58' με τους Acid Baby Jesus

58' με τους Acid Baby Jesus Facebook Twitter
0
58' με τους Acid Baby Jesus Facebook Twitter
Κάνοντας περιοδεία με μια μπάντα από την άλλη άκρη του κόσμου είδαμε ότι είναι σημαντικό για ένα συγκρότημα να ταξιδεύει για να παίζει live και ότι αυτό αποδίδει πολλαπλά, όσον αφορά τα μέρη που βλέπεις, τον κόσμο που γνωρίζεις, αλλά κυρίως επηρεάζει το ίδιο το παίξιμο και τη μουσική επικοινωνία ανάμεσα σε τέσσερις ανθρώπους... Φωτό: Ηλίας Παπασταματίου

Οι Acid Baby Jesus δημιουργήθηκαν πριν από πέντε χρόνια από δύο φίλους από το σχολείο, τον Νώντα και τον Όθωνα, που ξεκίνησαν να παίζουν κιθάρα επειδή «βαριόντουσαν κι έπρεπε να κάνουν κάτι». Αργότερα προστέθηκαν ο Μάρκος στα ντραμς και ο Τηλέμαχος στο μπάσο. Ξεχώρισαν από το πρώτο τους live στο Καταραμένο Σύνδρομο, το υπόγειο που νοίκιαζαν μαζί με άλλες μπάντες για να κάνουν πρόβες και guerilla συναυλίες στον πιο κακόφημο δρόμο της πόλης, την οδό Φυλής. Ήταν μια νεανική μπάντα με φρέσκα πρόσωπα που έπαιζε μουσική όπως οι Black Lips και εμφανίστηκε από το πουθενά. «Πριν από αυτό δεν ήμασταν καθόλου στη σκηνή» λέει ο Νώντας. «Δεν ξέραμε καμία μπάντα. Δεν ξέραμε τίποτα, απλώς παίζαμε». Χαμηλών τόνων και εσωστρεφείς, από την αρχή μιλούσαν σπάνια και δεν έβγαζαν καν φωτογραφίες. Ως συγκρότημα, όμως, είχαν όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούσαν να «πιάσουν» σε διεθνές επίπεδο: από την εμφάνιση μέχρι το ταλέντο, το πάθος και την εμμονή να κυνηγήσουν το όνειρό τους. Και τα κατάφεραν. Ήταν το πρώτο από τα νέα ελληνικά συγκροτήματα που κατάφερε να παίξει σε ένα σωρό ξένες χώρες, με συμβόλαιο στην ανεξάρτητη δισκογραφική Slovenly Recordings, με τρεις περιοδείες στην Αμερική και αμέτρητα live στην Ευρώπη. Έβγαλαν έναν δυνατό πρώτο δίσκο, έπαιξαν παντού και μετά σιωπή.


Σήμερα, 5 χρόνια μετά, οι Acid Baby Jesus επιστρέφουν με μια νέα, εξαιρετική δουλειά και σχέδια για περιοδείες. Ο Νώντας και ο Μάρκος αισθάνονται αμήχανα όταν μιλούν για όλα αυτά που τους συνέβησαν. Κοιτώντας πίσω στα χρόνια που πέρασαν στο Καταραμένο, ο Νώντας αναφέρει: «Ήταν ωραία. Ερχόντουσαν από το εξωτερικό μπάντες που δεν υπήρχε περίπτωση να δεις ποτέ στην Ελλάδα. Παρόλο που το "έτρεχαν" άτομα με τα οποία είχαμε διαφορετικά γούστα, υπήρχε κάτι κοινό και ο καθένας έφερνε μπάντες που του άρεσαν. Αρκετός κόσμος που δεν ήξερε κανένα από αυτά τα γκρουπ ερχόταν στα live και άκουγε καλή μουσική, χωρίς μαλακίες. Ήταν πάντα βασισμένο στη μουσική. Κράτησε τρία χρόνια». Τα προβλήματα άρχισαν όταν η περιοχή έγινε πεδίο ρατσιστικών επιθέσεων και αποφάσισαν να το κλείσουν. Εκεί, όμως, είχαν την τύχη να γνωρίσουν τους Crash Normal που τους προσκάλεσαν να παίξουν σε ένα φεστιβάλ στη Σαρδηνία, όπου τους είδε για πρώτη φορά ο Pete Menchetti της Slovenly Recordings και τους έκλεισε το πρώτο τους βαλκανικό τουρ μαζί με τους Πορτορικανούς Davila 666. Ο Νώντας λέει σχετικά με την πρώτη περιοδεία τους: «Την κάναμε και έγινε. Δεν το σκεφτήκαμε συνειδητά».

Πολύς κόσμος έλεγε ότι είμαστε μέρος κάποιας σκηνής. Δεν μας ενδιέφερε κάτι τέτοιο. Δεν θέλαμε να παντρέψουμε κανένα είδος. Θυμάμαι ότι ήμασταν στο βαν, οδηγούσαμε στην έρημο της Αριζόνα, ακούγαμε Βαμβακάρη κι έβγαζε νόημα κάπως η φάση.


Για τον Μάρκο, όμως, ήταν μια σημαντική περίοδος, που τους έφερε σε επαφή με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο φιλοσοφίας όσον αφορά τη μουσική.


«Κάνοντας περιοδεία με μια μπάντα από την άλλη άκρη του κόσμου είδαμε ότι είναι σημαντικό για ένα συγκρότημα να ταξιδεύει για να παίζει live και ότι αυτό αποδίδει πολλαπλά, όσον αφορά τα μέρη που βλέπεις, τον κόσμο που γνωρίζεις, αλλά κυρίως επηρεάζει το ίδιο το παίξιμο και τη μουσική επικοινωνία ανάμεσα σε τέσσερις ανθρώπους. Γι' αυτούς ήταν φυσιολογικό, εμείς μόλις το γνωρίζαμε. Με τις ηχογραφήσεις φτιάχνεις κάτι που μένει σταθερό στον χρόνο, ενώ στο live μαθαίνεις να το εκφράζεις κάθε φορά διαφορετικά».

58' με τους Acid Baby Jesus Facebook Twitter
Ένα live τη μια μέρα μπορεί να είναι τέλειο και την επόμενη να είναι χάλια, ανεξάρτητα από το πού γίνεται. Πάντα εξαρτάται από τους ανθρώπους που έρχονται και από το κατά κατά πόσο θέλουν να συμμετέχουν στη μικρή "τελετή" που είναι η συναυλία... Φωτό: Ηλίας Παπασταματίου


Οι Acid Baby Jesus έχουν δώσει περίπου 400 συναυλίες στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα έχουν εμφανιστεί λιγότερο από 20 φορές. «Δεν θα έβαζα την Ελλάδα σε μια κατηγορία και όλο τον δυτικό κόσμο ως "εξωτερικό" σε μια άλλη, γιατί δεν είναι έτσι. Ένα live τη μια μέρα μπορεί να είναι τέλειο και την επόμενη να είναι χάλια, ανεξάρτητα από το πού γίνεται. Πάντα εξαρτάται από τους ανθρώπους που έρχονται και από το κατά κατά πόσο θέλουν να συμμετέχουν στη μικρή "τελετή" που είναι η συναυλία. Απλώς στην Ελλάδα υπάρχει το γεωγραφικό disadvantage που από παλιά εμπόδιζε μια touring μπάντα να έρθει εδώ εύκολα και τις ελληνικές μπάντες να ταξιδεύουν. Αν σκεφτεί κανείς πόσα χρόνια συνέβαινε αυτό, ειδικά πριν έρθει το Ίντερνετ και αλλάξει τους τρόπους που ανακαλύπτουμε νέες μουσικές και επικοινωνούμε, είναι λογικό να μην έχει αναπτυχθεί η κουλτούρα της live μουσικής εδώ όσο στην ηπειρωτική Ευρώπη, ενώ πρέπει να υπολογίσουμε και τη συνεχιζόμενη πολιτική και οικονομική αστάθεια του τόπου μας» αναφέρει ο Μάρκος.


Τo νέο τους άλμπουμ «Selected Recordings» κυκλοφόρησε φέτος, μετά από αρκετό καιρό απουσίας από τα κοινά. Νωρίτερα είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν φήμες στους μουσικούς κύκλους ότι είχαν διαλυθεί πριν ολοκληρώσουν τις ηχογραφήσεις. Ήταν μια καθοριστική περίοδος για το γκρουπ. «Στη μέση της ηχογράφησης κάναμε ένα τουρ που ήταν πολύ δύσκολο και μετά από αυτό είχαμε ψυχρανθεί μεταξύ μας» αναφέρει ο Νώντας και συνεχίζει ο Μάρκος: «Αρχίσαμε να έχουμε δυσκολία στη μεταξύ μας συνεννόηση με την κούραση που μας βγήκε από όλα τα ταξίδια. Τα πρώτα τουρ είναι σαν εκδρομές κάπως. Όσο είσαι πιο μικρός, είναι σαν εκδρομές με μια αποστολή. Νομίζω, πέρασε από το μυαλό όλων μας τότε να σταματήσουμε, αλλά κανείς δεν έκανε κάτι. Κανείς δεν ήθελε, οπότε καθίσαμε λίγο καιρό και το σκεφτήκαμε. Ο Όθωνας έφυγε. Αποφάσισε να κάνει άλλα πράγματα και οι υπόλοιποι το σκεφτήκαμε λίγο ακόμη και μετά αποφασίσαμε να το συνεχίσουμε. Νομίζω, όλους τους ανθρώπους τους αλλάζει η διαδικασία τού να ταξιδεύουν και να βλέπουν άλλα πράγματα».


Τα μέλη του γκρουπ αυτήν τη στιγμή είναι ο Νώντας, ο Μάρκος, ο Τηλέμαχος, ο Dale και ο Χρίστος Χονδρόπουλος «ως εξωτερικός συνεργάτης, ως freelancer» λένε γελώντας. Το άλμπουμ, τελικά, χρειάστηκε σχεδόν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί. Ξεκίνησαν να γράφουν τα κομμάτια μέσα στο στούντιο από το μηδέν. Τo «Selected Recordings» είναι αρκετά σκοτεινό σε κάποια σημεία, πιο αργό, με πιο πολύπλοκες ενορχηστρώσεις από το πρώτο τους άλμπουμ. Αντλεί στοιχεία τόσο από τη δυτική ψυχεδέλεια και το πανκ όσο και από την Ανατολή και το ρεμπέτικο, γεγονός που προκαλεί μεγάλη έκπληξη.

58' με τους Acid Baby Jesus Facebook Twitter
Αρχίσαμε να έχουμε δυσκολία στη μεταξύ μας συνεννόηση με την κούραση που μας βγήκε από όλα τα ταξίδια. Τα πρώτα τουρ είναι σαν εκδρομές κάπως. Όσο είσαι πιο μικρός, είναι σαν εκδρομές με μια αποστολή. Νομίζω, πέρασε από το μυαλό όλων μας τότε να σταματήσουμε, αλλά κανείς δεν έκανε κάτι... Φωτό: Ηλίας Παπασταματίου


«Δεν ξέρω, μάλλον αντικατοπτρίζει το πώς περνάγαμε εκείνη την περίοδο. Για μας είναι κάτι προσωπικό. Το βλέπουμε ως εξέλιξη και όχι ως κάτι διαφορετικό. Είναι τα ερεθίσματά μας, ό,τι ακούμε και πώς θα θέλαμε να παίζουμε τη συγκεκριμένη περίοδο. Δεν είπαμε "πάμε να κάνουμε κάτι τελείως διαφορετικό", απλώς έγινε έτσι, ειδικά επειδή ταξιδέψαμε και πήγαμε στην Αμερική. Είδαμε λίγο ποια είναι και η δική μας θέση μέσα σε ένα ευρύτερο μουσικό σύνολο. Θέλαμε να κάνουμε πιο δική μας μουσική, επειδή μας έλειπε το σπίτι μας. Και το πρώτο δική μας μουσική είναι, αν και πολύς κόσμος έλεγε ότι είμαστε μέρος κάποιας σκηνής. Δεν μας ενδιέφερε κάτι τέτοιο. Δεν θέλαμε να παντρέψουμε κανένα είδος. Θυμάμαι ότι ήμασταν στο βαν, οδηγούσαμε στην έρημο της Αριζόνα, ακούγαμε Βαμβακάρη κι έβγαζε νόημα κάπως η φάση. Δεν ξέρω αν μπορεί να δουλέψει κάτι τέτοιο» λέει ο Νώντας.


«Είχαμε την ευκαιρία να πειραματιστούμε και περισσότερο. Πήγαμε στο σπίτι του Νώντα και ουσιαστικά το φτιάξαμε οι δυο μας. Δεν είχαμε την ευκαιρία να είμαστε σε ένα δωμάτιο με άλλους τρεις. Όσον αφορά τα ρεμπέτικα, είναι μια επιρροή που δεν μπορείς να αποβάλεις. Το κάνεις όταν παίζεις μόνος σου, μόνο και μόνο επειδή έχεις γυρίσει κουρασμένος από τη δουλειά και απλώς θέλεις ν' ακούσουν κάτι τ' αυτιά σου. Έχεις μεγαλώσει με αυτό και απλώς βγαίνει από μόνο του. Και καλώς ή κακώς, έτσι βγήκε. Στο πρώτο άλμπουμ ίσως ήμασταν πιο μικροί. Τώρα έχει έρθει η εποχή της ωριμότητας», αστειεύεται ο Μάρκος και ο Nώντας γελάει προσθέτοντας: «Πάει η εποχή της αθωότητας».

Οι Acid Baby Jesus θα εμφανιστούν στο six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8) τη Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου, με είσοδο 5 ευρώ.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ