Αυτό είναι το σχέδιο του Ρέντζο Πιάνο για το νοσοκομείο «Ευαγγελισμός»

Αυτό είναι το σχέδιο του Ρέντζο Πιάνο για το νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» Facebook Twitter
Ύστερα από την υπογραφή «Μνημονίου Συνεργασίας» μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) που αφορά την υλοποίηση της πρωτοβουλίας του ΙΣΝ «Στηρίζοντας την Υγεία στην Ελλάδα», παρουσιάστηκαν οι πρώτες προκαταρτικές σχεδιαστικές προσεγγίσεις για τα έργα υποδομών από τον Renzo Piano και τους συνεργάτες του. Φωτο: Μακέτα του νέου κτιρίου που θα ανεγερθεί στη θέση που βρίσκονται σήμερα τα κτίρια «Οίκος Αδελφών» και «Αδελφών Νοσοκόμων» στο χώρο του Νοσοκομείου Ευαγγελισμός
4

Ύστερα από την υπογραφή «Μνημονίου Συνεργασίας» μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) που αφορά την υλοποίηση της πρωτοβουλίας του ΙΣΝ «Στηρίζοντας την Υγεία στην Ελλάδα», παρουσιάστηκαν στην πρώτη Τακτική Τριμηνιαία Ενημέρωση Προόδου Εργασιών οι πρώτες προκαταρτικές σχεδιαστικές προσεγγίσεις για τα έργα υποδομών από τον Renzo Piano και τους συνεργάτες του.

Ο Ιταλός αρχιτέκτονας έχει αναλάβει τον σχεδιασμό των έργων υποδομών στο πλαίσιο της «Πρωτοβουλίας», μαζί με τον Ronald Daniels, Πρόεδρος του Πανεπιστήμιου Johns Hopkins (ΗΠΑ), ο οποίος με την ομάδα του ομώνυμου Πανεπιστήμιου και Νοσοκομείου συμβάλλουν, συμβουλευτικά προς το ΙΣΝ, στην άρτια υλοποίηση των έργων.

 Η «Πρωτοβουλία για την Υγεία» περιλαμβάνει την υλοποίηση επτά έργων, τα οποία υπέδειξε το Υπουργείο Υγείας σύμφωνα με τις υφιστάμενες ανάγκες της χώρας. Το σύνολο του προϋπολογισμού όλων των έργων αναμένεται να υπερβεί τα 200 εκατομμύρια ευρώ.

Κατά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο αρχιτέκτονας Renzo Piano πρόβαλλε τα προκαταρκτικά σχέδια για τα τρία έργα υποδομών: το νέο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής, το Νοσοκομείο Παίδων Θεσσαλονίκης, καθώς και το κτίριο στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός που σχεδιάζεται με σκοπό να λειτουργήσει ως Έδρα της Πανεπιστημιακής Νοσηλευτικής.

Συγκεκριμένα, να υπενθυμίσουμε ότι η «Πρωτοβουλία για την Υγεία» περιλαμβάνει την υλοποίηση επτά έργων, τα οποία υπέδειξε το Υπουργείο Υγείας σύμφωνα με τις υφιστάμενες ανάγκες της χώρας. Το σύνολο του προϋπολογισμού όλων των έργων αναμένεται να υπερβεί τα 200 εκατομμύρια ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το περιεχόμενο της «Πρωτοβουλίας» προβλέπει τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τον εξοπλισμό του Νοσοκομείου Παίδων στη Θεσσαλονίκη καθώς του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής, ενός δημόσιου κτιρίου για το οποίο ο διοικητής του κ. Φιλιππίδης έχει αναφερθεί πολλές φορές στα προβλήματα στατικότητας καθώς και στο γεγονός ότι δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των ασθενών εξαιτίας της απουσίας υποδομών (σ.σ. γι' αυτό και το 30-40% των κατοίκων της Ροδόπης πηγαίνουν σε άλλα νοσοκομεία).

Αυτό είναι το σχέδιο του Ρέντζο Πιάνο για το νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» Facebook Twitter
Κατά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα ο αρχιτέκτονας Renzo Piano, πρόβαλλε τα προκαταρκτικά σχέδια για τα τρία έργα υποδομών: το νέο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής, το Νοσοκομείο Παίδων Θεσσαλονίκης, καθώς και το κτίριο στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός που σχεδιάζεται με σκοπό να λειτουργήσει ως Έδρα της Πανεπιστημιακής Νοσηλευτικής. Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/Andrea Bonetti


Ταυτόχρονα, προβλέπεται η προμήθεια νέου εξοπλισμού και η συντήρηση υφιστάμενου με σκοπό την ενίσχυση της δυναμικότητας και αποτελεσματικότητας των αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ.


Επίσης, η προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού ιατρικού εξοπλισμού (PET - Τομογραφία εκπομπής ποζιτρονίων καθώς και δημιουργία μονάδων παραγωγής ραδιοφαρμάκων) σε επιλεγμένα δημόσια νοσηλευτικά ιδρύματα της χώρας καθώς και η χρηματοδότηση της διαμόρφωσης και υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με τις ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις και την αντιμετώπιση του τραύματος.


Πάντως, πολύ σημαντική κρίνεται η υλοποίηση που περιέχεται στο «Μνημόνιο Συνεργασίας» και προβλέπει τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τον εξοπλισμό κτιρίου που θα ανεγερθεί στη θέση που βρίσκονται σήμερα τα κτίρια «Οίκος Αδελφών» και «Αδελφών Νοσοκόμων» στο χώρο του μεγαλύτερου ελληνικού νοσοκομείου, τον Ευαγγελισμό, με σκοπό να λειτουργήσει ως Έδρα της Πανεπιστημιακής Νοσηλευτικής.

Αυτό είναι το σχέδιο του Ρέντζο Πιάνο για το νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» Facebook Twitter
O Renzo Pianο. Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΧΑΡΗΣ ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ

Εκεί θα κατασκευαστούν δύο νέα πολυώροφα κτίρια εκ των οποίων το ένα θα παραμείνει διοικητικά στον Ευαγγελισμό ενώ το δεύτερο θα παραχωρηθεί στην πανεπιστημιακή σχολή, η μετακόμιση της οποίας προβλέπεται να γίνει όταν ολοκληρωθούν πλήρως οι διαδικασίες κατασκευής.

Επιπρόσθετα, σε επικοινωνία που είχαμε με τον Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος μας ενημέρωσαν ότι αναμένεται η προμήθεια και η εγκατάσταση εξοπλισμού στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός, η οποία θα ολοκληρωθεί στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει: κλίνες νοσηλείας, εξοπλισμό χειρουργείων, λαπαροσκοπικούς πύργους καθώς και εξοπλισμό για το ακτινοδιαγνωστικό τμήμα, το τμήμα ΩΡΛ, το Γναθοχειρουργικό αλλά και ενδοσκοπικά μηχανήματα, φορεία, monitors παρακολούθησης ασθενών, αναπνευστήρες και απινιδωτές. Το σύνολο της συγκεκριμένης δωρεάς αναμένεται να υπερβεί τα €8 εκατομμύρια.


Όλη αυτή η πρωτοβουλία φέρει την σφραγίδα του αρχιτέκτονα Renzo Piano, ο οποίος οραματίζεται να κάνει πράξη την εναρμόνιση της ιατρικής επιστήμης με τον ανθρωπισμό.

Έχοντας κατά νου ότι τα νοσοκομεία αποτελούν βασικά κύτταρα της κοινωνίας σημείωσε ο ίδιος στη συνάντηση για τα έργα υποδομής: «ο σχεδιασμός ενός νοσοκομείου, είναι πάντοτε ένα μεγάλο προνόμιο, και μαζί μεγάλη ευθύνη. Το συγκεκριμένο έργο, που υλοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, για το Ελληνικό Σύστημα Υγείας, είναι ύψιστης σημασίας, και αποτελεί μέρος του οράματός μου ως αρχιτέκτονα να σχεδιάζω για τον τομέα της ιατρικής, με ένα ανθρωποκεντρικό πρίσμα προς όφελος της κοινωνίας μας».

Αυτό είναι το σχέδιο του Ρέντζο Πιάνο για το νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» Facebook Twitter
Προκαταρκτικός αρχιτεκτονικός σχεδιασμός για το Νοσοκομείο Παίδων στη Θεσσαλονίκη


Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση του αρχιτέκτονα στον σχεδιασμό των έργων, εστιάζει στο να δοθεί έμφαση στην ένταξη κάθε έργου στο φυσικό του περιβάλλον και στη χρήση του φυσικού φωτός. Παράλληλα, δίνει βάρος στον σεβασμό, μέσα από τη δημιουργία των υποδομών, στις ανάγκες των ανθρώπων που νοσηλεύονται, των οικείων τους, αλλά και των εργαζομένων στους χώρους που θα ανεγερθούν.


Τέλος, να αναφέρουμε ότι η εταιρεία, με την επωνυμία «Πρωτοβουλία για την Υγεία Α.Ε.», είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και θα ελέγχεται κατά το στάδιο υλοποίησης των έργων και μέχρι την ολοκλήρωση και παράδοσή τους στο Ελληνικό Δημόσιο, από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Μετά την ολοκλήρωση και παράδοση των έργων στο Δημόσιο, ο φορέας υλοποίησης θα παύσει να υφίσταται. Από πλευράς του, το Ελληνικό Δημόσιο έχει προχωρήσει στη σύσταση των ομάδων έργου, καθώς και της Ειδικής Συμβουλευτικής Επιτροπής που θα πραγματοποιεί συναντήσεις σε τακτική βάση με τους εκπροσώπους του ΙΣΝ.


Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος έχει δεσμευθεί να παρέχει τακτικές ενημερώσεις, σε τριμηνιαία βάση, για την έγκαιρη και ολοκληρωμένη ενημέρωση αναφορικά με την πρόοδο της υλοποίησης της πρωτοβουλίας.

Αυτό είναι το σχέδιο του Ρέντζο Πιάνο για το νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» Facebook Twitter
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός για το Νοσοκομείο Παίδων στη Θεσσαλονίκη
Αυτό είναι το σχέδιο του Ρέντζο Πιάνο για το νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» Facebook Twitter
Προκαταρκτικός αρχιτεκτονικός σχεδιασμός για το νέο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής
Αυτό είναι το σχέδιο του Ρέντζο Πιάνο για το νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» Facebook Twitter
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός για το νέο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής
Αυτό είναι το σχέδιο του Ρέντζο Πιάνο για το νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» Facebook Twitter
Προκαταρκτικός αρχιτεκτονικός σχεδιασμός για το νέο κτίριο που θα ανεγερθεί στη θέση που βρίσκονται σήμερα τα κτίρια «Οίκος Αδελφών» και «Αδελφών Νοσοκόμων» στο χώρο του Νοσοκομείου Ευαγγελισμός
Design
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Βοήθεια, όχι άλλο τσιμέντο στην πόλη και μάλιστα με μεταμοντέρνα διεθνή υπογραφή...Καλό το ΚΠΣΝ αλλά όποιος έχει πάει μεσημέρι καταλαβαίνει πως αντέχεται μόνο μέτα τις 19:00. Τσιμέντο μέταλλο και ορθοκανονικότητα θυμίζουν μάλλον προαύλιο φυλακής παρά πάρκο. Επίσης έχουμε διεθνώς βραβευμένους αρχιτέκτονες γιατί θα πρέπει να έχουμε την ανάγκη της απόδοσης του Status στην χώρα μας από κάποιον ξένο; Όχι άλλο μοντέρνο τσιμέντο στην πόλη. Φτάνει!Η περιοχή έχασε ήδη αρκετό πράσινο λόγω πινακοθήκης.
Σωστά αλλά δεν είναι δικά μας χρήματα τα συγκεκριμένα έργα. Το Ίδρυμα Νιάρχος όπου θέλει αναθέτει τα σχέδια και δεν μπορεί κανείς να του πει τίποτα, ούτε το Δημόσιο. Το οποίο Δημόσιο για να ακριβολογούμε, κάποια εμβληματικά δημόσια έργα επίσης τα δίνει σε ξένους αρχιτέκτονες (πχ Ολυμπιακά έργα). Τον Ιταλό πάντως οι Νιαρχαίοι τον προτιμούν συχνά σε δικά τους έργα ή έργα-δωρεές όπως τώρα. Το ΚΠΣΝ δεν είναι και τόσο χάλια απο άποψης πρασίνου. Απλώς ίσως έχει κάπως πολλούς τσιμεντένιους φαρδείς διαδρόμους καθώς για πάρκο έχει πολλά "τετράγωνα" κάπως. Δεν βλέπω πάντως λόγο για αντιρρήσεις. Δεν υπάρχει σκοπός για πάρκα. Για νοσοκομεία μιλάμε. Ένα επιπλέον κτήριο απο δίπλα με κάτι δένδρα τριγύρω. Καθώς και απο ένα σε Θεσσαλονίκη και Κομοτηνή. Δεν είναι και δα τίποτα γιγαντιαία έργα που θα αλλοιώσουν τον χαρακτήρα των πόλεων. Εδώ έχει εξαφανιστεί πράσινο για πολύ πιο μικρούς λόγους (πχ πάρκινγκ ή πολυκατοικίες). Όταν αφορά την Υγεία ας μην το παιδευουμε και πολύ. Και στην Ήπειρο πχ το κράτος αυτή τη φορά, έκανε επέκταση του Πανεπιστημιακού Ιωαννίνων ή της Θεσπρωτίας τα τελευταία έτη και προφανώς πιάσανε χώρο αλλά μικρή σημασία έχει...
Τι δομικό υλικό θα ήθελες δηλαδή αντί για τσιμέντο ή μέταλλο; ξύλο (που θέλει τεράστια συντήρηση και είναι ακριβό); πηλό; περί κτιρίων πρόκειται, όχι χώρων πρασίνου.Και το ΚΠΣΝ είναι από τους πιο ωραίους χώρους που υπάρχουν στην Ελλάδα. Όμορφοι όγκοι (αυστηροί, ορθοκανονικοί - ναι, αλλά πρόκειται περί κτιριακού συγκροτήματος, όχι πάρκου), και εξαιρετική χρήση του πρασίνου τριγύρω, τόσο με την ελληνική βλάστηση όσο και με τη διαδρομή από κάτω προς τα πάνω που ήθελε να τονίσει ο αρχιτέκτονας. Μόνη αστοχία για μένα το κανάλι με την πρασινάδα και τα κουνούπια - το νερό στην Ελλάδα θέλει πολλή μελέτη και προσοχή για να γίνει όμορφο αλλιώς είναι αποτυχημένο, βλ. και πεδίο Άρεως.
Υπάρχουν καλύτερες αρχιτεκτονικές λύσεις από το Piano και πιο φιλικές στο ελληνικό τοπίο που τόσο πολύ μισεί ο Έλληνας, η ξενομανία του οποίου είναι κάτι το απερίγραπτο, και θεωρεί πως ό,τι έρχεται από το εξωτερικό είναι πάντα κάτι εξαιρετικό. Την αισθητική αποτυχία των Ολυμπιακών συγκροτημάτων του Καλατράβα νομίζω μπορούμε όλοι να την αντιληφθούμε. Ο πρόβλημα είναι πως οι δύο αυτοί ξένοι Αρχιτέκτονες δημιούργησαν χώρους και δημόσια κτίρια για την Ελλάδα με μία τουριστική ματιά... Βλέποντας τον ήλιο και το φως από μία οπτική κάποιου που δεν τον έχει χαρεί, γι'αυτό και οι χώροι αυτοί από μέσα Απριλίου μέχρι μέσα Οκτωβρίου μέχρι τη δύση του ηλίου είναι αφόρητοι.