Τα κορίτσια παίζουν λάιβ στην Αθήνα

Τα κορίτσια παίζουν λάιβ στην Αθήνα Facebook Twitter
0
Τα κορίτσια παίζουν λάιβ στην Αθήνα Facebook Twitter
Ane Brun

Ane Brun

Μετά την Cat Power και την Chinawoman, το συναυλιακό σερί των «κοριτσιών» συνεχίζεται με τη Νορβηγίδα Ane Brun, στο Gazarte, στις 13 Δεκεμβρίου. Η Ane Brun αποτελεί ένα ακόμα τρανταχτό παράδειγμα του πώς οι Σκανδιναβοί έχουν αναδειχτεί σε σπεσιαλίστες στην αφομοίωση των κανόνων της αγγλοσαξονικής ποπ κουλτούρας, με αποτέλεσμα να ανταγωνίζονται τους Άγγλους/Αμερικανούς επί ίσοις όροις (όχι μόνο στο γήπεδο της μουσικής – κοιτάξτε τι κατάφεραν στο αστυνομικό genre).

Με μια φωνή αρκετά smoky, η οποία «σπάει» γοητευτικά καθώς ερμηνεύει με ψυχρό πάθος τους λεπτεπίλεπτους στίχους της, η Ane Brun στήνει μικρά και λιτά αριστουργηματικά chamber pop τραγούδια, χωρίς να ξεχνάει τις σκανδιναβικές φολκ ρίζες της.


Η Ane Brun, μεγαλωμένη μέσα σε μουσική οικογένεια, έγινε επαγγελματίας τραγουδοποιός και τραγουδίστρια το 2001, όταν εγκαταστάθηκε στη Στοκχόλμη και ίδρυσε την εταιρεία δίσκων Balloon Ranger Recordings. Ο πολύς κόσμος την έμαθε από τη συνεργασία της με τους Koop, το σουηδικό ντουέτο ηλεκτρονικής τζαζ, και το «Koop Island Blues», ένα τραγούδι που μας γλύκανε τον χειμώνα του 2006. Είχαν προηγηθεί δύο προσωπικά της άλμπουμ, όπως επίσης το «Duets» (στο οποίο την πλαισίωσαν, εκτός άλλων, ο Tingsek, ο Teitur αλλά και οι Madrugada).


Με μια φωνή αρκετά smoky, η οποία «σπάει» γοητευτικά καθώς ερμηνεύει με ψυχρό πάθος τους λεπτεπίλεπτους στίχους της, η Ane Brun στήνει μικρά και λιτά αριστουργηματικά chamber pop τραγούδια, χωρίς να ξεχνάει τις σκανδιναβικές φολκ ρίζες της. Χρησιμοποιώντας συμφωνικά έγχορδα όπως το τσέλο, το κοντραμπάσο, η βιόλα και το βιολί, τα δένει προσεκτικά με ηλεκτρονικά ηχητικά εφέ και συνθεσάιζερ και το αποτέλεσμα ανακαλεί χιονισμένα τοπία και ατελείωτα δάση, λίμνες κάτω από έναν ουρανό που αρνείται να σκοτεινιάσει.


Πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε το live album με τίτλο «Songs Tour 2013», ιδανικό για όποιον θέλει να χαρτογραφήσει τη μουσική της. Στους πιο βιαστικούς θα πρότεινα να αναζητήσουν στο YouTube τρία τραγούδια: το «To let myself go», το ντουέτο της με τον Sivert Hοyem «Lift Me» και τη διασκευή του «Big in Japan» (αξίζει τον κόπο να ακούσει κανείς πώς μεταλλάσσει ένα ξεχασμένο, μάλλον αδιάφορο χιτάκι, σε πονεμένη εξομολόγηση απογοήτευσης και μοναξιάς).


Στην Αθήνα θα έρθει μόνη της, με την κιθάρα της, αλλά κάποιοι φίλοι που την είδαν πρόσφατα στο Μόναχο με διαβεβαίωσαν ότι έχει τόσο έντονη προσωπικότητα και σκηνική παρουσία, ώστε δεν χρειάζεται μπάντα για να μαγέψει το κοινό της. Προσωπική ευχή: να παίξει το «Gillian».

Εκτός από μουσικός και παραγωγός, ο Talbot ήταν δημοσιογράφος και μουσικοκριτικός, μόνιμος συνεργάτης του βρετανικού διαδικτυακού περιοδικού τέχνης «The Quietus»

Τα κορίτσια παίζουν λάιβ στην Αθήνα Facebook Twitter
Nick Talbot

Nick Talbot – R.I.P.

Η μεγάλη μουσική σκηνή του Μπρίστολ (της «πιο μουσικής πόλης» της Μ. Βρετανίας) αδυνατεί να πιστέψει την απώλεια του Nick Talbot, στα 37 του χρόνια. Το ίδιο κι εμείς. Ο Talbot, που έγινε γνωστός με το σχήμα Gravenhurst στις αρχές της νέας χιλιετίας, μετακόμισε στο Μπρίστολ επηρεασμένος από την άνθιση συγκροτημάτων όπως οι Third Eye Foundation και σύντομα κατάφερε να γεφυρώσει με τη μουσική του το (υποτιθέμενο) χάσμα ανάμεσα στη βρετανική φολκ και το θορυβώδες κιθαριστικό shoegaze. Η τρυφερή, μελωδική φωνή του θύμιζε ενίοτε τον Art Garfunkel στις ψηλότερες νότες, αλλά η στιχουργική θεματολογική του εσωστρέφεια έκλινε μάλλον προς τον Nick Drake. Η μουσική του απέπνεε τη γλυκόπικρη ομορφιά και την υγρή μελαγχολία της Ουαλίας, παρότι συχνά ξεπρόβαλλαν ψήγματα των επιρροών του space rock και της ηλεκτρονικής σκηνής της πόλης του.


Εκτός από μουσικός και παραγωγός, ο Talbot ήταν δημοσιογράφος και μουσικοκριτικός, μόνιμος συνεργάτης του βρετανικού διαδικτυακού περιοδικού τέχνης «The Quietus».


Πάνω απ' όλα, ο Talbot έγραφε «στρογγυλεμένα» τραγούδια εξαιρετικής λεπτότητας και οξυδέρκειας. Για μια πρώτη επαφή με το μουσικό σύμπαν των Gravenhurst, θα σύστηνα τρία τραγούδια:


«The Foundry» (από το τελευταίο του άλμπουμ, «The Ghost in the Daylight», 2012), «Song among the pines» (από το «Western Lands», 2007), «The Diver» (από το «Flashlight Season», 2004).

Σε όσους τον ήξεραν και τον αγαπούσαν, να επισημάνω τη συλλογή με ανέκδοτα τραγούδια του που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο από τη Warp με τίτλο «Offerings: Lost Songs 2000-2004».

Ane Brun
«Songs & Rarities Solo Acoustic Tour»
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου
Gazarte
Βουτάδων 32-34, Γκάζι,
2103460347
Ώρα έναρξης: 22.00
Τιμές εισιτηρίων:
Προπώληση: A' ζώνη: €33, Β' ζώνη: €25, όρθιοι: €17
Ταμείο: A' ζώνη: €36, Β' ζώνη: €28, όρθιοι: €20

Τι άλλο καλό κυκλοφορεί;

Twilight Sad
Nobody wants to be here and nobody wants to leave
Έχω αδυναμία στους Σκωτσέζους μουσικούς (συγγραφείς, σκηνοθέτες...) κι ακόμα μεγαλύτερη αδυναμία στους Γλασκώβιους Twilight Sad. Είναι η βαριά προφορά του τραγουδιστή James Graham, είναι ο τρόπος τους να διατρέχουν τα μουσικά είδη, κρατώντας την ουσία από το καθένα, είναι ότι κρατάνε κάποια στοιχεία του goth χωρίς να το παρακάνουν... ή ίσως όλα μαζί. Με το άλμπουμ τους «Nobody wants to be here and nobody wants to leave», το οποίο έχει θεματολογικό concept (αφού οι στίχοι του υιοθετούν όλες τις απόψεις του διλήμματος «να χωρίσουμε ή να συνεχίσουμε»), επιστρέφουν στις shoegaze πηγές, διατηρώντας τη ρομαντική ατμόσφαιρα που υποδηλώνει ο τίτλος. Ο αριστοτεχνικός συνδυασμός της σκληρής κιθάρας με τις ψυχρές ηλεκτρονικές νύξεις αφήνει ελεύθερα τα φωνητικά να ξετυλιχτούν γοητευτικά όπως πάντοτε. Δεν μπορώ να φανταστώ πιο ιδανική εισαγωγή από το «There's a girl in the corner», με τη δυσοίωνη κιθάρα να ανοίγει τον δρόμο στον Graham για να διηγηθεί την ιστορία του. Κι αν το ηχητικό αποτέλεσμα θυμίζει λίγο αυτό που ονομάζαμε κάποτε Big Music, οι Twilight Sad ισορροπούν πριν καταντήσουν στομφώδεις.

Maggie Bjοrklund
Shaken
Ο δεύτερος δίσκος της νεαρής Δανέζας Maggie Bjοrklund με τίτλο «Shaken» παραπέμπει στον αμιγώς αμερικανικό ήχο της desert rock, χάρη στον οποίο κέρδισε την εκτίμηση και τη συνεργασία μουσικών όπως ο Jack White, o Howie Gelb και οι Calexico. Η Maggie με την κοντράλτο φωνή παίζει pedal steel κιθάρα (ένα είδος ηλεκτρικής κιθάρας με βάση και πετάλια), η οποία ακούγεται πιο γοητευτική και μυστηριώδης στα ινστρουμένταλ κομμάτια του άλμπουμ. Το «Shaken», που είναι παραγωγή του John Parish (συνεργάτη της PJ Harvey), κρύβει πολλά επίπεδα βαθιάς θλίψης και πόνου (για την απώλεια της μητέρας της Maggie), αλλά οι μελωδίες έχουν την κινηματογραφική χροιά που έχουμε συνηθίσει στις ταινίες της Άγριας Δύσης. Κι ενώ στον πρώτο της δίσκο «Coming Home» (2010) στο ομώνυμο τραγούδι τη συνόδευε ο Mark Lanegan, στο καινούργιο άλμπουμ βρίσκουμε ένα ντουέτο της Δανέζας τραγουδοποιού με τον Kurt Wagner, τραγουδιστή των Lambchop. Είναι το «Fro fro heart», ένα από τα 10 τραγούδια που έμειναν στο μυαλό μου από τη φετινή χρονιά.

Orenda Fink
Blue dream
Η Orenda Fink, που κατάγεται από την Ατλάντα της Τζόρτζια, ξεκίνησε τη μουσική της σταδιοδρομία με το dream pop ντουέτο Azure Ray, αλλά, όπως έχει δηλώσει, ανακάλυψε τον δρόμο της ως σόλο καλλιτέχνις μετά από μια επιφοίτηση στη Χαβάη. Στον τρίτο προσωπικό της δίσκο, «Blue Dream», απαλλαγμένη από τις επιρροές της χαβανέζικης φολκ (του πρώτου δίσκου) και της country-rock (του δεύτερου), φαίνεται να στοχεύει στο είδος της αιθέριας ποπ που οι κριτικοί ονομάζουν bedroom pop. Η Fink, η οποία στις αποσκευές της κουβαλάει τα εχέγγυα της συνεργασίας της με τους Bright Eyes, έχτισε έναν δίσκο απλό από μουσική και ενορχηστρωτική άποψη και συγχρόνως ονειρικό και εσωστρεφή. Οι στίχοι της μιλούν για τη σκοτεινιά, τις αμφιβολίες και την ανησυχία που προσιδιάζουν στους εφιάλτες, τη ματαίωση και τον Μεγάλο Θεριστή. Παράδειγμα, το «This is a part of something greater», το οποίο, εκτός από κολλητικό τραγούδι, συνοδεύεται από ένα βίντεο με χιτσκοκικές αναφορές – και, συγκεκριμένα, στο Ψυχώ. Η αέρινη φωνή της ακούγεται τρυφερή σαν χάδι στο «You can't be loved» και στο κομμάτι που χάρισε τον τίτλο του στο δίσκο, το «Blue Dream».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ