσης, η οποία διοργανώνει ελληνικά πάρτι στη Γερμανία με βάση το Ντόρτμουντ.
Ο ίδιος γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στη Γερμανία. Μιλάει ανέλπιστα καλά τα ελληνικά.
Ο Αγαθαγγέλου ξεκίνησε να μπαίνει στο χώρο της ελληνικής εστίασης στη χώρα ήδη από τα δεκαπέντε του. Δούλεψε για αρχή σε διάφορα νυχτερινά μαγαζιά της ελληνικής κοινότητας στο Ντόρτμουντ.
Ήταν τυχερός γιατί ξεκίνησε να εργάζεται, όπως λέει χαρακτηριστικά, την περίοδο που γίνονταν η μεγάλη έκρηξη της ελληνικής διασκέδασης στη Γερμανία, από το 1995 μέχρι και το 2000.
«Τότε δε χρειάζονταν μεγάλη προετοιμασία. Γέμιζες το μαγαζί με πράγματα και έλεγες πως θα γίνει ελληνική βραδιά. Και αυτόματα το μαγαζί έσφυζε από κόσμο».
Πλέον με την έκρηξη του διαδικτύου, οι Έλληνες του εξωτερικού βρίσκονται συνεχώς σε επικοινωνία με την πατρίδα τους. «Ακόμη και τα καινούρια τραγούδια που βγαίνουν σήμερα, μπορούμε να τα ακούσουμε την ίδια ακριβώς στιγμή με σένα που είσαι στην Ελλάδα» παραδέχεται ο δημιουργός της DJ Company, Γιώργος Αγαθαγγέλου.
Σήμερα, ωστόσο, όπως επισημαίνει, είναι πάρα πολύ δύσκολο να πείσεις τους Έλληνες να έρθουν σ' ένα ελληνικό πάρτι.
Παλιότερα, κατά τον ίδιο, οι ελληνικές βραδιές ήταν ένας τρόπος για τους μετανάστες να νιώσουν πως βρίσκονται στην Ελλάδα. Ακόμη και τα τέλη των 90s δεν υπήρχε ίντερνετ, ενώ τα μεταφορικά για να κάνει κανείς το δρομολόγιο Γερμανία- Ελλάδα, δεν ήταν τόσο φθηνά όσο σήμερα. «Τότε το ζούσαν πολύ έντονα» σημειώνει.
Πλέον με την έκρηξη του διαδικτύου, οι Έλληνες του εξωτερικού βρίσκονται συνεχώς σε επικοινωνία με την πατρίδα τους. «Ακόμη και τα καινούρια τραγούδια που βγαίνουν σήμερα, μπορούμε να τα ακούσουμε την ίδια ακριβώς στιγμή με σένα που είσαι στην Ελλάδα» παραδέχεται ο δημιουργός της DJ Company, Γιώργος Αγαθαγγέλου.
«Να φανταστείς, παλιότερα, έπρεπε να περιμένουμε να διαβάσουμε τις ελληνικές εφημερίδες μια μέρα μετά τη κυκλοφορία τους» λέει γελώντας.
Ο ίδιος θυμήθηκε τα πρώτα χρόνια της εταιρίας που, εξαιτίας της έλλειψης ίντερνετ, έκανε διαφήμιση με τον παλιό καλό τρόπο. Ξεκινούσε με το αυτοκίνητό του από το Ντόρτμουντ, γυρνούσε όλη την περιοχή, και έψαχνε να βρει ελληνικές ταβέρνες για να αφήσει κάποια φέιγ βολάν για την εκδήλωση.
Δεν έμεινε όμως μόνο σε ελληνικά μαγαζιά. Ένα από τα πράγματα για τα οποία είναι υπερήφανος ο ίδιος, όπως επισημαίνει, είναι πως κατάφερε να βγάλει τα ελληνικά πάρτι από τα αμιγώς ελληνικά μαγαζιά, και να τα βάλει σε γερμανικά, τα οποία τις υπόλοιπες μέρες έπαιζαν αποκλειστικά μουσική για τους ντόπιους.
Υπήρχαν αρκετοί Γερμανοί επιχειρηματίες οι οποίοι στην αρχή ήταν διστακτικοί να δώσουν το χώρο τους για ελληνικά πάρτι. «Δεν είναι και το πιο απλό πράγματα να πηγαίνεις και να ζητάς από κάποιον να σου δώσει το μαγαζί του πρώτη φορά σε Έλληνες» λέει γελώντας. «Ο Γερμανός όμως ξέρει πως ο Έλληνας διασκεδάζει καλά. Ξέρει πως χαλά χρήματα. Αρά αυτό θα 'ναι καλό και για το μαγαζί του» ομολογεί.
Ο ίδιος είχε φτάσει στο σημείο να κάνει μέχρι είκοσι πάρτι το χρόνο. Επεκτάθηκε μέχρι και στο Αμβούργο. «Δεν υπάρχει πιο ωραίο πράγμα να έρχονται άνθρωποι από εκατό χιλιόμετρα μακριά μόνο και μονό για την εκδήλωσή σου» παραδέχεται.
Ο ίδιος θυμάται χαρακτηριστικά μερικές περιπτώσεις. «Υπήρχαν άτομα που έρχονταν μέχρι και από το Βερολίνο» λέει. «Είχαν κλείσει ακόμη και ξενοδοχείο για να βρεθούν στο Ντόρτμουντ μια μέρα πριν την εκδήλωση».
Δε θα ξεχάσει, επίσης, μια παρέα σαράντα Ελλήνων που είχαν πάρει τηλέφωνο για να κλείσουν θέσεις. «Ευτυχώς που είχαμε χώρο και καταφέραμε να τους εξυπηρετήσουμε» συνεχίζει ο Γιώργος Αγαθαγγέλου.
Παραδόξως, όμως, δεν είναι μόνοι Έλληνες εκείνοι που πάνε στα πάρτι. Υπάρχουν Γερμανοί, Πολωνοί και Σέρβοι, οι οποίοι τα επιλέγουν επειδή τους αρέσει ο τρόπος με τον οποίο διασκεδάζει η ελληνική κοινότητα. Κάποιοι απ' αυτούς έρχονται μέχρι και δέκα χρόνια συνεχόμενα. Είναι πια μόνιμοι θαμώνες
Η ελληνική διασκέδαση, κατά το δημιουργό της DJ Company, καταλαμβάνει σημαντικό μερίδιο στη Γερμανία, παρόλο που υπάρχουν κοινότητες, όπως η τουρκική, οι οποίες είναι κατά πολύ μεγαλύτερες πληθυσμιακά.
Υπήρξε μάλιστα μέχρι και τηλεοπτικό κανάλι απ' το Μόναχο, το οποίο με αφορμή τα πάρτι του Γιώργου Αγαθαγγέλου, ενδιαφέρθηκε να μάθει πως διασκεδάζουν οι Έλληνες στη Γερμανία.
«Έκαναν όμως ένα μεγάλο λάθος» συνεχίζει γελώντας. «Όλο το τηλεοπτικό συνεργείο ξεκίνησε με σκοπό να φτάσει στο μαγαζί περίπου κατά τις έντεκα η ώρα, πιστεύοντας πως θα είναι γεμάτο. Οι Γερμανοί συνηθίζουν να βγαίνουν τέτοια ώρα. Οι Έλληνες, όμως, αν δεν πάει δύο το πρωί δε γεμίζουν τα μαγαζιά. Τους έβλεπα και κάθονταν απογοητευμένοι γιατί το μαγαζί είχε μόνο πενήντα άτομα μέσα εκείνη την ώρα»
Ο χώρος γέμισε ασφυκτικά μέχρι τις 2 τα ξημερώματα και έτσι κατάφεραν να κάνουν το θέμα. Μία από τις ερωτήσεις βέβαια, όπως θυμάται, ήταν αν οι Έλληνες πίνουν ούζο όταν βγαίνουν. «Ξέρετε, ούζο πίνουν οι μεγαλύτεροι. Εμείς πια δεν το συνηθίζουμε» απαντούσαν στο ρεπορτάζ των Γερμανών δημοσιογράφων. «Είναι από τα κλισέ που πιστεύουν οι Γερμανοί για μας. Νομίζουν πως όλη μέρα φωνάζουμε "όπα" και σπάμε πιάτα».
Όλα αυτά τα χρόνια έχει γνωρίσει πάρα πολλούς Έλληνες ομογενείς που ζουν στην ευρύτερη περιοχή. Καταλήγουμε, μάλιστα, να έχουμε μέχρι και κοινό γνωστό στη Γερμανία.
Η κλήση στο WhatsApp γράφει ήδη πάνω από μία ώρα. «Είναι βλέπεις από τα καλά της εποχής» σημειώνει και τον πιάνουν ξανά τα γέλια.
Έχει δίκιο γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε να πληρώσουμε αρκετά χρήματα σε καρτοκινητά για να μπορέσουμε να κάνουμε αυτή τη κουβέντα.
Δίνω υπόσχεση πως όταν πάω στη Γερμανία, θα πάω οπωσδήποτε σε ένα από αυτά τα ελληνικά πάρτι. Χωρίς βέβαια να πιούμε ούζο, να φωνάξουμε "όπα" ή να σπάσουμε πιάτα.