Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
H Κριστίνα Μπρουμ φωτογραφημένη από την κόρη της Γουίνιφρεντ, 1910. © Winifred Broom/Museum of London
0

 

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
To 1ο σύνταγμα του ιππικού ετοιμάζεται να φύγει από τους στρατώνες του Hyde Park για να πάει στον πόλεμο, στις 15 Αυγούστου 1914. Πήραν μέρος στην καταστροφική Μάχη της Mons. © Christina Broom/Museum of London

Είχε ύψος μόνο ένα πενήντα. Το επίθετό της θυμίζει σκούπα. H Christina Broom δεν ήταν μια επιβλητική φιγούρα αλλά οι φωτογραφίες της απεικόνισαν μερικά από τα πιο σημαντικά γεγονότα των αρχών του 20ου αιώνα. Η Κριστίνα Μπρουμ άρχισε να φωτογραφίζει για βιοπορισμό, στο σπίτι της υπήρχε φτώχεια και ένας σύζυγος πολύ άρρωστος για να μπορεί να εργάζεται. Κουβαλώντας ένα βαρύ εξοπλισμό που ζύγιζε περισσότερο από 40 κιλά, γυρνούσε τους δρόμους του Λονδίνου και έχτισε μια αξιόλογη καριέρα που της χάρισε τη φήμη της πρώτης φωτορεπόρτερ της Βρετανίας.

 

Περισσότερα από 70 χρόνια μετά από το θάνατό της το 1939, το έργο της έχει ήδη αναγνωριστεί και στο Λονδίνο, στο Museum of London Docklands, οργανώνεται η πρώτη αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στο έργο της.

Κατάφερε να εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη των στρατιωτικών και άρχισε να τους απαθανατίζει σε διάφορα γεγονότα και δραστηριότητές τους. Ήταν περίπου η επίσημη φωτογράφος του Βασιλικού Ιππικού.

Η στέψη του Γεωργίου του 5ου, οι σουφραζέτες και η άνοδός τους στο σκηνικό της Βρετανίας, η προετοιμασία της χώρας για τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, ήταν φωτογραφίες που η Μπρουμ σε όλη τη διάρκεια της ζωής της πωλούσε ως καρτ-ποστάλ έχοντας μετατρέψει το σπίτι της σε μια μικρή βιοτεχνία εκτυπώσεων, ωστόσο τα επιτεύγματά της δεν εκτιμήθηκαν εκείνη την εποχή. Η Μπρουμ άρχισε να φωτογραφίζει το 1903, όταν ήταν 40 ετών και είχε ως βοηθό της την κόρη της Γουίνι. Τις λεζάντες στις φωτογραφίες έγραφε με τον ωραίο γραφικό του χαρακτήρα ο σύζυγός της Άλμπερτ.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν σήμερα ότι ήταν θύμα τόσο των προκαταλήψεων απέναντι στο γυναικείο φύλο, όσο και απέναντι στην εμπορική της επιτυχία. Ο σνομπισμός και ο σεξισμός λέει η επιμελήτρια της έκθεσης Αnn Sparham ήταν κύριοι λόγοι για τους οποίους το έργο της έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό άγνωστο και παραγνωρισμένο για τόσο πολύ καιρό. Επίσης ήταν μια ηλικιωμένη κυρία, αυτό βλέπουν όλοι, και ήθελαν να είναι απλώς μια εκκεντρική ερασιτέχνης, της οποίας η δουλειά δε θα μπορούσε να έχει ένα φωτογραφικό επίπεδο.

Κατάφερε να εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη των στρατιωτικών και άρχισε να τους απαθανατίζει σε διάφορα γεγονότα και δραστηριότητές τους. Ήταν περίπου η επίσημη φωτογράφος του Βασιλικού Ιππικού. Ακολούθησε μια μακρόχρονη σχέση με την βασιλική οικογένεια. Άρχισε να πουλά τις φωτογραφίες της σαν καρτ-ποστάλ, δίπλα στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, στις πύλες του Royal Mews. Κράτησε αυτό το πόστο από το 1904 μέχρι το 1930. Άρχισε να συνεργάζεται με έντυπα όπως τα Illustrated London News, Tatler και Country Life. Σε 36 χρόνια, έβγαλε περίπου 40.000 φωτογραφίες. Σε μια μόνο νύχτα κατάφερε και τύπωσε 1000 φωτογραφίες.

 

Η Μπρουμ ξεκίνησε ως αυτοδίδακτη αρχάρια και αναδύθηκε ως πρωτοπόρος γυναίκα φωτογράφος, η πρώτη στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πέθανε στις 5 Ιουνίου του 1939 και τάφηκε στο παλιό νεκροταφείο του Φούλαμ.

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η Εθνική Ένωση Γυναικών για το Δικαίωμα ψήφου σε διαδήλωση στο Λονδίνο στις 13 Ιουνίου 1908. Περίπου 13.000 Σουφραζέτες συγκεντρώθηκαν και παρέλασαν προς το Albert Hall. Οι γυναίκες μετέφεραν διακοσμητικές σημαίες, λεπτομερή και πολύχρωμα έργα τέχνης, που φέρουν τα εμβλήματα, τα ονόματα υποστηρικτών και διάσημες γυναικείες μορφές και τα επιτεύγματα τους. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Γυναίκες αστυνομικοί και η επιθεωρητής Mary Allen, η οποία υπήρξε Σουφραζέτα στην έκθεση Women’s War Work στο Λονδίνο το 1916. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
To 3ο τάγμα γρεναδιέρων προετοιμάζεται για τον πόλεμο στο στρατόπεδο εκπαίδευσης του Wimbledon το 1914. Ο υπολοχαγός HRH, ο πρίγκιπας της Ουαλίας επιθεωρεί τον τομέα της κουζίνας. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η Κριστίνα Μπρουμ με την ομάδα της Οξφόρδης. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Το τάγμα των ΗΠΑ έφτασε στους στρατώνες του Wellington, στο Λονδίνο, το 1917. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Με καλυμένα πρόσωπα, δύο στρατιώτες εξασκούνται στην ξιφολόγχη. © Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London
 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η Κριστίνα Μπρουμ έξω από τον πάγκο της. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Γυναίκες και παιδιά που συμμετέχουν σε στρατιωτική πομπή, 1910. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
© Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Νοσοκόμες και μαίες σε πορεία. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Τραυματίες από το Νοσοκομείο Αξιωματικών King Edward VII επισκέπτονται τους βασιλικούς σταύλους το 1915. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Η «Bermondsey B'hoys» από το δεύτερο τάγμα γρεναδιέρων σε μια άτυπη φωτογραφία που τους δείχνει στο εσωτερικό των στρατώνων Wellington κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του 1914 ή του 1915. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Ο Captain Γκριρ του 1ου Ιρλανδικού Τάγματος με την ομάδα του πολυβολικού σε μια μάλλον τυπική φωτογραφία, λίγο πριν από την αναχώρησή του για τον πόλεμο. Σκοτώθηκαν όλοι στη μάχη λίγο αργότερα. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Στρατιώτες που φεύγουν για το μέτωπο αποχαιρετούν τις οικογένειές τους σε μια πλατφόρμα στο σταθμό του Waterloo το 1916. Η Μπρούμ τράβηξε αρκετές τέτοιες αναμνηστικές φωτογραφίες για πολλές οικογένειες. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Ο βασιλιάς Γεώργιος Ε' και η βασίλισσα Μαίρη οργάνωσαν ένα πάρτι τσαγιού για τους τραυματίες στρατιώτες και ναύτες στους βασιλικούς σταύλους τον Μάρτιο του 1916. Οι τραυματίες, μεταξύ των οποίων πολλοί από βρετανικές αποικίες, μαζεύτηκαν στο παλάτι του Μπάκιγχαμ από εννέα διαφορετικά νοσοκομεία του Λονδίνου. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Ένας υπολοχαγός ποζάρει για την κάμερα της Μπρούμ, τον Αύγουστο του 1914. Αργότερα καταγράφηκε ως αγνοούμενος και τελικά αποδείχθηκε ότι σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου. O πάγκος της Μπρούμ μπορεί να ειδωθεί στο βάθος ακριβώς κάτω από το ρολόι. © Christina Broom/Museum of London

 Αυτή είναι η πρώτη φωτογράφος της Μεγάλης Βρετανίας Facebook Twitter
Τρεις στρατιώτες από τους οποίους ο αριστερός είναι Ιρλανδός και ο δεξιός Σκωτσέζος στέλνουν το ελπιδοφόρο μήνυμά τους. © Christina Broom/Museum of London



0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT