Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα

 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
1

 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter

«Τα παιδιά θα αποτελούσαν συμβιβασμό στο έργο μου. Μια γυναίκα πρέπει να κάνει την ταχυδακτυλουργό ανάμεσα σε καριέρα και οικογένεια. Για τους άντρες καλλιτέχνες είναι πιο εύκολο. Μου είναι δύσκολο να είμαι ακόμα και με τη γάτα μου. Θα ήθελα να ήμουν ή καλλιτέχνης 100% ή μητέρα 100%».

''The Last Great Adventure is You", είναι η νέα έκθεση της Tracey Emin, η πρώτη της στο London Gallery εδώ και 5 χρόνια. Η συνέντευξή της στο περιοδικό Red, λίγο μετά τα εγκαίνια της έκθεσης για την μητρότητα και την τέχνη ξεσήκωσε για άλλη μια φορά θύελλα συζητήσεων. «Τα παιδιά θα αποτελούσαν «συμβιβασμό» στο έργο μου», είπε ανάμεσα σε άλλα. «Μια γυναίκα πρέπει να κάνει την ταχυδακτυλουργό ανάμεσα σε καριέρα και οικογένεια. Για τους άντρες καλλιτέχνες είναι πιο εύκολο. Μου είναι δύσκολο να είμαι ακόμα και με τη γάτα μου. Θα ήθελα να ήμουν ή καλλιτέχνης 100% ή μητέρα 100%».

Η έκθεση της Έμιν περιλαμβάνει χάλκινα γλυπτά, γκουάς, έργα ζωγραφικής, κεντήματα και έργα με νέον, και αφηγείται τη στοχαστική φύση της εργασίας από μία δημιουργό, η οποία έχει εξετάσει συστηματικά τη ζωή της με έντονη παρατηρητικότητα. Με έντονο κοντράστ στα χρώματα, τα έργα της έκθεσης είναι αποτέλεσμα της πολύχρονης ανάπτυξης, από τα χάλκινα γλυπτά μέχρι τα έργα σε καμβά. Υπάρχει μια πολυπλοκότητα στη γλυπτική μορφή των χάλκινων γλυπτών, που παραπέμπει σε μια άψογη αρμονία των υλικών. Το Grotto (2014), ένα ψηφιδωτό-σπηλιά, που μοιάζει με θάλαμο γίνεται καταφύγιο σε μια μοναχική φιγούρα, ενώ η μορφή του Bird (2014) εναρμονίζει ελικοειδείς γραμμές με τη βαρύτητα και τη χάρη. Μια σειρά από ανάγλυφες πλάκες από χαλκό απεικονίζουν άμορφα στοιχεία, με μια αλληλεπίδραση ανάμεσα στο φως και τη σκιά. Ενώ οι πίνακες αρχικά δίνουν την εντύπωση στου απλού και του άμεσου, πολλοί από αυτούς είναι αποτέλεσμα εφαρμογής και εξέλιξης πολλών ετών. Η Emin συνέχεια επιστρέφει στους καμβάδες της γιατί θεωρεί πως είναι ένα μέσο για επανεξέταση, αναθεώρηση και με αυτό τον τρόπο επανεξετάζει και τις δικές τις θέσεις σε σχέση με τη ζωγραφική στο πέρασμα του χρόνου. Η Έμιν προετοίμαζε την έκθεσή της τα τελευταία δυο χρόνια.

 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
Wanting (2014)
 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
Good Red Love (2014)
 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
Good Body (2014)
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
Γιατί από πότε είναι κάποιος υποχρεωμένος να κάνει παιδιά? Υπάρχουν άνθρωποι που προτιμούν να βρουν την δική του ευχαρίστηση μέσω της καριέρας, της εργασίας κλπ. Η γυναίκα είναι ειλικρινής... Προς τι λοιπόν η 'θύελλα συζητήσεων'? Προφανώς το να είσαι μητέρα χρειάζεται χρόνο, υπομονή, επιμονή και πολλές, πάρα πολλές υποχωρήσεις και συμβιβασμούς. Υπάρχει κάποιος που έχει διαφορετική άποψη πάνω σε αυτό το θέμα? Δεν βρίσκουν όλοι την απόλυτη ευτυχία μέσα απ' την απόκτηση παιδιών.