Η πρώτη Αγία της pop art

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
0

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
H Αδελφή Mary Corita (1918-1986) υπήρξε καθηγήτρια ζωγραφικής, διευθύντρια του καλλιτεχνικού τμήματος του καθολικού Immaculate Heart College, και μία ριζοσπαστική καλλιτέχνις.

Παραπάνω από μισό αιώνα πριν την Αδελφή Cristina Scuccia, την καλόγρια-ποπ τραγουδίστρια που κέρδισε το Ιταλικό talent show The Voice, μία άλλη καθολική μοναχή έγραφε ιστορία σε έναν διαφορετικό ποπ χώρο, αυτόν της τέχνης.


H Αδελφή Mary Corita (1918-1986) υπήρξε καθηγήτρια ζωγραφικής, διευθύντρια του καλλιτεχνικού τμήματος του καθολικού Immaculate Heart College, και μία ριζοσπαστική καλλιτέχνις.


Η μοναχή Corita, γνωστή και ως Corita Kent μετά το 1968 -αφότου εγκατέλειψε τη μοναχική ζωή, είναι μία από τους μεγαλύτερους αφανείς πρωτοπόρους του κινήματος της pop art.

Η Corita Kent θεωρείται μία από τις προσωπικότητες που διαμόρφωσε και θεμελίωσε το μετέπειτα ρεύμα της pop art, και η πρώτη ίσως θιασώτρια της εκτύπωσης με μεταξοτυπία σύγχρονων graphic art μοτίβων και έντονων φλούο χρωμάτων.

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter


Ως πρόεδρος του Τμήματος Τεχνών του Κολεγίου του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, στο Λος Άντζελες, η προσέγγιση που η Mary Corita είχε από πολύ νωρίς για την καλλιτεχνική διαπαιδαγώγηση αλλά και για την ίδια την τέχνη άγγιξε την αισθητική γραφή δημιουργών όπως ο Saul Bass, ο Alfred Hitchcock (στις αφίσες του), οι Charles και Ray Eames, και πολλοί άλλοι.


Η Corita Kent θεωρείται μία από τις προσωπικότητες που διαμόρφωσε και θεμελίωσε το μετέπειτα ρεύμα της pop art, και η πρώτη ίσως θιασώτρια της τεχνικής της εκτύπωσης με μεταξοτυπία σύγχρονων graphic art μοτίβων και έντονων φλούο χρωμάτων– αισθητική που λογίζεται ακόμα και σήμερα ως καινοτόμα στο χώρο της γραφιστικής.

Ήδη από την δεκαετία του 1950, η Kent συνέβαλε στο να καθιερωθεί η μεταξοτυπία ως ένα fine art καλλιτεχνικό μέσο.

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter


Εκτός από το ταλέντο της η Αδελφή Corita έγινε γνωστή και για το πολιτικό περιεχόμενο της δουλειάς της, περιεχόμενο που πολύ συχνά αφορούσε σε ρητά αντιπολεμικά μηνύματα και σλόγκαν.

Η επαναστατική φύση των μηνυμάτων που η Kent – μια μοναχή!- περνούσε μέσα από τα έργα της δυστυχώς επισκίασε την πραγματική καλλιτεχνική επανάσταση της δουλειάς της, κι έτσι για πολλές δεκαετίες έμεινε γνωστή περισσότερο ως η "ριζοσπαστική καλόγρια με τις ζωγραφιές" παρά ως μία πρωτοπόρος καλλιτέχνης και τυπογράφος.

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Το 1970 η Kent δημιούργησε το έκτο κατά σειρά βιβλίο της, "Damn Everything but the circus", ένα φλούο graphic αριστούργημα που για χρόνια καταχωρούταν στα βιβλιοπωλεία και της βιβλιοθήκες ως παιδικό αλφαβητάριο.
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter


Σήμα κατατεθέν της ήταν οι φωτεινές αποχρώσεις, οι παχιές γραμμές, τα σύνθετα ποπ αποδομημένα σχέδια, η κοφτή "διαφημιστική" αισθητική, και η ακανόνιστη τυπογραφία.

Συμπεριελάμβανε συχνά στα σχέδιά της λογοτεχνικά αποσπάσματα ή κομμάτια δικής της ποίησης, τα οποία αποτελούσαν ένα είδος κομψών πολιτικών μηνυμάτων που ψύχραιμα η Kent περνούσε μέσα από το έργο της.


Η ταλαντούχα μοναχή ήταν τολμηρή όσο και πνευματική, αλλά ποτέ διδακτική.

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter


Το 1967, ένα χρόνο πριν την αποχώρησή της από τη καλογερική ζωή, γυρίστηκε για την Kent και για την ιδιαίτερή της ματιά στην δημιουργική διαδικασία, ένα σύντομο ντοκιμαντέρ με τίτλο "We Have No Art" (στο τέλος του ποστ).


Η Corita Kent Κεντ πέθανε από καρκίνο το 1986 στη Βοστώνη. Σήμερα θα ήταν 96 ετών.

Στην πορεία της δημίουργησε περισσότερα από 400 ποστερ, εξώφυλλα βιβλίων, διαφημίσεις και μεγαλύτερα έργα, ενώ σήμερα δουλειά της υπάρχει σε μεγάλα μουσεία του κόσμου όπως το Victoria and Albert Museum στο Λονδίνο, το Metropolitan Museum of Art, το Museum of Modern Art,η National Gallery of Art στην Ουάσιγκτον, και η Bibliotheque Nationale του Παρισιού.

Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Το "Damn Everything but the circus" περιέχει όλα τα γράμματα του αλφάβητου συνοδευμένα με ποίηση, λογοτεχνικά κομμάτια, και μηνύματα-σλόγκαν βαθύτερου κοινωνικού προβληματισμού.
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Εκτός από το ταλέντο της η Αδελφή Corita Κent έγινε ευρύτερα γνωστή και για το πολιτικό περιεχόμενο της δουλειάς της, περιεχόμενο που πολύ συχνά αφορούσε σε ρητά αντιπολεμικά μηνύματα, και ριζοσπαστικά σλόγκαν."Stop the Bombing,” 1967
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η επαναστατική φύση των μηνυμάτων που η Kent – μια μοναχή!- περνούσε μέσα από τα έργα της δυστυχώς επισκίασε την πραγματική καλλιτεχνική επανάσταση της δουλειάς της. Για δεκαετίες έμεινε γνωστή ως η "ριζοσπαστική καλόγρια με τις ζωγραφιές" παρά ως μία πρωτοπόρος καλλιτέχνης και τυπογράφος.
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
"For Eleanor,” 1964
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
“Circus Alphabet” series, 1968Η Kent έκανε πολλά prints που περιείχαν φράσεις του Καμύ
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
“That They May Have Life,” 1964
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
“Highly Prized”, 1967
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Sister Mary Corita (1918-1986)
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Η πρώτη Αγία της pop art Facebook Twitter
Οι δέκα κανόνες - οδηγίες προς τους μαθητές της που συνέταξε τη δεκαετία του '60

We Have No Art

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ