Τα κορίτσια παίζουν λάιβ στην Αθήνα

Τα κορίτσια παίζουν λάιβ στην Αθήνα Facebook Twitter
0
Τα κορίτσια παίζουν λάιβ στην Αθήνα Facebook Twitter
Ane Brun

Ane Brun

Μετά την Cat Power και την Chinawoman, το συναυλιακό σερί των «κοριτσιών» συνεχίζεται με τη Νορβηγίδα Ane Brun, στο Gazarte, στις 13 Δεκεμβρίου. Η Ane Brun αποτελεί ένα ακόμα τρανταχτό παράδειγμα του πώς οι Σκανδιναβοί έχουν αναδειχτεί σε σπεσιαλίστες στην αφομοίωση των κανόνων της αγγλοσαξονικής ποπ κουλτούρας, με αποτέλεσμα να ανταγωνίζονται τους Άγγλους/Αμερικανούς επί ίσοις όροις (όχι μόνο στο γήπεδο της μουσικής – κοιτάξτε τι κατάφεραν στο αστυνομικό genre).

Με μια φωνή αρκετά smoky, η οποία «σπάει» γοητευτικά καθώς ερμηνεύει με ψυχρό πάθος τους λεπτεπίλεπτους στίχους της, η Ane Brun στήνει μικρά και λιτά αριστουργηματικά chamber pop τραγούδια, χωρίς να ξεχνάει τις σκανδιναβικές φολκ ρίζες της.


Η Ane Brun, μεγαλωμένη μέσα σε μουσική οικογένεια, έγινε επαγγελματίας τραγουδοποιός και τραγουδίστρια το 2001, όταν εγκαταστάθηκε στη Στοκχόλμη και ίδρυσε την εταιρεία δίσκων Balloon Ranger Recordings. Ο πολύς κόσμος την έμαθε από τη συνεργασία της με τους Koop, το σουηδικό ντουέτο ηλεκτρονικής τζαζ, και το «Koop Island Blues», ένα τραγούδι που μας γλύκανε τον χειμώνα του 2006. Είχαν προηγηθεί δύο προσωπικά της άλμπουμ, όπως επίσης το «Duets» (στο οποίο την πλαισίωσαν, εκτός άλλων, ο Tingsek, ο Teitur αλλά και οι Madrugada).


Με μια φωνή αρκετά smoky, η οποία «σπάει» γοητευτικά καθώς ερμηνεύει με ψυχρό πάθος τους λεπτεπίλεπτους στίχους της, η Ane Brun στήνει μικρά και λιτά αριστουργηματικά chamber pop τραγούδια, χωρίς να ξεχνάει τις σκανδιναβικές φολκ ρίζες της. Χρησιμοποιώντας συμφωνικά έγχορδα όπως το τσέλο, το κοντραμπάσο, η βιόλα και το βιολί, τα δένει προσεκτικά με ηλεκτρονικά ηχητικά εφέ και συνθεσάιζερ και το αποτέλεσμα ανακαλεί χιονισμένα τοπία και ατελείωτα δάση, λίμνες κάτω από έναν ουρανό που αρνείται να σκοτεινιάσει.


Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε το live album με τίτλο «Songs Tour 2013», ιδανικό για όποιον θέλει να χαρτογραφήσει τη μουσική της. Στους πιο βιαστικούς θα πρότεινα να αναζητήσουν στο YouTube τρία τραγούδια: το «To let myself go», το ντουέτο της με τον Sivert Hοyem «Lift Me» και τη διασκευή του «Big in Japan» (αξίζει τον κόπο να ακούσει κανείς πώς μεταλλάσσει ένα ξεχασμένο, μάλλον αδιάφορο χιτάκι, σε πονεμένη εξομολόγηση απογοήτευσης και μοναξιάς).


Στην Αθήνα θα έρθει μόνη της, με την κιθάρα της, αλλά κάποιοι φίλοι που την είδαν πρόσφατα στο Μόναχο με διαβεβαίωσαν ότι έχει τόσο έντονη προσωπικότητα και σκηνική παρουσία, ώστε δεν χρειάζεται μπάντα για να μαγέψει το κοινό της. Προσωπική ευχή: να παίξει το «Gillian».

Εκτός από μουσικός και παραγωγός, ο Talbot ήταν δημοσιογράφος και μουσικοκριτικός, μόνιμος συνεργάτης του βρετανικού διαδικτυακού περιοδικού τέχνης «The Quietus»

Τα κορίτσια παίζουν λάιβ στην Αθήνα Facebook Twitter
Nick Talbot

Nick Talbot – R.I.P.

Η μεγάλη μουσική σκηνή του Μπρίστολ (της «πιο μουσικής πόλης» της Μ. Βρετανίας) αδυνατεί να πιστέψει την απώλεια του Nick Talbot, στα 37 του χρόνια. Το ίδιο κι εμείς. Ο Talbot, που έγινε γνωστός με το σχήμα Gravenhurst στις αρχές της νέας χιλιετίας, μετακόμισε στο Μπρίστολ επηρεασμένος από την άνθιση συγκροτημάτων όπως οι Third Eye Foundation και σύντομα κατάφερε να γεφυρώσει με τη μουσική του το (υποτιθέμενο) χάσμα ανάμεσα στη βρετανική φολκ και το θορυβώδες κιθαριστικό shoegaze. Η τρυφερή, μελωδική φωνή του θύμιζε ενίοτε τον Art Garfunkel στις ψηλότερες νότες, αλλά η στιχουργική θεματολογική του εσωστρέφεια έκλινε μάλλον προς τον Nick Drake. Η μουσική του απέπνεε τη γλυκόπικρη ομορφιά και την υγρή μελαγχολία της Ουαλίας, παρότι συχνά ξεπρόβαλλαν ψήγματα των επιρροών του space rock και της ηλεκτρονικής σκηνής της πόλης του.


Εκτός από μουσικός και παραγωγός, ο Talbot ήταν δημοσιογράφος και μουσικοκριτικός, μόνιμος συνεργάτης του βρετανικού διαδικτυακού περιοδικού τέχνης «The Quietus».


Πάνω απ' όλα, ο Talbot έγραφε «στρογγυλεμένα» τραγούδια εξαιρετικής λεπτότητας και οξυδέρκειας. Για μια πρώτη επαφή με το μουσικό σύμπαν των Gravenhurst, θα σύστηνα τρία τραγούδια:


«The Foundry» (από το τελευταίο του άλμπουμ, «The Ghost in the Daylight», 2012), «Song among the pines» (από το «Western Lands», 2007), «The Diver» (από το «Flashlight Season», 2004).

Σε όσους τον ήξεραν και τον αγαπούσαν, να επισημάνω τη συλλογή με ανέκδοτα τραγούδια του που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο από τη Warp με τίτλο «Offerings: Lost Songs 2000-2004».

Ane Brun
«Songs & Rarities Solo Acoustic Tour»
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου
Gazarte
Βουτάδων 32-34, Γκάζι,
2103460347
Ώρα έναρξης: 22.00
Τιμές εισιτηρίων:
Προπώληση: A' ζώνη: €33, Β' ζώνη: €25, όρθιοι: €17
Ταμείο: A' ζώνη: €36, Β' ζώνη: €28, όρθιοι: €20

Τι άλλο καλό κυκλοφορεί;

Twilight Sad
Nobody wants to be here and nobody wants to leave
Έχω αδυναμία στους Σκωτσέζους μουσικούς (συγγραφείς, σκηνοθέτες...) κι ακόμα μεγαλύτερη αδυναμία στους Γλασκώβιους Twilight Sad. Είναι η βαριά προφορά του τραγουδιστή James Graham, είναι ο τρόπος τους να διατρέχουν τα μουσικά είδη, κρατώντας την ουσία από το καθένα, είναι ότι κρατάνε κάποια στοιχεία του goth χωρίς να το παρακάνουν... ή ίσως όλα μαζί. Με το άλμπουμ τους «Nobody wants to be here and nobody wants to leave», το οποίο έχει θεματολογικό concept (αφού οι στίχοι του υιοθετούν όλες τις απόψεις του διλήμματος «να χωρίσουμε ή να συνεχίσουμε»), επιστρέφουν στις shoegaze πηγές, διατηρώντας τη ρομαντική ατμόσφαιρα που υποδηλώνει ο τίτλος. Ο αριστοτεχνικός συνδυασμός της σκληρής κιθάρας με τις ψυχρές ηλεκτρονικές νύξεις αφήνει ελεύθερα τα φωνητικά να ξετυλιχτούν γοητευτικά όπως πάντοτε. Δεν μπορώ να φανταστώ πιο ιδανική εισαγωγή από το «There's a girl in the corner», με τη δυσοίωνη κιθάρα να ανοίγει τον δρόμο στον Graham για να διηγηθεί την ιστορία του. Κι αν το ηχητικό αποτέλεσμα θυμίζει λίγο αυτό που ονομάζαμε κάποτε Big Music, οι Twilight Sad ισορροπούν πριν καταντήσουν στομφώδεις.

Maggie Bjοrklund
Shaken
Ο δεύτερος δίσκος της νεαρής Δανέζας Maggie Bjοrklund με τίτλο «Shaken» παραπέμπει στον αμιγώς αμερικανικό ήχο της desert rock, χάρη στον οποίο κέρδισε την εκτίμηση και τη συνεργασία μουσικών όπως ο Jack White, o Howie Gelb και οι Calexico. Η Maggie με την κοντράλτο φωνή παίζει pedal steel κιθάρα (ένα είδος ηλεκτρικής κιθάρας με βάση και πετάλια), η οποία ακούγεται πιο γοητευτική και μυστηριώδης στα ινστρουμένταλ κομμάτια του άλμπουμ. Το «Shaken», που είναι παραγωγή του John Parish (συνεργάτη της PJ Harvey), κρύβει πολλά επίπεδα βαθιάς θλίψης και πόνου (για την απώλεια της μητέρας της Maggie), αλλά οι μελωδίες έχουν την κινηματογραφική χροιά που έχουμε συνηθίσει στις ταινίες της Άγριας Δύσης. Κι ενώ στον πρώτο της δίσκο «Coming Home» (2010) στο ομώνυμο τραγούδι τη συνόδευε ο Mark Lanegan, στο καινούργιο άλμπουμ βρίσκουμε ένα ντουέτο της Δανέζας τραγουδοποιού με τον Kurt Wagner, τραγουδιστή των Lambchop. Είναι το «Fro fro heart», ένα από τα 10 τραγούδια που έμειναν στο μυαλό μου από τη φετινή χρονιά.

Orenda Fink
Blue dream
Η Orenda Fink, που κατάγεται από την Ατλάντα της Τζόρτζια, ξεκίνησε τη μουσική της σταδιοδρομία με το dream pop ντουέτο Azure Ray, αλλά, όπως έχει δηλώσει, ανακάλυψε τον δρόμο της ως σόλο καλλιτέχνις μετά από μια επιφοίτηση στη Χαβάη. Στον τρίτο προσωπικό της δίσκο, «Blue Dream», απαλλαγμένη από τις επιρροές της χαβανέζικης φολκ (του πρώτου δίσκου) και της country-rock (του δεύτερου), φαίνεται να στοχεύει στο είδος της αιθέριας ποπ που οι κριτικοί ονομάζουν bedroom pop. Η Fink, η οποία στις αποσκευές της κουβαλάει τα εχέγγυα της συνεργασίας της με τους Bright Eyes, έχτισε έναν δίσκο απλό από μουσική και ενορχηστρωτική άποψη και συγχρόνως ονειρικό και εσωστρεφή. Οι στίχοι της μιλούν για τη σκοτεινιά, τις αμφιβολίες και την ανησυχία που προσιδιάζουν στους εφιάλτες, τη ματαίωση και τον Μεγάλο Θεριστή. Παράδειγμα, το «This is a part of something greater», το οποίο, εκτός από κολλητικό τραγούδι, συνοδεύεται από ένα βίντεο με χιτσκοκικές αναφορές – και, συγκεκριμένα, στο Ψυχώ. Η αέρινη φωνή της ακούγεται τρυφερή σαν χάδι στο «You can't be loved» και στο κομμάτι που χάρισε τον τίτλο του στο δίσκο, το «Blue Dream».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ